Jill-RMC | dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:29 |
Natuurlijk overhandig ik jullie graag 75 euro omdat ik 's nachts om 7 minuten over één 6km te hard heb gereden op de Graadt van Roggenweg te Utrecht en omdat ik 1,5 uur later 14km te hard heb gereden op de A12 richting Den Haag en dacht dat de trajectcontrole uitstond. Veel plezier ermee! Ik had het vast uitgegeven aan iets onzinnigs. | |
Bob-B | dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:30 |
Welke politieke partijen zijn eigenlijk anti flitsbeleid? | |
Netsplitter | dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:30 |
Waarom zou iemand denken dat ze 's nachts de trajectcontrole uit zetten?? ![]() Dan vangen ze het meest... ![]() | |
razzberry | dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:33 |
quote: ![]() | |
SpankTheMonkey | dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:33 |
Die 6 km is wel zuur, maar dat van die trajectcontrole is gewoon dom. | |
-Sandstorm- | dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:34 |
Je had iemand dood kunnen rijden sukkel ![]() | |
Bep | dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:35 |
quote:En? Wat is je klacht dan? | |
Bob-B | dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:39 |
quote:jou bijvoorbeeld 14.gif | |
Dr.Death | dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:40 |
quote:Dat kan altijd, maar dat ligt dan niet specifiek aan het 's nachts 60 km/u rijden op de Graadt van Roggeweg of 140 op de a12 Waarom mag je trouwes 's nachts niet wat harer rijden op een semi-verlaten snelweg? Kunnen ze mooi aangeven met die signaleringsborden. En hebben mensen overdag als het druk is minder de neiging om hard te rijden (meer dan nu iig) | |
Damzkieee | dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:41 |
Dacht dat de trajectcontrole uitstond ![]() | |
ikbeneenkiwi | dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:44 |
in oostenrijk hebben ze een test gedaan waar je op een bepaald traject 160 mocht. Resultaat was dat er een betere verkeersdoorstroom was, er minder ongelukken gebeurden en dat het beter was voor het mileu. | |
gohan16 | dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:57 |
quote:Wat voor bril heb jij op? ![]() | |
Tiemie | dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:59 |
Whehehe. ![]() | |
Liopleurodon | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:02 |
Ah jij bent ook genaaid op de Graadt van Roggenweg? Ik heb er ook één ontvangen voor 55 ![]() Op vrijwel alle 4-baanswegen in de stad geldt een max van 70km/u, velen rijden ook tussen de 60 en 70 op de GvR-weg. Invoegen met 50 is gewoon gevaarlijk daar ![]() | |
Dr.Death | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:06 |
In Utrecht vinden ze het vooral leuk te flitsen vlak ná een verkeerslicht.. trek je op, wil je nog wel eens per ongeluk de 55 p/u aantikken om daarna terug te zakken na de wettelijke 50 km/u --> FLITS! >( ![]() | |
bijdehand | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:07 |
dombo ![]() ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:08 |
quote:Ik denk een roze ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:08 |
quote:Precies, flitsers maken niet uit ![]() | |
SwJ | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:09 |
weer zo'n pauper die komt klagen dat 'ie een boete heeft gekregen door z'n eigen schuld ... ![]() | |
longinus | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:11 |
Ik hoop dat er geen trajektcontrole op de tolwegen in Frankrijk is, anders ben ik zwaar de pineut. | |
densmee | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:14 |
quote:[/quote] '160 km is snel, veilig en milieuvriendelijk' Terwijl in Nederland door middel van borden, flitspalen en trajectcontroles er alles aan gedaan wordt om de snelheid te beperken, is het in Oostenrijk toegestaan om met 160 door het land te crossen. En wat blijkt: het is niet alleen sneller, maar ook veiliger en beter voor het milieu. Het afgelopen jaar heeft Oostenrijk een test gehouden op de A10 door Karinthië. Daarbij werd gekozen voor een flexibele maximumsnelheid: bij optimale omstandigheden is dit 160, maar bij files, een hoog aantal vrachtwagens, regenval en een hoge vochtigheid van het wegdek werd de maximumsnelheid aangepast. Dit heeft tot gevolg gehad dat de doorstroming op de weg beter verloopt. Daardoor verminderde de uitstoot van schadelijke stoffen. Filerijden is namelijk zeer slecht voor het milieu. Daarnaast is het ook nog eens veiliger. In een eerdere test in Denemarken bleek dat een verhoging van 110 naar 130 kilometer per uur de veiligheid verbeterde met 25 procent. De verhoging naar 160 is net zo veilig, zolang er rekening gehouden wordt met de omstandigheden. In Nederland zou een dergelijke test ook geregeld kunnen worden. Eurocommissaris Jacques Barrot van Verkeer vindt dat lidstaten van de Europese Unie zelf hun maximumsnelheid moeten kunnen bepalen. Wegen en omstandigheden zijn immers verschillend in elke lidstaat, en zelfs binnen de lidstaten. [quote] http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,2319362 ![]() | |
hardstylesage | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:15 |
Dr had wel een kind over kunnen steken ![]() Hadden we met zn alle weer "RIP aan de nabestaanden" kunnen typen ![]() | |
Jill-RMC | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:19 |
Ik zag aan de andere kant geen leuke blauwe lampjes...ik wilde graag naar huis omdat het al laat was en ik nogal moe was...dus ik dacht het zal wel niet zo een vaart lopen. Het is de eerste pas sinds die trajectcontrole dr is en ben er al aardig vaak voorbij gereden dus opzich valt het nog mee. En die in Utrecht was echt crap, net langs een stoplicht waar ik wat extra vaart maakte om nog net door oranje te kunnen gaan. Kom de bocht uit *flits*. Nutteloos ook doordeweeks, na enen. Geen hond op straat. Op van die stukjes waar het kan. Geen straten die er plots op uitkomen ofzo, of bijvoegend verkeer. | |
ikbeneenkiwi | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:40 |
quote:Een realistische. Zie de uitleg van densmee | |
kollie | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:45 |
quote:mooi is dat he ![]() | |
bellerophon81 | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:48 |
Vooral 's nacht moet je niet te hard rijden. Ik geef toe, 6 km/u is wel knullig... maar ja dit is ook wel NA correctie van 5 km/u, die 14 ook trouwens. Dus op de snelweg heb je gewoon 140 zitten knallen. ![]() ![]() Wees blij dat ze niet een extra 25 euro rekenen voor knulligheid! | |
Damzkieee | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:50 |
quote:Laten we allemaal +++ voor onze naam zetten voor de nabestaanden ![]() | |
mcintosh | dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:53 |
Ik vraag me af of je Oostenrijk en Nederland kunt vergelijken met betrekking tot maximum snelheden... Dit land is zo klein, 160 km/u houdt je misschien 1 á 2 minuten vol voordat je weer verkeer voor je hebt dat moet invoegen , of een vrachtwagen die moet inhalen... En invoegen met 160 km/u wordt vrij lastig voor vrij veel mensen... kortom, volgens mij is die 160 km/u niet haalbaar. Ik heb laatst op zo'n ring gereden waar je maar 80 km/u mag rijden, en waar gecontroleerd wordt met trajectcontrole. Tering wat rijdt dát langzaam, maar wat denk je wat, het blijft wél rijden. Omdat iedereen zich aan de snelheid houdt, het verkeer gaat dus gelijk op, en invoegende auto's zorgen niet voor een enorme vertraging omdat achterop komend verkeer dezelfde snelheid rijdt. Zo, da was em, ga maar verder met klagen ![]() | |
gohan16 | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:04 |
quote:Denk eens zelf na ![]() Snel: Ja, dat klopt. Veilig: Remweg wordt een stuk hoger. Klapband wordt fataal. Hoge snelheid is minder veilig Milieuvriendelijk:160 km/h kost echt veel meer brandstof dan 120 km/h (ik weet niet hoeveel meer, maar het zal wel 2x meer zijn) En heb je 's nachts ooit files gezien? | |
ikbeneenkiwi | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:05 |
quote:Ik kom er regelmatig, en het is naar mijn mening prima vergelijkbaar. quote:het land is kleiner maar een weg en een rijbaan is er even breed hoor. Vrachtwagens mogen hier gedurende bepaalde uren ook niet inhalen, er wordt alleen niet door politie op toegezien. quote:Zijn mensen uit Oostenrijk zo anders dan Nederlanders? En de auto's? Waarom kan het hier niet, als het daar prima werkt? quote:Apart, want het resultaat van de trajectcontroles is al bekend, en dat was niet positief. quote:Thanks ![]() ![]() | |
mcintosh | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:15 |
Mijn punt is, en dat weet ik gewoon zeker, dat als de snelheid van ALLE auto's gelijk is er doorstroming is. Tot een bepaald punt natuurlijk, een weg, met opritten, heeft natuuurlijk wel een bepaalde maximum capaciteit. En of die snelheid nu 120 of 130 of 160 is maakt niet zoveel uit. Als er mensen maar dezelfde snelheid rijden, anders krijg je stagnatie. En het milieuaspect, kan ik niks over zeggen, laat ik aan de geleerden over ![]() | |
maartena | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:18 |
quote:Les 1. "Hoe beheers ik mijn lichaam zo, dat ik de wijzer van de snelheids meter in mijn auto richting hetzelfde getal laat wijzen als het getal dat wordt afgebeeld op de witte borden met de rode rand". Een twee-daagse cursus voor mensen met motorische problemen in het rechterbeen. | |
maartena | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:22 |
quote:Oostenrijk is veel minder druk bevolkt, heeft veel minder afslagen die elkaar kort achter elkaar opvolgen, en in Oostenrijk mag je met die snelheid ook gewoon links blijven plakken. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:24 |
quote:Niks mis met stupiditeitsbelasting. | |
mcintosh | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:24 |
quote:Daar doelde ik inderdaad op ![]() | |
maartena | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:26 |
Tis dat mannen zelf ook regelmatig te hard rijden, anders had dit topic waarschijnlijk al volgestaan met opmerkingen over vrouwen en verkeer. | |
hardstylesage | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:27 |
TS heeft eigelijk nog niet verteld -waarom- hij het dacht... er wordt wel geinsinueert dat het nacht was o.i.d. maar toch ben ik benieuwd ![]() | |
Jill-RMC | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:30 |
quote:- correctie was 3km dus was in totaal 9km te hard - Trajectcontrole is voor 80km. Correctie was ook hier 3km, dus 97 km dat ik reed. - De trajectcontrole van en naar Den Haag doet het soms niet. [ Bericht 8% gewijzigd door Jill-RMC op 29-08-2006 19:36:56 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:41 |
Jill, jij hebt het Den Haag topic volgeluld, dus jij moet een nieuwe openen! ![]() Ontopic: Sneu van die boetes btw, weer verdient scheveningen minder... | |
ikbeneenkiwi | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:42 |
quote:Klopt. Het laatste is niet iets waar geen verandering in doorgevoerd kan worden, en ten aanzien van het eerste: ik pleit niet voor de hogere maximumsnelheid op alle wegen, maar wel op die waar dit mogelijk is. (en die zijn er) | |
#ANONIEM | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:42 |
quote:Ken jij een mannelijke Jill? ![]() | |
buzzer | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:02 |
quote:ik denk de juiste in dit geval | |
Jill-RMC | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:03 |
quote:Of je woont even in Den Haag! #8 Zie al gedaan ![]() | |
maartena | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:20 |
Maar waarom dacht je dat trajectcontroles s'nachts uit worden gezet? ![]() | |
Jill-RMC | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:26 |
quote:Nee niet s'nachts specifiek. Die krengen staan af en toe gewoon uit. Het is vooral die als je Den Haag uitrijdt en de mensen op de achterbank en ik quote hier "Ey kijk die lampjes aan de overkant doen het niet, mss hier ook wel laten we eens kijken.....nee ik zie geen blauw lampje knipperen hoor, volgens mij staat ie hier ook uit". | |
Jill-RMC | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:27 |
*blond* | |
optifree | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:29 |
quote:Tjonnge jonge de graad van roggenweg is levensgevaarlijk...je zou nog wel eens een zwerver/junk/hang jongere per ongelukkig gelukkig (opgeruimd staat netjes) de dood in rijden ![]() | |
Frasier | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:29 |
Valt nog wel mee. Ik moest laatst 550 euro overmaken ![]() | |
HPoi | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:30 |
Op die trage stukken met flitszooi, (60km op een polderweg) cruisecontrol erop. Anders ga je je blind staren op de snelheidsmeter. ![]() | |
maartena | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:33 |
quote:Duidelijk. Zeker gezien het feit dat zo'n traject controle hooguit 2 kilometer lang is, en je tijdsverlies door op die 2 kilometer even 100 te rijden waarschijnlijk minder dan 30 seconden is...... | |
kansloze_dertiger | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:33 |
Ik reed laatst 70 op de snelweg. De ring om Amsterdam was afgesloten, verkeer werd via de A9 omgeleid en daar gold een snelheid van 70km/h. Dat rijdt echt tering relaxed en dan mijn benzinemeter, 3 liter per 100 kilometer! Ik heb de rest van de reis ook maar met 70 vervolgd, rijd lekker rustig, zuinig en je wordt zeker niet geflitst. | |
HPoi | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:37 |
quote:Je lijkt de ANWB wel. Ja als je 30 rijd is je remweg zoveel korter. Ja duh ![]() ![]() | |
Jill-RMC | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:37 |
quote:Je doet je naam wel eer aan he ![]() Mmm die krijg je vast vaker te horen ![]() | |
maartena | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:38 |
quote:Een vriend van me is op de Graad van Roggenweg een klasgenoot verloren, begin jaren 90 al. Het Bruyne Lyceum (kan spelling mishebben) zit/zat daar in de buurt en scholieren staken dus vaak die straat over.... naar aanleiding van o.a. dat dodelijke ongeval is de snelheid toen teruggezet van 70 naar 50. Alleen is volgens mij nu die school daar weg, dus veel scholieren zitten er niet meer. Maar de tramhalte blijft in het midden natuurlijk, dus overstekers zijn er natuurlijk altijd. | |
Jill-RMC | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:40 |
Ja overdag kan ik me die 50km goed voorstellen. En opzich is het dan best wel druk (iig de keren dat ik er gereden heb) en kwam dan ook amper boven de 30 uit. Maar midden in de nacht...ik blijf het nutteloos vinden. | |
sizzler | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:41 |
Met al die spelende kindjes op de snelweg is dit natuurlijk je verdiende loon! Zo dicht bij scholen ook. Nee, maar goed dat ze je gepakt hebben. Tuig dat je bent. | |
optifree | dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:42 |
quote:Die school is afgelopen jaar pas gesloten...Ik moet ook zeggen het is een gevaarlijke weg..een eindje verderop (waar er minder bebouwing is, maar waar het weer 70 is) heb ik doordat ik zonder nadenken doorschakelde veels te hard gereden (ik was gewoon niet aan het opletten en het leek op een snelweg ![]() ![]() ![]() Die tramhalte zal nog heel veel gebruikt worden want, een 8 a 10 jaar geleden is daar hogeschool Domstad neergezet (tegenover het Bruyne Lyceum....dus die halte is nog steeds gigantisch druk... | |
Jill-RMC | dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:00 |
Moest net even mn broertje ophalen en ook nu doen die blauwe lampjes het niet aan die ene kant waar ik die boete heb gekregen. Mss genaaid door een undercover agent ofzo. | |
gebrokenglas | dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:06 |
Gewoon weer eens te hard gereden dus. Niets aan de hand. | |
gebrokenglas | dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:07 |
quote:Maar t moet niet veel langzamer gaan dan 70, anders krijg je een bon voor te langzaam rijden. Wegens het overige verkeer in gevaar brengen of zoiets. | |
JAY-T | dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:08 |
88 in een 50km zone is ook iets teveel van het goede.. Zal ze maar weer eens sponseren met 250 fucking euro's ![]() | |
BobbyB | woensdag 30 augustus 2006 @ 09:07 |
ONVERANTWOORD zeg ik je. Weet je wel niet wat er allemaal kan gebeuren als je 6 of 14 KM te hard rijdt? Wat als er nu een of andere dronkaard op de weg ligt, of een eend oversteekt? Ik wil de gevolgen niet weten hoor! En wat te denken van de milieu vervuiling die jij teweeg brengt? ![]() Ze zouden je moeten oplsluiten ![]() [/sarcasme] Gister had ik overigens bijna meneer agent op mijn achterbumpert. Deze meneer dacht namelijk even snel in te halen met 130 waar je 100 mag, helaas voor hem reed ik daar, netjes 100 en toen moest hij bijna de berm in omdat hij me niet op tijd had gezien. Achterlijke kutkneus. | |
Liopleurodon | woensdag 30 augustus 2006 @ 13:06 |
quote:Ik heb daar een paar jaar gewerkt, maar de enige keer dat ik hoorde van een leerling die was aangereden betrof het een meisje wat voor de tweede keer (...) tegen een tram was aangelopen ![]() Dikke middenberm daar (sneltram). Zelfde situatie als bij andere doorgaande (70km) vierbaanswegen in Utrecht. En ja, er zijn wel meer scholen naast die wegen. | |
Liopleurodon | woensdag 30 augustus 2006 @ 13:08 |
quote:Het de Bruijne is nu dicht? Oorspronkelijk zouden ze rond '99/'00 al verhuizen ![]() Maareh... de GvRweg is toch in zijn geheel 50km/u? |