Gister avond ging ik rond 00:00 uur naar bed toe, ik werdt later waker door een flinke knal, ik wist niet wat het was maar ik dacht even aan een explosie, zo hoorde het ook. Ik wou de radar even bekijken maar helaas lag mijn internet er even fijn uit, opeens zag ik weer een flits en toen dacht ik gelijk aan onweer, deed de voordeur open en ja hoor het donderde en het kwam ook nog eens mijn kant op
![]()
mijn nacht kon niet meer stuk toen er echt enorme grote druppels naar beneden kwam zetten, even later begon het echt met bakken uit de hemel te vallen, 10 min later werdt het weer droger, totaan 8.8mm uit die bui gevallen. Even later weer geflits, deze ging langs mij en bracht een paar druppels. Toaal dus 8.8mm vanacht.
Vanmorgen keek ik weer op mijn weerstation, toen moest er ook nog wat buien zijn over getrokken, toen stond er 12.5mm aan regen. Ik had mijn twijfels of het vandaag nog wel iets werdt, toen ik om 7:15 naar mijn werk ging kon ik mijn ogen niet geloven, FLITS paar seconden later flinke dreunen, en ja hoor het onweerde in de verte (kleine 5 a 10km van mij vandaan), ik heb mijn regenkleren maar aangetrokken want toen begon het juist ook te regenen. Toen ik meer uitkijk kreeg kon ik mijn ogen helemaal niet meer geloven toen ik een SHELF CLOUD op mij af zag stormen, damn mijn dag kan toen echt al niet meer stuk!!!
![]()
ik heb momenteel geen camera tot beschrikbaar, die heeft mijn vriendin nu even, wel kon ik het even niet laten om mijn MOBIEL met 2MP camera te pakken en even een foto te maken van die shelf, de foto volgt later vanavond
Toen ik aan het werk was begon de hel los te barsten, het begon enorm te waaien toen de shelf over kwam, flinke windstoten zaten ertussen en toen kwam het weer met bakken uit de hemel vallen! Ook hoorde ik flinke donderslagen
![]()
mijn dag kan niet meer stuk!
![]()
Later bleef het rustig door regenen, vanmiddag bleef het maar wat regenen, maar later kwamen er toch weer forse buien opzetten, op weg naar huis kwam ik in een flinke regenval terecht, 1maal thuisgekomen keek ik op mijn Weerstation en momenteel mag ik 22.7mm ontvangen, jaartotaal staat dan ook op 445.9mm.
Al met al was vanacht en smorgen de mooiste momenten van de dag, zolang ik dit maar heb dan is mijn dag goed! Alleen jammer dat ik geen uitgebreide foto's kon maken met mijn D70, maar aan de andere kant maakt het mij ook niet echt veel uit
![]()
Dit was mijn dag verslag tot nu toe
![]()
hoop dat ik nog een aantal flinke buien mag verwelkomen