Over het algemeen ligt het salaris van een HBO'er hoger dan die van iemand met alleen een MBO diploma. Daarom geven ze HBO en WO studenten minder stuffi, omdat zij later meer geld hebben om leningen af te lossen. Volgens mij heeft het aantal lesuren er minder mee te maken aangezien Rutte een tijd geleden nog liep te blaten dat studenten minder moeten werken, meer moeten studeren en vooral meer geld moeten lenen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:58 schreef italiaan1987 het volgende:
na me MBO die ik met ''2 vingers in de neus'' heb gehaald ga ik nu aan HBO beginnen
wat me opvalt is dat studiefinanciering lager is dan op het MBO
waarom is dat?
beetje vreemd omdat het collegeld van HBO veel hoger is
Haha, sure... studiefinanciering op het VWOquote:Op maandag 28 augustus 2006 21:04 schreef Sport_Life het volgende:
En op het VWO heb je ook weer meer dan op het MBO, vreemd
Ik denk dat hij tegemoetkoming voor scholieren bedoelt. (18+ @ havo/vwo)quote:Op vrijdag 1 september 2006 17:48 schreef Vloris het volgende:
[..]
Haha, sure... studiefinanciering op het VWOKinderbijslag heet dat
(of bedoelde je WO?)
Er is meer dan alleen de basisbeursquote:Op vrijdag 1 september 2006 18:35 schreef Repeat het volgende:
volgens mij is de basisbeurs op mbo nl maar 70 euro en op hbo/wo 89
ja aanvullendquote:Op vrijdag 1 september 2006 18:48 schreef Serinde het volgende:
[..]
Er is meer dan alleen de basisbeurs
Aanvullend is bij MBO max. ¤ 312,36 en bij HBO ¤ 227,77
huil niet. Ik krijg maar 70 euro.quote:Op vrijdag 1 september 2006 20:09 schreef italiaan1987 het volgende:
basis is op hbo hoger
aanvullend op mbo
ik krijg de maximale beurs...omdat ik alleen moeder heb
op mbo was dat nog 364 nog wat...en op hbo 298
scheelt nog al wat
70 euro is heel vremed ik krijg iets van 90 euro , minimale basisbeurs...quote:
Mijn ouders betalen niks extra's. De 89 euro basisbeurs mag ik gelijk gebruiken voor mijn verzekeringquote:Op vrijdag 1 september 2006 21:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar als het goed is wordt dat door je ouders gecompenseerd.
Daar kan de IBG dan weer niks aan doen natuurlijk. Mijjn ouders betalen ook 0,0. Maar dat is geen reden om meer studiefinanciering te krijgen, helaas. "Gelukkig" verdienen mijn ouders zoveel dat ik wel recht heb op een deel aanvullende beursquote:Op zaterdag 2 september 2006 00:51 schreef Staaf het volgende:
[..]
Mijn ouders betalen niks extra's. De 89 euro basisbeurs mag ik gelijk gebruiken voor mijn verzekering
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |