Niet druk om maken, ik ken de helft van de lui die ze hier noemen ook niet hoorquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:12 schreef Christine het volgende:
Flauw!
Dat ik toevallig heel goed ben met ritmes, toon houden, muziektheorie, whatever, betekent toch niet dat ik niet tegelijkertijd gewoon met alle toegewijdheid een muziekleek kan zijn?.
Nope, m'n Japanse strat gaat eruit om deze te kunnen financieren...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:34 schreef Jorikjet het volgende:
teleluvr, mag ik hem van je overnemen?
Je oprechtheid is ontwapenend.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:12 schreef Christine het volgende:
Flauw!
Dat ik toevallig heel goed ben met ritmes, toon houden, muziektheorie, whatever, betekent toch niet dat ik niet tegelijkertijd gewoon met alle toegewijdheid een muziekleek kan zijn?.
Beetje accoordjes raggen enzo?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:24 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een beetje kunnen jammen op mijn gitaartje. Teach me how!.
Accoordjes raggen kan ik wel. Ik wil gewoon wat kunnen tokkelen... dat ik op dat ding kan plukken en er ook nog een half uur iets zinnigs uit krijg, zonder dat dat een van te voren ingestudeerd liedje is van een band ofzo. Wat loopjes aan elkaar plakken, als ik me rot voel wat depressiever stuff, als ik me lekker voel wat blijere muziek...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:00 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Beetje accoordjes raggen enzo?
Naja, ik kan Stairway to Heaven niet spelen, en ik kan ook jammen dus, die hoef je niet persé te leren
Als ik het goed begrijp en de hierbovenstaande "discussie" goed heb gelezen zoek je naar fingerpicking stukjes...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:36 schreef Christine het volgende:
Hoi!
Ik wil weer een tip. Ik ben beginneling op de gitaar en zoek leuke (bekende) nummers die gemakkelijk te spelen zijn. Accoordjes tokkelen lukt me aardig, daarom zoek ik nu naar muziek met "echte" tabs.
Wat ik al kan spelen: Blackbird van the Beatles, Dust in the wind van Kansas, iets wat lijkt op Nothing Else Matters van Metallica () en ik ben momenteel mijn vingers aan het breken op Tears in Heaven van Eric Clapton.
Ik zoek dus soortgelijke muziek, van soortgelijk niveau. Wie geeft me wat tips?.
Oja, of mocht je nog leuke riffs hebben die ik kan oefenen, of wat loopjes, accoordjes, combinaties, tokkeltechnieken... die zijn ook welkom! Ik heb jarenlang viool gespeeld, maar door een blessure lukt dat me voorlopig niet meer. Daarom heb ik de gitaar maar ter hand genomen en uiteindelijk wil ik gewoon lekker gitaar kunnen spelen, onder meer om gewoon lekker mijn emoties van me af te kunnen spelen (zoals ik dat met de viool vroeger ook altijd deed).
Het is gewoon ook een kwestie van tijd, 3 jaar geleden kon ik ook alleen maar ingestudeerde dingetjes, maar in de loop der tijd leer je steeds meer dingen bij.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:04 schreef Christine het volgende:
[..]
Accoordjes raggen kan ik wel. Ik wil gewoon wat kunnen tokkelen... dat ik op dat ding kan plukken en er ook nog een half uur iets zinnigs uit krijg, zonder dat dat een van te voren ingestudeerd liedje is van een band ofzo. Wat loopjes aan elkaar plakken, als ik me rot voel wat depressiever stuff, als ik me lekker voel wat blijere muziek...
Maargoed, net als met de viool moet je dan eerst wel überhaupt kunnen spelen, om te kunnen improviseren.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nope, m'n Japanse strat gaat eruit om deze te kunnen financieren...![]()
Omhoogschuiven en weer terug?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:12 schreef Christine het volgende:
Hoe schuif je trouwens van een 3 naar een 3.
Eerst gewoon aanslaan en daarna met een slide er naartoe.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:12 schreef Christine het volgende:
Hoe schuif je trouwens van een 3 naar een 3.
Oké thanxquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:15 schreef Jorikjet het volgende:
dan moet je de snaar opnieuw pakken... vanaf de eerste fret weer naar de 3e schuiven
Wie zegt dat het vanaf de eerste fret is? Het is een slide vanuit het niets, vanuit een niet nader gedefinieerde fret.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:15 schreef Jorikjet het volgende:
dan moet je de snaar opnieuw pakken... vanaf de eerste fret weer naar de 3e schuiven
Totdat jij denkt; "ja, nou is wel weer welletjes", en dan weer terug.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:16 schreef Christine het volgende:
[..]
Omhoogschuiven tot waar en weer terug?.
Dus als iets met capo gespeeld moet worden, kan je het ook zonder spelen met dezelfde vingerzetting?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:22 schreef Jorikjet het volgende:
vanaf de derde heb je niet zo heel veel mogelijkheden, maar je hebt gelijk.
en je doet het dan natuurlijk vanaf de capo, anders moet je een snaar indrukken achter de capo, en dat heeft geen zin natuurlijk!
Ik heb ook drie dagen een gitaarquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:22 schreef Jorikjet het volgende:
... maar je hebt gelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |