Oei. Dit klinkt zweverig.quote:Op maandag 28 augustus 2006 07:56 schreef DennisMoore het volgende:
(Vaak zelfs zonder dat je zag dat de ander gaapte.)
Ja, uit grondig wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat men bij het geeuwen een bepaald geluid produceert. Mensen in de omgeving kunnen dit op uiterst geraffineerde wijze waarnemen door schelpvormige organen aan de zijkant van hun hoofd.quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:06 schreef AntonDingeman het volgende:
Oei. Dit klinkt zweverig.
Zijn daar bewijzen voor?
Het klopt inderdaad dat het spiegelen van handelingen een teken van (sociale) acceptatie is, en dus onbewust erg wordt gewaardeerd...maar waarom specifiek gapen en lachen...en niet een hele boel andere handelingen?quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:02 schreef Zzyzx het volgende:
Omdat de meeste mensen gedrag kopieren doordat ze spiegelneuronen hebben. Dit is essentieel voor sociaal gedrag of groepsgedrag als je wil. Autisten hebben dat bijvoorbeeld niet.
Een hoop andere dingen ook wel hoor.. Ook uitdrukkingen van een slecht humeur, wantrouwen en angst zijn bijvoorbeeld overdraagbaar..quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:24 schreef slindenau het volgende:
[..]
Het klopt inderdaad dat het spiegelen van handelingen een teken van (sociale) acceptatie is, en dus onbewust erg wordt gewaardeerd...maar waarom specifiek gapen en lachen...en niet een hele boel andere handelingen?
Hmmja, op dat soort dingen betrap ik mezelf soms ook wel eens...maar bij lachen en geeuwen is de drang om mee te doen toch anders naar mijn gevoel.quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een hoop andere dingen ook wel hoor.. Ook uitdrukkingen van een slecht humeur, wantrouwen en angst zijn bijvoorbeeld overdraagbaar..
Wat vind je er anders aan?quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:07 schreef slindenau het volgende:
[..]
Hmmja, op dat soort dingen betrap ik mezelf soms ook wel eens...maar bij lachen en geeuwen is de drang om mee te doen toch anders naar mijn gevoel.
Tja, moeilijk te beschrijven...maar toch een soort 'oncontroleerbare' drang om mee te doen ('het gaat vanzelf'), wat ik niet ervaar bij dingen als angst.quote:
Je kiest er voor om ook angstig te worden?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:09 schreef slindenau het volgende:
[..]
Tja, moeilijk te beschrijven...maar toch een soort 'oncontroleerbare' drang om mee te doen ('het gaat vanzelf'), wat ik niet ervaar bij dingen als angst.
Haha, nee...maar bij angst moet ik zelf ook echt bang zijn...niet alleen maar iemand anders bang zien zijnquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je kiest er voor om ook angstig te worden?
Maar dat bang worden gebeurt dus wanneer iemand anders bang is..quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:11 schreef slindenau het volgende:
[..]
Haha, nee...maar bij angst moet ik zelf ook echt bang zijn...niet alleen maar iemand anders bang zien zijn.
Hmm, dat heb ik nooit bewust meegemaakt denk ik dan...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar dat bang worden gebeurt dus wanneer iemand anders bang is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |