abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44381834
http://forums.debian.net/viewtopic.php?t=7239
http://gnudip2.sourceforg(...)html/ownexample.html
http://www.freebsddiary.org/resolv.php

Wat ze alle 3 zeggen is:
1
2
3
4
5
6
7
8
Provide an "enter hooks" script for dhclient - /etc/dhclient-enter-hooks:

#!/bin/sh

# enter hooks for dhclient-script

# do not overwrite /etc/resolv.conf
    function make_resolv_conf() { return; }

[ Bericht 6% gewijzigd door slakkie op 13-12-2006 07:31:20 ]
pi_44381882
Het grappig is dat ik dus idd zo'n "zelf geschreven" dhclient-enter-hook file heb. Ik ben bang dat ik bij de upgrade een configuratie file heb overschreven met een nieuwe default file
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
De vorige keer dat ik iets met de configuratie van die bak heb gedaan is al weer 1.5 jaar geleden
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Morgen eens naar kijken.

Dank je slakkie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

edit, toch blijf ik het raar vinden dat overal verwezen wordt naar de supersede optie, terwijl dat bij mij niet werkt.
pi_44381915
quote:
Op woensdag 13 december 2006 07:36 schreef devzero het volgende:
edit, toch blijf ik het raar vinden dat overal verwezen wordt naar de supersede optie, terwijl dat bij mij niet werkt.
Dat vond ik ook wel een leuk detail. Misschien de syntax verkeerd oid?
pi_44386312
quote:
Op woensdag 13 december 2006 03:08 schreef devzero het volgende:
Alleen heeft freebsd umount geen lazy unmount en kun je alleen -f gebruiken. Processen die nog gebruik maken van die disk gaan dan wel de mist in
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Je kunt met fstat kijken welke processen welke files gebruiken/open houden. Alleen is de kans aanwezig dat je die processen niet kunt killen, want uninterruptible sleep in read of write.

Waarschijnlijk is het de moeite waard om eens op zoek te gaan waarom het mis gaat met je usb stick
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
tis een usb hdd
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
en ik vermoed dat het met de chipset te maken heeft,

binnenkort een andere opstelling
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
maar das nog geen garantie dat die t wel doet. :p
  woensdag 13 december 2006 @ 11:42:02 #205
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44386501
voor de mensen die de klik-klak-klaar firewall filters zoals firestarter of de suse danwel fedoraverzinsels prut vinden, hier kun je heel makkelijk een mooi scriptje genereren binnen 5 minuten:

http://www.lowth.com/LinWiz/1.09/ServerFirewall/fw.pl/iptables

Je moet alleen even kijken of het pad naar iptables goed staat in de variabele in de eerste zin.
Met het commando : which iptables
weet je waar dat bestand staat (slack zet 'm standaard in /usr/sbin/ geloof ik). Zelf vind ik het ook wel prettig als je een een regeltje iptables -F toevoegt voordat het echte script start. Dan Flush je eerst de regels voordat je ze opbouwt.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_44387802
Hoe werkt grub eigenlijk?
Met andere woorden, hoe kan ik grub instellen dat deze windows als standaard OS gebruikt.
Ik heb nu Ubuntu gebruikt, maar ik blijf het testen maar uitstellen aangezien deze (XP) bak onmisbaar is in het netwerk.
Liefst in begrijpbare taal, aangezien ik totaal vergeten ben hoe de text editors werken en dergelijke.
pi_44392255
In je grub configuratie (/boot/grub/menu.lst of /boot/grub/grub.conf) worden de verschillende items opgesomd dmv title=..... Je kunt een default item laten booten door "default=nummer" aan het begin van de configuratie file te zetten, met nummer het betreffende item (begin te tellen bij 0 en niet bij 1).
pi_44393858
En hoe kan ik die het makkelijkst editen?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Het is echt eeuwen geleden dat ik Ubuntu opgestart heb.
  woensdag 13 december 2006 @ 18:05:46 #209
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44399434
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:31 schreef Boschkabouter het volgende:
En hoe kan ik die het makkelijkst editen?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Het is echt eeuwen geleden dat ik Ubuntu opgestart heb.
met vi

<esc> navigeren
/ (zoeken
K (boven)
L (rechts)
J (beneden)
H (links)

i invoegen
<esc wq! > bewaren en wegwezen
pi_44399817
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:05 schreef Aoristus het volgende:

[..]

met vi

<esc> navigeren
/ (zoeken
K (boven)
L (rechts)
J (beneden)
H (links)

i invoegen
Waarom niet gewoon nano? Dat lijkt me iets comfotabeler voor iemand die lang niet met editors heeft gewerkt. Het is prima bruikbaar om config files aan te passen, wil je geavanceerde functies dan vi inderdaad.
Powered by Janetje®
pi_44399848
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:19 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon nano? Dat lijkt me iets comfotabeler voor iemand die lang niet met editors heeft gewerkt. Het is prima bruikbaar om config files aan te passen, wil je geavanceerde functies dan vi inderdaad.
nano / edit
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 13 december 2006 @ 18:30:05 #212
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_44400086
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:05 schreef Aoristus het volgende:

[..]

met vi

<esc> navigeren
/ (zoeken
K (boven)
L (rechts)
J (beneden)
H (links)

i invoegen
Bewaren en wegwezen moet zijn <esc> :wq! , maar sneller is nog <esc>ZZ ...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Daarnaast ben ik het er mee eens dat je beter nano of misschien zelfs gedit kan gebruiken.

Als je dus op Ubuntu bent ingelogd op de grafische schil kan je met het commando

gksu gedit /boot/grub/menu.lst

verder compleet grafisch werken...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 13 december 2006 @ 18:35:11 #213
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44400202
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:19 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Ik ben nog Spartaans geschoold
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:30 schreef whoops het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Daarnaast ben ik het er mee eens dat je beter nano of misschien zelfs gedit kan gebruiken.

Als je dus op Ubuntu bent ingelogd op de grafische schil kan je met het commando

gksu gedit /boot/grub/menu.lst

verder compleet grafisch werken...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
vrai!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Je kan ook nog emacs gebruiken, maar dat vind ik zelf kut.
pi_44400717
Ok, is gelukt.
Thanks guru's
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_44400733
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:30 schreef whoops het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
:x is nog sneller..
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 13 december 2006 @ 19:05:23 #216
65490 whoops
pi_44401032
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:55 schreef slakkie het volgende:

[..]

:x is nog sneller..
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Dat is precies even snel...

Shift - Z - Z - Shift los
Shift - : - Shift los - x

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_44401204
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:05 schreef whoops het volgende:

[..]

Dat is precies even snel...

Shift - Z - Z - Shift los
Shift - : - Shift los - x

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
maar bij shift-ZZ moet je de shift ingedrukt houden en dan krijg je bij de 10000ste file wel rsi
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 13 december 2006 @ 19:16:30 #218
65490 whoops
pi_44401384
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:10 schreef devzero het volgende:

[..]

maar bij shift-ZZ moet je de shift ingedrukt houden en dan krijg je bij de 10000ste file wel rsi
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Whehehe...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_44401598
Is het niet zo dat :x ongeacht een error tijdens de write ten alle tijde zal quiten. Weet niet trouwens hoe dat met wq! zit of met ZZ.
  woensdag 13 december 2006 @ 19:39:45 #220
65490 whoops
pi_44402152
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:23 schreef slakkie het volgende:
Is het niet zo dat :x ongeacht een error tijdens de write ten alle tijde zal quiten. Weet niet trouwens hoe dat met wq! zit of met ZZ.
Als ik als user vi /etc/passwd wil quitten na een edit lijkt dat met geen van alle commando's te lukken, omdat ik er geen rechten heb uiteraard. Tot nu toe kom ik daar alleen met :q! uit...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_44402178
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:23 schreef slakkie het volgende:
wq!
"/etc/passwd" E212: Can't open file for writing
quote:
ZZ
E45: 'readonly' option is set (add ! to override)

maar ":x" geeft ook

E505: "/etc/passwd" is read-only (add ! to override) en quit niet bij mij.
pi_44402210
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:39 schreef whoops het volgende:

[..]

Als ik als user vi /etc/passwd wil quitten na een edit lijkt dat met geen van alle commando's te lukken, omdat ik er geen rechten heb uiteraard. Tot nu toe kom ik daar alleen met :q! uit...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
GMTA
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_44402319
Verdomd.. nooit zo getest eigenlijk. :x is wel mijn favo (al doe ik vaak wel autmatisch een :w ervoor. Habbit I guess.
  woensdag 13 december 2006 @ 20:03:41 #224
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44402924
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:40 schreef devzero het volgende:

[..]

"/etc/passwd" E212: Can't open file for writing
[..]

E45: 'readonly' option is set (add ! to override)

maar ":x" geeft ook

E505: "/etc/passwd" is read-only (add ! to override) en quit niet bij mij.
en daarom gebruiken wij GEEN Kutbuntu
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Doe jezelf een plezier en begin met Slackware
pi_44403211
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:03 schreef Aoristus het volgende:

[..]

en daarom gebruiken wij GEEN Kutbuntu
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Doe jezelf een plezier en begin met Slackware
Zie je ergens staan dat ik ubuntu gebruik? Ik gebruik gentoo, maar vim lijkt me redelijk universeel, dus zal de distro niet veel uitmaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop