abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41250949
Fok! Dieetclub deel 114

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #35 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings (di)Eetclubmeeting deel XVI Op 29 juli gaan we wat gezelligs doen in Utrecht om daarna te eten bij Broadway. Aanmelden, afmelden en meer informatie in het bovengenoemde topic. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Ik wil ook! Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar: Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen. Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen. Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl Binnenkort zal de site aangepast worden en is alles te vinden op http://www.dieet-web.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  Licht Ontvlambaar maandag 28 augustus 2006 @ 11:30:33 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41251029
Mijn weegschaal is niet lief... ik woog 80,4 kilo vanmorgen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41251101
Hm, dat is vervelend Sjeen, maar misschien dat het over een week wel weer een stuk lager is..

Mangoworks, lekker he, dat gevoel... Jammer dat voor mij dat BMI van 30 nog heel ver weg is... Ik ga eerst eens voor onder de 85, maar ik vrees dat dat deze maand niet gelukt is...

edit, ik zie ineens dat mijn BMI ook al lager is dan dat ik dacht... Dus het is al iets minder ver weg..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Licht Ontvlambaar maandag 28 augustus 2006 @ 11:36:05 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41251153
Zal beslist Teigan, ben ongesteld dus dat werkt een beetje tegen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41251187
Hé een nieuw topic, daar moet ik weer bij zijn!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:53:38 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_41251645

Deze had wel in de OP gemogen hoor. Tssss
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_41251730
Troel! Geweldig! Je bent een al mens kwijt in kilo's! (65, pfieuw, waw!)

En verder ben ik er ook weer bij...na een week 'knabbelen en schnabbelen' van alles wat los en vast zat (ongezond voer dat ik niet eens echt lekker vind, zoals koekjes en chips) was de weegschaal ook niet erg lief.
Maar kom, eigenlijk ben ik nu best tevreden, als zou ik graag nog een 4kg kwijt willen.
Ik heb vriendlief zo ver gekregen dat hij aan de lijn gaat. (na een ernstig gesprek over zijn overgewicht) De laatste keer dat hij op de weegschaal stond, was het een getal van drie cijfers en dat was +-5 kg meer dan de vorige keer.
Nu hebben we als "plan van aanpak": 10kg in 3 maanden (dat is heel goed te doen voor een man), zodat het niet lijkt alsof hij zich alles moet 'ontzeggen'. Verder hebben we afgesproken dat als hij naar de winkel gaat, dat hij mager broodbeleg kiest (dus kipfilet en ham ipv salami en kipcurryslaatjes) en dat hij de voorkeur moet geven aan rundsvlees en kip ipv varkensvlees. En yoghurt als tussendoortje ipv puddinkjes en danio.
En samen gaan joggen, kijken of dat haalbaar is...
pi_41252016
Vanmorgen in ziekenhuis geweest, pols controle.

De eerste keer was het: Waarschijnlijk handwortelbeentje gebroken, in ieder geval spaakbeen gescheurd en een flink gekneusde duim, hier heb je gips, tot volgende week

De vorige keer (tweede keer): Nieuwe foto's, volgens ons is je handwortelbeentje nog heel, hier heb je afneembaar gips, dan kan je oefenen 's avonds en kan je douchen. Dat spaakbeen gaat wel over en je duim is verekt, want uit de kom geweest. Kom over twee week maar terug.

Vanmorgen (derde keer): dokter duwt wat, voelt wat en kijkt ongeveer zo
Dus, ze hebben je een spalk gegeven?
En je moest oefenen?
Hmmm, ik ga even naar je foto's kijken....
Komt terug, bladert met vraagtekens in zijn ogen door mijn dossier heen.
Uitkomst: "ja, dat is dus wél gebroken, daar had je nooit mee mogen oefenen en je krijgt in ieder geval de komende vier week vast gips"
Begint die hele ellende met douchen opnieuw
Sfeerimpressie volgt over een paar minuten
pi_41252062
Oh freecell, het zit je ook niet mee he...

Wat een stelletje prutsers dan zeg, ze weten echt niet wat ze willen....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_41252124
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:09 schreef teigan het volgende:
Oh freecell, het zit je ook niet mee he...

Wat een stelletje prutsers dan zeg, ze weten echt niet wat ze willen....
Klopt
Er was ook een vriendin bij die héél hard moest lachen toen de dokter dat zei en hardop het volgende zei: "jullie weten het ook echt niet allemaal hè? ""
Toen wassie een beetje beledigd
pi_41252239
Arm: (wel een mooi kleurtje )

Ik met arm:
pi_41252244
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:56 schreef Iksje het volgende:
Troel! Geweldig! Je bent een al mens kwijt in kilo's! (65, pfieuw, waw!)

En verder ben ik er ook weer bij...na een week 'knabbelen en schnabbelen' van alles wat los en vast zat (ongezond voer dat ik niet eens echt lekker vind, zoals koekjes en chips) was de weegschaal ook niet erg lief.
Maar kom, eigenlijk ben ik nu best tevreden, als zou ik graag nog een 4kg kwijt willen.
Ik heb vriendlief zo ver gekregen dat hij aan de lijn gaat. (na een ernstig gesprek over zijn overgewicht) De laatste keer dat hij op de weegschaal stond, was het een getal van drie cijfers en dat was +-5 kg meer dan de vorige keer.
Nu hebben we als "plan van aanpak": 10kg in 3 maanden (dat is heel goed te doen voor een man), zodat het niet lijkt alsof hij zich alles moet 'ontzeggen'. Verder hebben we afgesproken dat als hij naar de winkel gaat, dat hij mager broodbeleg kiest (dus kipfilet en ham ipv salami en kipcurryslaatjes) en dat hij de voorkeur moet geven aan rundsvlees en kip ipv varkensvlees. En yoghurt als tussendoortje ipv puddinkjes en danio.
En samen gaan joggen, kijken of dat haalbaar is...
Ik had afgelopen zaterdag ook een aardige discussie met vriendlief... hij had de winkelwagen vol met koekjes gegooit. Ik vraag hem naar het waarom van zijn actie, antwoord: "de koek was op", ik "ja, en?", hij "ik wil koek"... zucht... en dan zeuren dat hij uit zijn broeken barst. Ergste was nog (dacht ik op dat moment nieteens aan) dat hij de komende twee weken niet thuis is en ik dus (sip) alleen thuis zit mét een kast vol koek.
Dus ik kaart dat later aan, zegt hij "dan eet je het toch niet op?". Hij snapt mij echt! Ik voel me begrepen door mijn vriend. De vergelijking van een verslaafde opsluiten in een Methadonbus en dan zeggen dat hij niet hoeft te gebruiken vond hij nergens op slaan. Hij snapt 't echt!
***Levi was here***
pi_41252268
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:16 schreef freecell het volgende:
Arm: (wel een mooi kleurtje )
[afbeelding]

Ik met arm:
[afbeelding]
Wat zie je er zielig uit! Ahhh... een knuffel voor Freecell!!
***Levi was here***
pi_41252280
Freecell, wel een gaaf kleurtje hoor.... Maar alsnog vervelend om er weer 4 weken mee te zitten...

Levitation, mannen snappen dat echt niet, het heeft mij ook heel veel praten gekost voordat vriendje het allemaal eens snapte..
pi_41252327
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:08 schreef freecell het volgende:
Vanmorgen in ziekenhuis geweest, pols controle.

De eerste keer was het: Waarschijnlijk handwortelbeentje gebroken, in ieder geval spaakbeen gescheurd en een flink gekneusde duim, hier heb je gips, tot volgende week

De vorige keer (tweede keer): Nieuwe foto's, volgens ons is je handwortelbeentje nog heel, hier heb je afneembaar gips, dan kan je oefenen 's avonds en kan je douchen. Dat spaakbeen gaat wel over en je duim is verekt, want uit de kom geweest. Kom over twee week maar terug.

Vanmorgen (derde keer): dokter duwt wat, voelt wat en kijkt ongeveer zo
Dus, ze hebben je een spalk gegeven?
En je moest oefenen?
Hmmm, ik ga even naar je foto's kijken....
Komt terug, bladert met vraagtekens in zijn ogen door mijn dossier heen.
Uitkomst: "ja, dat is dus wél gebroken, daar had je nooit mee mogen oefenen en je krijgt in ieder geval de komende vier week vast gips"
Begint die hele ellende met douchen opnieuw
Sfeerimpressie volgt over een paar minuten
freecell, ik kan je dan alleen maar zeggen: liever 4 weken gips dan wat mijn vriend heeft, die had een breuk, huisarts heeft het afgedaan als een kneuzing, na een jaar lang pijn, toch maar naar de huisarts, bleek na foto's dat het wel een breuk is geweest en er niets meer aan de doen valt, hij mag bepaalde bewegingen niet meer doen met zn pols, anders vergaat hij van de pijn.

maar 4 weken gips is nou niet het leukste wat er is

* gothic-blackie maakt voor freecell een heerlijke salade, met tonijn (of zalm), misschien vrolijk je daar een beetje van op.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_41252331
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:18 schreef Levitation het volgende:

[..]

* freecell fluffles
pi_41252423
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:20 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

freecell, ik kan je dan alleen maar zeggen: liever 4 weken gips dan wat mijn vriend heeft, die had een breuk, huisarts heeft het afgedaan als een kneuzing, na een jaar lang pijn, toch maar naar de huisarts, bleek na foto's dat het wel een breuk is geweest en er niets meer aan de doen valt, hij mag bepaalde bewegingen niet meer doen met zn pols, anders vergaat hij van de pijn.

maar 4 weken gips is nou niet het leukste wat er is

* gothic-blackie maakt voor freecell een heerlijke salade, met tonijn (of zalm), misschien vrolijk je daar een beetje van op.
Ja, das ook knap vervelend inderdaad...
Die dokter die ik vandaag had vond het ook behoorlijk stom dat ik die oefeningen moest doen.
Hij zei: "als we het nu niet goed behandelen en gipsen, kunnen we hem straks gaan opereren"
Dat is een goede reden voor mij om te zeggen: "gooi dat gips er dan maar snel om"
pi_41252502
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:18 schreef Levitation het volgende:

[..]

Levitation! Dat was niet alleen een knuffel
En definieer "kleintje"
Hartstikke bedankt

pi_41252645
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Levitation! Dat was niet alleen een knuffel
En definieer "kleintje"
Hartstikke bedankt

Graag gedaan...
Maak er een mooie dag van!
***Levi was here***
pi_41252722
TVP enzo

freecel dat is eigenlijk best wel een leuk kleurtje
pi_41252975
Nou ja, hier is het niet goed dus.
De duizeligheid komt dus door een ontstooken evenwichtsorgaan.

Het moet vanzelf overgaan. Nou lekker dan, een hoop dingen kan ik niet doen. En het kan wel 2 weken duren.
Vind dit echt niet fijn, beetje eng zelfs. Ben bang dat ik ga vallen of wat dan ook. Ach ja, dan maar een paar weken rustig aan doen.
pi_41253004
Ben ook weer terug uit Rome. Erg veel gelopen en veel pijn gehad aan mijn knieen en voeten (denk dat het overgewicht me nu echt parten gaat spelen) maar het was wel geweldig leuk!

Rome is echt 1 groot openlucht museum, je kijkt echt je ogen uit.
En het was erg warm buiten met veel zon en af en toe een plensbui die dan weer snel plaats maakte voor zon. Ik heb de koepel van de sint Pieter beklommen (230 traptreden, met schuine muren omdat je dus om de koepel heen klimt als het ware), was wel de moeite waard .

Ja en het eten: je hebt er bijna alleen maar pizzeria's. Gaat ook wel een beetje vervelen op een gegeven moment.
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:51:15 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_41253110
octo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:51:30 #24
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_41253119
Ik ben zenuwachitg ik wordt zo gebeld over de machtiging van mijn WLS want nu stond er een maagbandje in de computer... en als het zo is dan moet het maar zo zijn en ik probeer het dan wel maar hopelijk komt het toch goed
pi_41253213
Octo, het klinkt wel als een leuke vakantie, jammer dat je zoveel last van je voeten enzo had...

Ik had trouwens nog willen reageren op jouw berichtje dat je over een WLS nadacht, maar ik weet niet goed wat ik moet zeggen... Iig heel veel succes met het maken van de keuze...

Bubseltje, succes met wachten, hopelijk valt het mee..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')