abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41593433
quote:
Op donderdag 7 september 2006 19:57 schreef wobbel het volgende:
[afbeelding]

Hij ziet er nogal mislukt uit die cavia
maar hij ziet er ook om op te eten
ontploft
Tap tap tap
  donderdag 7 september 2006 @ 20:07:44 #252
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41593464
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ontploft
zo kan je het ook noemen ja...
pi_41601380
Waarom knorren sommige cavia's wel en anderen niet? Ik heb hier en exemplaar, met kruinen, dat allerlei bijzondere geluiden produceert. Ik wil zo gaan slapen maar dat gaat niet lukken als het zo door gaat.
pi_41602169
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Waarom knorren sommige cavia's wel en anderen niet? Ik heb hier en exemplaar, met kruinen, dat allerlei bijzondere geluiden produceert. Ik wil zo gaan slapen maar dat gaat niet lukken als het zo door gaat.
Geen idee: mijn ene caaf is heel stilletjes en de ander nogal luidruchtig.

De aard van het beestje, zeg maar.

Heb je je cavia wel eten gegeven?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_41602493
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Geen idee: mijn ene caaf is heel stilletjes en de ander nogal luidruchtig.

De aard van het beestje, zeg maar.

Heb je je cavia wel eten gegeven?
Ho het is niet mijn cavia. Ik ben er toevallig in de buurt. En ja, ze vreten meer dan ik in een dag op kan
pi_41609064
Zo zijn cavia's nu eenmaal... Ze maken geluid. Ze zijn ook niet zó ideaal op de slaapkamer, hoewel ze meestal vanzelf wel gaan liggen pitten. Maar een eenzame cavia kan misschien langer doorgaan met herrie maken omdat het baasje de enige is van wie hij aandacht kan krijgen...
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:01:33 #257
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41611197
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:25 schreef zoeperzazke het volgende:
Zo zijn cavia's nu eenmaal... Ze maken geluid. Ze zijn ook niet zó ideaal op de slaapkamer, hoewel ze meestal vanzelf wel gaan liggen pitten. Maar een eenzame cavia kan misschien langer doorgaan met herrie maken omdat het baasje de enige is van wie hij aandacht kan krijgen...
Haha hier dus ook, want ik had maar 1 cavia in 't hok..
en dan ging ie altijd door 't lint als 't licht uitging, net als ik wilde
pi_41612273
quote:
Op zondag 3 september 2006 11:15 schreef Maddy_K het volgende:
Ellatjuh, prettige vakantie. Ga je naar een warm land? En tuurlijk komt het goed met je caafjes.

Zoeperzazke, leuke foto van jou en Onyx op jouw schouder. Wat is het toch een mooi diertje. Alle foto's zijn trouwens leuk.
ja ik zit nu op mallorca ff in een internet cafe.
mis mn beestjes heel erg maar dinsdag ga ik ze weer ophalen.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_41612857
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:25 schreef zoeperzazke het volgende:
ik slaap op een matras in de woonkamer... gelukkig zijn ze met z'n tweeen.
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:16:25 #260
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41654921
Bing is briljant!
pi_41655107

Mijn cavia Flip samen met dwerghamster Lucky
pi_41655274
Hoe aarden die beesten met elkaar?
pi_41655373
aarden?
pi_41655510
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 19:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hoe aarden die beesten met elkaar?
Prima hoor. Ze zitten alleen 's avonds bij elkaar, omdat de dwerghamster overdag ligt te pitten als mn cavia actief is. Maar op zich zijn het net Mini en Maxi zoals ze elkaar achterna wandelen
Het enige kleine 'probleempje' is dat mn dwerghamster mn cavia nog wel eens als klimrek wil gebruiken en daarbij niet echt oplet waar ze haar pootjes neerzet. Als ze haar pootjes in de buurt van de ogen van mn cavia zet, laat hij wel merken dat hij dat niet prettig vindt. Maar tot nu toe hebben ze alleen nog maar idiote acties samen uitgehaald en gaat het verder goed
pi_41655530
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 19:48 schreef zoeperzazke het volgende:
aarden?
Hoe de dieren het met elkaar kunnen vinden, zoiets
pi_41655579
oh zo. Cavia's en hamsters moet je zeker niet samendoen, dit is nóg risicovoller dan een caaf en een nijn. Hamsters kunnen erg hard bijten en de cavia lelijk verwonden, zeker omdat die twee niet met elkaar kunnen communiceren. verder zit er een immens verschil in levensstijl. Daarbij komt ook nog eens dat ze beiden een compleet andere kooi nodig hebben. Een hammie kan op 40x60 al tevreden zijn, een cavia heeft zeker 80x50 nodig. Dit is dus absoluut géén match, bij een cavia hoort een cavia of een mensenbaasje en verder niets.
pi_41655839
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 19:53 schreef zoeperzazke het volgende:
oh zo. Cavia's en hamsters moet je zeker niet samendoen, dit is nóg risicovoller dan een caaf en een nijn. Hamsters kunnen erg hard bijten en de cavia lelijk verwonden, zeker omdat die twee niet met elkaar kunnen communiceren. verder zit er een immens verschil in levensstijl. Daarbij komt ook nog eens dat ze beiden een compleet andere kooi nodig hebben. Een hammie kan op 40x60 al tevreden zijn, een cavia heeft zeker 80x50 nodig. Dit is dus absoluut géén match, bij een cavia hoort een cavia of een mensenbaasje en verder niets.
Ik heb mijn dwerghamster inmiddels al dik 1,5 jaar en het beestje heeft zelfs zonder problemen een soort van vriendschap gesloten met de hond van mn ouders. Als ik ook maar zou denken dat ze zou bijten, zou ik ze niet bij elkaar zetten. Ook als ik zou denken dat de cavia mn dwerghamster zou bijten zouden ze niet bij elkaar komen (en ik denk eigenlijk dat een cavia iets 'schadelijker' bijt in zo'n klein beestje dan andersom).
Maar goed, de kans is aanwezig dat ze onverwacht elkaar wel zouden bijten ja. Die kans is er alleen ook bij 2 cavia's of 2 dwerghamsters. Bovendien gaat het zoals gezegd prima en zijn ze, als ze bij elkaar zitten, de grootste vriendjes, dus dat is niet echt iets waar ik me verder druk om maak...
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:02:32 #270
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41655858
Hier zijn wij ook weer even (Tinus en Google), de vriendjes die eigenlijk geen vriendjes zijn maar je moet wat in 1 kooi he. Vanmorgen was nl onze grote schoonmaak Dat houdt in, nageltjes knippen, wassen, kooitje schoon en weer erin Vanmorgen had ik (Tinus) geluk, want ik mocht nog even lief op de grond blijven zitten en Google moest als eerste. Hihi, hij vind het helemaal niet leuk maar ik had wat bedacht samen met hem. We gingen het een keertje omdraaien, zodat ons baasje er gek van werd. Google ging lief doen en ik ging proberen er onderuit te komen.
Maar goed, er zijn dus allemaal fotootjes gemaakt van ons avontuurtje vanmorgen en die moeten hier wel geplaatst worden natuurlijk. Vandaar dus een foto-reportage van hoe vervelend wij vanmorgen waren, en hoe schattig wij er ondertussen uitzagen

Kijk, hier zit ik geduldig te wachten op mijn beurt...hihi, kan ik nog even lekker schichtig zijn voor het baasje met d'r grote voeten

Hierna was Google aan de beurt voor zijn wasbeurtje!! Eerst nageltjes knippen

Met die dikke neus van hem in de lucht

En omdat Google zo leuk vervelend deed was er geen tijf voor fotootjes tijdens de wasbeurt.
Vandaar nu verder met een Google die op mij wil lijken

Natuurlijk moest hij zichzelf ook meteen erna weer wassen.

En toen mocht Google alweer in de kooi en ik niet Verstoppertje spelen heeft weinig zin in je eentje, maar dat heeft ie nog niet door. Dommie

En toen moest ik helaas ook, hier een kiekje van voor de wasbeurt

En dit is tijdens...ik ben ineens super slank!!

En daarna natuurlijk ook afdrogen en mezelf wassen Zie me chagerijnig kijken zeg!

Handdoek opeten is altijd goed

Ik doe moslimvrouwtje na

En ik hoorde van mijn baasje dat jullie gek zijn op bipsjes, dus hier is de mijne!!

Daarna mocht ik weer bij mijn wannabe vriendje in de kooi. Stomme Google heeft heel mijn hooitje overhoop gehaald, ik ga er vandoor hoor!!

Toch maar niet, hooitje is te lekker

Zo, dat was ons avontuur van vanmorgen. Er is alleen een probleempje met ons allebei...kijk Google heeft een gek pootje. Ok, hij is helemaal gek maar zijn voorpootje is ineens heel dik. Dat vind ik heel zielig voor hem maar hij heeft er zo te zien geen last van. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn of is het niets ergs? Hier wat fotootjes van zijn slechte pootje en zijn goede :

Slechte pootje :

Goede voorpootje :

Hij heeft wel rare nageltjes ja, die heb ik ook en daar is ons baasje niet echt blij mee. Maar deze fotootjes zijn voordat ze geknipt zijn, dus nu is het weer een stuk beter

En zelf heb ik ook een klein probleempje. Ik heb op mijn kinnetje (mijn onderkinnetje ) een gek plekje. Nu heeft mijn baasje er al eens aan zitten plukken en meestal krijgt ze het wel weg (na een beetje au doen ) maar nu is het wel erg. Het lijkt alsof mijn haartjes aan elkaar geplakt zitten, ik heb zelf geen idee of ik kwijl in mijn slaap dus misschien is dat het. Ik heb dit soms ook op mijn lipje (toen trok mijn baasje het eraf en had ik een rood lipje ). Maar goed, is dit normaal. Het ziet er een beetje vies uit op het fotootje, maar dat is het niet echt. Het lijkt gewoon op aan elkaar geplakte haartjes, maar waardoor het plakt weet ik ook niet. Ik heb het vaker op altijd hetzelfde plekje, en ik heb er geen last van verder. Mijn baasje heeft geprobeerd het zacht te maken met warm water en ook tijdens het wassen enzo, maar dat lukt niet echt. Weten jullie, slimme mensen, misschien wat het is en hoe ik het eraf kan krijgen. Mijn onderkinnetje wordt er niet mooier op

Naar de dierenarts gaan is volgens mij en Google een beetje overdreven, we hebben er geen pijn aan en het bloed ook niet ofzo. Gaat dit vanzelf weer over en worden we ooit weer mooie caafjes

Natuurlijk ook nog even goed nieuw, na het badderen kregen we allebei een stukje paprika!! En aan de smeerpoets Google hieronder is wel te zien welke kleur

Zo, nog een laatje knuff van Google en tot de volgende keer!!

Pootje!! Tinus en Google van het lieve baasje Ivetje
To infinity…and beyond!
pi_41656256
Leuke fotoreeks!
Wat betreft het plekje; ik weet zo niet wat het kan zijn, maar zo op de foto lijkt het toch wel gestold bloed. Als het altijd op dezelfde plek is en het blijkbaar steeds erger wordt, zou ik er toch even naar laten kijken voordat het later misschien wel pijnlijk gaat worden....
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:17:36 #272
11458 ivetje
pi_41656410
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:13 schreef Kauki het volgende:
Leuke fotoreeks!
Wat betreft het plekje; ik weet zo niet wat het kan zijn, maar zo op de foto lijkt het toch wel gestold bloed. Als het altijd op dezelfde plek is en het blijkbaar steeds erger wordt, zou ik er toch even naar laten kijken voordat het later misschien wel pijnlijk gaat worden....
Het is geen gestold bloed, dat zeker niet. Hij heeft daar altijd dat plekje en heb het nu langere tijd niet weggehaald enzo. Het lijkt alsof het een beetje een kaal wordend plekje is. Misschien toch maar eens naar de dierenarts, maar het ziet er niet eng uit ofzo. Het is een soort hard plekje waarin de haartjes vast zitten
Op deze foto is het ook te zien, gewoon een kaal plekje :

[ Bericht 6% gewijzigd door ivetje op 09-09-2006 20:24:02 ]
To infinity…and beyond!
pi_41656918
quote:
ik zou me eerder zorgen maken over de hamster dan over de cavia
Tap tap tap
  zaterdag 9 september 2006 @ 22:36:58 #274
153515 JvdK
This Side Up
pi_41658548
Gister heeft de dieren winkel besloten dat mijn Caaf echt vitamine c moet eten... hij lust het niet
Gewoon proberen..
  zaterdag 9 september 2006 @ 22:46:51 #275
153515 JvdK
This Side Up
pi_41658923
Ik heb besloten om mijn Cavia ook te posten!
Hij heet Flamia en de poes Speedy is bang voor hem.. (en denkt soms dat ie een Caaf is )

Zie je.. Speedy denkt dat ie Flamia is.. Is echt niet zo...
Gewoon proberen..
pi_41658966
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:46 schreef JvdK het volgende:
Ik heb besloten om mijn Cavia ook te posten!
Hij heet Flamia en de poes Speedy is bang voor hem.. (en denkt soms dat ie een Caaf is )
[afbeelding]
Dat niet-roken bordje!
  zaterdag 9 september 2006 @ 22:49:17 #277
153515 JvdK
This Side Up
pi_41659015
Cavia's zijn chill, moe niet gerookt worden LOL
Gewoon proberen..
pi_41659556
Nee, hamsters zijn schadelijker dan cavia's. Cavia's zullen nooit zomaar bijten. Als een cavia een mens bijt, dan is dit zachtjes en zal het zelden bloeden. Als een hamster een mens bijt, blijft hij het liefste aan zijn vingers hangen, zo hard. Een hamster zal een cavia dus véél ernstiger kunnen verwonden dan andersom, ook al klinkt het gezien de grootte niet aannemelijk.

Ivetje: leuke fotoreeks! Het pootje doet me sterk denken aan Bumblefoot. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik meen dat er meer over te lezen is op knoevel.... even zoeken... Nee, ik kan het zo niet vinden. Een foto die ik wel gegoogled heb:

Je zou Desiree van Knoevel eens moeten mailen op rusthuis [at] knoevel.nl , zij kan je allicht verder helpen met de behandeling.

JvdK, ik raad je aan om als je cavia weigert de tabletjes te eten over te stappen naar zeer vitamine C rijk voer en groenvoer. Hope Farms is voor de liefhebber het meest geschikt (is verkrijgbaar in kleine verpakkingen). Hier zit ontzettend veel vitamine C in. Ook kun je dagelijks witlof en paprika geven, deze groentes bevatten ook voldoende vitamine C. Dit is een makkelijkere oplossing. Ga niet over op druppels in het water, die hebben geen enkel nut. Binnen een uur is bijna alle vit c opgelost en hou je vervuild drinkwater over.
  zaterdag 9 september 2006 @ 23:09:32 #279
11458 ivetje
pi_41659698
quote:
Sorry dat ik het zeg zoeper, maar soms kom je toch een beetje TE bazig over. Je weet vast niet alles en zeker met dit geval weet je niet hoe die beestjes met elkaar omgaan. Ik vind het prima als je wat tips wil geven, maar je post hierboven vind ik wat TE overdreven. Als het goed gaat en ze worden goed in de gaten gehouden als ze bij elkaar zitten, waarom zou je het dan niet doen Niet elke caaf zit hetzelfde in elkaar en dat zou zeker jij moeten weten. Vind het dus ook een beetje onzinnig om meteen te roepen dat ze pertinent niet bij elkaar mogen. Als die 2 zo goed met elkaar kunnen opschieten en er is nog nooit iets gebeurt zie ik het probleem niet Respecteer iemands keus van het verzorgen van een beestje en wie of wat erbij wordt gezet ook gewoon
To infinity…and beyond!
pi_41659835
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:09 schreef ivetje het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg zoeper, maar soms kom je toch een beetje TE bazig over. Je weet vast niet alles en zeker met dit geval weet je niet hoe die beestjes met elkaar omgaan. Ik vind het prima als je wat tips wil geven, maar je post hierboven vind ik wat TE overdreven. Als het goed gaat en ze worden goed in de gaten gehouden als ze bij elkaar zitten, waarom zou je het dan niet doen Niet elke caaf zit hetzelfde in elkaar en dat zou zeker jij moeten weten. Vind het dus ook een beetje onzinnig om meteen te roepen dat ze pertinent niet bij elkaar mogen. Als die 2 zo goed met elkaar kunnen opschieten en er is nog nooit iets gebeurt zie ik het probleem niet Respecteer iemands keus van het verzorgen van een beestje en wie of wat erbij wordt gezet ook gewoon
Ik neem aan dat Zoeper alleen het beste voor heeft met ieders cavia en ik heb het verder niet bazig opgevat ofzo, dus wat mij betreft is er geen probleem. Dat even voor de duidelijkheid
  zaterdag 9 september 2006 @ 23:15:07 #281
153515 JvdK
This Side Up
pi_41659919
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:05 schreef zoeperzazke het volgende:
Nee, hamsters zijn schadelijker dan cavia's. Cavia's zullen nooit zomaar bijten. Als een cavia een mens bijt, dan is dit zachtjes en zal het zelden bloeden. Als een hamster een mens bijt, blijft hij het liefste aan zijn vingers hangen, zo hard. Een hamster zal een cavia dus véél ernstiger kunnen verwonden dan andersom, ook al klinkt het gezien de grootte niet aannemelijk.

Ivetje: leuke fotoreeks! Het pootje doet me sterk denken aan Bumblefoot. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik meen dat er meer over te lezen is op knoevel.... even zoeken... Nee, ik kan het zo niet vinden. Een foto die ik wel gegoogled heb:

[afbeelding]

Je zou Desiree van Knoevel eens moeten mailen op rusthuis [at] knoevel.nl , zij kan je allicht verder helpen met de behandeling.

JvdK, ik raad je aan om als je cavia weigert de tabletjes te eten over te stappen naar zeer vitamine C rijk voer en groenvoer. Hope Farms is voor de liefhebber het meest geschikt (is verkrijgbaar in kleine verpakkingen). Hier zit ontzettend veel vitamine C in. Ook kun je dagelijks witlof en paprika geven, deze groentes bevatten ook voldoende vitamine C. Dit is een makkelijkere oplossing. Ga niet over op druppels in het water, die hebben geen enkel nut. Binnen een uur is bijna alle vit c opgelost en hou je vervuild drinkwater over.
Mijn Caaf'je heeft het op gegeven na twee dagen te moeten leven op droge meuk.. Nu eet hij die bruine cilinder vormige dingetjes wel (waar veel vitaminen C in zit)
Hij eet ook sperziebonen uit blik gestoord beest.
Gewoon proberen..
pi_41659979
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:15 schreef JvdK het volgende:

[..]

Mijn Caaf'je heeft het op gegeven na twee dagen te moeten leven op droge meuk.. Nu eet hij die bruine cilinder vormige dingetjes wel (waar veel vitaminen C in zit)
Heb je al groenten ofzo geprobeerd die rijk zijn aan vitamine C als extraatje?
pi_41659983
Het is gewoon sterk af te raden en de gevolgen kunnen echt niet te overzien zijn, vandaar mijn toonzetting. Ik wil niet dat in dit topic andere mensen op het idee gebracht worden om het eens te proberen, omdat het gewoon echt fout kan gaan. Dat het in dit geval goed gaat is fijn, maar het blijft niet te vertrouwen en het blijft eveneens af te raden.

Overigens kan ik het stukje over bumblefoot echt niet vinden op knoevel terwijl Desiree laatst op het forum nog zei dat het er toch zou staan... hm... *zoekt verder*
  zaterdag 9 september 2006 @ 23:19:01 #284
11458 ivetje
pi_41660042
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:05 schreef zoeperzazke het volgende:

[afbeelding]

Dank je Ik heb net even gemaild dus wacht even af wat zij zegt. Maar weet jij zo of dit ernstig is en of ik ermee naar de DA moet of niet? Hij heeft er totaal geen last van en het doet ook geen pijn enzo. Kan gewoon zijn pootje vastpakken en erin knijpen etc. Lijkt me dus niet al te ernstig maar goed, ik heb dit iig nog nooit gezien bij em
To infinity…and beyond!
pi_41660045
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:15 schreef JvdK het volgende:
Biks? Van welk merk? Een aantal caviamerken hebben een soort biks speciaal voor cavia's. Als het Hope Farms is (of Kasper, of Garvo, of Teurlings) zit het met het vitamine C gehalte wel goed, mits het pak niet langer dan 3 maanden geopend is

Sperziebonen uit blik raad ik je af, daar zitten conserveermiddelen bij die nou niet echt geschikt zijn voor caafs Maar ze lusten wel meer gekke dingen... chocola en ijstaart enzo
  zaterdag 9 september 2006 @ 23:19:14 #286
153515 JvdK
This Side Up
pi_41660052
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:17 schreef Kauki het volgende:

[..]

Heb je al groenten ofzo geprobeerd die rijk zijn aan vitamine C als extraatje?
Ja, Paprika eet ie ook
Stofzuigertje..
Gewoon proberen..
  zaterdag 9 september 2006 @ 23:20:45 #287
153515 JvdK
This Side Up
pi_41660105
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:19 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Biks? Van welk merk? Een aantal caviamerken hebben een soort biks speciaal voor cavia's. Als het Hope Farms is (of Kasper, of Garvo, of Teurlings) zit het met het vitamine C gehalte wel goed, mits het pak niet langer dan 3 maanden geopend is

Sperziebonen uit blik raad ik je af, daar zitten conserveermiddelen bij die nou niet echt geschikt zijn voor caafs Maar ze lusten wel meer gekke dingen... chocola en ijstaart enzo
Lust ie van jouw ijsstaart??
DIe van mij lust ook champions, en uhm even denken hoor.. Aardbeien!
Gewoon proberen..
pi_41660126
Ik heb bumblefoot nog nooit in het echt gezien en weet er niet veel van, alleen dat het naast eeltvorming een van de meestvoorkomende voetprobleempjes is. Ik lees op het knoevelforum juist een topic waarin staat dat een knoevelcaaf er een stevige bactrimelkuur voor heeft gekregen.
Wacht even een mail van Desiree af, en daarna is een bezoekje aan de DA wel aan te raden. Hou er rekening mee dat caafs pijn ontzettend goed verbergen, ze laten het pas zien als het echt al héél vergevorderd is. Verder kan bumblefoot in een vergevorderd stadium sowieso erg pijnlijk zijn, heb een keer een foto gezien van zo'n geval en dan kun je je niet voorstellen dat het diertje er géén last van moet hebben....
pi_41660167
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:19 schreef JvdK het volgende:

[..]

Ja, Paprika eet ie ook
Stofzuigertje..
Haha, ik kan me een beeld vormen...
Mijn cavia dacht de eerste anderhalve dag dat zijn etensbak was om in te gaan liggen en zijn stro/zaagsel om op te eten. Uiteindelijk heeft hij toch ontdekt dat hetgeen wat in die bak zit ook opgegeten kan worden
pi_41660182
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:20 schreef JvdK het volgende:

[..]

Lust ie van jouw ijsstaart??
DIe van mij lust ook champions, en uhm even denken hoor.. Aardbeien!
Nou, een keer at ik een kerstkransje en toen nam de caaf op mn buik een hap aan de andere kant En er zijn wel meer caafs die dat flikken of proberen te flikken... ze zijn echt gek op chocola, al krijgen ze het nooit. Ijstaart deed Ovide eens. terwijl we een toetje aten liep hij op tafel en toen nam hij dus zo een hap, had nóóit gedacht dat ze zoiets zouden proberen

Aardbeien mogen ze wel hebben, champignons niet omdat dit schimmels zijn
  zaterdag 9 september 2006 @ 23:24:39 #291
153515 JvdK
This Side Up
pi_41660245
Postie.. je moet nog uitkijken met wat je je vuilnisbakje geeft hé!
Nooit zo in verdiept..
Gewoon proberen..
  zaterdag 9 september 2006 @ 23:25:01 #292
11458 ivetje
pi_41660254
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:17 schreef zoeperzazke het volgende:

Overigens kan ik het stukje over bumblefoot echt niet vinden op knoevel terwijl Desiree laatst op het forum nog zei dat het er toch zou staan... hm... *zoekt verder*
Ik vind wel een stukje over pododermatitis, alleen geen idee of dit hetzelfde is De voetzolen worden dikker en er5 ontstaan zweertjes die open kunnen springen. Hij heeft idd zoals je ziet op de foto een raar plekje op z'n pootje. Ik d8 alleen dat het een stukje poep tussen z'n pootje was en heb er per ongeluk een stukje vanaf getrokken. Het bloedde niet, maar was wel rood daarna
To infinity…and beyond!
pi_41660332
Nouja, alles wat onder normale, vérse groenten en fruit valt kun je ongeveer proberen. Champignons zijn geen groente of fruit, en chocola en ijstaart al helemaal niet Verder oppassen met koolsoorten, dit veroorzaakt heel makkelijk gasvorming als ze het niet gewend zijn. Maar op zich mogen ze dus vrij veel. Overigens blijft gras en paardenbloembladeren bij veel caafs een grote favoriet. Bijkomend voordeel van gras is dat de kiesjes slijten, die nogal snel de neiging hebben om door te groeien
  zaterdag 9 september 2006 @ 23:29:14 #294
11458 ivetje
pi_41660408
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:19 schreef JvdK het volgende:

[..]

Ja, Paprika eet ie ook
Stofzuigertje..
Check de pic van Google dus
To infinity…and beyond!
pi_41660415
De foto is niet héél erg duidelijk Ivetje, maar het zou eventueel ook simpel eelt kunnen zijn. Een cavia heeft eeltgroei altijd aan de voorpoten. Welke caafs wel of geen eelt krijgen is onduidelijk. het heeft niks met bodembedekking of goede afkomst te maken. Bij mij hebben Iwi (intratuincaaf) en Qwerty (goede rascaaf uit goede foklijnen) het. Eelt is een lange, dunne, harde, bruine plak die vanaf eenderde van de buitenkant van de onderkant van het pootje (volg je hem nog) naar opzij groeit, soms half over het hele voetje heenkrult. Dit kun je met een nagelknipper afknippen... Dus dat kan het ook nog zijn. Ik weet het niet zo goed....
pi_41660466
Paprikabekjes

zaterdag 9 september 2006 @ 23:32:27 #297
11458 ivetje
pi_41660525
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 23:29 schreef zoeperzazke het volgende:
De foto is niet héél erg duidelijk Ivetje, maar het zou eventueel ook simpel eelt kunnen zijn. Een cavia heeft eeltgroei altijd aan de voorpoten. Welke caafs wel of geen eelt krijgen is onduidelijk. het heeft niks met bodembedekking of goede afkomst te maken. Bij mij hebben Iwi (intratuincaaf) en Qwerty (goede rascaaf uit goede foklijnen) het. Eelt is een lange, dunne, harde, bruine plak die vanaf eenderde van de buitenkant van de onderkant van het pootje (volg je hem nog) naar opzij groeit, soms half over het hele voetje heenkrult. Dit kun je met een nagelknipper afknippen... Dus dat kan het ook nog zijn. Ik weet het niet zo goed....
Dat hebben ze beide hier ook, maar dit ziet er toch echt anders uit. Z'n pootje is gewoon erg dik, helemaal. Je ziet de vingerjtes ook veel minder duidelijk dan bij z'n andere pootjes. Toch maar even de dierenarts bellen misschien, dan weet ik het iig zeker
To infinity…and beyond!
pi_41660611
Ja, ik zou er wel even naar laten kijken. Het klinkt wel een beetje akelig. Misschien is er inwendig iets ontstoken ofzo, of misschien is het toch bumblefoot... Ik hoop dat alles goedkomt

Ik ga trouwens het volgende deel vast openen, dan kan ik zo naar bed, ik denk dat wel deel 9 vanavond nog wel halen
  zaterdag 9 september 2006 @ 23:34:51 #299
153515 JvdK
This Side Up
pi_41660636
Cool! ik ga morgen gras halen, en paardenbloemen!!
Gewoon proberen..
pi_41660919
Succes Niet te dicht langs de autosnelweg en niet op hondeuitlaatvelden Ik laat lekker mijn gras in de achtertuin tot extreme hoogtes groeien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')