abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 september 2006 @ 20:12:21 #101
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_41780642
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:02 schreef Laevid het volgende:

[..]

Als jij dan tegen die tijd uitlegt wat al die verschillende stijlen van trance inhouden en waar ik die dingen onder mag gooien die ik WEL leuk vind. Wie weet heb ik dan het licht gezien
Is goed.

Hier een beginnetje. Vanwege je waardering voor Shed my skin, hier het album van Mr. Sam (als je die nog niet kende). Zit trouwens wel aardig in hetzelfde straatje als Ridgewalkers.

http://www.juno.co.uk/ppps/products/217424-01.htm
pi_41783702
Mr. Sam.....wel grappig dat je daar mee afkomt......daar heb ik, tot nu toe van wat ik er van ken, echt 1 van de meest 2 zijdige verhouding mee die je maar met een artiest kunt hebben.

Forever Waiting vind ik echt weer zo'n typisch geval van "kut-trance" zoals jij het daarstraks treffend zei . Maar dan echt van het ergste soort Aan de andere kant vind ik Lyteo in de Rank 1 remix een erg lekker nummer (maar dat zou natuurlijk aan Rank 1 kunnen liggen , al is diens staat van dienst ook erg wisselend) en zoals jij destijds aangaf in mijn contest dat hij achter de remix van shed my skin zat, die is gewoon zalig. Maar ik zal het later op de avond (of morgen) eens een luisterbeurt geven. Op dit moment geen tijd om er serieus naar te luisteren
  donderdag 14 september 2006 @ 18:09:00 #103
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_41807456
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:36 schreef Laevid het volgende:
Mr. Sam.....wel grappig dat je daar mee afkomt......daar heb ik, tot nu toe van wat ik er van ken, echt 1 van de meest 2 zijdige verhouding mee die je maar met een artiest kunt hebben.

Forever Waiting vind ik echt weer zo'n typisch geval van "kut-trance" zoals jij het daarstraks treffend zei . Maar dan echt van het ergste soort Aan de andere kant vind ik Lyteo in de Rank 1 remix een erg lekker nummer (maar dat zou natuurlijk aan Rank 1 kunnen liggen , al is diens staat van dienst ook erg wisselend) en zoals jij destijds aangaf in mijn contest dat hij achter de remix van shed my skin zat, die is gewoon zalig. Maar ik zal het later op de avond (of morgen) eens een luisterbeurt geven. Op dit moment geen tijd om er serieus naar te luisteren
Forever waiting, niets mis mee. Misschien moeilijker om op los te gaan dan bijvoorbeeld Lyteo, maar ik vind het prima luistervoer. Wat (intelligente) trance voor mij interessant maakt zijn de melodieën, gelaagdheid, complexiteit en op- en afbouwen van spanning. Van alle dancesoorten vind ik trance eigenlijk het meest muzikaal, of melodieus moet ik zeggen. Het komt waarschijnlijk omdat ik ook liefhebber van klassieke muziek en trance komt daar het dichtst bij in de buurt.

Maar goed, ik ben een alleseter en heb altijd veel keus.
pi_41808309
Ik ben ook een alleseter......maar onderaan bungelt toch wel ergens klassieke muziek (samen met jazz en country & western muziek). Bovenaan naast alternative dance vooral hip hop en de wat hardere (alternatieve) rock.

Maar je verhaal klinkt nu net of je het over Tool hebt (of andere zwaar "die moet je goed vinden" band). Daar heb je ook altijd fans van die het helemaal analyseren op gelaagheid enzo en dat dan superieure muziek noemen (niet dat jij dat doet gelukkig ). Maar Tool dig ik dan toch meer, al moet je dat ook leren waarderen en kost het vaak 4 luisterbeurten voor een nummer een beetje leuk wordt.

Bij mij gaat het meestal toch meer om a) of het danst b) of het krachtig is. Als het kracht mist en het is ondansbaar dan houd het bij mij vaak op. Maar ik ben dan ook niet voor niets fan van The Prodigy. Maar ik moet er wel aan toe voegen, het moet wel IETS hebben, hardstyle en jump hebben vaak de kracht en het danst ook nog wel, maar daar ontbreekt gewoon totaal een gevoel bij. Gebeuk in de loze ruimte zeg maar.

Maar ik heb intussen een begin gemaakt aan Mr. Sam, tot nu toe klinkt het vrij afwisselend. De intro was eigenlijk het best (ik weet niet of dat een goed teken is ). Maar die rani en zeker die kirsty hawkshaw moeten gewoon d'r mond houden, dan zou het nog een stuk beter te doen zijn.
  donderdag 14 september 2006 @ 22:34:17 #105
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_41817858
Voor mij heeft trance de perfecte balans tussen 'hardheid'/dansbaarheid en diepgang. Vroeger was ik echt een liefhebber van de uplifting trance, of energy trance zoals het toen genoemd werd. Nu eigenlijk meer van de progressive varianten.

Maar voor mij is het belangrijkste dat muziek emotie heeft, in mindere mate energie (energie in de zin van beuqen met een Q). Emotie zit voor wat mij betreft het meest in trance, deephouse, latin grooves, lounge, klassieke muziek, en ook in jazz ( ). Ook wel in techno en minimal, maar minder. Verder vind ik een aantal gothic-nummers ook wel cool.

Waar ik op een bepaald moment graag naar luister hangt heel erg van mijn stemming af. Heel sporadisch heb ik wel zin in hardstyle en hardcore, maar die muziek is mij verder te platjes. Het barst natuurlijk ook van emotie, maar op een heel andere, meer agressieve manier.

Tool zegt me trouwens helemaal niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Trancelocator op 14-09-2006 22:40:56 ]
pi_41830196
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:34 schreef Trancelocator het volgende:
Voor mij heeft trance de perfecte balans tussen 'hardheid'/dansbaarheid en diepgang. Vroeger was ik echt een liefhebber van de uplifting trance, of energy trance zoals het toen genoemd werd. Nu eigenlijk meer van de progressive varianten.
Uplifting, energy en progressive, wat een namen toch allemaal, geen idee wat het verschil is
quote:
Waar ik op een bepaald moment graag naar luister hangt heel erg van mijn stemming af. Heel sporadisch heb ik wel zin in hardstyle en hardcore, maar die muziek is mij verder te platjes. Het barst natuurlijk ook van emotie, maar op een heel andere, meer agressieve manier.
Nou ik vind hardcore vaker wel iets hebben, maar het zal wel denk aan de soort hardcore liggen. Hoe DJ Paul het tegenwoordig maakt is gevoelloos, mannen als Promo, Catscan e.d. die maken er meestal wel iets moois van.
quote:
Tool zegt me trouwens helemaal niets.
Hopeloos geval dat je bent
pi_41830649
quote:
Op donderdag 14 september 2006 22:34 schreef Trancelocator het volgende:
ik snap wel dat je die goede combi vroeger in energy trance vond...maar de progressive vorm, daar kun je toch geen 'hardheid' of anders gezegd 'power' uithalen? voor mij is dat meer chill-muziek, als ik het al zou opzetten.
  vrijdag 15 september 2006 @ 16:42:58 #108
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_41837760
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:59 schreef warezguy05 het volgende:

[..]

ik snap wel dat je die goede combi vroeger in energy trance vond...maar de progressive vorm, daar kun je toch geen 'hardheid' of anders gezegd 'power' uithalen? voor mij is dat meer chill-muziek, als ik het al zou opzetten.
Iedere progressive track vertelt als het ware een eigen verhaal, en is voor mij telkens een nieuw avontuur. Dat maakt deze muziek, zoals je zegt, prima om alleen naar te luisteren en op te chillen, maar voor mij ook om op los te gaan. Ik ben er na al de jaren inmiddels wel achter dat je niet perse een harde beat en tempo nodig hebt om een track 'hard' te maken.

Hardstyle vind ik zoals ik al eerder zei af en toe ook wel wat hebben. Q-dance op Mysteryland vind ik bijvoorbeeld geweldig. Toch beschouw ik die muziek als een soort van 'fastfood'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Trancelocator op 15-09-2006 17:19:54 ]
  vrijdag 15 september 2006 @ 16:58:18 #109
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_41838290
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:45 schreef Laevid het volgende:

[..]

Uplifting, energy en progressive, wat een namen toch allemaal, geen idee wat het verschil is
[..]

Nou ik vind hardcore vaker wel iets hebben, maar het zal wel denk aan de soort hardcore liggen. Hoe DJ Paul het tegenwoordig maakt is gevoelloos, mannen als Promo, Catscan e.d. die maken er meestal wel iets moois van.
[..]

Hopeloos geval dat je bent
Het is niet zo moeilijk:

Typische vorm van uplifting/energy trance: track 23 uit de contest. Verder ook bijvoorbeeld tracks als Rank 1 - Airwave, de Sensation anthems en spul van Tiesto.

Typische vorm van progressive trance: track 17. Verder kan je namen als Markus Schulz, Gabriel & Dresden, Perry O'neil en Matthew Dekay hieronder scharen.

Maar goed in hokjes plaatsen is best zinloos, want er bestaan heel veel tussenvormen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')