Ik vond dat behoorlijk absurd idd.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:41 schreef dubidub het volgende:
Ook apart detail dat frankrijk de radioactieve wolk lange tijd ontkende
dit is echt zo'n bizarre fotoserie....quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:14 schreef Alecks het volgende:
Maar hij heeft inderdaad een interessant verhaal. Voor de volledigheid zal ik hier ook maar weer de site van de Oekraïense Elana die ook mooie fotoreportages van de streek gemaakt heeft waar je stil van wordt.
http://www.kiddofspeed.com/
Daar zat ik ook aan te denken, hoe gaat een democratisch westers land mensen vinden die wel ff radioactieve zooi willen opruimen? Dat gaat zowiezo heel lastig worden. Ik denk dat er alleen wel een verschil zit in hoe een land met deze ramp omgaat.quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:33 schreef Art_Core het volgende:
Indrukwekkende documentaire, ik heb er het gevoel aan over gehouden dat de wereld die Russische soldaten en mijnwerkers heel erg dankbaar mag zijn voor het voorkomen van een nog grotere ramp. En je vraagt je af wat er zou gebeuren als een vergelijkbaar scenario zich in het westen afspeelt. Hebben wij als het er op aankomt de mensen die nodig zijn om te doen wat moet gebeuren met gevaar voor eigen leven? In een systeem als de Sovjetunie waar mensen gedrild waren in het idee van het ondergeschikt belang van individu aan de gemeenschap was dit uit te voeren, maar bij ons?
quote:In the asphalt-paved streets of the "ghost town" of Pripyat, near Chernobyl, from which about 50.000 people were relocated, and where nobody can enter without special permission, the total external gamma radiation dose rate measured by a Polish team in May 2001 was 0.9 mSv per year; that is, the same as in Warsaw, and five times lower than at the Grand Central Station in New York City.
Dat rapport is van Zbigniew Jaworowski, een Poolse radioloog die vooral bekend staat als scepticus over het broeikaseffect. Een geleerde met een nogal dubieuze reputatie en een neusje voor de pers. Hij bestrijdt dat de emissie van radioactivoteit bij Chernobyl heeft geleid tot veel gevallen van kanker en probeert de ernst van de ramp te bagatelliseren. Het is een mening diequote:Op dinsdag 5 september 2006 13:01 schreef Roellie80 het volgende:
Ik was dus nog even aan het googlen mbt kernenergie en veiligheid, Kom ik bij een report over chernobyl , lessons of Chernobyl: Nuclear power is safe
Een boeiend stukje vond ik wel;
[..]
goede tipquote:Op woensdag 27 september 2006 22:20 schreef Isegrim het volgende:
De mensen die deze docu hebben gezien, moeten eigenlijk ook even de aflevering van Horizon (BBC) genaamd Nuclear Nightmares zien (te downloaden op torrentsites). Die geeft een totáál ander beeld, zeer interessant!
quote:Yet in a BBC Horizon report to be screened on Thursday, a number ofscientists argue that 20 years after the accident there is no crediblescientific evidence that any of these predications are coming true.
Theanniversary of the world's worst nuclear accident in April saw thepublication of a number of reports that examined the potential deathtoll resulting from exposure to radiation from Chernobyl.
Environmentalgroup Greenpeace said the figure would be near 100,000. Another, Torch(The Other Report on Chernobyl), predicted an extra 30,000-60,000cancer deaths across Europe.
But according to figures from theChernobyl Forum, an international organisation of scientific bodiesincluding a number of UN agencies, deaths directly attributable toradiation from Chernobyl currently stand at 56 - less than the weeklydeath toll on Britain's roads.
"When people hear of radiationthey think of the atomic bomb and they think of thousands of deaths,and they think the Chernobyl reactor accident was equivalent to theatomic bombing in Japan which is absolutely untrue," says Dr MikeRepacholi, a radiation scientist working at the World HealthOrganization (WHO).
GSpot v2.5b8 avi file details:
------------------------------
Filename.....: Horizon.2006.Nuclear_Nightmares.WS.DVBC.XviD-ACP.avi
Filesize.....: 670,851,344 bytes
Runtime......: 00:49:22 (74050 frames)
Aspect Ratio.: 624x352 () [=]
Video Codec..: XviD (B-VOP//)
Video Bitrate: 1673 kbps
Framerate....: 25 fps
Audio Codec..: 0x0055(MP3, ISO) MPEG-1 Layer 3
Audio Bitrate: 130kbps 2ch VBR 48000Hz
Language.....: English
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al blijft dit een interessant onderwerp![]()
En heel erg zonde dat een paar debielen daar zonodig hun graffiti achter moesten latenquote:Op zondag 3 september 2006 11:15 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
dit is echt zo'n bizarre fotoserie....
iedere keer als ik die zie ben ik er weer stil van...
die documentaire heb ik ook wel eerder gezien, is wel interessant inderdaad... zeker omdat de Russische overheid nooit heel eerlijk en oprecht is enzo![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |