abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41283323
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 08:34 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Snel die gast benaderen, een echte Amsterdammer komt naar Ajax als hij benaderd wordt door Ajax.
vrees dat het alweer te laat is en dat hij voor het geld van Dirk Scheringa gaat. het zal wel de nieuwe Vlaar worden
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_41283504
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 08:53 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

vrees dat het alweer te laat is en dat hij voor het geld van Dirk Scheringa gaat. het zal wel de nieuwe Vlaar worden
Not gonna happen indeed!
AZ is ze te snel af!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:45:33 #253
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_41284051
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 08:53 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Want Vlaar koos voor het geld van feyenoord...?
Probleem met dit soort talenten is dat je niet meer de tijd krijgt om te kijken hoe ze zich ontwikkelen. Direct zitten de grote clubs op zijn nek en met een beetje pech zitten de eerste buitenlandse clubs ook al aan tafel.
Ajax moet gewoon zelf in staat zijn dit soort jongens op te leiden.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_41284084
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:45 schreef BoNi het volgende:

[..]

Nope, maar beide clubs (feyenoord en Ajax wilde hem) alleen wilde Scheringa hem niet naar Ajax laten gaan...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:51:39 #255
53851 BoNi
pi_41284149
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:47 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Nope, maar beide clubs (feyenoord en Ajax wilde hem) alleen wilde Scheringa hem niet naar Ajax laten gaan...
Klopt, maar in welk opzicht verwacht je dan dat hij de 'nieuwe' Vlaar gaat zijn...?
Schitterend!
pi_41284197
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:51 schreef BoNi het volgende:

[..]

Klopt, maar in welk opzicht verwacht je dan dat hij de 'nieuwe' Vlaar gaat zijn...?
Dat als Ajax hem straks als ie volgroeit is wil hebben weer niet naar ajax zal mogelijk van ome dirk...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:54:44 #257
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_41284201
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:45 schreef BoNi het volgende:

[..]

Probleem met dit soort talenten is dat je niet meer de tijd krijgt om te kijken hoe ze zich ontwikkelen. Direct zitten de grote clubs op zijn nek en met een beetje pech zitten de eerste buitenlandse clubs ook al aan tafel.
Ajax moet gewoon zelf in staat zijn dit soort jongens op te leiden.
Ajax is toch ook in staat dit soort jongens op te leiden rkc heeft gewoon 1 uitschieter in 15 jaar ofzo, bij Ajax is het gewoon bijna jaarlijks
Jawel, je keek.
pi_41284221
quote:
Met twee prijzen was Ajacied Klaas Jan Huntelaar maandagavond tijdens de uitreiking Voetballer van het Jaar een van de hoofdpersonen. Als topscorer van het seizoen 2005-2006 met 33 goals ontving de spits een prijs en bovendien werd Huntelaar Talent van het Jaar, wat hem de Johan Cruijff prijs opleverde. Met het winnen van de KNVB-Beker, de gouden medaille op het EK-21 en de Johan Cruijff Schaal, vult de prijzenkast van Huntelaar zich de afgelopen maanden in hoog tempo.

Uit handen van de naamgever van de Talentenprijs kreeg Klaas Jan Huntelaar een prachtig beeldje als Talent van het jaar en hij mag bovendien een Cruijff Court laten aanleggen op een door hem gekozen locatie. Van zijn voormalige Heerenveen-trainer Gert Jan Verbeek kreeg hij bovendien de bokaal die hoort bij Topscorer van het jaar. Zijn huidige trainer Henk ten Cate liet tijdens de uitzending weten dat Klaas Jan Huntelaar ook de volgende toegekende strafschop van Ajax zal nemen. Daar doen zijn recente twee missers tegen Manchester United en NAC niets aan af. ,,Wij hebben vertrouwen in hem", aldus de trainer.

Ook de uitreiking van de Gouden Leeuw, de Rinus Michels oeuvreprijs, kreeg een Ajax-tintje, want winnaar daarvan werd niemand minder dan Johan Cruijff. Henk Kesler reikte de prijs uit aan Nederlandse beste voetballer ooit. ,,Wij vonden dat jij de enige was die hij voor deze prijs in aanmerking kwam,” sprak de directeur van de KNVB. ,,Los van het feit dat je schitterde op het veld ben je ook coach geweest. En niet de slechtste denk ik. Bovendien ben je maatschappelijk geëngageerd en dat toon je onder andere met de Johan Cruijff Academy. Jij bent iemand die deze prijs meer dan verdient!”

De belangrijkste prijs van de avond ging naar Dirk Kuyt, die het publiek verraste met een duet met Jan Smit. De net naar Liverpool getransfeerde Katwijker won de Gouden Schoen die hij uit handen kreeg van zijn ernstig zieke vader. Philip Cocu legde beslag op de Zilveren schoen en oud-Ajacied Tim de Cler was de winnaar van de Bronzen schoen.
Die laatste prijs had natuurlijk ook voor KJH moeten zijn. KJH had er veel meer recht op, wat heeft die dirk kuyt nu helemaal gepresteerd?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:00:09 #259
131729 jna
pi_41284313
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:55 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Die laatste prijs had natuurlijk ook voor KJH moeten zijn. KJH had er veel meer recht op, wat heeft die dirk kuyt nu helemaal gepresteerd?
Nou kijk wat er nu van Feyenoord is geworden zonder Kuyt Overigens ben ik het wel met je eens.
Jawel, je keek.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:01:33 #260
53851 BoNi
pi_41284331
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:54 schreef jna het volgende:

[..]

Ajax is toch ook in staat dit soort jongens op te leiden rkc heeft gewoon 1 uitschieter in 15 jaar ofzo, bij Ajax is het gewoon bijna jaarlijks
Is dat zo? Welke succesvolle centrale verdediger komt van de Ajax school dan?
Schitterend!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:04:04 #261
131729 jna
pi_41284389
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:01 schreef BoNi het volgende:

[..]

Is dat zo? Welke succesvolle centrale verdediger komt van de Ajax school dan?
Vermaelen op dit moment. En Donk is al een succesvolle centrale verdediger na 3 wedstrijden goed spelen?
Jawel, je keek.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:06:32 #262
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41284457
quote:

[..]

Ach, dat gebeurt zo vaak met dit soort prijzen. Men geeft zo'n prijs liever aan een vertrekkende speler, zie bijvoorbeeld ook de prijs voor Zinedine Zidane afgelopen WK, maar waarom roepen ze dan ook geen oeuvre-prijs in het leven? Nu heeft zo'n prijs maar weinig waarde.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:11:57 #263
53851 BoNi
pi_41284572
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:04 schreef jna het volgende:

[..]

Vermaelen op dit moment. En Donk is al een succesvolle centrale verdediger na 3 wedstrijden goed spelen?
Vermaelen komt niet uit de eigen opleiding. Is volgens mij in 2003 gekomen vanaf GBA.
Donk is zeker nog geen succesvolle centrale verdediger. Wat ik bedoel te zeggen is dat men bij Ajax een overschot aan multifunctionele middenvelders en aanvallers opleidt, maar dat er zelden goede pure verdedigers doorstromen.
Schitterend!
pi_41284688
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:11 schreef BoNi het volgende:

[..]

Vermaelen komt niet uit de eigen opleiding. Is volgens mij in 2003 gekomen vanaf GBA.
Donk is zeker nog geen succesvolle centrale verdediger. Wat ik bedoel te zeggen is dat men bij Ajax een overschot aan multifunctionele middenvelders en aanvallers opleidt, maar dat er zelden goede pure verdedigers doorstromen.
Kan wel zo zijn, maar noem eens een goede pure Nederlandse verdediger op, behalve Stam en in mindere mate Bouhlarouz? Volgens mij moet je dan heel wat jaren terug gaan.
pi_41284699
quote:

[..]

Ben ik het echt helemaal mee eens.
Kuyt is een fantastische voetballer met veel inzet, maar Huntelaar is van een veel grotere waarde geweest voor Ajax dan Kuyt voor Feyenoord afgelopen seizoen.

Maar goed, dan heeft hij in ieder geval nog één prijs gepakt afgelopen seizoen bij Feyenoord
pi_41284749
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:18 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Kan wel zo zijn, maar noem eens een goede pure Nederlandse verdediger op, behalve Stam en in mindere mate Bouhlarouz? Volgens mij moet je dan heel wat jaren terug gaan.
Ik neem aan dat je in mindere mate zegt, omdat hij niet 100% Nederlands is?
Want ik vind hem op dit moment bijna net zo sterk als Stam op die leeftijd.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:22:46 #267
131729 jna
pi_41284783
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:11 schreef BoNi het volgende:

[..]

Dat ben ik inderdaad met je eens. Ajax heeft inderdaad heel weinig verdedigende talenten.
Jawel, je keek.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:24:16 #268
53851 BoNi
pi_41284810
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:18 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Eens, niet voor niks ligt daar ook het zwakke punt bij het Nederlands Elftal.
Er staan wel wat jongens op het punt van doorbreken, maar gevestigde namen kan ik niet echt opnoemen inderdaad.

Probleem is naar mijn idee ook dat in de jeugdelftallen bij Ajax wél met mooi, aanvallend en compleet voetbal gespeeld kan en moet worden terwijl dit bij het eerste niet altijd meer kan.
Schitterend!
pi_41284812
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:20 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je in mindere mate zegt, omdat hij niet 100% Nederlands is?
Want ik vind hem op dit moment bijna net zo sterk als Stam op die leeftijd.
hehe, nee zo bedoelde ik het niet.
Maar Bouhla, omdat die nog niet zoveel heeft bereikt als Stam, wat niet gek is op zijn leeftijd. Hij heeft het tot nu goed gedaan, maar ben benieuwd hoe het vanaf nu gaat bij Chelsea en hoe hij zich verder ontwikkeld. Vandaar dat ik in mindere mate erbij zette.
pi_41284874
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:24 schreef BoNi het volgende:

Probleem is naar mijn idee ook dat in de jeugdelftallen bij Ajax wél met mooi, aanvallend en compleet voetbal gespeeld kan en moet worden terwijl dit bij het eerste niet altijd meer kan.
Lijkt me niet dat dat alleen een probleem is bij Ajax, ook bij Feyenoord en PSV breekt er weinig aan echte verdedigers door, PSV had Hofland, maar die is ook ergens blijven hangen in zijn ontwikkeling. De puurdere verdedigers van de topclubs komen vrijwel altijd vanuit het buitenland, of van kleinere clubs (Stam, De Wolf vroeger, Mathijsen, Luirink enz.) Het lijkt wel alsof de topclubs geen oog hebben in de jeugd voor de wat minder begaafde voetballer (de 'simpele verdediger') en de kleine clubs wel.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:38:14 #271
53851 BoNi
pi_41285078
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:28 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat dat alleen een probleem is bij Ajax, ook bij Feyenoord en PSV breekt er weinig aan echte verdedigers door, PSV had Hofland, maar die is ook ergens blijven hangen in zijn ontwikkeling. De puurdere verdedigers van de topclubs komen vrijwel altijd vanuit het buitenland, of van kleinere clubs (Stam, De Wolf vroeger, Mathijsen, Luirink enz.) Het lijkt wel alsof de topclubs geen oog hebben in de jeugd voor de wat minder begaafde voetballer (de 'simpele verdediger') en de kleine clubs wel.
True, ik haalde alleen Ajax aan terwijl het inderdaad bij de overige clubs ook zo blijkt te zijn. Ligt natuurlijk ook aan de speelwijze van deze clubs en in de jeugd is de 'simpele' verdediger lang niet zo hard nodig als bij de senioren. Al heeft het afgelopen seizoen in de jeugd bij Ajax hopelijk wat ogen doen openen .
Schitterend!
pi_41285096
De Haan geeft Ten Cate zin en Maduro rust

Henk ten Cate en Ajax hebben toch hun zin. Hedwiges Maduro hoeft zich toch niet te melden bij Jong Oranje, dat komende vrijdag oefent tegen Bayer Leverkusen.
In overleg met Ajax heeft bondscoach Foppe de Haan alsnog besloten om Maduro rust te geven. Daarmee voldoet hij aan de wens van coach Ten Cate, die afgelopen weekeinde Maduro nog spaarde voor het duel met NAC Breda en als uitleg gaf: 'Drie wedstrijden in een week is nog wat teveel voor hem.'

De Haan besloot Haris Medunjanin op te roepen als vervanger van de Ajacied. De door AZ aan Sparta Rotterdam verhuurde middenvelder zal zich melden in het trainingskamp dat Jong Oranje van dinsdag tot en met vrijdag belegt in Venlo.
pi_41285111
Ik vind het ook niet terecht dat Dirk Kuyt de gouden schoen gewonnen heeft. Ik denk wel dat het vertrek er mee heeft te maken. Voor de 3 jaar bij de top in het Nederlandse voetbal. Als die in NL was gebleven had Klaas Jan die prijs ook gewonnen.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_41285125
Ik hoop het
Gaf trouwens Hofland aan als voorbeeld bij PSV, maar die kwam ook bij Fortuna Sittard vandaan natuurlijk.
pi_41285146
Ik vind het terecht dat Kuyt die prijs gekregen heeft.. valt weinig op af te dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')