quote:
Op zondag 24 september 2006 12:16 schreef koningdavid het volgende:Het viel mij vooral op dat hij een hele goede techniek had. Ik zag hem een paar passjes geven waar de klasse vanaf spatte. Wat voor speler is het precies? Een pure spits? Aanvallende middenvelder? Buitenspeler?
Alles wat je van hem wil weten:
quote:
Ajax duwt Anduele Pryor in de armen van Vitesse
Anduele Pryor zit dicht tegen het eerste elftal aan, zei trainer Aad de Mos van Vitesse onlangs. Anduele Wie?Weinig mensen kennen de voetballer uit Amsterdam, die ooit door Ajax in de armen van Vitesse werd gedreven.
Het was zijn eerste grote presentatie bij Vitesse. Anduele Pryor poseerde gistermiddag op de officiele persdag in het Oosterbeekse Hotel De Bilderberg geduldig voor fotografen, die portretjes en elftalfoto’s kiekten. Na afloop kwam zijn naam twee keer voor op de interviewlijst. Zie daar het nieuwe leven van de bescheiden (‘zo ben ik nu eenmaal’) linksbenige aanvaller, die op zijn vijftiende jaar voor Vitesse koos, na de amateurs van CTO’ 70, Abcoude en AFC. Door die topamateurclub werd hij voor het eerst gescout, op zijn vijftiende volgde de rest van Nederland. „ Ajax, AZ, FC Twente, Heerenveen en Vitesse wilden mij hebben.” Vreemd genoeg koos de Amsterdammer van Surinaamse komaf ( geboren in Paramaribo) niet voor Ajax. „ Ik had proefwedstrijden gespeeld en ze wilden mij hebben, maar ik moest snel tekenen. Op dat moment zaten mijn ouders in Suriname en ik wilde wachten tot zij thuiskwamen. Dat mocht niet, zie die meneer van Ajax, direct tekenen, anders zou het niet doorgaan.
Toen heb ik niet getekend. ” Pryor, die bij AFC aan de lopende band scoorde, oogstte steun en verbazing toen hij als jochie van vijftien Ajax de deur wees.
„ Mijn ouders vonden het een goede beslissing, vrienden vonden het raar. Niet tekenen bij Ajax, dat doe je toch niet.” Uit het rijtje kandidaten pikte hij Vitesse ‘ omdat zij goed waren en kampioen werden met de jeugd, daarvoor wilde ik spelen’. Op zijn vijftiende kwam hij moederziel alleen te wonen op sportcentrum Papendal. Hij had een kamergenootje en twintig zielverwanten, maar geen familie. „ Ik vond het heel zwaar, weg bij familie en vrienden. Plotseling was ik één keer per week thuis. Ik had heimwee, dat het zo zwaar zou zijn, had ik niet verwacht”, bekent de spits, die zich na een half jaar beter op zijn plek ging voelen. Hij had alleen eerder de stap naar de selectie willen maken.
„ Vorig jaar zou ik erbij zitten, maar kreeg ik ineens een telefoontje dat de trainer de selectie compleet vond. Er was geen plaats meer. Dat was voor mij een teleurstelling, ik vond wel dat ik erbij moest zitten. Nu kreeg ik een telefoontje twee dagen nadat de trainer was gepresenteerd dat ik er wel bij zat.” Net op tijd, weet de aanvaller, die bij Jong Vitesse negen doelpunten scoorde en naar eigen zeggen een goed jaar had. „ Ik kreeg veel vertrouwen van de trainer ( Gery Vink, red.) en ik heb veel gespeeld. Twee jaar geleden kwam je op de bank als er iemand van het eerste op jouw positie moest spelen, dat gebeurde vorig jaar niet”, verklaart Pryor, die moet vechten voor een contract want zijn verbintenis loopt af.
„ Ik weet dat het nu moet gebeuren”, aldus de spits, die wel het zware gevecht met de dure aankopen Mads Junker en Danko Lazovic aanmoet. „ Ik nog sterker worden en brutaler. Mijn doel is belangrijk worden voor Vitesse.”
Bron: De Gelderlander 28-07-2006
Zijn laatste zin vind ik verrassend trouwens, hij zag er gister erg groot, sterk en vooral brutaal uit. Liet zien erg sterk aan de bal te zijn, goede techniek te hebben en soms geweldige (steek)passes. Verdiende goal ook.