quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:09 schreef Allure_ het volgende:
Gatverdamme, klinkt als aids.
Onzin! Over aften en de oorzaak hiervan is zeer weinig bekend. Ikzelf krijg aften als ik met andere tandpasta dan Elmex poets; een keer poetsen met een ander merk, en ik heb krijg ze weer!quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:08 schreef mrPanerai het volgende:
regelmatig je tandjes poetsen en spoelen met een ontsmettend spoelmiddel zou al veel kunnen verhelpen
En als Elmex failliet gaatquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:11 schreef StefanCJ het volgende:
[..]
Onzin! Over aften en de oorzaak hiervan is zeer weinig bekend. Ikzelf krijg aften als ik met andere tandpasta dan Elmex poets; een keer poetsen met een ander merk, en ik heb krijg ze weer!
Sterkte TS!![]()
Ieuw.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:08 schreef Devrim_ het volgende:
Holy motherfucker
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/jrmaften.htm
Ik kan op dit moment echt nergens over lachen, aften gaan er nog eens voor zorgen dat mijn vriendin het uitmaakt omdat ik een zuurpruim zou zijn.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Hehe, ik moest lachen toen ik de TT zag![]()
Ik eet altijd een paar appels als ik er een hebquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:20 schreef DuranK het volgende:
Bij mij helpt het als ik dan Jus d 'orange ofzo drink. Komt volgens mij ook door vitamine terkort zoals NanKing zegt. En het is echt kut ja, zeker als je er dan ook nog op bijt![]()
Nee. Dan erbij, ik heb zeer regelmatig last van aften, en eet érg veel fruit. Zoals nu 2 kiwi's en een banaan per dag...quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:17 schreef NanKing het volgende:
Het kan ook een teken van vitamine-gebrek zijn.
Ik heb gemerkt dat ik ze krijg, zodra: ik per ongeluk op mijn tong of wang bijt.(ook zachtjes!)quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:11 schreef StefanCJ het volgende:
[..]
Onzin! Over aften en de oorzaak hiervan is zeer weinig bekend. Ikzelf krijg aften als ik met andere tandpasta dan Elmex poets; een keer poetsen met een ander merk, en ik heb krijg ze weer!
Sterkte TS!![]()
Het hoeft ook niet te zijn dat dat de oorzaak is.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee. Dan erbij, ik heb zeer regelmatig last van aften, en eet érg veel fruit. Zoals nu 2 kiwi's en een banaan per dag...
Bij mij lijkt het er overduidelijk op dat eerst het mondslijmvlies door iets gepenetreerd (hahaha) moet worden vooraleer er een aft ontstaat.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet te zijn dat dat de oorzaak is.
Ik zei, het kan een teken zijn van vitamine-gebrek. Ik krijg het alleen daardoor iig.
Als je er nog nooit een hebt gehad heb je echt mazzel, dit is geen pretje!quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:34 schreef Isdatzo het volgende:
heb er nog nooit 1 gehad..![]()
vitamientjes eten jong..![]()
(niet uit die pilletjes hè, wel echte groentes)
Danke!quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:36 schreef MilkyWay het volgende:
Ik heb het ook gehad. Kreeg een flesje met een kwastje en dat moest ik er maar opsmeren.
Dat was verdovend, en dan mocht je na gebruik een uur niet eten, en in dat uur was het al uitgewerkt.
Had ze op de rand van m'n tong, en in mijn gehemelte. Ik had toen een keelontsteking volgens mij.
Zeer pijnlijk, ik leef met je mee.![]()
Ken ik nu ff niet om lache, opzouten!quote:
Ik had sowieso al bijna geen weerstand omdat ik toen erg ziek was.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:42 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Danke!
Bij keelontsteking heb je volgens mij ook iets van verminderde weerstand!
Lijkt toch dat het een onvermogen van het lichaam is om binnendringende bacterien te lijf te gaan!
Hoe kom ik aan een goede weerstand, heeeelllllppp!
Jouw verhaal over een gedeelte van mijn topsalaris afgeven aan jouw zwerende mond ook nietquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:43 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Ken ik nu ff niet om lache, opzouten!![]()
Omdat? ik enorme chronische pijn in mijn mond heb? en ik daar vanaf wil?quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:44 schreef TimC het volgende:
jij bent echt een mietje...
omdat je aandacht vraagt voor je pijn.. als je het zelf niet mentaal aankunt kun je beter een touw bij de gamma kopen..quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:46 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Omdat? ik enorme chronische pijn in mijn mond heb? en ik daar vanaf wil?
Ik wens je er een paar toe nu!
Ja, dat werkte bij mij ook. Na 3 dagen waren ze toch wel weg.quote:Voorbeelden zijn chloorhexidine mondspoelvloeistof (Corsodyl, chloorhexidine mondspoeling 0.2% FNA)
het mooie is dat ze na een paar dagen toch wel weg zijn.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:45 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Misschien moet je es Molkosan proberen. Is van Dr. Vogel. Met een watten staafje aanstippen en na een paar dagen zijn ze weg. Tenminste, bij mij wel.
Die rare Vogel schijnt een oplichter te zijn geweest die geeneens een dokterstitel bezat.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:45 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Misschien moet je es Molkosan proberen. Is van Dr. Vogel. Met een watten staafje aanstippen en na een paar dagen zijn ze weg. Tenminste, bij mij wel.
zoutzuurquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:51 schreef DeBastaard het volgende:
hehe @ timmeh.
TS, je moet je mond goed spoelen met listerine, of zoutwater...
Nee zielepoot, ik wil gewoon een aftvrij leven, mag ik misschien vragen hoe ik dat kan krijgen?quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:47 schreef TimC het volgende:
[..]
omdat je aandacht vraagt voor je pijn.. als je het zelf niet mentaal aankunt kun je beter een touw bij de gamma kopen..
maar ik bats wel je moeder.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:53 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Nee zielepoot, ik wil gewoon een aftvrij leven, mag ik misschien vragen hoe ik dat kan krijgen?
P.s. als je nooit zo'n ding hebt gehad, vergelijk het met een euuuuh soldeerbout op je tong, maar dan continu!![]()
Dat noem ik geen zeuren
Het kan misschien zijn dat ze met je vogelmiddeltje eerder weg zijn (1 of 2 dagen) maar mij gaat het erom dat ik weet hoe ik ze in zijn geheel niet krijg!quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:51 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Tja, dan probeer je het toch niet? Maakt mij niet uit. Als het niet werkt zou ik het hier toch niet zeggen?
Dat zal mij worst wezen! als het maar lekker voor je isquote:
quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:56 schreef DeBastaard het volgende:
je krijgt ze van vieze glazen, fruit wat niet goed afgewassen is blabla.
Ja, zo schijnt ieder er zijn eigen verklaring voor te hebben (vermoedens), ik wil graag echt weten wat er in mijn mond gebeurd en wat ik kan doen dit te voorkomen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:56 schreef DeBastaard het volgende:
je krijgt ze van vieze glazen, fruit wat niet goed afgewassen is blabla.
Nee, is het beslist niet!quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:58 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Misschien is het wel een soort koortslip maar dan in je mond. Dan kom je er dus nooit meer vanf
En dit spul is zo'n niet helpende troep, dat moet echt verboden worden!quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:58 schreef TimC het volgende:
@TS
Dit is het juiste spul, mijn ex had er ook last van toen ik haar in de mond pwnde
[afbeelding]
Zal ik dan eens proberen te stoppen met mijn pa te....??quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:00 schreef DeBastaard het volgende:
Misschien komt het dan toch van die smerige piemels.
Zaad in de moel kan ontstekingen veroorzaken
Die pijn is wel heerlijk. Tranen in mn ogen kreeg ik ervan, maar oh zo lekker.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:01 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
En dit spul is zo'n niet helpende troep, dat moet echt verboden worden!
Als ik dit op zo'n aft smeer, dan spring ik tegen het plafond van de pijn en het helpt verder geen ruk!
Pure geldverkwisting![]()
Dat had ik ook gelezen i.d.d., ik heb meteen mijn bierpens opgetild om te kijken, maar niks hoor!quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:03 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Aften komen bij een aantal ziekten vaker voor, o.a. bij de ziekte van Behçet, waarbij naast zweertjes in de mondholte ook zweren op de geslachtsdelen aanwezig kunnen zijn,
Ik wil je niet ongerust maken, maar dit stond op internet. Succes!!
Duidelijk voorliefde voor de ontvangende kant van een sm relatie jij!quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:08 schreef Playdohseksueel het volgende:
[..]
Die pijn is wel heerlijk. Tranen in mn ogen kreeg ik ervan, maar oh zo lekker.
hoe bijt je jezelf in je eigen wang?quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:26 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat ik ze krijg, zodra: ik per ongeluk op mijn tong of wang bijt.(ook zachtjes!)
Dokterstitel of niet maar mijn moeder heeft ooit een keer iets gekocht van dr vogel,tegen het bedplassen van mij (en nee dat was niet een week geleden ofzoquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:50 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Die rare Vogel schijnt een oplichter te zijn geweest die geeneens een dokterstitel bezat.
Schijnbaar doen zijn fabrieken zelfs na zijn dood nog goede zaken. ik geloof niet in die alternatieve geneeswijzes homeopathie etc.
(sorry)
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, ik eet bijvoorbeeld al een tijd heel bewust zo min mogelijk suiker en had deze week een hele kleine aft in mijn mond. Ik zou niet weten waar het wel vandaan komt, ik heb er twee of drie keer per jaar eentje. En die zijn gelukkig na een paar dagen ook weer weg.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:15 schreef NagChampi het volgende:
Heb eens gehoord dat je ze kan krijgen van te veel suiker...
ik had jouw reactie nog niet gezien hoor toen ik de mijne posttequote:Op maandag 28 augustus 2006 02:30 schreef Chanty87 het volgende:
Spoelen met kamillethee en aanstippen met Pyralvex. Binnen no-time wegEn ohja, vitamientjes kunnen ook weleens helpen om het te voorkomen.
Het is eigenlijk niet eens bekend wat de oorzaak is maargoedquote:Op maandag 28 augustus 2006 02:31 schreef lugum het volgende:
een tekort aan vitamines zoals sommigen zeggen is trouwens ook kul
Daarom is het ook raar om vitamine tekort als oorzaak aan te duiden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 02:34 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk niet eens bekend wat de oorzaak is maargoed
In principe alles wat een slechte weerstand en/of verdunning van je mondslijmvlies veroorzaakt. Hier valt dus een tekort aan vitaminen onder, teveel stress, te weinig slaap, te veel suiker, etc onder.quote:Op maandag 28 augustus 2006 07:49 schreef dialMforMonkey het volgende:
Stress kan ook een oorzaak zijn
Ik gaf dan ook alleen aan dat het het misschien kan voorkomen, ik zeg niet dat het zo isquote:Op maandag 28 augustus 2006 09:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Daarom is het ook raar om vitamine tekort als oorzaak aan te duiden.
Hmmm, net effe alle posts gelezen, maar het lijkt alsof er maar weinig experts rondlopen hier op Fok!quote:
Nooit gezien, waar gaat dat over dan?quote:Op maandag 28 augustus 2006 01:55 schreef Sapstengel het volgende:
Die reclame met die gare oma: Zooo, dus u heeft last van aften?.
Ik schreef al dat ik een E-borstel gebruik, en me af vraag waarom er van die scherpe gaten in de achterkant zitten??? (bij mij een van de redenen waardoor mijn mondslijmvlies beschadigd)quote:Op maandag 28 augustus 2006 02:31 schreef lugum het volgende:
een tekort aan vitamines zoals sommigen zeggen is trouwens ook kul
wat je ook misschien nog kan proberen,als je dat nog niet doet, poetsen met een elektrische borstel ipv een gewone tandenborstel. goed poetsen kan ook soms gewoon het probleem zijn.
[..]
ik had jouw reactie nog niet gezien hoor toen ik de mijne postte![]()
![]()
Ik ben die van mij gelukkig weer kwijt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
kutdingen zijn het
gelukkig heb ik er maar eentje tegelijk als ik ze heb.
Heb je er wel eens eentje in je keel gehad?, in eerste instantie herken je niet dat het een aft is, je denkt zoiets van: er zit iets van eten in mijn keel vast, dan een dag later voelt het alsof er een gloeiende klinknagel in je keel zit en ben je bang om te slikken.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
kutdingen zijn het
gelukkig heb ik er maar eentje tegelijk als ik ze heb.
Hmmm, ik voel nooit iets van verminderde weerstand??? toch heb ik continu van die dingen, of heb ik chronisch een slechte weerstand en ervaar dit als normal?quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:55 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Ik ben die van mij gelukkig weer kwijt.
Ik krijg die dingen altijd als mijn weerstand lager is als normaal.![]()
En dan lekker "doorgloeien" naar je oren (althans daar krijg ik altijd last van als ik aften (meestal 2 of 3) achterin mn keel heb)quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:55 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Heb je er wel eens eentje in je keel gehad?, in eerste instantie herken je niet dat het een aft is, je denkt zoiets van: er zit iets van eten in mijn keel vast, dan een dag later voelt het alsof er een gloeiende klinknagel in je keel zit en ben je bang om te slikken.
Huig ken ik ook!quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En dan lekker "doorgloeien" naar je oren (althans daar krijg ik altijd last van als ik aften (meestal 2 of 3) achterin mn keel heb)![]()
Zelfs een paar keer een (of twee) op mn huig gehad![]()
Over een zalfje ofzo, was een radioreclame.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:49 schreef roedeledokie het volgende:
[..]
Nooit gezien, waar gaat dat over dan?
Wel kort, offtopic!
Die van mij houden er van zich te "verplaatsen", een soort wortelschietende aardbijen. Ik heb nu gelukkig nog maar 1 kleintje.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:25 schreef roedeledokie het volgende:
Pfff ze zijn weg!
Chemicus? of was het borax nitroglycerine???quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:29 schreef Rio het volgende:
Borax Glycerine was echt een wondermiddel tegen aften. Mag niet meer verkocht worden helaas.
Net die kleintjes zijn vaak het pijnlijkst lijkt het.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die van mij houden er van zich te "verplaatsen", een soort wortelschietende aardbijen. Ik heb nu gelukkig nog maar 1 kleintje.
quote:
ik aaaftquote:Op dinsdag 5 september 2006 00:50 schreef asdqert het volgende:
Dan maak ik 'm maar.
aft jij of aft ik???
praat eens normaal?quote:Op donderdag 28 september 2006 03:48 schreef roedeledokie het volgende:
wens de hele modernazi hier een bende aften toe!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |