vrees dat het alweer te laat is en dat hij voor het geld van Dirk Scheringa gaat. het zal wel de nieuwe Vlaar wordenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Snel die gast benaderen, een echte Amsterdammer komt naar Ajax als hij benaderd wordt door Ajax.
Not gonna happen indeed!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:53 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
vrees dat het alweer te laat is en dat hij voor het geld van Dirk Scheringa gaat. het zal wel de nieuwe Vlaar worden![]()
Want Vlaar koos voor het geld van feyenoord...?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:53 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
vrees dat het alweer te laat is en dat hij voor het geld van Dirk Scheringa gaat. het zal wel de nieuwe Vlaar worden![]()
Nope, maar beide clubs (feyenoord en Ajax wilde hem) alleen wilde Scheringa hem niet naar Ajax laten gaan...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:45 schreef BoNi het volgende:
[..]
Want Vlaar koos voor het geld van feyenoord...?
Klopt, maar in welk opzicht verwacht je dan dat hij de 'nieuwe' Vlaar gaat zijn...?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:47 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Nope, maar beide clubs (feyenoord en Ajax wilde hem) alleen wilde Scheringa hem niet naar Ajax laten gaan...
Dat als Ajax hem straks als ie volgroeit is wil hebben weer niet naar ajax zal mogelijk van ome dirk...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:51 schreef BoNi het volgende:
[..]
Klopt, maar in welk opzicht verwacht je dan dat hij de 'nieuwe' Vlaar gaat zijn...?
Ajax is toch ook in staat dit soort jongens op te leidenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:45 schreef BoNi het volgende:
[..]
Want Vlaar koos voor het geld van feyenoord...?
Probleem met dit soort talenten is dat je niet meer de tijd krijgt om te kijken hoe ze zich ontwikkelen. Direct zitten de grote clubs op zijn nek en met een beetje pech zitten de eerste buitenlandse clubs ook al aan tafel.
Ajax moet gewoon zelf in staat zijn dit soort jongens op te leiden.
Die laatste prijs had natuurlijk ook voor KJH moeten zijn. KJH had er veel meer recht op, wat heeft die dirk kuyt nu helemaal gepresteerd?quote:Met twee prijzen was Ajacied Klaas Jan Huntelaar maandagavond tijdens de uitreiking Voetballer van het Jaar een van de hoofdpersonen. Als topscorer van het seizoen 2005-2006 met 33 goals ontving de spits een prijs en bovendien werd Huntelaar Talent van het Jaar, wat hem de Johan Cruijff prijs opleverde. Met het winnen van de KNVB-Beker, de gouden medaille op het EK-21 en de Johan Cruijff Schaal, vult de prijzenkast van Huntelaar zich de afgelopen maanden in hoog tempo.
Uit handen van de naamgever van de Talentenprijs kreeg Klaas Jan Huntelaar een prachtig beeldje als Talent van het jaar en hij mag bovendien een Cruijff Court laten aanleggen op een door hem gekozen locatie. Van zijn voormalige Heerenveen-trainer Gert Jan Verbeek kreeg hij bovendien de bokaal die hoort bij Topscorer van het jaar. Zijn huidige trainer Henk ten Cate liet tijdens de uitzending weten dat Klaas Jan Huntelaar ook de volgende toegekende strafschop van Ajax zal nemen. Daar doen zijn recente twee missers tegen Manchester United en NAC niets aan af. ,,Wij hebben vertrouwen in hem", aldus de trainer.
Ook de uitreiking van de Gouden Leeuw, de Rinus Michels oeuvreprijs, kreeg een Ajax-tintje, want winnaar daarvan werd niemand minder dan Johan Cruijff. Henk Kesler reikte de prijs uit aan Nederlandse beste voetballer ooit. ,,Wij vonden dat jij de enige was die hij voor deze prijs in aanmerking kwam,” sprak de directeur van de KNVB. ,,Los van het feit dat je schitterde op het veld ben je ook coach geweest. En niet de slechtste denk ik. Bovendien ben je maatschappelijk geëngageerd en dat toon je onder andere met de Johan Cruijff Academy. Jij bent iemand die deze prijs meer dan verdient!”
De belangrijkste prijs van de avond ging naar Dirk Kuyt, die het publiek verraste met een duet met Jan Smit. De net naar Liverpool getransfeerde Katwijker won de Gouden Schoen die hij uit handen kreeg van zijn ernstig zieke vader. Philip Cocu legde beslag op de Zilveren schoen en oud-Ajacied Tim de Cler was de winnaar van de Bronzen schoen.
Nou kijk wat er nu van Feyenoord is geworden zonder Kuytquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:55 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Die laatste prijs had natuurlijk ook voor KJH moeten zijn. KJH had er veel meer recht op, wat heeft die dirk kuyt nu helemaal gepresteerd?
Is dat zo? Welke succesvolle centrale verdediger komt van de Ajax school dan?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:54 schreef jna het volgende:
[..]
Ajax is toch ook in staat dit soort jongens op te leidenrkc heeft gewoon 1 uitschieter in 15 jaar ofzo, bij Ajax is het gewoon bijna jaarlijks
![]()
Vermaelen op dit moment. En Donk is al een succesvolle centrale verdediger na 3 wedstrijden goed spelen?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:01 schreef BoNi het volgende:
[..]
Is dat zo? Welke succesvolle centrale verdediger komt van de Ajax school dan?
Ach, dat gebeurt zo vaak met dit soort prijzen. Men geeft zo'n prijs liever aan een vertrekkende speler, zie bijvoorbeeld ook de prijs voor Zinedine Zidane afgelopen WK, maar waarom roepen ze dan ook geen oeuvre-prijs in het leven? Nu heeft zo'n prijs maar weinig waarde.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:55 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Die laatste prijs had natuurlijk ook voor KJH moeten zijn. KJH had er veel meer recht op, wat heeft die dirk kuyt nu helemaal gepresteerd?
Vermaelen komt niet uit de eigen opleiding. Is volgens mij in 2003 gekomen vanaf GBA.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:04 schreef jna het volgende:
[..]
Vermaelen op dit moment. En Donk is al een succesvolle centrale verdediger na 3 wedstrijden goed spelen?
Kan wel zo zijn, maar noem eens een goede pure Nederlandse verdediger op, behalve Stam en in mindere mate Bouhlarouz? Volgens mij moet je dan heel wat jaren terug gaan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:11 schreef BoNi het volgende:
[..]
Vermaelen komt niet uit de eigen opleiding. Is volgens mij in 2003 gekomen vanaf GBA.
Donk is zeker nog geen succesvolle centrale verdediger. Wat ik bedoel te zeggen is dat men bij Ajax een overschot aan multifunctionele middenvelders en aanvallers opleidt, maar dat er zelden goede pure verdedigers doorstromen.
Ben ik het echt helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:55 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je in mindere mate zegt, omdat hij niet 100% Nederlands is?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:18 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn, maar noem eens een goede pure Nederlandse verdediger op, behalve Stam en in mindere mate Bouhlarouz? Volgens mij moet je dan heel wat jaren terug gaan.
Dat ben ik inderdaad met je eens. Ajax heeft inderdaad heel weinig verdedigende talenten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:11 schreef BoNi het volgende:
[..]
Vermaelen komt niet uit de eigen opleiding. Is volgens mij in 2003 gekomen vanaf GBA.
Donk is zeker nog geen succesvolle centrale verdediger. Wat ik bedoel te zeggen is dat men bij Ajax een overschot aan multifunctionele middenvelders en aanvallers opleidt, maar dat er zelden goede pure verdedigers doorstromen.
Eens, niet voor niks ligt daar ook het zwakke punt bij het Nederlands Elftal.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:18 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn, maar noem eens een goede pure Nederlandse verdediger op, behalve Stam en in mindere mate Bouhlarouz? Volgens mij moet je dan heel wat jaren terug gaan.
hehe, nee zo bedoelde ik het niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:20 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je in mindere mate zegt, omdat hij niet 100% Nederlands is?
Want ik vind hem op dit moment bijna net zo sterk als Stam op die leeftijd.
Lijkt me niet dat dat alleen een probleem is bij Ajax, ook bij Feyenoord en PSV breekt er weinig aan echte verdedigers door, PSV had Hofland, maar die is ook ergens blijven hangen in zijn ontwikkeling. De puurdere verdedigers van de topclubs komen vrijwel altijd vanuit het buitenland, of van kleinere clubs (Stam, De Wolf vroeger, Mathijsen, Luirink enz.) Het lijkt wel alsof de topclubs geen oog hebben in de jeugd voor de wat minder begaafde voetballer (de 'simpele verdediger') en de kleine clubs wel.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:24 schreef BoNi het volgende:
Probleem is naar mijn idee ook dat in de jeugdelftallen bij Ajax wél met mooi, aanvallend en compleet voetbal gespeeld kan en moet worden terwijl dit bij het eerste niet altijd meer kan.
True, ik haalde alleen Ajax aan terwijl het inderdaad bij de overige clubs ook zo blijkt te zijn. Ligt natuurlijk ook aan de speelwijze van deze clubs en in de jeugd is de 'simpele' verdediger lang niet zo hard nodig als bij de senioren. Al heeft het afgelopen seizoen in de jeugd bij Ajax hopelijk wat ogen doen openenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:28 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat dat alleen een probleem is bij Ajax, ook bij Feyenoord en PSV breekt er weinig aan echte verdedigers door, PSV had Hofland, maar die is ook ergens blijven hangen in zijn ontwikkeling. De puurdere verdedigers van de topclubs komen vrijwel altijd vanuit het buitenland, of van kleinere clubs (Stam, De Wolf vroeger, Mathijsen, Luirink enz.) Het lijkt wel alsof de topclubs geen oog hebben in de jeugd voor de wat minder begaafde voetballer (de 'simpele verdediger') en de kleine clubs wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |