abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 december 2001 @ 13:11:58 #1
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_2649747
Met een beetje mazzel

ik heb op het moment al mijn grootouders nog... maar met een gaat het nu hard achteruit...

3 weken geleden werd hij opgenomen in het ziekenhuis... vlot werd duidelijk dat hij aan delier (dementie) leed, hij herkende zijn kinderen (en verder niemand) meer...

De enigste die hij nog een beetje herinnerde waren mijn vader en zijn vrouw, (oma dus) omdat die nog vrijwel dagelijks langkwamen... contact was er ook nauwelijks....
momelend in een oude streektaal...

nu kwam er het telefoontje dat het een aflopende zaak is... met een beetje mazzel beleefd hij 2002 nog, maar wat dan? dement als een kamerplantje? hoe moet je omgaan met zulk soort mensen?

. =

Ik ga naar huis.
  zondag 30 december 2001 @ 13:26:55 #2
8266 drLiter
Wil je een plastic zakje?
pi_2649846
Zelfde met mijn oma,
hardwerkende grunningse vrouw ooit geweest, enkele weken terug was ze nog actief aan het opruimen, toen steeds meer pijn, ( ze heeft borstkanker, en ze verzachten de pijn, maar bestrijden het niet meer ). En nu zit ze nog wel thuis, door de goede zorgen van mijn tante. Maar ze heeft nu de laatste stase van dementie bereikt.

Herkent niks meer, en is gewoon stil op een stoel, en ja zit daar maar gewoon.

Et is echt erg om te zien, hoe zo`n vrouw verandert is.

Liter ponders the consequences of the modern globally connected society on the fertility of the western male population
  zondag 30 december 2001 @ 13:43:10 #3
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_2650030
Hetzelfde met mijn Opa.....
Vind het ook moeilijk hem nog te bezoeken, ook al leeft-ie nog wel (hij is nu 92)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 30 december 2001 @ 13:44:21 #4
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_2650045
quote:
Op zondag 30 december 2001 13:26 schreef drLiter het volgende:
..

Et is echt erg om te zien, hoe zo`n vrouw verandert is.

En dan vraag je je toch af of dat leven is
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  zondag 30 december 2001 @ 13:45:27 #5
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_2650057
quote:
Op zondag 30 december 2001 13:11 schreef nietzman het volgende:
Met een beetje mazzel

nu kwam er het telefoontje dat het een aflopende zaak is... met een beetje mazzel beleefd hij 2002 nog, maar wat dan? dement als een kamerplantje? hoe moet je omgaan met zulk soort mensen?

. =

Erg veel sterkte Nietz, je vraagt hoe je met die mensen omgaat?
Ik denk dat dat heel verschillend is, ik weet niet goed uit je verhaal op te maken of hij nog goed aanspreekbaar is.
Als dat zo is ga bij hem op bezoek en behandel hem zoals je dat altijd al hebt gedaan. Wees jezelf. Praat met hem. Het zal best heel moeilijk voor je zijn, want in jouw ogen is het je opa niet meer. Misschien zal hij jou ook niet meer herkennen als zijn kleinzoon, maar vertel het hem wel, soms komen er best nog wel dingen boven drijven.

Heel veel sterkte hoor!
Als je wilt praten ben ik er voor je, zoals je weet werk ik met dementen ouderen.

To Know Me Is To Love Me
pi_2650085
Het erge is dat mensen juist helemaal veranderen vaak. Vriendelijke mensen worden sjacherijnig en mensen die vroeger hufters waren kunnen ineens de vriendelijkheid zelve worden. Dus de mogelijkheid is er dat je je grootvader zo niet eens wil herrineren.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_2650108
Mijn oma was dement. Helaas leeft zij niet meer. Ik moet wel erbij zeggen dat ik heel blij ben dat ik toch altijd wel bij haar geweest ben. Ook al is het heel moeilijk. Het is misschien heel egoistisch maar denk eraan dat je er heel erg veel spijt van krijgt als je bijvoorbeeld niet meer bij je opa komt. In ieder geval wanneer hij is overleden. Niemand kan ook in het hoofd van je opa kijken. Misschien vindt hij het heel fijn dat je er komt. Ook al weet hij niet meer wie je bent. Ik zou zeggen ga altijd op bezoek wanneer je kan, laat je niet afschrikken door het geen wat er gebeurt. Praat er over met je familie. Door te praten blijft het natuurlijk moeilijk voor je, maar het idee dat je het kwijt kan is heel belangrijk.

Sterkte in ieder geval.

pi_2650216
quote:
Op zondag 30 december 2001 13:45 schreef Ellen het volgende:

[..]

Erg veel sterkte Nietz, je vraagt hoe je met die mensen omgaat?
Ik denk dat dat heel verschillend is, ik weet niet goed uit je verhaal op te maken of hij nog goed aanspreekbaar is.
Als dat zo is ga bij hem op bezoek en behandel hem zoals je dat altijd al hebt gedaan. Wees jezelf. Praat met hem. Het zal best heel moeilijk voor je zijn, want in jouw ogen is het je opa niet meer. Misschien zal hij jou ook niet meer herkennen als zijn kleinzoon, maar vertel het hem wel, soms komen er best nog wel dingen boven drijven.

Heel veel sterkte hoor!
Als je wilt praten ben ik er voor je, zoals je weet werk ik met dementen ouderen.

En als je oma niet meer aanspreekbaar is en in d'r bed plast en kwijlt?
pi_2650334
Als hij of zij niet meer aanspreekbaar is, pak je een stoel, ga bij het bed of stoel zitten en pak haar of zijn hand.
Een beetje aaien is al genoeg en je hoeft er niet eens bij te praten...
Het geven van eten of drinken kan ook fijn zijn, het geeft je het gevoel dat je nog iets kunt doen.

Sterkte allemaal hiermee, en blijf niet weg bij die opa's en oma's !

zondag 30 december 2001 @ 14:13:22 #10
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_2650382

Tis echt heel kut.. mijn oma heeft er ook last van.. het wordt steeds erger.. ze was met de kerstdagen bij ons thuis en toen ik binnen kwam lopen vroeg ze telkens aan m'n ouders "wie is dat ook alweer".. en toen werd ze 's ochtends wakker in ons huis helemaal in paniek en huilen omdat ze geen idee meer had waar ze was en bij wie ze was..

tis echt heel triest maar je kan er nix tegen doen

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  zondag 30 december 2001 @ 23:54:49 #11
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_2657046
tnx all...

Tword een aflopende zaak, zijn situatie is kritiek, in de zin van: we kunnen elk moment een telefoontje krijgen dat het over is...

zit er dik in dat ik de tips niet eens 'uit kan oefenen'

Ik ga naar huis.
  maandag 31 december 2001 @ 00:21:09 #12
11766 eymey
koning één-oog
pi_2657325
quote:
Op zondag 30 december 2001 23:54 schreef nietzman het volgende:
tnx all...

Tword een aflopende zaak, zijn situatie is kritiek, in de zin van: we kunnen elk moment een telefoontje krijgen dat het over is...

Sterkte, de komende uren/dagen...

Het klinkt misschien hard... maar het is denk ik ook wel beter voor hemzelf. En jullie zullen zelf niet langer meer met de pijn hoeven leven hem zo te zien lijden...

Probeer er te zijn als je denkt dat hij je nodig heeft... en deel het verdriet met de rest van je familie...

You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_2657748
Ik kan je niet anders wensen dan sterkte in deze dagen/uren.
Burned 2 the Soul Copyright by Dagwaarde
pi_2658128
..bEEbie ..
Tis met mijn oma zo'n beetju hetzelfde En ze is de enige grootouder die ik nog heb Ik doe altijd maar zow Liev mogelijk...maar het gaat echt niet goed. Ik moest haar laatst helpen bij het naar de WC gaan (was op visite). Toen wou ze maar afloop haar handen gaan wassen in de wc- pot...
Ik wens je sterkte *KnUV*
Ask me no questions and I'll tell you no lies
pi_2658901
'T zij geen leuke dingen, maar sterven hoort ook bij het leven.
Wij hebben nu hetzelfde met de oma van mijn vriendin. Als je op visite komt vraagt ze wel 10x waar we de autohebben staan, waar we ook al weer wonen enz...
Zij zit nu nog een beetje in de situatie dat ze zelf ook door heeft dat ze vergeetachtig word. Ze is ook wel achterdochtig en gaat hierdooe ook weer van alles verstoppen (sieraden geld), wat ze dus later weer niet terug kan vinden. Gelukkig is ze een aantal maanden geleden overgeplaatst naar een verzorgingstehuis waar ze een regelmatiger leefpatroon heeft dan dat ze zelf thuis had.
We gaan af en toe gewoon ff daar een bakkie bij haar doen. Je merkt dat ze dit fijn vind. Zelf heb ik er wel eens moeite mee dat de persoon waar je bijv. 5 jaar geleden nog leuke gesprekken mee kon voeren, nu nog maar een schim is van wat ze was. Maar juist uit respect voor wat ze is geweest zullen we haar nu ook niet laten vallen en blijven we gewoon eens in de 2 weken bij haar langs gaan.
nog steeds op zoek naar de gevoelige snaar
  maandag 31 december 2001 @ 03:56:29 #16
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_2660016
[ringeldingel]
Always look on the briiiiiiiiiight side of life
[/rindeldingel]

Kamerplantjes zijn best levensvatbaar, als je ze maar genoeg water en zonlicht geeft. Pas wel op dat insecten ze niet aanvreten.

[ringeldingel]
Always look on the briiiiiiiiiight side of death
[/rindeldingel]

Down[br]Under
  maandag 31 december 2001 @ 04:06:30 #17
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_2660052
quote:
Op zondag 30 december 2001 23:54 schreef nietzman het volgende:
tnx all...

Hecht daar niet te veel waarde aan, mijn opa is 3x terminaal verklaard en pas de derde keer werd hem fataal. D'r zat 5 jaar tussen de eerste en z'n dood. De eerste was notabene een flink kankergezwel op z'n nek, maar die overleefde hij vrijwel probleemloos.
Down[br]Under
  maandag 31 december 2001 @ 11:14:02 #18
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2660801
quote:
Op zondag 30 december 2001 13:58 schreef zodiakk het volgende:

[..]

En als je oma niet meer aanspreekbaar is en in d'r bed plast en kwijlt?

Het grappige is dat mensen in die situatie vaak wel reageren als je kinderliedjes (uit hun jeugd) gaat zingen.
Dit helpt vooral bij de mensen die plots bozig reageren en echt compleet afwezig lijken te zijn. Ook contact met kleine kinderen en dieren hebben vaak een positief effect op mensen in dat stadium.
Weet niet in hoeverre je oma nog instaat is om te reageren in de vorm van een gezichtsuitdrukking e.d. maar ik hoop dathaar huidige toestand je er niet van weerhoud om haar te bezoeken.
  maandag 31 december 2001 @ 12:03:38 #19
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_2661061
Nietz, ik kan je alleen maar sterkte wensen
Ik heb er geen ervaring mee, mijn opa is opeens verdwenen uit mijn leven en de andere weet ik niet eens meer. Ik kan je dus ook niet van advies dienen.

Onthoud 1 ding, je weet me te vinden op internet, je weet hoe me te bereiken en weerhoud je daar ook niet van!

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  maandag 31 december 2001 @ 14:38:57 #20
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_2662279
Sterkte nietz!

Mijn oma is er gelukkig nog, maar denkt b.v. dat haar broer nog leeft, en nog wat andere familieleden die al een aantal jaren dood zijn, herhaalt heel veel, en kijkt alleen nog uit naar bezoek. Geen besef meer van tijd, plaats, omgeving... Het is echt heel moeilijk. Zelfs op visite gaan vind ik moeilijk, omdat je ook een keer naar huis moet, en je haar dan alleen moet laten. KUTZOOI! Waarom zo...

maandag 31 december 2001 @ 14:41:20 #21
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_2662298
dit is echt heel rot voor jullie! Sterke voor jullie allemaal
patat ftw :)
pi_2663879
mmm.... als ik dit zo lees zijn er vooral heel veel negatieve reacties...
Mijn oma is al een paar jaar aan het dementeren. Er zijn tijden geweest dat het echt heel zielig was, dat z'n opa, die al een paar jaar dood was aan het zoeken was, dat ze ontzettend achterdochtig werd, dat soort dingen
Maar de laatste tijd heeft ze een beetje rust gevonden
Het is nu wel een heel andere oma dan vroeger, maar ze is wel liever. Vroeger was ze heel netjes, heel stijf, nu is veel gezelliger, van de week een half uur met haar voor het raam gestaan "Kijk, t sneeuwt" "Mooi he oma" ""Moet je kijken hoeveel sneeuw!" en zo dan half uur door...
Dat blij zijn om van die kleine dingen, daar kunnen wij nog wel wat van leren denk ik!
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_2663953
Life sucks.. bigtime
  dinsdag 1 januari 2002 @ 20:52:01 #24
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_2673281
quote:
Op maandag 31 december 2001 16:54 schreef superrat het volgende:
Life sucks.. bigtime
Valt wel mee. Je eindigt alleen bij het begin, behoorlijk debiel.
Down[br]Under
  dinsdag 1 januari 2002 @ 21:46:52 #25
14712 JBravo
Gooi je haar los!
pi_2673926
Mijn oma heeft dit dus ook. Ook een aflopende zaak. En in het verzorgingstehuis waar zij zit word je gewoon treurig van al die hoopjes mens die daar rondlopen. En het maakt niet uit hoeveel ze gepresteerd hebben in het leven, de ziekte pakt iedereen net zo hard aan. Er zit daar nog een redelijk beroemde voormalig boxer, een succesvolle zakenvrouw en een of andere oorlogsheld. Maar dat zijn ze zelf allemaal al lang vergeten en ze moeten zelfs gevoerd worden. Echt triest.
Ik hoop nooit zo te eindigen.
Maak me gek!
  woensdag 2 januari 2002 @ 10:15:36 #26
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_2676951
Tnx dudes....

Helaas zal ik de tips niet meer in praktijk kunnen brengen...

Vanmorgen heeft opa da strijd opgegeven....

Topictitel kan veranderd worden in 'Opa is overleden'

. =

Ik ga naar huis.
  woensdag 2 januari 2002 @ 10:21:14 #27
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_2676976
Gecondoleerd, nietz
  woensdag 2 januari 2002 @ 10:28:35 #28
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_2677011
Gecondoleerd Nietzman.

Veel sterkte de komende dagen.

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_2677029
Gecondoleerd en sterkte deze tijd.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_2678448
Arme nietz, arme familie.

Het is een ouderdomsziekte het valt niet te voorkomen en er valt niet veel aan te doen.
Je moet veel geduld hebben met je opa. Als hij er om vraagt, leg dingen dan zo vaak mogelijk uit, tot hij het zich herrinert. Niet boos worden als hij het nog 20 keer vraagt, gewoon geduld hebben....
Voor de rest kun je niks doen om het hem prettiger te maken.
Wees extra lief voor je oma, ze heeft het nu echt nodig.

liefs

en veel sterkte..

Quiet!!
Shhh, hush your mouth
Silence when I spit it out, ... in your face
Open your mouth, give you a taste
  woensdag 2 januari 2002 @ 13:19:04 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2678472
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 10:15 schreef nietzman het volgende:
Tnx dudes....

. =

Heb topictitel voor je aangepast.

Heel veel sterkte ermee!

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 2 januari 2002 @ 14:04:05 #32
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_2678959
Nietz, gecondoleerd

Ik heb je van de week er nog over gesproken, als het nodig is moet je zeker contact opnemen, je weet me te vinden, ik ben er voor je!

Heel veel sterkte de komende tijd toegewenst en doe geen gekke dingen!

[Dit bericht is gewijzigd door thaduck op 02-01-2002 14:08]

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  woensdag 2 januari 2002 @ 14:08:29 #33
8846 milanese
Satan van de televisie
pi_2679013
veel sterkte toegewenst jonge
pi_2679233
*knuf*
  woensdag 2 januari 2002 @ 14:55:13 #35
14712 JBravo
Gooi je haar los!
pi_2679682
Vrij kut ja...

Gecondoleerd gozer.

Maak me gek!
pi_2679710
Gecondoleerd jongen

En heel veel sterkte toegewenst de komende tijd

woensdag 2 januari 2002 @ 16:10:06 #37
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_2680706
Gecondoleerd Nietz, en heel veel sterkte de komende tijd.
To Know Me Is To Love Me
pi_2680726
Gecondoleerd

Sterkte!

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 2 januari 2002 @ 17:36:40 #39
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_2681700
Ook ik kan alleen maar zeggen gecondoleerd. En als je er verdrietig om wil zijn, gewoon ff alles laten gaan.
Heel veel sterkte de komende tijd.
Hoe dieper het dal, hoe hoger de top.
pi_2682958
Nietz, een heeeeeeeeeele dikke knuffel en een kus!!

gecondoleerd

het is vreselijk om iemand die je dierbaar is te verliezen.... geef hem maar een mooi plekje in je hart

Quiet!!
Shhh, hush your mouth
Silence when I spit it out, ... in your face
Open your mouth, give you a taste
  FOK!Fotograaf woensdag 2 januari 2002 @ 19:40:25 #41
18921 freud
Who's John Galt?
pi_2683034
Gecondoleerd! Ik heb allebei de uitersten denk ik gehad. Van mijn vaders kant opa nooit gekend en oma zo dement als wat, en aan mijn moeders kant een opa en oma die lekker internetten en een mobiletje hebben en me gek SMSsen op hun 75e. Kan raar lopen...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 2 januari 2002 @ 19:46:42 #42
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2683117
Gecondoleerd en veel sterkte .

Q

pi_2683124
Gecondoleerd!!!
Mijn overgroot opa is ook afgelopen zomer overleden nadat hij al een tijdje aan het dementeren was. Niemand meer herkennen daar begon het mee, maar op het laatst lag hij alleen nog maar op zn bed. In ieder geval beter voor mijn overgrootopa dat hij nu is overleden, zeker omdat hij kan terugkijken op een prachtig leven, met fantastische kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen.
Veel Sterkte,
Golfen
  woensdag 2 januari 2002 @ 22:24:00 #44
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_2684943
Heel veel sterkte en kracht, ook voor familie.
pi_2684969
Arme nietzie... Jij MIJN lief is!
Gecondoleerd
  woensdag 2 januari 2002 @ 22:44:20 #46
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_2685325
TnX all BeeBs

Maar nu zit ik met een begravenis... hoe gaat zoiets?
Mun eerste

Ik ga naar huis.
pi_2685599
Darn. . *shocked*

Gecondoleerd nietz, veel sterkte met het verwerkingsproces. Ik ben er voor je als je steun nodig hebt.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  donderdag 3 januari 2002 @ 02:58:31 #48
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_2687816
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 22:44 schreef nietzman het volgende:
TnX all BeeBs

Mun eerste

Eerst de receptie. Net pakkie aan, veel koekjes vreten.

Dan de dag van de begrafenis/crematie. Net pakkie an, je verveling in de kerk niet laten blijken, dan naar de put/oven, nog ff vervelen, afscheid nemen, en naar de MacDonalds om de dodenlucht uit je keel te krijgen.

Down[br]Under
  donderdag 3 januari 2002 @ 20:07:42 #49
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_2695242
Argh
hoe een drama ook...

Ik hoop dat mijn toekomstige echtgenoot eerder dood gaat als mij (hoe cru het ook moge klinken)

Hoe vreselijk om je oma zo te zien... dan is ja man weg... de man waarmee je meer dan 50 jaar liev&leed hebt gedeeld... dat gun ik mijn ergste vijand niet... lijkt me toch een van de meest pijnlijke dingen die er zijn.... ik wil niet dat mijn vrouwtje dat mee zou moeten maken

maarja
keb um vandaag gezien... in de kist.. was een beetje een geel-achtig wassen beeld...

zaterdag is de begravenis... oma wou eigenlijk maandag... maar ivm de medicijnen (gaat luchtjes geven ) is dat zaterdag al...

Weet iemand hier hoe je een stropdas moet strikken?

Ik ga naar huis.
  donderdag 3 januari 2002 @ 20:10:10 #50
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_2695274
heej nietzje..

sterkte man.. ik kan niet zeggen dat ik weet hoe je je moet voelen, maar ik kan het me wel enigzinds indenken..

Hou je taai !

donderdag 3 januari 2002 @ 23:12:06 #51
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_2697233
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 22:44 schreef nietzman het volgende:
TnX all BeeBs

Mun eerste

Gecondoleerd en veel sterkte.
En begrafenis. Tja, ook veel sterkte. Maar probeer er ook veel kracht en troost uit te halen.
Ruim een jaar geleden, de begrafenis van mijn vader. Juist door de grote hoeveelheid mensen, de vele woorden en gebaren van troost, het medeleven...
Ik moet zeggen dat die dag, waar ik zo tegenop zag, juist daarom meeviel en ik veel kracht uit gehaald heb.
Hoop dat jij dat ook krijgt, en nogmaals heel veel sterkte.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_2698284
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 10:15 schreef nietzman het volgende:
Tnx dudes....

. =

damm heb medelijden met je kan me trouwens heel goed voorstellen hoe je je nu moet voelen. Mijn oma was er ook erg slecht aan toe. Alleen dat was al een paar jaar zo. konhet toen niet opbrengen om er nog na toe te gaan. Omdat het mijn teveel pijn deed om d`r zo te moeten zien. Alleen u is het te laat daarvoor om nog na haar toe te gaan. Ik kreeg namelijk op oudjaarsnact te horen dat ze was overleden.

Ik wens jou en je familie veel sterkte toe de komende tijd

[Dit bericht is gewijzigd door Slayher op 04-01-2002 00:25]

pi_2706246
Lieve Nietz, gecondoleerd...

En morgen veel sterkte op de begrafenis, ook voor je familie.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_2706264
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 02:58 schreef MacBeth het volgende:

[..]

Eerst de receptie. Net pakkie aan, veel koekjes vreten.

Dan de dag van de begrafenis/crematie. Net pakkie an, je verveling in de kerk niet laten blijken, dan naar de put/oven, nog ff vervelen, afscheid nemen, en naar de MacDonalds om de dodenlucht uit je keel te krijgen.

En het maakt me treurig dat dit soort disrespectvolle posts worden toegestaan
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  vrijdag 4 januari 2002 @ 19:43:03 #55
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_2706408
quote:
Op vrijdag 04 januari 2002 19:28 schreef CartWOman het volgende:

Wat de uitvaart betreft, dat is altijd vrij gezellig hoor, verre familie-leden die elkaar na jaren weer terugzien. Een waar familie-feest.

Down[br]Under
  vrijdag 4 januari 2002 @ 20:40:53 #56
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_2707066
quote:
Op vrijdag 04 januari 2002 19:28 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Ik vind hem eerlijk gezegd zo erg nog niet hoor
Ik ga naar huis.
  vrijdag 4 januari 2002 @ 20:41:43 #57
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_2707081
En tnks yall'

moet me nog ff voorbereiden enzow... netjese kleren heb ik eig. niet

Ik ga naar huis.
  zaterdag 5 januari 2002 @ 03:39:06 #58
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_2712518
quote:
Op vrijdag 04 januari 2002 20:41 schreef nietzman het volgende:
En tnks yall'

moet me nog ff voorbereiden enzow... netjese kleren heb ik eig. niet

't hoeft ook niet te netjes hoor.

Pak 'n nette broek, schoon, liefst zwart (iig niet fel), bij voorkeur geen spijkerbroek.

Een blouse met knopen erboven staat netjes. Draag er een t-shirt onder tegen de kou.

Je normale jas, je mooiste schoenen, en geen rare 'jeugdige' dingen (opvallende kettingen, piercings). Wees wakker (op tijd naar bed), net kapsel - maar wederom niet te enthousiast.

Maar verlies je er niet te veel in. Iemand die jou erop aanspreekt omdat jij een ettiquete-fout maakt, heeft zelf de essentie van ettiquete niet begrepen.

Down[br]Under
pi_2712573
nietzman,

Sterkte ermee... Ik weet hoe kut het is.

pi_2717436
eens gaan we allemaal , das een feit....
maar degene die je lief zijn en *wegvallen* laten alleen maar een stilte achter....
zolang je aan die *geliefde* denkt.....is tie er nog...
bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil
pi_2718980
ouderdom suckt van alle kanten.

Heb mijn opa van super actief naar super passief zien gaan.

Heb oude mensen zien verdwijnen als het ware

Dat de tijd zo'n hoge tol eist van mensen, dat tijd mensen dood maakt enzo. Dat vind ik nou zo oneerlijk altijd.

Dat de tijd mij over 70 jaar kan vermoorden

Over 70 jaar zit ik misschien ook met allemaal mankementen

En dat is dan de schuld van de tijd die mij ouder maakt.

Toen mijn opa en oom stierf vond ik dat ook oneerlijk. Ze werden weggenomen door het kwaad. Ze verdienden meer tijd. Toch heeft de tijd mij en nog meer mensen pijn gedaan en kwaad verricht.

Tijd en ziektes verrichten al het kwaad

pi_2719027
Tijd, 24-uurs economie, stress en nog meer.

Daardoor is mijn opa ook gestorven. Daardoor heeft mijn oom zelfmoord gepleegd.

Door de continue druk.

Sterven hoort erbij dan maar

pi_2719468
Ik heb nog één opa, that's all.....

Maar mijn opa's en oma's hebben mij wel allemaal gekend, alleen andersom niet , één opa is overleden toen ie terug naar huis ging na op kraambezoek te zijn geweest voor mij (hij scheen heeeeeel erg blij te zijn geweest met mij aangezien ik stamhouder oid ben , alssie me nu kende.... )

zondag 6 januari 2002 @ 11:17:16 #64
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_2722098

Ik heb nu alles gehad enzow....

1 ding wat me opviel... die rouwdienst was echt on-ge-lo-ve-lijk druk...... die kerk zat echt ook best wel vol... wel paar 100 man geloofik zo...

Opa zat in de oorlog bij de NBS, had veel 'strijdmakkers' die laatste dienst kwamen bijwijzen, enkele nog uit het buitenland.... en na de oorlog zat hij bij de politie... was bekend en berucht in lemmer.... (men vraag mij nog of ik familie van hem ben....)
Een van de teksten die voorgelezen werd: vond hem best wel passend eigenlijk....

quote:
Heeft geleefd, met huid en haar, met hart en ziel geleefd.
Kan rustig sterven.
Is mens geweest.
maar neway.... als ik maar een half zo succesvol leven heb als hem, ben ik al dik tevreden
Ik ga naar huis.
  vrijdag 11 januari 2002 @ 00:54:06 #65
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_2778042
nog gecondoleerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')