abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41168072
Als je niet weet wat het is, klik hier.

Zo'n ding breng je dus in net als een tampon en het vangt dan je bloed op. Je kan het veel langer inhouden dan een tampon en het absorbeert ook niet al je natuurlijke vocht dus kun je geen toxic shock syndrome krijgen. Ook is het economisch en ecologisch verantwoord.

Ik kwam dit toevallig tegen in een oud fok topic over de softcup, dat zijn kleinere cupjes voor eenmalig gebruik om te gebruiken ipv een tampon. De softcup ken ik wel, maar zo'n mooncup had ik dus nog nooit van gehoord! Terwijl ze al sinds de jaren 30 bestaan! Slechte marketing strategie blijkbaar. Ik stond er echt versteld van, ik kan er toch best veel over vinden, veel vrouwen in Amerika en Engeland gebruiken ze al jaren. Maar ik heb dus wel interesse. Wie heeft ervaring met deze dingen?

Als dit eigenlijk in seksualiteit thuishoort hoor ik het wel, ik wist het niet zo goed...
pi_41168405
Ik alleen met die wegwerpdingen. Tis geloof ik wel de bedoeling dat je niet ongesteld bent ofzo, want als je dat wel bent, lek je me toch een partij door. De rode zee is er niks bij.
pi_41169090
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:01 schreef piepster het volgende:
Tis geloof ik wel de bedoeling dat je niet ongesteld bent ofzo, want als je dat wel bent, lek je me toch een partij door. De rode zee is er niks bij.
Ja maar... waar gebruik je het dan wel voor? Als alternatief inlegkruisje lijkt het me een hoop onnodig gedoe, zo'n heel ding erin doen.

Voor de menstruatie ben ik wel benieuwd naar die dingen trouwens. Is het comfortabel, verschuift/verzakt het snel...
pi_41169305
Sorry, vergeten sarcasme tags te plaatsen.

[sarcasme]Tis geloof ik wel de bedoeling dat je niet ongesteld bent ofzo, want als je dat wel bent, lek je me toch een partij door. De rode zee is er niks bij. [/sarcasme]
pi_41169418
Oh sorry, ik ben niet de scherpste na een lange dag werken

Maar dan neem ik aan dat ze dus makkelijk verschuiven, en dat je er aan de zijkant langs lekt?
Of ben je erg zwaar ongesteld en komt het daardoor?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:44:15 #6
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_41169611
Sorry, maar ik vind het een vies ding als ik het zo lees.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_41171458
Geen idee, het lekt er gewoon langs. Ik heb ze wel goed ingebracht. Ik ben niet superzwaar ongesteld over het algemeen.
pi_41176069
Ik heb ook alleen ervaring met de softcup en dat is zeker niet voor herhaling vatbaar. Bij mij lekte het ook gewoon. Een drama was het.
pi_41177854
Ik gebruik zelf al een jar of 2 een Divacup en ik vindt het best gemakkelijk. ik heb een zeer zware menstruatie en op de ergste dagen kan ik het zonder lekken 2 uur uit houden (in tegenstelling tot 1 uur met een tampon). En tegen het einde mukt het makkelijk om bijna een volle dag te laten zitten. Dit is nu wel niet aan te raden want bij het plassen of poepen kan het wel eens verschuiven.
Verschuiven en lekken gebruikt meestal s'nachts dus een extra maandverband is dan wel een goede voorzorgsmaatregel.
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_41184901
Toen ik dit las -> Herbruikbaar.....wist ik al genoeg
01-08-2008
pi_41186620
Dus dan moet je dat ding uit gaan wassen enzo? Bah .

Softcup lijkt me ook niets trouwens.
pi_41192795
ik heb het nog nooit geprobeerd want t spreekt me totaal niet aan. mijn moeder wel, maar die kreeg bij het ingrengen zo de slappe lach dat ze het niet serieus geprobeerd heeft. Wel een tvptje, ben benieuwd naar andere reacties
I had a signature once. It was awful.
pi_41285135
Tja, mijn eerste reactie was ook maar denk er eens even over na. Is een tampon of maandverband nou echt zo fris? Vooral maandverband laat me daar maar niet over beginnen. En over het herbruikbare - je kan het ding toch gewoon schoonmaken? Ik zie het probleem niet.

Ik heb ook op andere forums over de softcups gelezen dat het waardeloze dingen zijn. Ben ook niet echt meer van plan die te gaan proberen. Maar de mooncup sluit dus vacuum af dus heb je veel minder kans op lekken.

Maar Kitty, jij zegt dus dat hij makkelijk verschuift? En hoe zit het eigenlijk, voel je het bij het zitten bijvoorbeeld of heb je er geen last van?
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:44 schreef zoeperzazke het volgende:
ik heb het nog nooit geprobeerd want t spreekt me totaal niet aan. mijn moeder wel, maar die kreeg bij het ingrengen zo de slappe lach dat ze het niet serieus geprobeerd heeft. Wel een tvptje, ben benieuwd naar andere reacties
Kan me dit wel voorstellen maar als je al gewend bent aan het inbrengen van de nuvaring bijvoorbeeld (zoals ik dus) dan lijkt het me niet echt raar ofzo.

[ Bericht 19% gewijzigd door flutterbye op 29-08-2006 10:46:00 ]
pi_41326159
bwa, veel verschuiven is een groot woord, als hij 1à2 x s'nachts in de week dat ik heb in heb is normaal, tis maar dat je je niet te veilig voelt en zonder maandverband gaat slapen.
Als hij goed erinzit voel je er echt niets van, als je er last van hebt zit hij meestal te laag/schuin.
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_41326313
Kan er een tag voor met: Mannen NIET LEZEN?

Ik vind het nogal onsmakelijk. En ja, ik weet het, het hoort, het is de natuur, bla bla bla.
pi_41326982
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:09 schreef Oksel het volgende:

Ik vind het nogal onsmakelijk. En ja, ik weet het, het hoort, het is de natuur, bla bla bla.
Je klikt er toch zelf op?
pi_41327046
Op de officiele site staat trouwens;

• Lekken bij verkeert inbrengen;

Da's wel verkeerd dan...
pi_41352830
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:09 schreef Oksel het volgende:

Onsmakelijk? Get over it! Zo kun je bij heel veel topics wel een tag gaan zetten. Bovendien staat er toch duidelijk bij dat het over menstruatie gaat? Ik heb trouwens ook in andere topics dit soort posts zien staan, daar werd dan hetzelfde gezegd (klik dan niet) en ook dat het waarschijnlijk averechts zou werken. Er zouden dan nog meer mannen op klikken die dan met van die pointless posts aan komen zetten.
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Op de officiele site staat trouwens;

• Lekken bij verkeert inbrengen;

Da's wel verkeerd dan...
Het is geen officiële site maar een informatieve site, volgens mij gewoon van een gebruikster. (zie ook colofon) Ik zou zeggen, geef het even door!

Wel fout hoor, dat plaatje erbij. Menstruatiecup als bloem ofzo? lol

Nog even over het ranzige aspect van het hele verhaal - als je een beetje zoekt op internet naar dit ding, kom je ongetwijfeld ook sites tegen waar geadverteerd word voor herbruikbaar maandverband. Dat zijn maandverbandjes van stof met leuke patroontjes enzo. Voor milieubewuste types, je kan ze gewoon in de wasmachine gooien. Dat vind ik pas onsmakelijk! Oké, het is beter voor het milieu, maar toch... Of kunstenaressen die schilderijen maken met hun bloed... Zoiets ga je toch niet in je huis hangen?

[ Bericht 19% gewijzigd door flutterbye op 31-08-2006 09:20:24 ]
pi_41354517
Ik heb een jaar of twee geleden een keer een doosje Softcups aangeschaft.
Nou........ waardeloos inderdaad!!!! Er komt wel een beetje in terecht, maar het meeste gaat er langs :-(
En ik breng ze echt precies in als geïnstrueerd hoor!
Dus ik heb ze maar gauw afgeschreven.

Maar wat hoor ik nu? Doen de Divacups wél wat ze beloven? Wat is het verschil dan? En koop je die ook gewoon bij de drogisterij?
Ik ben bereid het nog eens te proberen want het idee spreekt me nog steeds aan. Alleen moet de uitvoering wel in lijn met het idee zijn ;-)
**ALLES IS RELATIEF!**
pi_41365394
Ah, zie je wel, ik ben zo gek nog niet! Al 1 gebruikster en 1 met interesse gevonden! Je kunt even kijken op webvrouw, je kunt de divacup en de mooncup via hen kopen. Hij is helaas nergens in winkels te koop, voor zover ik heb kunnen ontdekken. Bij de divacup zit wel een jaar 'niet goed geld terug' garantie. Bij de mooncup is dat 3 maanden, al heb ik dat nergens op de site kunnen vinden, alleen via andere forums vernomen. Webvrouw besteld de mooncup voor je bij mooncup.co.uk, maar als je op de site zelf besteld ben je goedkoper uit! Misschien is euro/pond verhouding de laatste tijd veranderd ofzo. Het duurt wel langer dan een divacup omdat hij dus vanuit Engeland word verzonden.

Ik heb de mooncup zelf ondertussen maar besteld! Ik heb er (vooral op engelse forums) veel positieve dingen over kunnen vinden en kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen...

Ik denk dat het belangrijkste verschil is dat de divacup enz vacuum afsluiten, dat doet een softcup dus absoluut niet! Hierdoor blijft het dus veel beter zitten en kan er ook niks lekken tenzij hij natuurlijk te vol raakt. Ook kan er meer in dan bij een softcup.

[ Bericht 11% gewijzigd door flutterbye op 31-08-2006 16:13:07 ]
pi_41369093
Leuke site, dat Webvrouw.nl!
Ik heb inmiddels ook een Divacup besteld.................. ik ben benieuwd!
**ALLES IS RELATIEF!**
pi_41388641
Leuk! Dan kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden, lol. Jij zult hem wel eerder in huis hebben dan ik, aangezien mijn mooncup uit Engeland komt.
pi_41389139
Ik vind het wel een interessant product... had er al over gelezen en heb ze zien liggen bij Kruidvat maar geloof dat het de wegwerpvariant is.
Mijn grootste bezwaar is eigenlijk het uitwassen, dat zie ik mezelf nog niet doen op mijn werk/in een café/restaurant... Of zou het vol te houden zijn om het alleen 's ochtends en 's avonds uit te wassen (thuis dus?)
pi_41511973
Voor zover ik heb gelezen ligt het aan hoe zwaar je bloeding is. In principe kan hij 12 uur blijven zitten, mits hij niet vol raakt. De eerste menstruatie dat je hem gebruikt word geadviseerd om hem er wat vaker uit te halen, zodat je kan zien hoeveel bloed je verliest. (er staan maatstreepjes op )
Dan weet je dat voor de volgende keer en weet je hoe lang je hem kan laten zitten. De meeste meiden geven aan dat ze minder bloed verliezen dan ze verwacht hadden. Met tampons en maandverband kun je het natuurlijk niet goed zien en lijkt het vaak erg veel.
pi_41513606
Ik heb ergens een mooncup, alleen weet ik niet meer waar.

Op zich vind ik hem niet heel anders dan een tampon. Wel schrok ik in eerste instantie van het formaat wat het ding (ook opgevouwen voor het inbrengen) heeft, en het soort van plopje waarmee hij eenmaal ingebracht openvouwt vind ik ook niet fijn voelen. In de laatste dagen vind ik 'm zelfs fijner dan een tampon, ik lek dan niet zo gek veel meer en ik vind het enorm vervelend voelen om een halfvolle tampon naar buiten te moeten trekken.
In het verwisselen krijg je gauw genoeg handigheid, voor een keertje kan je hem ook wel schoonmaken met een stukje wcpapier maar ik nam meestal een flesje water mee de wc in.

Maar waarom ik hem niet meer gebruik is dat ie soms onverwacht een guts bloed doorlaat. Nadat me dat een keer in een volle trein met een lichte broek was gebeurd heb ik hem in een hoekje van de kast gesmeten. Daar ligt ie nu denk ik nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')