Ik vind niet dat je dat zelf moet bepalen, je speelt ook met de gezondheid van anderen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:33 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ondanks dat het onwettig is moet iedereen het voor zichzelf bepalen of hij drinkt en rijdt, maar als je aangehouden wordt en je promilage overstijgt de halve promille zijn er wat mij betreft geen excuses mogelijk, dan zul je op de blaren moeten zitten
Oh zeker, maar ik bedoelde het meer in zijn algemeenheid. je kunt een slagermes kopen en daarmee keurig je biefstukje snijden, maar je kunt er ook op straat mee gaan zwaaien, dat is je eigen keuze.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je dat zelf moet bepalen, je speelt ook met de gezondheid van anderen.
Waarom moest het proces verbaal op zo'n manier opgeslagen worden, zodat bijna niemand het kon inzien??? Dat gebeurd met andere proces verbalen ook niet. Kortom ze hebben het gewoon geheim proberen te houden.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze heeft het zelf aan de betrokkenen verteld en is er open over geweest. Daarom vind ik het ook wel meevallen. Ze wordt als iedere burger behandeld en exact hetzelfde als agenten. De kans dat Ter Horst promotie maakt is ineens ook een stuk kleiner, ook bij haar komt het op het 'strafblad'. Dat van die agent staat niet met naam en toenaam op de voorpagina van de kranten dus in wezen wordt de burgemeester veel harder gestraft. Ze komt er helemaal niet mee weg, zoals jij beweert.
Ja? Ik dacht dat eerst ook, maar die mening heb ik bijgesteld. Volgens mij valt het daar ook allemaal best mee.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:05 schreef StefanP het volgende:
De overheid geeft wederom het goede voorbeeld. Hulde aan dit domme wicht! Haar vrindjes en collegae houden d'r wel de handen boven het hoofd. Do as I say, not as I do... toch Guusje?
Maar wee de gebeente als je als burger iets doet... Dit mens moest opsodemieteren zonder ook maar een cent compensastie, zoals hier in de VS zou gebeuren.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja? Ik dacht dat eerst ook, maar die mening heb ik bijgesteld. Volgens mij valt het daar ook allemaal best mee.
Kopje thee, iemand?quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:23 schreef Kadesh het volgende:
Guusje ter Dorst wipte vier drank-pliesies
Categorie: Moet Niet Gekker Worden. Korpsbeheerder Guusje ter Dorst van Gelderland-Zuid blijkt de afgelopen vijf jaar vier agenten te hebben geschorst omdat zij met een slok op achter het stuur werden aangetroffen.
[......]
De vier agenten zitten trouwens werkloos thuis.
Het lijkt erop dat er kennelijk een verschil was in overtreding, aangezien de hoogte van straffen vastligt in het genoemde arbeidsrecht. In hoeverre kun je uberhaupt spreken van gelijke gevallen als je deze gevallen vergelijkt met de overtreding van Ter Horst?quote:[q]In de afgelopen vijf jaar kreeg in Nijmegen één agent direct ontslag, één agent werd voorwaardelijk ontslagen, een collega kreeg een andere straf en de vierde hield de eer aan zichzelf. De disciplinaire straffen volgden op de gebruikelijke boete voor rijden onder invloed.
http://www.ad.nl/binnenland/article593378.ece
Johndope, ben jij weldenkend? Zo ja, wanneer wordt Emanuelson van Ajax verkocht aan een buitenlandse topclub?quote:Op zaterdag 2 september 2006 20:28 schreef JohnDope het volgende:
Hoe je het wendt of keert het is gewoon een corruptdrama. Het is gewoon mickeymouse hier in nederland meer kunnen wij weldenkende mensen er niet van maken....
Er was een verschil in promillage heb ik vernomen dus de 5 hier besrokenen zullen misschien allemaal een andere straf hebben gekregen, wel vid ik dat je als burgemeester, dus ook als hoofd van de politie een absolute voorbeeldfunctie hebt en ondanks dat in jouw arbeidscontract geen conclusies zijn opgenomen als het gaat om alcoholmisbruik je beter zelf de handdoek in de ring kunt gooien. Je bent in 1 klap je geloofwaardigheid kwijt als je het veiligheidsvraagstuk in Nijmegen voor wilt zitten...quote:Op zaterdag 2 september 2006 20:14 schreef Kozzmic het volgende:
Een burgemeester is geen politieagent. In het arbeidsrecht van agenten zijn maatregelen opgenomen die worden opgelegd op het moment dat ze zich schuldig maken aan bepaalde vergrijpen. Een burgemeester valt niet onder dat arbeidsrecht.
Daarbij is het de vraag of het vergelijkbare gevallen zijn. Van de vier personen waar in Nijmegen maatregelen tegen zijn genomen is er één ontslagen. De anderen hadden te maken met andere disciplinaire straffen.
[..]
Het lijkt erop dat er kennelijk een verschil was in overtreding, aangezien de hoogte van straffen vastligt in het genoemde arbeidsrecht. In hoeverre kun je uberhaupt spreken van gelijke gevallen als je deze gevallen vergelijkt met de overtreding van Ter Horst?
Zou er een arbeidsrecht moeten komen voor politieke en ambtelijke bestuurders? Eén verkeersovertreding en je vliegt eruit? Lijkt me nogal onzinnig. Als je als minister of burgemeester stomdronken iemand dood rijdt ben je uiteraard niet te handhaven, maar als je een keer met twee wijntjes op wordt gesnapt dan dien je een boete te betalen net als alle andere Nederlanders waarmee de kous af is.
Bronquote:Burgemeester Ter Horst strafte vier agenten om drank
AMSTERDAM - De Nijmeegse korpsbeheerder Guusje ter Horst heeft de laatste vijf jaar vier agenten disciplinair gestraft omdat zij met alcohol op achter het stuur zaten. Dat meldt de Volkskrant maandag. Eind juli werd Ter Horst bij een controle zelf betrapt op alcoholgebruik.
De vier agenten kregen straffen variërend van waarschuwingen tot voorwaardelijk ontslag. Een politiewoordvoerder benadrukt in de krant dat het bij hen andere situaties betreft dan in het geval van Ter Horst.
Boete
De Nijmeegse burgemeester had een alcoholpromillage van 0,6 en zat daarmee op de grens. Zij betaalde daarvoor een boete. Een promillage van 0,5 is nog toegestaan. "Maar toch is het stom van haar", zei voorzitter Hans van Duijn van de Nederlandse Politiebond (NPB) eerder in een reactie. "Daarom moet ze dit vooral niet meer doen." De NPB-voorman vindt dat ook politieagenten die een promillage van 0,6 blazen niet moeten worden ontslagen. "Mocht dat wel gebeuren, dan vraag ik mevrouw Ter Horst hoe het met haar geweten zit."
Ter Horst zou na de overtreding de Gelderse commissaris van de Koningin Clemens Cornielje, het college van burgemeester en wethouders en alle fractievoorzitters in de Nijmeegse gemeenteraad hebben geïnformeerd. De fractievoorzitters zouden de kwestie als een privé-aangelegenheid hebben bestempeld. Omroep Gelderland bracht de overtreding vorige maand alsnog naar buiten. Daarop werden alle raadsleden ingelicht.
Ter Horst (1952) is sinds april 2001 burgemeester van Nijmegen. In mei maakte de voormalige Amsterdamse wethouder bekend dat ze per 1 januari opstapt als eerste burger van Nijmegen.
Dat mens wil de landelijke politiek inquote:Op maandag 4 september 2006 19:54 schreef StefanP het volgende:
Ach, over een weekje is het gepeupel het alweer vergeten en blijft dat smerige mens lekker zitten...
Een overtreding levert je geen strafblad op. Als dat zo was zou iedereen die wel eens geflitst is een strafblad hebben.quote:Op maandag 4 september 2006 19:54 schreef KreKkeR het volgende:
Dus Nijmegen heeft nu een burgemeester met een officieel strafblad.
Ja, als ze rechts was geweest dan had haar kop zeker geroldquote:Op maandag 4 september 2006 21:52 schreef BabeWatcher het volgende:
Wedden dat dit Guusje-Gate met een sisser afloopt, zoals altijd met linkse politici.
quote:Op maandag 4 september 2006 22:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Een overtreding levert je geen strafblad op. Als dat zo was zou iedereen die wel eens geflitst is een strafblad hebben.
Er hierbij vanuitgaande dat deze informatie juist is en dit niet alleen in Flevoland geldt...quote:Nieuwe alcoholwetgeving
De beginnend bestuurder moet voortaan heel voorzichtig zijn met het gebruik van alcohol als er nog gereden moet worden. Vanaf 1 januari 2006 zijn de wettelijke regels heel zwaar aangescherpt.
De regel
Vanaf 1 januari 2006 mogen beginnend bestuurders en jonge bromfietsers niet meer aan het verkeer deelnemen met meer dan 0,2 promille alcohol in het bloed, waar het voor de overige bestuurders nog steeds 0,5 promille is. En 0,2 promille betekent dat zelfs één drankje al te veel kan zijn.
Voor wie
De strengere eis geldt voor:
Een bestuurder van een motorvoertuig, waarvoor een rijbewijs vereist is, als die bestuurder het eerste rijbewijs heeft behaald na 30 maart 2002 en dat eerste rijbewijs minder dan vijf jaar oud is;
Alle bromfietsers jonger dan 24 jaar.
Waarom
Deze aanscherping van de alcoholwetgeving is ingevoerd omdat bromfietsers, jonge automobilisten en jonge motorrijders veel vaker bij verkeersongevallen betrokken zijn als andere groepen weggebruikers.
