Stukje bij beetje kom ik steeds meer te wetenquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:33 schreef Schorpioen het volgende:
Hoe kan die andere pc weten wat het ipadres van tiffany.geendomein.com is? Je draait geen dns server zo te lezen en in de dns van de provider achter geendomein.com staat ook niks. Samba zorgt er alleen voor dat de host tiffany resolvet, maar niet tiffany.geendomein.com. De term Primary Domain Controller is wat verwarrend want het gaat daar om windows domeinen en niet om internetdomeinen. Aan tiffany.geendomein.com hangt dus geen ipadres, alleen op tiffany zelf zal ie resolven omdat je hem daar in je hosts bestand hebt gezet. Dat kun je ook op al je andere pc's doen of je kan een locale dns server gaan draaien voor geendomein.com zodat je niet met tig verschillende hosts bestanden zit die je moet bijhouden.
Dat werkt stukken beter! geen_pc2 resolved inmiddelsquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:50 schreef devzero het volgende:
[..]
Volgens mij moet dat ook wins zijn ipv winbind (het was al laat gisterenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.)Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dat is een goeiequote:Draait dat programma wel, kun je met "netstat -at" kijken of er iets aan poort 8080 hangt?
Crontab instellen met output naar een bestandje en die via php uitlezen en naar web schrijvenquote:Op maandag 18 december 2006 11:54 schreef Tijn het volgende:
Beste mensen, ik heb een dingetje waar ik even niet uitkom. Het zit zo: ik heb een account op een Unix-server op school voor m'n webspace enzo. Aan dit account hangt een diskquota. Ik kan via de shell zonder problemen inloggen en met "quota -v" opvragen hoe ik op dit moment zit qua vrije schijfruimte.
Maar ik zou het relaxter vinden als ik het via het web kon uitlezen. Zeker ook voor de andere mensen die van dit account gebruik maken (het is een webaccount voor m'n hele projectgroep), want die zijn niet zulke commandline ridders als ikom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Echter, wanneer ik via PHP iets als <?php echo exec('quota -v'); ?> doe, dan krijg ik niet m'n eigen quota te zien, maar die van de www-user.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik dacht, misschien kan ik met het su-commando switchen naar de user waarvan ik het quota wil weten, maar dan moet ik het wachtwoord natuurlijk intypen en dat lukt niet via PHP. Ik heb ook gevonden (door de manpage van su te lezen) dat je het vragen van het password kunt omzeilen door de rhosts-file te editten. Maar dat zou betekenen dat iedereen die de webserver gebruikt op m'n account zou kunnen zonder password en dat lijkt me een bijzonder slecht idee.
Verder weet ik even niets... Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?
Whehe. Daar heb ik ook al aan gedachtquote:Op maandag 18 december 2006 11:59 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Crontab instellen met output naar een bestandje en die via php uitlezen en naar web schrijvenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:quota -v > bestandje.txt
rsh: bestandje.txt: restricted
/tmp misschien?quote:Op maandag 18 december 2006 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Whehe. Daar heb ik ook al aan gedachtom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Maar helaas heb ik maar beperkte shell accessJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
[..]
Nee, ook nietquote:Op maandag 18 december 2006 12:07 schreef Keiichi het volgende:
[..]
/tmp misschien?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Omdat m'n restricted shell access dat niet toelaatquote:Op maandag 18 december 2006 12:18 schreef slakkie het volgende:
Waarom niet quota -v > $HOME/quota-file (of $WEBSPACE_LOC/quota)
Ah, dit is al aardig tof, dit werkt welquote:Anders: quota -v | mail -s 'Quota mailtjes' tijn@school.nl,project_lid@school.nl
Krijg je het per mail.
Dat zag ik, maar wellicht zat je in een verkeerde dir, en zou het wel mogelijk geweest zijn om het te redirecten naar je webspace dir. Blijkt van niet dus.quote:Op maandag 18 december 2006 12:23 schreef Tijn het volgende:
Omdat m'n restricted shell access dat niet toelaatom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.(zie boven)Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Kun je het dan niet gelijk pipen naar de site via ftp?quote:Op maandag 18 december 2006 12:18 schreef slakkie het volgende:
Waarom niet quota -v > $HOME/quota-file (of $WEBSPACE_LOC/quota)
Anders: quota -v | mail -s 'Quota mailtjes' tijn@school.nl,project_lid@school.nl
Krijg je het per mail.
Kun je iets duidelijker zijn over wat die emulator nodig heeft aan argumenten/parameters?quote:
Ha, het is inmiddels geluktquote:Op maandag 18 december 2006 12:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, dit is al aardig tof, dit werkt welom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Nu nog even bedenken of ik dit handig in kan zetten.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Denk niet dat de admins daar blij mee zijn.. Verstuur je mail gewoon naar een echt adres, redirect het daar naar /dev/nullquote:Op maandag 18 december 2006 17:23 schreef Tijn het volgende:
Nu heb ik een cron job draaien die elke minuut zo'n mailtje naar een bogus-adres verstuurt, zodat de website redelijk up-to-date isom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ja, ik heb het nu zo dat 'ie naar m'n eigen adres mailt, van waar ik het met een rule de prullenbak in dirigeer.quote:Op maandag 18 december 2006 21:24 schreef slakkie het volgende:
[..]
Denk niet dat de admins daar blij mee zijn.. Verstuur je mail gewoon naar een echt adres, redirect het daar naar /dev/null
Dev null mailen kan, in je aliases file:quote:Op maandag 18 december 2006 21:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik heb het nu zo dat 'ie naar m'n eigen adres mailt, van waar ik het met een rule de prullenbak in dirigeer.
Zou het trouwens niet werken om direct naar /dev/null te mailen?
Ok. Maar waarom aliassen? Ik krijg op m'n eigen Linux-machine geen foutmelding als ik direct "mail /dev/null" intyp.quote:Op maandag 18 december 2006 21:40 schreef slakkie het volgende:
[..]
Dev null mailen kan, in je aliases file:
devnull: /dev/null
newaliases en klaar.
Zou de server dan niet nog dagen lang blijven proberen om al die mailtjes proberen te bezorgen? Ik kan me voorstellen dat ze daar niet blij mee zijnquote:Ahh, ok, met bogus begreep ik niet bestaand adres.
ja kan het ook direct /dev/null'en ja, de exitcode is netjes 0.quote:Op maandag 18 december 2006 21:43 schreef Tijn het volgende:
Ok. Maar waarom aliassen? Ik krijg op m'n eigen Linux-machine geen foutmelding als ik direct "mail /dev/null" intyp.
Welke networkmanager gebruik je?quote:Op maandag 18 december 2006 21:47 schreef Slappy het volgende:
Ik heb dus een draadloze netwerk.
Maar met de beveiling Wpa maar ik kan alleen Wep vinden in het menu van Netwerken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop