Heb 'm vanochtend nog eens goed beluisterd in de trein, maar ik had ontzettend veel moeite om sommige nummers niet door te skippen. De eerste 2 nummers gaan nog wel, maar dan krijg je allemaal stoere blingbling-negers waarvan de ene nog stoerder als de andere wil klinken, en de hoes, dicks, bitches, motherfuckers en nigga's je om de oren vliegen! Backstage Girl vond ik dan wel weer geinig, hoewel het einde wel heel erg Backstreet Boys aandoet. Tsja, en daarna gaat Shadow opeens de Coldplay/Radiohead richting op, met een hoop gitaargeneuzel waar niemand (en vooral geen Shadow-fan zoals ik) op zit te wachten. En het wordt alsmaar slechter en slechter, totdat ik het op een gegeven ogenblik niet meer aankon en nog net kon voorkomen dat ik mijn mp3-speler de wagon doorsmeet.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:54 schreef dizeerik het volgende:
heb hem net voor de grap even beluisterd de eerste nummers zijn ronduit bagger waar heeft hij die neger rap vandaan ik ben fan van dj shadow als in "midnight in a perfect world" "stem long stem" "you can't go home again" "mongrel meets his maker" etc
en nu laat hij 50cent lijkende rappers door zijn muziek heen schreuwen, dan zijn er nog de coldplay achtige nummers die leuk zijn maar niet in zijn straatje passen.Aan het eind van de cd staan 1 a 2 "leuke" nummers.
die man moet zich het volgende gaan afvragen: "dj shadow - what have i done" wat mij betreft bestaat de beste man niet meer
Op LL werd er alleen nauwelijks ge-hip-hopt, daar kwam opeens een zanger ten tonele en werden er een soort van popliedjes gezonge en dat was idd vreselijk. Het enige hip hop nummer wat hij deed vond ik wel goed. En zijn Hip Hop mixes zijn ook briljant (de Funky Skunk mix bijvoorbeeld). Kortom, ik ben erg benieuwd naar de plaat.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:23 schreef Detroit het volgende:
Op 3voor12 schaarden ze hem in ieder geval bij de acts waar Lowlands dit jaar beter zonder had gekund.
Ik had Shadow nog nooit gezien, maar het leek erop alsof er een gewoon een DAT draaide en dat hij er een beetje bij scratchte, de animaties die liepen precies gelijk met de muziek. Vooral na die popshit kwam hiij toch nog los. Uiteindelijk vond ik het vrij vet. Maar vraag me dus af of het allemaal een beetje nep is wat ie doet...quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:37 schreef Z het volgende:
[..]
Op LL werd er alleen nauwelijks ge-hip-hopt, daar kwam opeens een zanger ten tonele en werden er een soort van popliedjes gezonge en dat was idd vreselijk. Het enige hip hop nummer wat hij deed vond ik wel goed. En zijn Hip Hop mixes zijn ook briljant (de Funky Skunk mix bijvoorbeeld). Kortom, ik ben erg benieuwd naar de plaat.
Is dat niet altijd 'een probleem' bij dat soort electroische acts? Zijn muziek brengen met een band is niet te doen...quote:Maar vraag me dus af of het allemaal een beetje nep is wat ie doet...
Waar het om gaat is dat ie een mix zou moeten neerzetten. Als het enige wat hij doet is de mix voorzien van scratch geluiden dan is dat een beetje mager. Ik verwacht dat hij zelf de plaat pakt en door een andere plaat heenmixt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:25 schreef Z het volgende:
[..]
Is dat niet altijd 'een probleem' bij dat soort electroische acts? Zijn muziek brengen met een band is niet te doen...
Die is zo cool!quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:37 schreef Z het volgende:
(...) de Funky Skunk mix bijvoorbeeld.
Volgens 3voor12 is hyphy:quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:38 schreef PDOA het volgende:
en wtf is Hyphy? Ik lees in al die reviews dat DJ Shadow nu Hyphy is...
jij heb gelijk, vreselijk al die rapquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:54 schreef PDOA het volgende:
Vandaag z'n nieuwe album even binnengehaald, nadat ik er allerlei negatieve dingen over had gehoord. DJ Shadow's 'Entroducing...' en 'The Private Press' waren (in mjn ogen) meesterlijke albums, maar wat hij nu heeft geproduceerd slaat als een lul op een drumstel. Hij heeft nu echt zijn ziel (zoals de Black Eyed Peas hem voorgingen) aan de commerciele duivel verkocht!
Wat een SHIT staat er op dat album zeg!! Gangsta rap wat de klok slaat, zouteloze pop, en een hoop collaboraties met vage stoer-klinkende negers. Nou zou je verwachten dat Shadow daar wel raad mee zou weten, maar niets van dit alles. Het is alsof je naar een middagje MTV luistert, of TMF, of The Box. Nou, dat wil je niemand toch aan doen, of vergis ik me??? In ieder geval ben ik zeer teleurgesteld in meneer Shadow, en ik hoop dan ook van harte dat dit een eenmalige actie is. Ongeinspireerde bagger, dat is het!
The Outsider
Even voor de duidelijkheid: dit is mijn ongezouten mening. Je hoeft het hier niet mee eens te zijn, maar smaken verschillen he? Ik kan me voorstellen dat Top 40 luisteraars dit wel weer een goed album zullen vinden, maar de echte fans zullen teleurgesteld zijn, denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |