quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:29 schreef Jill-RMC het volgende:
Natuurlijk overhandig ik jullie graag 75 euro omdat ik 's nachts om 7 minuten over één 6km te hard heb gereden op de Graadt van Roggenweg te Utrecht en omdat ik 1,5 uur later 14km te hard heb gereden op de A12 richting Den Haag en dacht dat de trajectcontrole uitstond.
Veel plezier ermee! Ik had het vast uitgegeven aan iets onzinnigs.
En? Wat is je klacht dan?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:29 schreef Jill-RMC het volgende:
Natuurlijk overhandig ik jullie graag 75 euro omdat ik 's nachts om 7 minuten over één 6km te hard heb gereden op de Graadt van Roggenweg te Utrecht en omdat ik 1,5 uur later 14km te hard heb gereden op de A12 richting Den Haag en dacht dat de trajectcontrole uitstond.
Veel plezier ermee! Ik had het vast uitgegeven aan iets onzinnigs.
jou bijvoorbeeld 14.gifquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:34 schreef -Sandstorm- het volgende:
Je had iemand dood kunnen rijden sukkel
Dat kan altijd, maar dat ligt dan niet specifiek aan het 's nachts 60 km/u rijden op de Graadt van Roggeweg of 140 op de a12quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:34 schreef -Sandstorm- het volgende:
Je had iemand dood kunnen rijden sukkel
Wat voor bril heb jij op?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:44 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
in oostenrijk hebben ze een test gedaan waar je op een bepaald traject 160 mocht. Resultaat was dat er een betere verkeersdoorstroom was, er minder ongelukken gebeurden en dat het beter was voor het mileu.
Precies, flitsers maken niet uitquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:07 schreef bijdehand het volgende:
domboalleen te hard rijden waar géén trajectcontrole is
![]()
[/quote]quote:
mooi is dat hequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:09 schreef SuperwormJim het volgende:
weer zo'n pauper die komt klagen dat 'ie een boete heeft gekregen door z'n eigen schuld ...![]()
Laten we allemaal +++ voor onze naam zetten voor de nabestaandenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:15 schreef hardstylesage het volgende:
Dr had wel een kind over kunnen steken![]()
Hadden we met zn alle weer "RIP aan de nabestaanden" kunnen typen
Denk eens zelf naquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:14 schreef densmee het volgende:
[..]
'160 km is snel, veilig en milieuvriendelijk'
Ik kom er regelmatig, en het is naar mijn mening prima vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:53 schreef mcintosh het volgende:
Ik vraag me af of je Oostenrijk en Nederland kunt vergelijken met betrekking tot maximum snelheden...
het land is kleiner maar een weg en een rijbaan is er even breed hoor.quote:Dit land is zo klein, 160 km/u houdt je misschien 1 á 2 minuten vol voordat je weer verkeer voor je hebt dat moet invoegen , of een vrachtwagen die moet inhalen...
Zijn mensen uit Oostenrijk zo anders dan Nederlanders? En de auto's? Waarom kan het hier niet, als het daar prima werkt?quote:En invoegen met 160 km/u wordt vrij lastig voor vrij veel mensen... kortom, volgens mij is die 160 km/u niet haalbaar.
Apart, want het resultaat van de trajectcontroles is al bekend, en dat was niet positief.quote:Ik heb laatst op zo'n ring gereden waar je maar 80 km/u mag rijden, en waar gecontroleerd wordt met trajectcontrole. Tering wat rijdt dát langzaam, maar wat denk je wat, het blijft wél rijden. Omdat iedereen zich aan de snelheid houdt, het verkeer gaat dus gelijk op, en invoegende auto's zorgen niet voor een enorme vertraging omdat achterop komend verkeer dezelfde snelheid rijdt.
Thanksquote:Zo, da was em, ga maar verder met klagen
Les 1.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:29 schreef Jill-RMC het volgende:
Natuurlijk overhandig ik jullie graag 75 euro omdat ik 's nachts om 7 minuten over één 6km te hard heb gereden op de Graadt van Roggenweg te Utrecht en omdat ik 1,5 uur later 14km te hard heb gereden op de A12 richting Den Haag en dacht dat de trajectcontrole uitstond.
Veel plezier ermee! Ik had het vast uitgegeven aan iets onzinnigs.
Oostenrijk is veel minder druk bevolkt, heeft veel minder afslagen die elkaar kort achter elkaar opvolgen, en in Oostenrijk mag je met die snelheid ook gewoon links blijven plakken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:05 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Zijn mensen uit Oostenrijk zo anders dan Nederlanders? En de auto's? Waarom kan het hier niet, als het daar prima werkt?
Niks mis met stupiditeitsbelasting.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:29 schreef Jill-RMC het volgende:
Natuurlijk overhandig ik jullie graag 75 euro omdat ik 's nachts om 7 minuten over één 6km te hard heb gereden op de Graadt van Roggenweg te Utrecht en omdat ik 1,5 uur later 14km te hard heb gereden op de A12 richting Den Haag en dacht dat de trajectcontrole uitstond.
Veel plezier ermee! Ik had het vast uitgegeven aan iets onzinnigs.
Daar doelde ik inderdaad opquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Oostenrijk is veel minder druk bevolkt, heeft veel minder afslagen die elkaar kort achter elkaar opvolgen.
- correctie was 3km dus was in totaal 9km te hardquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:48 schreef bellerophon81 het volgende:
Vooral 's nacht moet je niet te hard rijden. Ik geef toe, 6 km/u is wel knullig... maar ja dit is ook wel NA correctie van 5 km/u, die 14 ook trouwens.
Dus op de snelweg heb je gewoon 140 zitten knallen.En dan nog denken dat trajectcontrole uitstaat. Waarom zouden ze dat dan weer doen? Mag ik gewoon ff zeggen dat dat dom is?
![]()
Wees blij dat ze niet een extra 25 euro rekenen voor knulligheid!
Klopt. Het laatste is niet iets waar geen verandering in doorgevoerd kan worden, en ten aanzien van het eerste: ik pleit niet voor de hogere maximumsnelheid op alle wegen, maar wel op die waar dit mogelijk is. (en die zijn er)quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Oostenrijk is veel minder druk bevolkt, heeft veel minder afslagen die elkaar kort achter elkaar opvolgen, en in Oostenrijk mag je met die snelheid ook gewoon links blijven plakken.
Ken jij een mannelijke Jill?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:27 schreef hardstylesage het volgende:
TS heeft eigelijk nog niet verteld -waarom- hij het dacht... er wordt wel geinsinueert dat het nacht was o.i.d. maar toch ben ik benieuwd
ik denk de juiste in dit gevalquote:
Of je woont even in Den Haag! #8quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:41 schreef SolidasRock het volgende:
Jill, jij hebt het Den Haag topic volgeluld, dus jij moet een nieuwe openen!
Ontopic: Sneu van die boetes btw, weer verdient scheveningen minder...
Nee niet s'nachts specifiek. Die krengen staan af en toe gewoon uit. Het is vooral die als je Den Haag uitrijdt en de mensen op de achterbank en ik quote hier "Ey kijk die lampjes aan de overkant doen het niet, mss hier ook wel laten we eens kijken.....nee ik zie geen blauw lampje knipperen hoor, volgens mij staat ie hier ook uit".quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:20 schreef maartena het volgende:
Maar waarom dacht je dat trajectcontroles s'nachts uit worden gezet?
Tjonnge jonge de graad van roggenweg is levensgevaarlijk...je zou nog wel eens een zwerver/junk/hang jongere per ongelukkig gelukkig (opgeruimd staat netjes) de dood in rijdenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:29 schreef Jill-RMC het volgende:
Natuurlijk overhandig ik jullie graag 75 euro omdat ik 's nachts om 7 minuten over één 6km te hard heb gereden op de Graadt van Roggenweg te Utrecht en omdat ik 1,5 uur later 14km te hard heb gereden op de A12 richting Den Haag en dacht dat de trajectcontrole uitstond.
Veel plezier ermee! Ik had het vast uitgegeven aan iets onzinnigs.
Duidelijk.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:27 schreef Jill-RMC het volgende:
*blond*
Je lijkt de ANWB wel. Ja als je 30 rijd is je remweg zoveel korter. Ja duhquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:33 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik reed laatst 70 op de snelweg. De ring om Amsterdam was afgesloten, verkeer werd via de A9 omgeleid en daar gold een snelheid van 70km/h. Dat rijdt echt tering relaxed en dan mijn benzinemeter, 3 liter per 100 kilometer! Ik heb de rest van de reis ook maar met 70 vervolgd, rijd lekker rustig, zuinig en je wordt zeker niet geflitst.
Je doet je naam wel eer aan hequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:33 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik reed laatst 70 op de snelweg. De ring om Amsterdam was afgesloten, verkeer werd via de A9 omgeleid en daar gold een snelheid van 70km/h. Dat rijdt echt tering relaxed en dan mijn benzinemeter, 3 liter per 100 kilometer! Ik heb de rest van de reis ook maar met 70 vervolgd, rijd lekker rustig, zuinig en je wordt zeker niet geflitst.
Een vriend van me is op de Graad van Roggenweg een klasgenoot verloren, begin jaren 90 al. Het Bruyne Lyceum (kan spelling mishebben) zit/zat daar in de buurt en scholieren staken dus vaak die straat over.... naar aanleiding van o.a. dat dodelijke ongeval is de snelheid toen teruggezet van 70 naar 50.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:29 schreef optifree het volgende:
Tjonnge jonge de graad van roggenweg is levensgevaarlijk...je zou nog wel eens een zwerver/junk/hang jongere per ongelukkig gelukkig (opgeruimd staat netjes) de dood in rijden![]()
Die school is afgelopen jaar pas gesloten...Ik moet ook zeggen het is een gevaarlijke weg..een eindje verderop (waar er minder bebouwing is, maar waar het weer 70 is) heb ik doordat ik zonder nadenken doorschakelde veels te hard gereden (ik was gewoon niet aan het opletten en het leek op een snelwegquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Een vriend van me is op de Graad van Roggenweg een klasgenoot verloren, begin jaren 90 al. Het Bruyne Lyceum (kan spelling mishebben) zit/zat daar in de buurt en scholieren staken dus vaak die straat over.... naar aanleiding van o.a. dat dodelijke ongeval is de snelheid toen teruggezet van 70 naar 50.
Alleen is volgens mij nu die school daar weg, dus veel scholieren zitten er niet meer. Maar de tramhalte blijft in het midden natuurlijk, dus overstekers zijn er natuurlijk altijd.
Maar t moet niet veel langzamer gaan dan 70, anders krijg je een bon voor te langzaam rijden. Wegens het overige verkeer in gevaar brengen of zoiets.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:33 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Ik reed laatst 70 op de snelweg. De ring om Amsterdam was afgesloten, verkeer werd via de A9 omgeleid en daar gold een snelheid van 70km/h. Dat rijdt echt tering relaxed en dan mijn benzinemeter, 3 liter per 100 kilometer! Ik heb de rest van de reis ook maar met 70 vervolgd, rijd lekker rustig, zuinig en je wordt zeker niet geflitst.
Ik heb daar een paar jaar gewerkt, maar de enige keer dat ik hoorde van een leerling die was aangereden betrof het een meisje wat voor de tweede keer (...) tegen een tram was aangelopenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Een vriend van me is op de Graad van Roggenweg een klasgenoot verloren, begin jaren 90 al. Het Bruyne Lyceum (kan spelling mishebben) zit/zat daar in de buurt en scholieren staken dus vaak die straat over.... naar aanleiding van o.a. dat dodelijke ongeval is de snelheid toen teruggezet van 70 naar 50.
Alleen is volgens mij nu die school daar weg, dus veel scholieren zitten er niet meer. Maar de tramhalte blijft in het midden natuurlijk, dus overstekers zijn er natuurlijk altijd.
Het de Bruijne is nu dicht?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:42 schreef optifree het volgende:
[..]
Die school is afgelopen jaar pas gesloten...Ik moet ook zeggen het is een gevaarlijke weg..een eindje verderop (waar er minder bebouwing is, maar waar het weer 70 is) heb ik doordat ik zonder nadenken doorschakelde veels te hard gereden (ik was gewoon niet aan het opletten en het leek op een snelweg![]()
![]()
)...
Die tramhalte zal nog heel veel gebruikt worden want, een 8 a 10 jaar geleden is daar hogeschool Domstad neergezet (tegenover het Bruyne Lyceum....dus die halte is nog steeds gigantisch druk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |