Nee, ook elders.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:37 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Only in America. Crazy country.![]()
Klopt deels. Nogmaals, in die reclames werd ook niet gezegd dat je het moet inhaleren om het "gezellig" te maken of dat het "gezond" zou zijnquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:40 schreef rihago het volgende:
in de jaren 60 moedigde de tabakindustrie juist iedereen aan om te gaan roken.. het zou gezond zijn.
jaren later worden mensen ziek en zijn verslaafd. ze zijn opgelicht door de tabakindustrie
Genoeg reklame films in die tijd die liet zien dat je dat spul moest inhaleren. met de tekst erbij.. its good for you.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:41 schreef PietjePuk2 het volgende:
Mensen denken soms teveel. Het enige waar ze ziek van worden is door de rook in hun te inhaleren. Wie zegt dan dat ze moeten inhaleren? Waar op de pakjes staat dat? Met andere woorden, als ze ziek woorden door hun eigen acties, wat hebben de fabrikanten er dan mee te maken?
Dat is hetzelfde als wanneer je een snoeischaar koopt en je knipt je eigen vinger eraf. Ga je dan ook Gardena aanklagen?
Dat werd toen dus wel.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:42 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Klopt deels. Nogmaals, in die reclames werd ook niet gezegd dat je het moet inhaleren om het "gezellig" te maken of dat het "gezond" zou zijn
quote:
quote:Een inwoner van het Limburgse Landgraaf eist genoegdoening van het tabaksconcern British American Tobacco voor de schade die hij door 25 jaar roken heeft opgelopen. De man lijdt aan longemfyseem en is ernstig ziek.
De 67-jarige man wil van de rechter horen dat BAT verantwoordelijk is voor zijn ziekte. Toen hij in 1957 begon te roken, was hij niet op de hoogte van de risico's. Die werden later duidelijk, maar toen was hij al zo verslaafd dat hij niet meer kon stoppen, zegt de man.
Het is in Nederland de eerste keer dat een roker de tabaksindustrie aanklaagt. In de VS zijn al 600 zaken aangebracht.
Bron? Ik heb zelf een paar van die reclames gezien en daar werd gerookt in gezellige sferen waardoor mensen het associeerde met gezelligheid. Maar dat het gezond voor je zou zijn heb ik nog nooit gezien?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:44 schreef rihago het volgende:
[..]
Dat werd toen dus wel.
in die periode waren die reklame spots dus wel misleidend. zoals ik al zei. ze zeiden er gewoon in dat roken goed voor je is.
Goede film.quote:This film tells the true story of Jeffrey Wigand, a former tobacco executive, who decided to appear on the CBS-TV News show "60 Minutes." As matter of conscience partially prodded by producer Lowell Bergman, he revealed that, the tobacco industry was not only aware that cigarettes are addictive & harmful, but deliberately worked on increasing that addictiveness. Unfortunately, both protagonists of this story learn the hard way that simply telling the truth is not enough as they struggle against both Big Tobacco's attempts to silence them and the CBS TV Network's own cowardly complict preference of putting money as a higher priority over the truth
Je bent te jong om dat te begrijpen (ik ook btw). Ook is het zo dat de fabrikanten allang wisten dat je er kanker van kreeg maar zeiden dat het niet zo was. Eigenlijk hetzelfde als dat mobiele telefoon fabrikanten nu zouden weten dat je kanker van de straling krijgt maar dat expres niet zegt om maar te verkopen. Als jij dan over twintig jaar kanker hebt door die telefoon, denk jij dan ook 'ach, ik werd niet verplicht te bellen', terwijl je aan kan tonen dat ze het allang wisten en jou dus expres kanker hebben laten krijgen om zelf maar geld te verdienen?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:32 schreef PietjePuk2 het volgende:
die vervolgens de tabaksfabrikanten gaan aanklagen.
Kom op, wat is dit voor iets belachelijks? Nergens staat toch dat je die rook moet inhaleren? Alsof de fabrikanten zeggen dat je dat moet inhaleren?
Gewoon een pauperactie van gasten die beseffen dat ze ooit een fout gemaakt hebben en daar nog een slaatje uit proberen te slaan
William H. Macyquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:03 schreef PietjePuk2 het volgende:
Over paar maanden komt die film "Thank you for smoking" uit toch
http://www2.foxsearchlight.com/thankyouforsmoking/
Ik zocht even de trailer op blijkt dat ik die film al gezien hebquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:03 schreef PietjePuk2 het volgende:
Over paar maanden komt die film "Thank you for smoking" uit toch
http://www2.foxsearchlight.com/thankyouforsmoking/
Precies.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:21 schreef illusions het volgende:
Opzich zijn sigaretten ook niet schadelijk.
Moet je ze maar niet aansteken.
Hoequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:22 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik zocht even de trailer op blijkt dat ik die film al gezien heb![]()
Goeie film trouwens. Grappig.nl
Weet jij dat films in Amerika eerder uitkomen dan hier?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:12 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
HoeHij is amper uit in de bios..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |