1 2 3 4 5 6 7 8 | #!/bin/sh # enter hooks for dhclient-script # do not overwrite /etc/resolv.conf function make_resolv_conf() { return; } |
Dat vond ik ook wel een leuk detail. Misschien de syntax verkeerd oid?quote:Op woensdag 13 december 2006 07:36 schreef devzero het volgende:
edit, toch blijf ik het raar vinden dat overal verwezen wordt naar de supersede optie, terwijl dat bij mij niet werkt.
tis een usb hddquote:Op woensdag 13 december 2006 03:08 schreef devzero het volgende:
Alleen heeft freebsd umount geen lazy unmount en kun je alleen -f gebruiken. Processen die nog gebruik maken van die disk gaan dan wel de mist inom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Je kunt met fstat kijken welke processen welke files gebruiken/open houden. Alleen is de kans aanwezig dat je die processen niet kunt killen, want uninterruptible sleep in read of write.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Waarschijnlijk is het de moeite waard om eens op zoek te gaan waarom het mis gaat met je usb stickom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
met viquote:Op woensdag 13 december 2006 15:31 schreef Boschkabouter het volgende:
En hoe kan ik die het makkelijkst editen?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Het is echt eeuwen geleden dat ik Ubuntu opgestart heb.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Waarom niet gewoon nano? Dat lijkt me iets comfotabeler voor iemand die lang niet met editors heeft gewerkt. Het is prima bruikbaar om config files aan te passen, wil je geavanceerde functies dan vi inderdaad.quote:Op woensdag 13 december 2006 18:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
met vi
<esc> navigeren
/ (zoeken
K (boven)
L (rechts)
J (beneden)
H (links)
i invoegen
<esc wq! > bewaren en wegwezen
nano / editquote:Op woensdag 13 december 2006 18:19 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon nano? Dat lijkt me iets comfotabeler voor iemand die lang niet met editors heeft gewerkt. Het is prima bruikbaar om config files aan te passen, wil je geavanceerde functies dan vi inderdaad.
Bewaren en wegwezen moet zijn <esc> :wq! , maar sneller is nog <esc>ZZ ...quote:Op woensdag 13 december 2006 18:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
met vi
<esc> navigeren
/ (zoeken
K (boven)
L (rechts)
J (beneden)
H (links)
i invoegen
<esc wq! > bewaren en wegwezen
Ik ben nog Spartaans geschooldquote:Op woensdag 13 december 2006 18:19 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon nano? Dat lijkt me iets comfotabeler voor iemand die lang niet met editors heeft gewerkt. Het is prima bruikbaar om config files aan te passen, wil je geavanceerde functies dan vi inderdaad.
vrai!quote:Op woensdag 13 december 2006 18:30 schreef whoops het volgende:
[..]
Bewaren en wegwezen moet zijn <esc> :wq! , maar sneller is nog <esc>ZZ ...om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Daarnaast ben ik het er mee eens dat je beter nano of misschien zelfs gedit kan gebruiken.
Als je dus op Ubuntu bent ingelogd op de grafische schil kan je met het commando
gksu gedit /boot/grub/menu.lst
verder compleet grafisch werken...om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
:x is nog sneller..quote:Op woensdag 13 december 2006 18:30 schreef whoops het volgende:
Bewaren en wegwezen moet zijn <esc> :wq! , maar sneller is nog <esc>ZZ ...om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dat is precies even snel...quote:Op woensdag 13 december 2006 18:55 schreef slakkie het volgende:
[..]
:x is nog sneller..om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
maar bij shift-ZZ moet je de shift ingedrukt houden en dan krijg je bij de 10000ste file wel rsiquote:Op woensdag 13 december 2006 19:05 schreef whoops het volgende:
[..]
Dat is precies even snel...
Shift - Z - Z - Shift los
Shift - : - Shift los - xom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Whehehe...quote:Op woensdag 13 december 2006 19:10 schreef devzero het volgende:
[..]
maar bij shift-ZZ moet je de shift ingedrukt houden en dan krijg je bij de 10000ste file wel rsiom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Als ik als user vi /etc/passwd wil quitten na een edit lijkt dat met geen van alle commando's te lukken, omdat ik er geen rechten heb uiteraard. Tot nu toe kom ik daar alleen met :q! uit...quote:Op woensdag 13 december 2006 19:23 schreef slakkie het volgende:
Is het niet zo dat :x ongeacht een error tijdens de write ten alle tijde zal quiten. Weet niet trouwens hoe dat met wq! zit of met ZZ.
"/etc/passwd" E212: Can't open file for writingquote:Op woensdag 13 december 2006 19:23 schreef slakkie het volgende:
wq!
E45: 'readonly' option is set (add ! to override)quote:ZZ
GMTAquote:Op woensdag 13 december 2006 19:39 schreef whoops het volgende:
[..]
Als ik als user vi /etc/passwd wil quitten na een edit lijkt dat met geen van alle commando's te lukken, omdat ik er geen rechten heb uiteraard. Tot nu toe kom ik daar alleen met :q! uit...om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
en daarom gebruiken wij GEEN Kutbuntuquote:Op woensdag 13 december 2006 19:40 schreef devzero het volgende:
[..]
"/etc/passwd" E212: Can't open file for writing
[..]
E45: 'readonly' option is set (add ! to override)
maar ":x" geeft ook
E505: "/etc/passwd" is read-only (add ! to override) en quit niet bij mij.
Zie je ergens staan dat ik ubuntu gebruik? Ik gebruik gentoo, maar vim lijkt me redelijk universeel, dus zal de distro niet veel uitmaken.quote:Op woensdag 13 december 2006 20:03 schreef Aoristus het volgende:
[..]
en daarom gebruiken wij GEEN Kutbuntuom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Doe jezelf een plezier en begin met Slackware
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop