abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42268432
De 2007 Skyper is ontworpen rond de Cosworth motor..
quote:
"Unfortunately that is not something that we can provide, so we are pretty disappointed. We felt the deal was in the bag actually because a large part of their 2007 car has been designed around our engine."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54797
  zaterdag 30 september 2006 @ 23:30:43 #252
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_42269309
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:57 schreef ElmarO het volgende:

[..]

En dit bericht maakt het nog wat mooier.
[..]

Bron
Hopelijk mag Albers een keer voor Ferrari gaan testen!
pi_42274856
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 23:30 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Hopelijk mag Albers een keer voor Ferrari gaan testen!
Ik denk van wel, ze krijgen veel voor elkaar daar bij TCC.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42297480
Hopen dat de onderdelen rondom de motor ook goed wordt
pi_42300317
Ik snap de hosanna-stemming nooit zo bij die teams als ze een deal met Ferrari hebben gesloten voor motoren.

Het enige waar je dan zekerheid over hebt is dat je een tweedehands betrouwbare motor hebt van minstens een jaar oud, en dus nooit meer kan worden dan hoogstens middenmoot. Kijk naar Sauber, kijk naar Red Bull. Maar qua naam is het voor de rest wel leuk hoor zo'n Fiat-motor.
pi_42301148
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 00:46 schreef Radegast het volgende:
Ik snap de hosanna-stemming nooit zo bij die teams als ze een deal met Ferrari hebben gesloten voor motoren.

Het enige waar je dan zekerheid over hebt is dat je een tweedehands betrouwbare motor hebt van minstens een jaar oud, en dus nooit meer kan worden dan hoogstens middenmoot. Kijk naar Sauber, kijk naar Red Bull. Maar qua naam is het voor de rest wel leuk hoor zo'n Fiat-motor.
Ja eerder was het nooit echt een voordeel omdat je altijd achter de feiten aanliep maar Red Bull rijdt dit jaar wel met dezelfde specificatie als Ferrari.

Geen idee wat Spyker krijgt.
pi_42302961
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 01:28 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ja eerder was het nooit echt een voordeel omdat je altijd achter de feiten aanliep maar Red Bull rijdt dit jaar wel met dezelfde specificatie als Ferrari.

Geen idee wat Spyker krijgt.
De motor uit hetzelfde jaar. MIsschien wat verlate upgrades.
Voor volgend jaar kon dit keer, meen ik, de huidige V8 niet gebruikt worden.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_42303634
Hoe worden de motoren genoemd? Worden ze gerebadged tot Spyker-motoren, gaat GR8 er een brandname op plakken of blijven ze gewoon Ferrari heten?
  maandag 2 oktober 2006 @ 10:05:31 #259
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42304377
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 01:28 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ja eerder was het nooit echt een voordeel omdat je altijd achter de feiten aanliep maar Red Bull rijdt dit jaar wel met dezelfde specificatie als Ferrari.

Geen idee wat Spyker krijgt.
Gezien de motorregelementen en de bevriezing zullen ze haast zeker wel dezelfde spec krijgen aan het begin van het seizoen. Of ze in dezelfde cyclus zullen zitten met upgrades? Dat vraag ik me af.

Overigens is dit ook voor Ferrari een goede deal in mijn ogen. Als ze een coureur willen testen sturen ze hem naar Spyker, als ze een nieuwe motorspec willen testen dan kunnen ze 2x zoveel data vergaren op bv verschillende circuits.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42312151
...en zeker met de beperkingen wat betreft het aantal test-kilometers!
pi_42374242
Een stukje uit een zeer lezenswaardig artikel op www.grandprix.com:

"The bad news for Todt is that Red Bull Racing may say the right thing if asked publicly about the engines but they know that no Ferrari customer team has ever won a race in F1 and they would prefer to have Renault V8s in the cars next year. Todt was hoping to head this off by doing a twin-deal so that both Red Bull teams used Ferrari V8s next year but the Red Bull folk were having none of that and made the point by announcing that Red Bull F1 (whatever that is) had agreed a deal with Renault for 2007. The aim was clearly to switch the Ferrari engines across to Scuderia Toro Rosso and put the Renaults in the back of the Red Bull RB3s. Todt did not want that as a Renault-engined Adrian Newey chassis could be rather troublesome for Ferrari. However Todt needs to be a little careful not to insist too much because trying to force Red Bull to use Ferrari engines could backfire big time in 2008 as it is possible that both Red Bull teams - which by then will use the same chassis - would switch to Renault engines, thus doubling Ferraris problem of Newey-Renault cars. Doing a deal with Spyker gives Ferrari the chance to beef up its challenge and it makes a lot of sense for Ferrari to give the Dutch team as much help as possible - and perhaps even supply it with chassis as well at some point in the future. Todt says that the deal is not to do with road cars and that may be the case right now but it makes a lot of sense for Ferrari to increase its involvement with Spyker (and perhaps even get into a shareholding position with the main Spyker company) and thus achieve an expansion of profits without diluting the Ferrari brand. This was something that Ferrari tried (and failed to do) with Maserati."

Een hoop speculatie, maar niet zonder fundering. De kans dat beide RBR teams overgaan op Renault zodra ze mogen is idd vrij groot als 2007 succesvol is. Of Ferrari nou echt betrokken wil raken bij zo'n kleine sportcar fabrikant voor de gewone auto's vind ik twijfelachtig, maar dat ze in ieder geval één klantenmotor team willen hebben in de toekomst lijkt me vast te staan. Zoals Rory al zegt: testkilometers worden een schaars goed en dan is een B-team best handig.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_42375207
ING-bank heeft vandaag aangegeven (hoofd)sponsor van het Renault F1 team te worden, dus dat krijgt ook een enigzins Nderlands tintje.
pi_42375338
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:25 schreef Pony-Lover het volgende:
ING-bank heeft vandaag aangegeven (hoofd)sponsor van het Renault F1 team te worden, dus dat krijgt ook een enigzins Nderlands tintje.
ING bank weigerde toch elk commentaar? ABN Amro ontkende in ieder geval
pi_42375755
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ING bank weigerde toch elk commentaar? ABN Amro ontkende in ieder geval
Nee hoor, de ING heeft het vanmiddag aangegeven.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 oktober 2006 @ 23:51:05 #265
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42375896
Spyker heeft trouwens wel een kans gekregen voor een offerte maar dat bleek voor ING niet interessant genoeg
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42376994
Interessant Rubbereend. Bron?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:20:06 #267
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42380533
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:51 schreef rubbereend het volgende:
Spyker heeft trouwens wel een kans gekregen voor een offerte maar dat bleek voor ING niet interessant genoeg
Indd Bron??

Zou wel jammer zijn als dat zo is. Ik kan me de keuze van ING wel voorstellen maar Spyker had het geld beter kunnen gebruiken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:26:18 #268
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_42380626
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:33:55 #269
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_42380763
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:51 schreef rubbereend het volgende:
Spyker heeft trouwens wel een kans gekregen voor een offerte maar dat bleek voor ING niet interessant genoeg
Misschien kan ING dochter Postbank wat geld erin pompen
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:41:35 #270
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42380901
quote:
Kan er eigenlijk niet uit opmaken of Leaseplan nu titelsponsor wordt.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_42381067
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Kan er eigenlijk niet uit opmaken of Leaseplan nu titelsponsor wordt.....
* Spooky4u sponsort Spyker dus nu ook
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:54:01 #272
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42381099
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:52 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

* Spooky4u sponsort Spyker dus nu ook
ohh.......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 oktober 2006 @ 10:53:02 #273
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42382376
mijn bron was het AD van gisteren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42382566
De Telegraaf hedenochtend:
quote:
Ambitie en realisme gaan hand in hand bij nieuwe Spyker MF1-baas Mol

LAT LIGT HOOG


SJANGHAI, donderdag
De aanloop duurde zo lang dat het er even op leek alsof de sprong in het diepe nooit meer gemaakt zou worden. Maar uiteindelijk werd de droom van Michiel Mol na ruim zes maanden van onderhandelen toch werkelijkheid. Hij werd directeur-eigenaar van het Midland Formule 1-team, dat hij samen met Victor Muller, directeur van Spyker Cars, direct in Spyker MF1 omdoopte. Een voor Nederlandse begrippen unieke aankoop, want nooit eerder in de geschiedenis kende het F1-startveld een onder Nederlandse vlag racend team. „Op de dag dat de verkoop ’s avonds beklonken werd, heb ik ’s ochtends nog gedacht dat het definitief niet door zou gaan”, aldus Mol, die direct ondervond dat letterlijk alles in de Formule 1 heel snel kan gaan.

Over het waarom van zijn nieuwste aankoop is Mol duidelijk. „Ik ben een ondernemer. Ik wil bouwen, creëren, en het liefst in een vakgebied waarvoor ik passie heb.” En met de passie voor autosport zit het wel goed bij de man die als klein jongetje aan de hand van zijn vader al genoot van de races op Zandvoort („juichen voor die prachtige John Player Special-bolides”) en een klein decennium geleden een niet al te succesvolle poging ondernam de beroemde Dakar-rally te bedwingen. „Gestrand in de woestijn van Libië. We konden kiezen: de auto achterlaten en door de organisatie worden meegenomen, of op eigen houtje – inclusief onze auto – de terugtocht door de woestijn regelen. Wij kozen voor de laatste optie; een keuze die we de dagen daarna vele malen hebben vervloekt…”

Het ’Project Spyker’ moet, daar laat Mol geen twijfel over bestaan, een succesvoller verloop krijgen dan zijn Dakaravontuur. „Onze ambities zijn hoog, al is het maar omdat ik heb geleerd dat je in ieder geval nooit méér bereikt dan je ambities. Tegelijkertijd ben ik realistisch in de doelstellingen. Het zou al geweldig zijn als we in 2007 een enkele keer in de punten (plaats bij de eerste acht, red.) zouden finishen. We streven ernaar binnen drie jaar op het podium te belanden.”

Met het verklappen van dit meerjarenplan haalt Mol zijn criticasters meteen flink wat wind uit de zeilen. De multimiljonair zou, zo vrezen de cynici, snel uitgekeken zijn op de Formule 1 en, gesteund door zijn financiële onafhankelijkheid, binnen de kortste keren op zoek gaan naar een nieuw speeltje. Dat was immers ook de handelwijze van zijn voorganger, Alex Shnaider. Deze puisant rijke Rus kocht met veel poeha en grote beloften het toenmalige Jordan-team, om de boel vervolgens alweer te verkopen voordat iedereen goed en wel aan de nieuwe teamnaam (Midland) was gewend.

Helemaal onbegrijpelijk is de vrees van Mols criticasters dus niet. „Ik ken de geluiden, maar verzeker dat dit beslist niet gaat gebeuren. Ik zie de Formule 1 niet als een speeltje, dat ik straks zo maar weer aan de kant schuif; dat zal ik de komende jaren aantonen. Verder lig ik niet wakker van de kritiek, hoor. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Ik laat me er zeker niet door afleiden. Mijn focus is om Spyker F1 de komende jaren beter te maken, dat is het belangrijkste.”

Mol weet dat het bereiken van de gestelde doelen in de komende maanden en jaren heel wat
noeste arbeid gaat vergen. „En daar ga ik zelf voor een belangrijk deel aan meewerken”, aldus de man die zijn miljoenen vooral vergaarde met zijn ’nieuwe-mediabedrijven’ Lost Boys en Media Republic. „Ik ben alleen nog als commissaris bij beide bedrijven betrokken, omdat ik vanaf nu alle tijd wil hebben voor Spyker F1. Zo zal ik minstens twee dagen per week zelf op de fabriek in Engeland aanwezig zijn, ik wil geen ’vreemde’ voor de werknemers blijven.”

Mols directe taken binnen het Nederlandse F1-team liggen voornamelijk op het terrein van sponsorwerving, marketing en alles wat verder met pr te maken heeft. „En dan niet alleen nieuwe sponsors binnenhalen, maar ook zorgen dat zij tevreden blijven”, aldus de 37-jarige Amsterdammer, die zich bij die wervende taak vooral richt op wat hij zelf zo fraai ’triple Amerken’ noemt. „We leggen de lat hoog, dat maakt de uitdaging alleen maar mooier.” Met het aantrekken van Ferrari als motorenleverancier en het vastleggen van de in de Formule 1 als ’technisch genie’ bekendstaande Mike Gascoyne, lijkt Mol te willen aantonen dat inderdaad alleen het beste goed genoeg is voor ’zijn’ team.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:07:20 #275
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_42382751
leuk stukkie......

Ik hoop dat alles inderdaad zo is als hier beschreven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')