Gevolgen
Het rijden onder invloed wordt zwaar gestraft. De minimum boete ligt rond de 200 euro. Elke alcoholovertreding is een misdrijf, en dat betekent dus direct een strafblad. Bij beginnend bestuurders wordt al bij 0,8 promille het rijbewijs ingevorderd. Bij 1,3 promille volgt de verplichte EMA-cursus (Educatieve Maatregel Alcohol) die 500 euro en drie vrije dagen kost.
Omdat je al met één drankje aan de 0,2 promille kan zitten, kan dit dus een duur drankje worden. Daarom adviseert de politie: Neem geen risico. Gebruik geen alcohol als je nog moet rijden.
http://www.politie.nl/fle(...)alcoholwetgeving.asp
http://www.verkeershandhaving.nl/index.php?s=44&id=139 (voor de tarieven per promillage)
Uiteraard heb je ook voorbeelden bij de hand van vergelijkbare 'rechtse' gevallen die konden vertrekken. Of denk je dat rechtse politici nooit dronken bij een blaascontrole worden gesnapt?quote:Op maandag 4 september 2006 22:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, als ze rechts was geweest dan had haar kop zeker gerold![]()
Ik vind deze hypocrisie stukken ernstiger dan het feit zelf dat ze met alcohol gesnapt isquote:Op maandag 4 september 2006 19:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
En dan zelf wel ongestraft weg willen komen![]()
Begin het een steeds schijnheiligere vertoning te vinden
Idd ze zit wel een een lastige postitie want ze meet duidelijk met twee matenquote:Op dinsdag 5 september 2006 02:21 schreef Captain_Chaos het volgende:
Conclusies trekken en opstappen mevrouw !
Korpsbeheerder van de politie die eerder agenten disciplinair zwaar strafte voor hetzelfde vergrijp.
Wegkomen met vergrijpen waar je zelf voor straft is ronduit walgelijk.
De keuze is aan haarzelf.
Opstappen of tot het einde der tijden ongeloofwaardig zijn.
Opzouten dus.
En vlot een beetje
In de Tweede Kamer zitten ook een paar figuren met een strafblad, dat schijnt geen belemmering te zijn.quote:Op maandag 4 september 2006 19:54 schreef KreKkeR het volgende:
Dus Nijmegen heeft nu een burgemeester met een officieel strafblad.
Geef eens een vergelijkbaar voorbeeld van een Amerikaanse politicus die heeft moeten wieberen na een dergelijke actie?quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:48 schreef StefanP het volgende:
In de VS was ze wel zo enorm vreselijk de lul geweest.
Of het hetzelfde vergrijp was, is nog maar de vraag. En dan nog.... Een burgemeester is geen politieagent.quote:Op dinsdag 5 september 2006 02:21 schreef Captain_Chaos het volgende:
Korpsbeheerder van de politie die eerder agenten disciplinair zwaar strafte voor hetzelfde vergrijp.
Een burgemeester moet inderdaad nog harder aangepakt worden, en oneervol ontslagen worden.quote:Op woensdag 6 september 2006 11:08 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
En dan nog.... Een burgemeester is geen politieagent.
Vind jij, maar daarmee is het nog geen wet of regel. De politieke partijen in Nijmegen hebben zich van links tot rechts achter Ter Horst geschaard.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:14 schreef more het volgende:
[..]
Een burgemeester moet inderdaad nog harder aangepakt worden, en oneervol ontslagen worden.
Zit er nog wel iets dat zich rechts mag noemen in Havana aan Waal???quote:Op woensdag 6 september 2006 14:43 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
van links tot rechts achter Ter Horst geschaard.
Ehh ja, dat bevestigd eens te meer de klasse-justitie.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:43 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Vind jij, maar daarmee is het nog geen wet of regel. De politieke partijen in Nijmegen hebben zich van links tot rechts achter Ter Horst geschaard.
Ik denk dat guusje president premier van nederland wordt als ze zich bekeerdquote:Op woensdag 6 september 2006 11:07 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Geef eens een vergelijkbaar voorbeeld van een Amerikaanse politicus die heeft moeten wieberen na een dergelijke actie?
Met de voorstellen die haar partij gedeponeerd heeft is die kans al LANG verkeken...quote:Op woensdag 6 september 2006 17:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik denk dat guusje president premier van nederland wordt als ze zich bekeerd
Als dan haar chauffeur maar niet dronken achter het stuur gaat zitten rijdenquote:Op woensdag 6 september 2006 17:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik denk dat guusje president premier van nederland wordt als ze zich bekeerd
O RLY?quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:48 schreef StefanP het volgende:
In de VS was ze wel zo enorm vreselijk de lul geweest.
Inderdaad.... de Burgemeester is de fucking kopsbeheerder.quote:Op woensdag 6 september 2006 11:08 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Of het hetzelfde vergrijp was, is nog maar de vraag. En dan nog.... Een burgemeester is geen politieagent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |