rijke suikerooms, er si naar mijn weten nog nooit winst gemaakt. Maar dat is geen schande bij een jong bedrijf.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:52 schreef Robocock het volgende:
Verkoopt die ontzettende lelijke SUV van Spyker zo goed? Of hebben ze een geheime geldkraan ofzo?
Het huidige personeel is voornamelijk Engels, die hebben echt geen zin om allemaal mee te verhuizen. Waarom ook de fabriek verhuizen als alles, inclusief windtunnel, aanwezig is nabij Silverstone? Zie totaal geen nut in een testcircuit in Zeewolde. Het is ook maar een gerucht dat nergens wordt bevestigt. En er zijn al eens eerder plannen geweest voor een circuit in Flevoland, maar die werden vroegtijdig afgeblazen. Milieu, geluid, boomknuffelaars, etc..quote:Op woensdag 20 september 2006 23:39 schreef WEST het volgende:
[..]
personeel is best makkelijk mee te verhuizen en mocht er een circuit komen dit circuit is niet alleen om F1 wagens mee te testen, ook kunnen de 24 uur van LeMans wagen mee getest worden en de gewone roadcars. En wellicht zou het in de toekomst de concurentie met zandvoort en Assen wel eens aan kunnen gaan.
Die moesten ze eik allemaal kapot slaanquote:Op donderdag 21 september 2006 14:55 schreef Bolter het volgende:
In Nederland zo een circuit erbij bouwen gaat echt niet lukken. Voornamelijk door al die milieufreaks.
Met een boom naar keuzequote:Op donderdag 21 september 2006 14:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Die moesten ze eik allemaal kapot slaan
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Met een boom doornstruik naar keuze
Het zal Bernie Ecclestone worst wezen hoeveel man er langs de baan zit, F1 draait om de TV kijker.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans.
Inderdaad, Bernie krijgt helemaal niks van de kaartverkopo bij het circuit, dat is voor het circuit zelf, bernie leeft van de tv en reclame inkomstenquote:Op vrijdag 22 september 2006 09:58 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Het zal Bernie Ecclestone worst wezen hoeveel man er langs de baan zit, F1 draait om de TV kijker.
Als het goed is moeten de circuits iets van 20 miljoen aan hem betalen om een F1 race te mogen organiseren. Kan er natuurlijk wat miljoentjes naast zitten...quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:58 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Het zal Bernie Ecclestone worst wezen hoeveel man er langs de baan zit, F1 draait om de TV kijker.
Tsja, en als zo'n circuit dat niet kan betalen omdat er geen toeschouwers komen opdagen dan zoekt Bernie gewoon een ander circuit..quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als het goed is moeten de circuits iets van 20 miljoen aan hem betalen om een F1 race te mogen organiseren. Kan er natuurlijk wat miljoentjes naast zitten...
Dat is dus de reden dat Hockenheim het niet meer vol houdt. Circuits in exotische landen als Maleisië en Bahrein hebben daar geen problemen mee, die worden gesteund door de overheid. De circuits in Europa echter niet. Trouwens, dit is tevens de reden dat de toegangsprijzen voor de F1 zo belachelijk hoog zijn. Op die manier proberen de circuits het geld weer terug te verdienen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:52 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Tsja, en als zo'n circuit dat niet kan betalen omdat er geen toeschouwers komen opdagen dan zoekt Bernie gewoon een ander circuit..
Spa francorchamps krijgt anders al jaren steun van de waalse regering (zouden ze beter kunnen gebruiken om het land eens wat op te knappen, verschil tussen vlaanderen en Wallonnie is al veel te groot)quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:08 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat Hockenheim het niet meer vol houdt. Circuits in exotische landen als Maleisië en Bahrein hebben daar geen problemen mee, die worden gesteund door de overheid. De circuits in Europa echter niet. Trouwens, dit is tevens de reden dat de toegangsprijzen voor de F1 zo belachelijk hoog zijn. Op die manier proberen de circuits het geld weer terug te verdienen.![]()
natuurfreakquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:53 schreef pfaf het volgende:
Call me a natuurfreak, maar van mij hoeft er ook geen circuit bij.
75.000 bezoekers? Dat zit er bij de meeste GP's wel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans.
Dat moet toch met de F1 ook kunnen zou je denken.
Er moet toch wel heel wat aan het circuit, de veiligheid en infrastructuur in en rondom Zandvoort veranderen wil daar ooit F1 komen, en die kans is volgens mij praktisch nul.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans.
Dat moet toch met de F1 ook kunnen zou je denken.
boomhomoquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:53 schreef pfaf het volgende:
Call me a natuurfreak, maar van mij hoeft er ook geen circuit bij.
Klienquote:Klien bezoekt Spyker
Door Michel (Fir3fly) op vrijdag 22 september 2006 18:42
Bron: Racefreaks.nl
Christian Klien heeft eerder deze week de fabriek van Spyker MF1 in Silverstone bezocht. Hij kreeg daar een persoonlijke rondleiding van teambaas Colin Kolles. Naar eigen zeggen was de Oostenrijker onder de indruk.
Hij zit momenteel zonder racezitje, nadat hij ontslagen werd bij Red Bull Racing. Zijn plaats wordt ingenomen door Robert Doornbos. Klien gaat zich nu volledig richten op een racezitje voor 2007.
"Teammanager Colin Kolles heeft me persoonlijk rondgeleid in de fabriek van Midland/Spyker. Dit bezoek gaf me de mogelijkheid om de ontwikkeling voor de 2007 Spyker F1 te volgen," verklaart hij in een persbericht. "Ik kon ook de wagen van 2007 getest zien worden in de windtunnel in Brackley. In de periode van het concept zag de wagen er erg goed uit. In korte tijd zal het team ook een motor voor 2007 kiezen. Ferrari en de V8 van Cosworth zijn mogelijke motorleveranciers. Tijdens de Italiaanse Grand Prix in Monza had ik de mogelijkheid om Mike Gascoyne te ontmoeten, die vanaf 1 november het nieuwe hoofd van technologie bij Spyker zal worden."
Klien was onder de indruk van de toekomstplannen van het team. [i]"In mijn ogen is zijn kijk op de toekomst voor het team van Spyker F1 zeer overtuigend en realistisch. Onder het leiderschap van de nieuwe eigenaren heeft het gehele team van Spyker de goede indruk op me gemaakt als zeer ambitieus en positief. Het basis idee en de filosofie van teammanager Colin Kolles, om een maximum aan prestaties met een efficiënte structuur te behalen, kan duidelijk gezien en gevoeld worden in alle afdelingen en alle medewerkers."
De Oostenrijker zegt zelf dat hij een aanbieding van een team heeft om volgend jaar te racen, en dat hij een testaanbieding gekregen heeft. Omdat er wat betreft de reglementen nog veel onduidelijkheden zijn wil hij zich eerst nog wat beter oriënteren.
quote:Albers gaat rijden voor Spyker
De nieuwe Nederlandse Formule 1-renstal Spyker heeft Christijan Albers definitief vastgelegd als eerste rijder voor volgend seizoen. Het team heeft dit vrijdag in Shanghai bekendgemaakt. De 27-jarige Albers maakte al deel uit van het Midland F1-team dat eerder deze maand door autofabrikant Spyker werd overgenomen.
Het lag al in de bedoeling dat Albers zou blijven. "Dit is absoluut geweldig", jubelde Albers. "Eerst mag ik mijn plek in het team houden, daarna wordt het Nederlands en nu zijn we ook nog overeengekomen dat ze me willen betalen. Er is voor mij geen betere manier om aan mijn derde seizoen in de Formule 1 te beginnen."
Ook teamdirecteur Michiel Mol reageerde opgetogen. "Natuurlijk zijn we als Nederlands team blij en trots een Nederlandse rijder te hebben." Spyker gaat zich de komende tijd buigen over de tweede rijder. De kans is groot dat de Portugees Tiago Monteiro eveneens zal blijven. "Het heeft mijn voorkeur om met dezelfde rijders verder te gaan", lichtte Mol toe. "Maar we moeten daar wel budget voor hebben. Als we overeenstemming kunnen bereiken over het budget hoeft de samenstelling van het team wat mij betreft niet te veranderen."
Het team moet ook nog een overeenkomst sluiten over de motor voor volgend seizoen. Het zal gaan tussen Ferrari en Cosworth. "Het is ons doel om er in China uit te komen. We willen in ieder geval een langdurige samenwerking aangaan. Ik denk dat dit belangrijk is om in de loop der jaren echt progressie te kunnen maken", aldus Mol.
Ga je ook nog ergens een fatsoenlijke bijdrage leveren?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |