abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41295582
Arno Visser trekt zich terug. Dat is erg jammer. Was een goed Kamelid
quote:
VVD'er Visser verlaat politiek
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Arno Visser van de VVD verlaat de politiek. De 40-jarige Hagenaar stond 24e op de voorlopige VVD-kandidatenlijst voor de komende verkiezingen, maar trok zich op het laatste moment terug. Dat bevestigde hij dinsdag.

Visser zegt dat hij niet meer 100 procent motivatie op kan brengen voor een nieuwe termijn van vier jaar. „Als je dat bij jezelf merkt, is het beter om te stoppen.” Hij ontkent dat zijn relatief lage plek op de lijst een rol speelde bij zijn besluit.

De liberaal leidde de afgelopen maanden de tijdelijke Kamercommissie die het tbs-stelsel onderzocht. Ook viel hij op als woordvoerder asielzaken en inburgering, waar hij vaak te maken kreeg met zijn partijgenote minister Rita Verdonk. Visser steunde Mark Rutte in de strijd om het VVD-leiderschap

http://www.telegraaf.nl/b(...)erlaat_politiek.html
quote:
Veel Kamerleden VVD laag op lijst
Door een onzer redacteuren
Den Haag, 29 aug.
en verder

Een groot aantal zittende Kamerleden van de VVD is gisteren door het hoofdbestuur van de partij op een relatief lage plek op de kandidatenlijst van de partij voor de Tweede Kamerverkiezingen gezet. De lijst is nog niet openbaar.

Deze kandidaten staan op de lijst onder plaats 23, waardoor – gezien de wisselende resultaten van de VVD in de peilingen – hun verkiezing onzeker is geworden. De VVD, nu 27 zetels in de Kamer, stond dit weekend op ongeveer 30 zetels in de diverse peilingen.

De lijst zoals die vandaag onder de kandidaten wordt verspreid begint, zoals verwacht, met Rutte (1), Verdonk (2) en Kamp (3). Op vier staat de hoogste nieuwkomer, Brigitte van der Burg, nu lid van het college van Actal, een adviesorganisatie die wetgeving toetst op administratieve lasten.

Oud-Leefbaar Nederland-voorman Fred Teeven staat op 5, gevolgd door het zittend Kamerlid Edith Schippers. De ministers Nicolaï en Remkes staan op 7 en 8.

Laetitia Griffith staat in de lijst op nummer 9. Zij keerde vorig jaar terug in de Kamer na een kortstondig wethouderschap in Amsterdam. Nieuwkomer Docters van Leeuwen, die vorig jaar D66 verruilde voor de VVD, staat op 10.

Nieuwkomer Ton Elias die Rutte bijstond in de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen, en door Rutte werd gevraagd om zich kandidaat te stellen, zit niet bij de eerste 23. Van de zittende Kamerleden die lager staan dan nummer 23, is onbekend of ze op de lijst willen blijven staan. Het betreft onder anderen de Tweede-Kamerleden Van Egerschot, Lenards, Van Schijndel, Szabó, voormalig lijsttrekkers-kandidate Veenendaal en Visser.

De kandidatenlijst was afgelopen vrijdag nog aanzienlijk gewijzigd in een vergadering van het hoofdbestuur met de zogeheten ‘partijbaronnen’, de voorzitters in de kiesdistricten van de VVD. Die hebben traditioneel een zware stem in de kandidaatstelling, onder andere in verband met de regionale verdeling van de kandidaten.

Omdat de lijst nog niet openbaar is, wilden de kandidaten nog niet reageren.

http://www.nrc.nl/binnenland/article441002.ece
En het talent Doctors van Leeuwen ook. Niet tevreden op zijn tiende plek...

Wat is er toch aan de hand met de VVD

Dit begon na de lijsttrekkers verkiezing..........

[ Bericht 31% gewijzigd door EchtGaaf op 29-08-2006 16:45:38 ]
pi_41295632
Leuk inderdaad .

Weet iemand wie Brigitte van der Burg is? Staat ook erg hoog of is ze gewoon een excuustruus?
En Fred Teeven zo hoog .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:34:26 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_41295675
Hoeveel VVD-verkiezingstopics kunnen er nog bij?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:34:32 #4
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41295676
Zo iemand als Doctors van Leeuwen heeft geen zin om in de kamer te gaan zitten, maar kan bijvoorbeeld wel prima minister worden in een nieuw kabinet.
lege ton
pi_41295811
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:34 schreef Verbal het volgende:
Hoeveel VVD-verkiezingstopics kunnen er nog bij?

V.
Keiveel .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41295924
Het gaat lekker...
quote:
Ook Tweede Kamerlid Arno Visser van de VVD verlaat de politiek. De 40-jarige Hagenaar stond 24e op de voorlopige VVD-kandidatenlijst voor de komende verkiezingen, maar trok zich op het laatste moment terug. Dat bevestigde hij dinsdag.

[..]

Eske van Egerschot (38 op de lijst) en Anton van Schijndel (39) overwegen eveneens op te stappen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:42:26 #7
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41295931
Nou, dat de discussie in alle hevigheid los moge barsten.
Say your prayers
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:44:53 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41296006
quote:
` Oud-D66-lid Docters van Leeuwen trekt
zich terug van de VVD-kandidatenlijst.
Hij is niet tevreden met zijn tiende
plaats op die lijst.

Brigitte van der Burg is de hoogste
nieuwkomer op de lijst.De zelfstandig
adviseur staat op vier,achter Mark
Rutte en de ministers Verdonk en Kamp.
Op vijf staat officier van justitie
Teeven,die eerder in de Tweede Kamer
zat voor Leefbaar Nederland.

Andere nieuwkomers zijn de historicus
Boekesteijn en oud-journalist Elias.Het
Kamerlid Veenendaal zou op plaats 35
staan.Zij was dit voorjaar in de race
voor het lijsttrekkerschap.
zou ik ook doen als ze zo'n ventje als Teeven boven me zouden zetten
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:46:26 #9
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41296053
Veenendaal ook ook lager dan de 23e plaats Daar had ze toch ff niet op gerekend naar d'r pr campagne die vooral daarvoor bedoeld was (om hoog te stsaan).
pi_41296061
Wat denkt hij meer te bereiken als hij hoger komt te staan? Op plaats tien heeft hij zeker recht op een zetel, wat was dan het voordeel dat hij bijvoorbeeld op plaats vijf zou staan?
pi_41296071
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:33 schreef du_ke het volgende:
Leuk inderdaad .

Weet iemand wie Brigitte van der Burg is? Staat ook erg hoog of is ze gewoon een excuustruus?
En Fred Teeven zo hoog .
Waar google al niet goed voor is.
Lijkt me zo op het eerste gezicht niet direct een excuustruus. Wat Teeven daar doet is me trouwens ook een raadsel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:47:32 #12
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41296090
was al een topic over de perikelen maar goed. Misschien is dit een apart topic waard.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:49:01 #13
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41296136
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:44 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

zou ik ook doen als ze zo'n ventje als Teeven boven me zouden zetten
mijn idee
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41296147
Ik wil wel met Docters van Leeuwen ruilen
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:49:38 #15
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41296154
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:42 schreef Kozzmic het volgende:
Het gaat lekker...
Valt nog mee/ laf, bij de LPF stappen ze onmiddelijk op..

1 Rutte
2 Verdonk
3 Henk Kamp
4 Brigette van der Burg
5 Fred Teeven
6 Edith Schippers
7 Atzo Nocolai
8 Johan Remkes
9 Leatitia Griffith
10 Doctors van Leeuwen??
11. Willibrord van Beek
12. Hans van Baalen
13. Anouchka van Miltenburg
14. Charlie Aptrooth
15. Arend Jan Boekenstein
35 Jelleke Veenendaal

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 29-08-2006 17:03:06 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41296181
De VVD begint nu toch echt LPF-achtige trekjes te vertonen. Kweet-niet-hoeveel politici hebben de partij de rug al toegekeerd en zelfs nieuw-uitverkorenen als Docters van Leeuwen passen er nu voor. Ik ontkom trouwens niet aan de indruk dat het (bizarre) verkiezingsprogramma een rol speelt in de motivatie van menig vertrekkend kamerlid...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:51:01 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41296200
zou van Baalen nog geen klachten hebben?
pi_41296213
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:49 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik wil wel met Doctors van Leeuwen ruilen
Snel bellen dan.

Waarom sta jij niet op de lijst dan? Je bent anders een fervent VVD-er toch?

Tja ik vind die Docters een beetje een verwend kind. Notobene op de 10e plek voor een nieuwkomer. Wie denkt hij eigenlijk te zijn.....
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:53:19 #19
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41296258
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:50 schreef dVTB het volgende:
Ik ontkom trouwens niet aan de indruk dat het (bizarre) verkiezingsprogramma een rol speelt in de motivatie van menig vertrekkend kamerlid...
]
t is goed met je
pi_41296284
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:49 schreef Napalm het volgende:

[..]

Valt nog mee/ laf, bij de LPF stappen onmiddelijk op..

1 Rutte
2 Verdonk
3 Henk Kamp
4 Brigette van der Burg
5 Fred Teeven
6 Edith Schippers
7 Atzo Nocolai
8 Johan Remkes
9 Leatitia Griffith
10 Doctors van Leeuwen??
11. Willibrord van Beek
12. Hans van Baalen
13. Anouchka van Miltenburg
14. Charlie Aptrooth
15. Arend Jan Boekenstein
35 Jelleke Veenendaal
Atzo Nicolai op 7! Hoe kan dat. Na het mislukte Europa referendum. Die man heeft trouwens op mij nog nooit indruk gemaakt.....

En Arno Visser op slechts 24! Hoe durven ze dat? Goed Kamerlid. En leidde bovendien succesvol de TBS-commissie. Snap best dat ie terugtrekt...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:54:30 #21
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41296291
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:51 schreef EchtGaaf het volgende:

Tja ik vind die Docters een beetje een verwend kind. Notobene op de 10e plek voor een nieuwkomer. Wie denkt hij eigenlijk te zijn.....
UIt welke grot denk jij eigenlijk te komen?
pi_41296295
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Snel bellen dan.

Waarom sta jij niet op de lijst dan? Je bent anders een fervent VVD-er toch?
Ten eerste ben ik geen lid, ten tweede ben ik een fel tegenstander van standpunten als gratis kinderopvang. Fervent aanhanger is een groot woord, tot nu toe is de VVD de partij die het meest overeenkomt met mijn standpunten, maar dat zegt ook veel over de standpunten van de andere partijen. Het staat nog niet 100% vast of ik VVD ga stemmen.
pi_41296426
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:54 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik geen lid, ten tweede ben ik een fel tegenstander van standpunten als gratis kinderopvang.
Ik ook toruwens. ik vind dat een standpunt dat ze rechtstreeks van het CDA kunnen hebben. Dat wordt dan denk ik ook geen CDA dan?
quote:
Fervent aanhanger is een groot woord, tot nu toe is de VVD de partij die het meest overeenkomt met mijn standpunten, maar dat zegt ook veel over de standpunten van de andere partijen. Het staat nog niet 100% vast of ik VVD ga stemmen.
Het is ook heel moeilijk. Ik twijfel ook nog tussen diverse partijen. Maar de goeie zit er denk ik voor niemand tussen. Het lijkt wel een supermarkt met voorgepakte groenten..Misschien moeten we naar een heel ander kiesstelsel....
pi_41296430
AJ Boekestein? Gaat die de politiek in?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:59:03 #25
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_41296444
Op plaats 10 kom je zeker weten in de Kamer. Als je er dan afstapt omdat je op je pik getrapt bent, geeft het wel weer aan hoe belangrijk je dat beroep eigenlijk vindt. Hij mag GVD blij zijn dat ie een zekere kamerzetel heeft gekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')