quote:
Met sommige mensen voel je het ook niet.quote:Op vrijdag 1 september 2006 09:12 schreef vamperotica het volgende:
[..]
![]()
En ze vreten niet alleen al je energie op, maar geven er ook wat voor terug
quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:54 schreef TaLoN.NL het volgende:
ooh, net een wrede quote tegengekomen:
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society. Those who manipulate this unseen mechanism of society constitute an invisible government which is the true ruling power of our country.
We are governed, our minds are molded, our tastes formed, our ideas suggested, largely by men we have never heard of. This is a logical result of the way in which our democratic society is organized." - Edward Bernays
Dus je hebt zelf helemaal geen eigen wil meer volgens deze schrijver.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:54 schreef TaLoN.NL het volgende:
ooh, net een wrede quote tegengekomen:
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society. Those who manipulate this unseen mechanism of society constitute an invisible government which is the true ruling power of our country.
We are governed, our minds are molded, our tastes formed, our ideas suggested, largely by men we have never heard of. This is a logical result of the way in which our democratic society is organized." - Edward Bernays
Klopt...Maar sommige mensen kunnen me helemaal leegtrekken en me ook met een rotgevoel laten zitten.Op een gegeven moment merkte ik dat t idd niet zo goeie vrienden bleken te zijn... Terwijl er idd ook mensen zijn die me zeg maar.... met een moe maar voldaan gevoel achter laten!!quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:56 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Met sommige mensen voel je het ook niet.
Het voelt niet alsof er energie weg is. Dan ben je achteraf ook niet doodmoe.
Het is een puur gevoelsmatige kwestie. iemand kan echt lief zijn maar toch alle energie uit je trekken en er niet toe in staat zijn er iets voor terug te geven. Dat kan een trekje zijn van een persoon. Het kan ook een tijdelijke staat van die persoon zijn.
Maar met echte vrienden merk je het niet als dat tijdelijk is. Dan is het een logische zaak dat je er dan bent voor elkaar en voelt het echt niet als energie ontnemen.
Inderdaad hou je altijd je eigen mening in zekere mate. Maar de mening is toch vaak gericht op hetgeen dat nu gemaakt is door alles. We hebben een mening over de huidige maatschappij. En dan kun je ook een mening vormen over een andere maatschappij die niet bestaat.quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dus je hebt zelf helemaal geen eigen wil meer volgens deze schrijver.
We zijn mensen, geen computers.
Natuurlijk is er wel invloed van bv school of de maatschappij maar je hebt altijd nog de wil om zelf na te denken over dingen
de interpretatie van alles wat je aangeboden wordt is deels persoonsgebonden maar ook dat is beinvloedbaar.quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dus je hebt zelf helemaal geen eigen wil meer volgens deze schrijver.
We zijn mensen, geen computers.
Natuurlijk is er wel invloed van bv school of de maatschappij maar je hebt altijd nog de wil om zelf na te denken over dingen
Structuur is inderdaad wel lekker. Maar teveel structuur kan weer zorgen voor stress. Dat je overal regels hebt die onnodig zijn. Maar loopt alles door elkaar heen, dan is het een jungle te noemen. En dan verdwaal je vanzelf weer. Omdat iedereen doet waar hij zin in heeft. Zo'n wereld werkt ook niet.quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:46 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En leven zonder al die kaders is ook niet makkelijk hoor. Dus het gemak dient de mens.
Ik heb soms van die dagen dat ik echt superbewust bezig ben met alles maar ik heb ook dagen dat ik in een soort waas / droom leef. dan gaat echt alles langs me heenquote:Op vrijdag 1 september 2006 12:49 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar hoe zit dat met jullie bewustzijn? Veel "last" daarvan? Zijn jullie je ook wel eens te bewust van alles? Dat je overbewust bent?
Of ben ik de enige?
Overbewust, of erg bewust.
Depressie is een gebrek aan bewustzijn. Dus ik ben liever overbewust dan onderbewust.
Ben nu weer bewuster dan bewust, en dan is het vanzelf minder donker. Dus de depressie is dan weg. En ik weet ongeveer waar het aan kan liggen. Het duistere verdwijnt door het lichte bewustzijn. Is er minder bewustzijn dan krijgt het duistere de overhand. Het duistere is dan de donkere depressie-wolk met donkere gedachtes.
Een soort zwarte waas in het bewustzijn, waardoor ook de realiteit minder helder is.
Ik weet hoe het voelt nu. Dit is helderheid en bewustzijn. Ben ik depressief dan zie ik niets.
En dat moet even geschreven worden nu. Sorry. Als het niet boeit dan maakt dat niet uit. Ik zal en moet mezelf ontcijferen op dit gebied. Om altijd bewust te blijven en helder.
Zoals mij dus ookquote:Op vrijdag 1 september 2006 13:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb soms van die dagen dat ik echt superbewust bezig ben met alles maar ik heb ook dagen dat ik in een soort waas / droom leef. dan gaat echt alles langs me heen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |