abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43664382
Na een verse install van edgy eft zit ik met een probleem met mijn toetsenbord. De ' en de " verschijnen pas nadat ik deze heb ingedrukt en op de spatiebalk heb gedrukt. Als ik twee keer op de toetsendruk krijg respectievelijk ´ en ¨. Iemand een idee om het op te lossen?
pi_43722982
Ik wil vanuit huis een backup maken van een live website naar de backup server op kantoor. Hoe doe ik dat?
Als ik met ssh ingelogd ben op de backup server (redhat), en ik doe ftp inloggen en dan mget *.* dan moet ik elke file bevestigen. Er is vast een betere manier...
  maandag 20 november 2006 @ 20:20:21 #128
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_43727092
Hoe kan ik vanaf de commandline zien hoeveel bandbreedte er van m'n netwerkkaart wordt gebruikt en welke programma's dat innemen?

Het verkeer met m'n Ubuntu-server is opeens nogal traag en ik wil graag weten wat 'ie aan het doen is.
pi_43727227
quote:
Op maandag 20 november 2006 18:15 schreef Roönaän het volgende:
Ik wil vanuit huis een backup maken van een live website naar de backup server op kantoor. Hoe doe ik dat?
Als ik met ssh ingelogd ben op de backup server (redhat), en ik doe ftp inloggen en dan mget *.* dan moet ik elke file bevestigen. Er is vast een betere manier...
Met rsync
Powered by Janetje®
pi_43727378
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:20 schreef Tijn het volgende:
Hoe kan ik vanaf de commandline zien hoeveel bandbreedte er van m'n netwerkkaart wordt gebruikt en welke programma's dat innemen?

Het verkeer met m'n Ubuntu-server is opeens nogal traag en ik wil graag weten wat 'ie aan het doen is.
Dan zal je aan iets als MRTG moeten denken, maar of je of het verbruik per programma kan zien met een tooltje weet ik niet. Als je trouwens alleen je dataverbruik wil zien kan je ook vnstat installeren.
Powered by Janetje®
pi_43730936
quote:
Op maandag 20 november 2006 20:24 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Met rsync
rsync is hem toch niet geworden. Werd me iets te ingewikkeld. Via omwegen kwam ik uit bij wget -m -nH ftp://user:ww@domein
pi_43731674
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:09 schreef Roönaän het volgende:

[..]

rsync is hem toch niet geworden. Werd me iets te ingewikkeld. Via omwegen kwam ik uit bij wget -m -nH ftp://user:ww@domein
rsync is wel erg krachtig!

Kun je niet iets als "ssh -l user host tar zcvf - /pad/ > backup.tar.gz" doen? Je voert de tar uit op de remote machine en de uitvoer gaat naar stdout die je dmv de redirect op de lokale host in een file zet.
pi_43731706
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:38 schreef devzero het volgende:

[..]

rsync is wel erg krachtig!

Kun je niet iets als "ssh -l user host tar zcvf - /pad/ > backup.tar.gz" doen? Je voert de tar uit op de remote machine en de uitvoer gaat naar stdout die je dmv de redirect op de lokale host in een file zet.
wget werkte ook niet hij ging dood op wat sym links.

Ik heb geen ssh login op de remote server. Alleen ftp. {
pi_43731801
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:39 schreef Roönaän het volgende:

[..]

met ftp heb je het commando "prompt" om die bevestiging uit te zetten bij mget/mput.

edit: en wget heeft de optie --retr-symlinks, maakt dat verschil?
pi_43732311
quote:
Op maandag 6 november 2006 20:15 schreef whoops het volgende:

[..]

Dit topic is (mijn inziens) speciaal voor (nieuwe) Linux-gebruikers, ik heb al gevraagd of de topic titel niet aangepast kan worden...
Misschien wat laat, maar imo zijn de meeste vragen hier toch redelijk algemeen unix en niet alleen maar linux. Bv voor specifieke ubuntu vragen is er een specifiek ubuntu topic. Deze reeks is ook ooit eens opgezet voor 'algemene' unix vragen. Bijna iedereen hier gebruikt linux, maar daarom blijven het nog wel unix vragen

Dat een of andere lapzwans van een mod (zeker godlike ) de TT zomaar heeft aangepast, toont maar weer aan dat we alleen maar windows mods hebben op dig
pi_43732358
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:41 schreef devzero het volgende:

[..]

met ftp heb je het commando "prompt" om die bevestiging uit te zetten bij mget/mput.

edit: en wget heeft de optie --retr-symlinks, maakt dat verschil?
--retr-symlinks biedt geen hulp. Volgens mij heb ik net po de .listing files weggekeild
  maandag 20 november 2006 @ 22:57:45 #137
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_43732446
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:54 schreef devzero het volgende:

[..]

Misschien wat laat, maar imo zijn de meeste vragen hier toch redelijk algemeen unix en niet alleen maar linux. Bv voor specifieke ubuntu vragen is er een specifiek ubuntu topic. Deze reeks is ook ooit eens opgezet voor 'algemene' unix vragen. Bijna iedereen hier gebruikt linux, maar daarom blijven het nog wel unix vragen
En zo is het maar net Ondanks dat ik zelf hier voornamelijk kom voor issues met m'n Linux machine, ben ik ook al een paar keer goed geholpen voor dingen met m'n Mac.
  maandag 20 november 2006 @ 23:15:15 #138
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_43733118
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:39 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Gebruik ncftp. Das een veel beter ftp client waarmee je ook recursief directories kan leechen.
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:42:19 #139
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_43741188
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:54 schreef devzero het volgende:

[..]

Dat een of andere lapzwans van een mod (zeker godlike ) de TT zomaar heeft aangepast, toont maar weer aan dat we alleen maar windows mods hebben op dig
Misschien is het wat om het topic gewoon:

Het grote Unix/Linux/BSD/OSX-Command Line vragen-en-antwoorden-topic [deel zoveel]

te noemen, of iets wat daar op lijkt. Dan dek je de lading. Alleen Unix in de TT schept bij newbies nogal eens verwarring, is in het verleden gebleken.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:46:37 #140
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_43741287
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:28 schreef rickmans het volgende:
Na een verse install van edgy eft zit ik met een probleem met mijn toetsenbord. De ' en de " verschijnen pas nadat ik deze heb ingedrukt en op de spatiebalk heb gedrukt. Als ik twee keer op de toetsendruk krijg respectievelijk ´ en ¨. Iemand een idee om het op te lossen?
Waarschijnlijk staat in je Desktop Environment je toetsenbord layout op US-International i.p.v. US (of omgekeerd). Dit zou je dus ergens in Gnome of KDE in moeten kunnen stellen.

Als je dat niet kan vinden kan je altijd nog naar 'xmodmap' kijken...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:07:57 #141
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43747014
Linux/unix sucks
Are you nuts??
pi_43747130
Mocht iemand zich geroepen voelen: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=303357

Short summary:
Philips GoGear hdd6320/00
Ubuntu
Unable to get device working
Compiled from sources (not apt)
Frustrating
pi_43748224
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:11 schreef slakkie het volgende:
Mocht iemand zich geroepen voelen: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=303357
Short summary:
Philips GoGear hdd6320/00
Ubuntu
Unable to get device working
Compiled from sources (not apt)
Frustrating
Dat betekent dat dat apparaat zich niet netjes als USB-storage device presenteert. Want in principe trekt Linux het USB-storage device concept wel.

Persoonlijk zou ik het ding inleveren met de mededeling dat-ie het niet doet.
Vooral omdat er tientallen MP3 spelers zijn die je gewoon in een Linuxmachine kunt duwen en die direct automatisch gemount worden. En dat wil je toch eigenlijk?
pi_43748527
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:43 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dat betekent dat dat apparaat zich niet netjes als USB-storage device presenteert. Want in principe trekt Linux het USB-storage device concept wel.
Hij herkent hem wel, als zijnde een USB device. Het enige probleem is dat het geen storage device is, maar een MTP device. Nu kan ik met mtp-detect en gphoto2 -L wel het device zien. De grap is dat banshee, die libgphoto2 gebruikt, ook het device ziet, maar dat libgphoto2 niet mee wilt werken. Terwijl gphoto2 ook met libgphoto2 werkt...
quote:
Persoonlijk zou ik het ding inleveren met de mededeling dat-ie het niet doet.
Vooral omdat er tientallen MP3 spelers zijn die je gewoon in een Linuxmachine kunt duwen en die direct automatisch gemount worden. En dat wil je toch eigenlijk?
Dat gaat ook gebeuren als ik het donderdag niet aan de praat krijg. Heb al met Philips gesproken telefonisch, maar die "kunnen" niks voor me doen. Ze supporten alleen Windows (XP - ja.. lekker crap als je 2 2k machines hebt, waarvan 1 vmware).
pi_43750841
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:53 schreef slakkie het volgende:
Dat gaat ook gebeuren als ik het donderdag niet aan de praat krijg. Heb al met Philips gesproken telefonisch, maar die "kunnen" niks voor me doen. Ze supporten alleen Windows (XP - ja.. lekker crap als je 2 2k machines hebt, waarvan 1 vmware).
Dat 'kunnen' ze wel. Ze 'kunnen' hun software gewoon zo schrijven dat het apparaat zichzelf aanbiedt als normaal storage device. Ze willen het alleen niet.

Het Media Transfer Protocol Zit dat niet helemaal vol met DRM enzo?
pi_43755299
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:57 schreef mgerben het volgende:
Het Media Transfer Protocol Zit dat niet helemaal vol met DRM enzo?
MTP zit niet vol DRM, maar je kan er wel DRM bestanden mee overzetten. Protocol wordt ook gebruikt voor digitale camera's als ik de wiki's goed gelezen heb.
Basicly komt het erop neer dat je de disk niet kan mounten, aangezien het "geen" filesystem heeft (mensen die er meer kaas van gegeten hebben, verbeter me indien nodig), en het al zijn files in een database stored.
quote:
Dat 'kunnen' ze wel. Ze 'kunnen' hun software gewoon zo schrijven dat het apparaat zichzelf aanbiedt als normaal storage device. Ze willen het alleen niet.
De frontend van die Philips is gebaseerd op MS Mediaplayer, vandaar dat ze het alleen voor Windows maken. Kan dat op zich nog wel begrijpen, maar het limiteert mij hoe ik het apparaat kan gebruiken (en aangezien ik een ouder broertje heb van de gogear ging ik ervanuit dat ik het normaal kon mounten enzo..). Maar goed. Tis hun beslissing niet de mijne.

Maar voorlopig ziet het er naar uit dat ik hem terugga brengen.

[ Bericht 1% gewijzigd door slakkie op 21-11-2006 19:26:10 (ik goed Neederland praten) ]
pi_43779384
Heb iig een deal gemaakt met Dynabyte dat ik mijn player een weekje langer kan uitproberen voordat ik hem hoef te ruilen (ga ook met vakantie dus dat helpt).
  woensdag 22 november 2006 @ 19:48:27 #148
12221 Tijn