Ik vind het irritant als windows zelf een venster net niet maximaliseert en dat je blindelings met je muis helemaal naar rechtsboven ragt om vervolgens iets leuks/belangrijks ACHTER datgene afsluit wat je wou afsluiten.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:20 schreef renz0r het volgende:
Idd kut om de volgende rede:
Als je progje wilt afsluiten doe je blindelings rechte muisknop op en dan gelijk de onderste regel aanklikken aangezien dat normaal altijd sluiten is.
Is het soms een 'about' scherm waardoor je opeens een programma open. Dat doen ze erom, erg kut
Herkenbaar ja.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik vind het irritant als windows zelf een venster net niet maximaliseert en dat je blindelings met je muis helemaal naar rechtsboven ragt om vervolgens iets leuks/belangrijks ACHTER datgene afsluit wat je wou afsluiten.![]()
Bepaalde handelingen zitten er gewoon dusdanig ingebakken omdat je ze zovaak doet, dat het een soort automatisme wordt. Wise assquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:30 schreef Xebber het volgende:
Hoe moeilijk is het nou om te kijken naar wat je doet?
kom eens met een betere danquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:32 schreef Sebash het volgende:
Vwat een kut TT :<
Anyway ontopic, behoorlijk irritant ja, Adobe heeft daar ook een handje van
Het is ook stom om voor zoiets de muis te gebruiken. Alt-F4.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:16 schreef outcast_within het volgende:
van die programmaas die je wilt afsluiten, maar dan dus een of ander info scherm krijgt ipv sluit.
Bah!
[afbeelding]
Kut Image Store... (vul hier de naam van dat &^*%^&^*programma aanquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:36 schreef outcast_within het volgende:
[..]
kom eens met een betere dan
Ligt er maar net aan of datgene wat je wil afsluiten op dat moment ook actief isquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:43 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het is ook stom om voor zoiets de muis te gebruiken. Alt-F4.
Nee hoor. Met het toetsenbord is vele malen sneller dan met de muis. Dat geldt voor alle denkbare taken op de pc, hoogstens een uitzondering voor programma's die met tekenen te maken hebben.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:45 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan of datgene wat je wil afsluiten op dat moment ook actief isAnders moet je er eerst naartoe alt-tabben en dan is de muis toch sneller. Puh.
Surequote:Op maandag 28 augustus 2006 15:47 schreef 700MB het volgende:
[..]
Nee hoor. Met het toetsenbord is vele malen sneller dan met de muis. Dat geldt voor alle denkbare taken op de pc, hoogstens een uitzondering voor programma's die met tekenen te maken hebben.
Ook ik sluit alles gewoon af met alt-tab en alt F4 en ik heb hier regelmatig gewoon 20 vensters open staan hoor. Geen problemen mee als je een beetje logisch nadenkt. 30 programma's passen trouwens niet eens op de taakbalk, dus wat lul je?quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:53 schreef 2dope het volgende:
[..]
SureAls ik 30 programma's open heb staan en ik wil 1 afsluiten dan is ALT-F4 echt niet sneller, ik moet dan bij wijze van eerst 15 kee alt tab doen om het programma te bereiken, alvorens het met ALT F4 af te sluiten. Ik doe overigens ook bijna alles met het toetsenbord.
Sorry "uberdork", ik duidde alleen maar aan dat het niet praktisch is met een grote hoeveelheid programma's open, weet ik veel hoeveel er op die balk passenquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:57 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ook ik sluit alles gewoon af met alt-tab en ik heb hier regelmatig gewoon 20 vensters open staan hoor. Geen problemen mee als je een beetje logisch nadenkt. 30 programma's passen trouwens niet eens op de taakbalk, dus wat lul je?
Oh nee, en waar heb jij die wijsheid vandaan?quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:57 schreef Xebber het volgende:
[..]
30 programma's passen trouwens niet eens op de taakbalk, dus wat lul je?
Inderdaad vervelendquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik vind het irritant als windows zelf een venster net niet maximaliseert en dat je blindelings met je muis helemaal naar rechtsboven ragt om vervolgens iets leuks/belangrijks ACHTER datgene afsluit wat je wou afsluiten.![]()
quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Jij bewijst mij het tegendeel? Ze worden hooguit gegroepeerd, of er komen 2 taakbalken "op elkaar". Er kunnen bij mijn weten nooit 30 programma's op 1 enkele taakbalk.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:04 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Oh nee, en waar heb jij die wijsheid vandaan?
Als je gelijksoortige programma's groeperen uitzet, passen er wel 30 op, waarschijnlijk wel (veel) meer. Echt overzichtelijk wordt het niet, want je krijgt dan zo'n schuifbalkje waarmee je naar boven en naar beneden moet scrollen over je taakbalk. Bovendien kan je de benaming van de programma's niet meer lezen doordat deze dusdanig klein is dat je alleen de eerste letter(s) kan zien.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:57 schreef Xebber het volgende:
[..]
Jij bewijst mij het tegendeel? Ze worden hooguit gegroepeerd, of er komen 2 taakbalken "op elkaar". Er kunnen bij mijn weten nooit 30 programma's op 1 enkele taakbalk.
Autosizerquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Vertel mij dan eens hoe je sneller met de muis een programma kan sluiten, als je niet weet welke je moet sluiten? Je kan de benaming immers niet lezen, en je moet wellicht ook scrollen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:17 schreef 2dope het volgende:
[..]
Als je gelijksoortige programma's groeperen uitzet, passen er wel 30 op, waarschijnlijk wel (veel) meer. Echt overzichtelijk wordt het niet, want je krijgt dan zo'n schuifbalkje waarmee je naar boven en naar beneden moet scrollen over je taakbalk. Bovendien kan je de benaming van de programma's niet meer lezen doordat deze dusdanig klein is dat je alleen de eerste letter(s) kan zien.
In een dergelijk geval heb je inderdaad gelijk, maar ik heb nooit meer dan een dusdanige hoeveelheid vensters open dat benaming niet meer leesbaar is - niet erg praktisch.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:27 schreef Xebber het volgende:
[..]
Vertel mij dan eens hoe je sneller met de muis een programma kan sluiten, als je niet weet welke je moet sluiten? Je kan de benaming immers niet lezen, en je moet wellicht ook scrollen.
Nee, dan vind ik de icoontjes die je te zien krijgt als je Alt-Tab indrukt, toch een stuk makkelijker. Je weet dan namelijk in de meeste gevallen wel welk icoontje bij welk programma hoort, en je kan daar dus snel naar toe
En als je Alt-Tab gebruikt bij veel programma's, is het juist makkelijker om met weinig programma's nog sneller naar het programma te gaan wat je wilt sluiten. Als je eenmaal met Alt-Tab werkt, en je bent het gewend, wil je niets anders meerquote:Op maandag 28 augustus 2006 17:34 schreef 2dope het volgende:
[..]
In een dergelijk geval heb je inderdaad gelijk, maar ik heb nooit meer dan een dusdanige hoeveelheid vensters open dat benaming niet meer leesbaar is - niet erg praktisch.
We hebben nu 2 "discussies" lopen, 1 gaat over de hoeveelheid vensters die in een werkbalk passen en 1 gaat over wat sneller is qua afsluiten (erg boeiend ook allemaal).
NoFi verder![]()
Ik doe niet anders dan alt-tabben, of alt-shift-tabbenquote:Op maandag 28 augustus 2006 17:45 schreef Xebber het volgende:
[..]
En als je Alt-Tab gebruikt bij veel programma's, is het juist makkelijker om met weinig programma's nog sneller naar het programma te gaan wat je wilt sluiten. Als je eenmaal met Alt-Tab werkt, en je bent het gewend, wil je niets anders meer
Maar idd. NoFi verder
Dan gaat je argument over het openhebben van 30 vensters dus ook niet op.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:34 schreef 2dope het volgende:
In een dergelijk geval heb je inderdaad gelijk, maar ik heb nooit meer dan een dusdanige hoeveelheid vensters open dat benaming niet meer leesbaar is - niet erg praktisch.
Dat was ter illustratie, als je meer dan een paar vensters open hebt is met de muis al vaak sneller - ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik zelf ook vaak genoeg alt tab gebruik uit gemakszucht, het ging er hier echter over dat er werd beweerd dat met toetsenbord "vele malen sneller is" dan met de muis. Wat dus bullshit is. Net als deze hele discussie eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 01:33 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dan gaat je argument over het openhebben van 30 vensters dus ook niet op.
En eigenlijk hoef je zelfs alleen maar te tabben en te F4-en, want die alt kan je gewoon ingedrukt houden.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 01:33 schreef 700MB het volgende:
[..]
Overigens hoef je maximaal de helft van het aantal vensters dat openstaat keer te alt-tabben.
Ben je blind, fokking achterlijk of zit je gewoon te ziekenquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:53 schreef 2dope het volgende:
[..]
Als ik 30 programma's open heb staan en ik wil 1 afsluiten dan is ALT-F4 echt niet sneller, ik moet dan bij wijze van eerst 15 keer alt tab doen om het programma te bereiken
Dat ligt er maar net aan hoe hoog je resolutie. Op 1 enkele taakbalk lukt het inderdaad niet, maar dat zei je niet, je zei dat er geen 30 progs op een taakbalk kunnen... als je meerdere regels hebt op je taakbalk kan je er wel honderd kwijt als het nodig is.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:57 schreef Xebber het volgende:
[..]
Jij bewijst mij het tegendeel? Ze worden hooguit gegroepeerd, of er komen 2 taakbalken "op elkaar". Er kunnen bij mijn weten nooit 30 programma's op 1 enkele taakbalk.
Toch is het met het toetsenbord vele malen sneller. Maar dan moet je wel met een toetsenbord om kunnen gaan inderdaad. Iemand die kundig is met het toetsenbord zal altijd sneller zijn dan iemand die kundig is met de muis om de simpele reden dat je de muiscursor eerst zult moeten verplaatsen naar de plek waar je je actie op uit wilt voeren terwijl het met het toestenbord vanaf elke willekeurige plek gestart kan worden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 01:59 schreef 2dope het volgende:
Dat was ter illustratie, als je meer dan een paar vensters open hebt is met de muis al vaak sneller - ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik zelf ook vaak genoeg alt tab gebruik uit gemakszucht, het ging er hier echter over dat er werd beweerd dat met toetsenbord "vele malen sneller is" dan met de muis. Wat dus bullshit is. Net als deze hele discussie eigenlijk.
Maximaal 15 keer en je bent er. Tegen de tijd dat die tooltip verschijnt heb je al lang 15 keer ge-alt-tabt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:34 schreef BobbyB het volgende:
Verder, als je 30 programma's open hebt staan moet je ook veel ALT-TABen voordat je het gewenste programma bereikt. Verder als je dus 30 programma's open hebt staan, en je kan de titel niet lezen, kun je nog altijd met je muis erboven hangen waardoor de titel als tooltip tevoren komt.
Dat probeer ik dus ook al meerdere malen duidelijk te maken hier...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe hoog je resolutie. Op 1 enkele taakbalk lukt het inderdaad niet, maar dat zei je niet, je zei dat er geen 30 progs op een taakbalk kunnen... als je meerdere regels hebt op je taakbalk kan je er wel honderd kwijt als het nodig is.
Ik bedoel dan uiteraard niet het scrollen, maar gewoon je taakbalk uitrekken.
Verder, als je 30 programma's open hebt staan moet je ook veel ALT-TABen voordat je het gewenste programma bereikt. Verder als je dus 30 programma's open hebt staan, en je kan de titel niet lezen, kun je nog altijd met je muis erboven hangen waardoor de titel als tooltip tevoren komt.
Ja, met je muisaanwijzer van de ene plek van het beeldscherm naar een andere plek schuiven, daar kunnen wel wat uurtjes in gaan zitten inderdaadquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:10 schreef 700MB het volgende:
[..]
Toch is het met het toetsenbord vele malen sneller. Maar dan moet je wel met een toetsenbord om kunnen gaan inderdaad. Iemand die kundig is met het toetsenbord zal altijd sneller zijn dan iemand die kundig is met de muis om de simpele reden dat je de muiscursor eerst zult moeten verplaatsen naar de plek waar je je actie op uit wilt voeren terwijl het met het toestenbord vanaf elke willekeurige plek gestart kan worden.
Ik meen het volledig. Ik kan je garanderen dat het voor jou niet mogelijk is om met de muis zoiets sneller te doen dat ik het kan met het toetsenbord.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:19 schreef 2dope het volgende:
Ja, met je muisaanwijzer van de ene plek van het beeldscherm naar een andere plek schuiven, daar kunnen wel wat uurtjes in gaan zitten inderdaadIk kan me overigens niet voorstellen dat je (nog) serieus bent.
Wat een onzin. Gaan we weer dan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:44 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ik meen het volledig. Ik kan je garanderen dat het voor jou niet mogelijk is om met de muis zoiets sneller te doen dat ik het kan met het toetsenbord.
Het argument is ook niet 'de muis is gruwelijk sloom' zoals jij probeert te stellen dat het argument is, maar 'het toetsenbord is veel sneller'.
Eh, nee? Op het moment dat de tab wordt ingedrukt is zowel windows als linux meteen bij het volgende venster.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:04 schreef 2dope het volgende:
Wanneer je alt-tab inhoud zul je zien dat windows een kleine pauze inlast om het "alt-tab-scrollen" te beginnen.
Wtf lul jij gastquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:25 schreef 700MB het volgende:
[..]
Eh, nee? Op het moment dat de tab wordt ingedrukt is zowel windows als linux meteen bij het volgende venster.
Als je zo weinig geheugen in de pc hebt dat elke toetsdruk eerst een halve seconde duurt, ja, dan zal de muis sneller zijn, ja.
Dat ligt dat echt aan jou want dat is niet zo.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:30 schreef 2dope het volgende:
Als je echter zowel alt als tab inhoud, wat het scrollen versnelt, duurt het even voordat windows aan dit proces begint.
Dingen die al uitgevonden zijn hoef je niet nog een keer uit te vinden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:30 schreef 2dope het volgende:
Jij hebt het wiel ook niet uitgevonden of wel.
The ignorancequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:57 schreef 700MB het volgende:
Dat ligt dat echt aan jou want dat is niet zo.
Dat is een uitdrukking - evengoed bedankt voor je bevestigende reply.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:57 schreef 700MB het volgende:
Dingen die al uitgevonden zijn hoef je niet nog een keer uit te vinden.
Ik vroeg me al af waar ie bleefquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:22 schreef outcast_within het volgende:
insert winning a discussion on the internet is like the special olympics plaatje
en nu weer klagen!
hmmm mmmokayyquote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:40 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af waar ie bleef![]()
Maar serieus, jouw probleem is al uitgemolken. Je topic is officieel door mij gehijacked. En nu ophoepelen uit mijn topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |