Het probleem ligd meer aan zijn broertje ipv computersquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:38 schreef MinderMutsig het volgende:
Jij bent toch de man met verstand van computers? Fix het dan gewoon.![]()
Voor die fabricatie zijn zijn ouders verantwoordelijk, misschien die eens aanspreken?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:42 schreef EleQusion het volgende:
[..]
Het probleem ligd meer aan zijn broertje ipv computers![]()
Mijn broer kan ik niet fixen. Heb 'm ca 100x verteld hoe hij er zelf voor kan zorgen dat ie met z'n p2p-zooi de internetverbinding laat dichtslibben...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:42 schreef EleQusion het volgende:
[..]
Het probleem ligd meer aan zijn broertje ipv computers![]()
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Voor die fabricatie zijn zijn ouders verantwoordelijk, misschien die eens aanspreken?![]()
Wees eens lief en leg het mijnquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:46 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Mijn broer kan ik niet fixen. Heb 'm ca 100x verteld hoe hij er zelf voor kan zorgen dat ie met z'n p2p-zooi de internetverbinding laat dichtslibben...
Het zit ongeveer zo:quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wees eens lief en leg het mijnook even uit.
![]()
Nou... ik zou er niet echt rouwig om zijnquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:48 schreef duivelinnetje het volgende:
Is rot voor je, maar helaas niks aan te doen..........of je broertje doodschieten, maar dat zal geen oplossing zijn denk ik?
Er is al een complete Soap aan de gangquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:53 schreef EleQusion het volgende:
1a. Limit eraf halen. gevolg; ouders komen klagen > jy legd uit dat het door p2p gebruik komt > broertje krijgt op kop
1b. Ouders direct aanspreken
2. P2P-Client aanraden met remote beheer (en als je hooggeskilled bent in scripts onwikkelen laat je een ander computer pingen, staat die aan = limit erop)
verder zou ik niet kunnen verzinnen
In het verleden heb ik internet nog wel gewoon eens uitgedonderd omdat m'n broer lag te kwallenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:53 schreef Henno het volgende:
Gelukkig heb ik een broer die rustig blijft als ik het weer eens verneukt hebEn van dreigementen of onredelijke eisen zou ik ook niet harder gaan werken.
je broer heeft gelijk, wat ben jij voor een n00b?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:35 schreef Keiichi het volgende:
(3mbit voor gewoon internet, 256kbit voor p2p)
Ik had 'm wel meer down willen geven, maar ik heb dat kreeg ik met het bandbreedte limieten niet goed voor elkaarquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:56 schreef piemelpap het volgende:
[..]
je broer heeft gelijk, wat ben jij voor een n00b?
256kbitdaar kan ik nauwlijks milfhunter samples meekijken man
![]()
leechen met 32kb/s duurt telangquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:59 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik had 'm wel meer down willen geven, maar ik heb dat kreeg ik met het bandbreedte limieten niet goed voor elkaar![]()
Maar goed, zoals vermelde in een eerdere reactie van mij is dat ik veelvuldig m'n broer erop gewezen heb en uitgelegd heb hoe dit voorkomen kan worden en gewoon niet luisteren...
En als je PC toch 24/7 aanstaat krijg je de films uiteindelijk toch wel binnen![]()
Als ie klaar is met leechen, begint ie wel aan de volgende leech.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 04:06 schreef piemelpap het volgende:
[..]
leechen met 32kb/s duurt telang![]()
hoe langzamer de verbinding, hoe langer hij zn comp aan moet laten staan om teleechen = meer stroomkosten![]()
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:41 schreef Keiichi het volgende:
There's nothing broken. Nothing to fix![]()
Jah, z'n film downloads gaan niet zo snel als ie zou willen. Maar dat is niet kapot![]()
als iemand op dat tijdstip belt kan hij mooi nog een dag extra wachten, tenzij die uren dubbel betaald worden natuurlijk, normaal 30 euro (vriendenprijs), wordt zo 60 euro per uur, daar doe ik het wel voor. Uurtje faktuurtjequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:01 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ken het verhaal, maar dan ben ik het broertje die zijn broer uit zijn bed belt.
had hij maar geen Systeem beheerder moeten worden![]()
9 van de 10 routers draaien op een linux kernel.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 08:38 schreef MailGozer het volgende:
256 kb voor hem brrrrrrrr, je heet toch geen zalm van achteren he? Stel hij doet niet aan p2p maar wil eens lekker gamen, verneuk jij mooi zijn ping met je linux-gedoe, gewoonweg een router nemen en ieder zijn gang laten gaan, word het dan voor iemand te traag dan is het zo gevonden wie de oorzaak is.
9 van de 10 misschien niet, maar best veel ja. Maar dat soort waarheden heeft meneer MailGozer niks aan, want hij snapt nog niet eens dat ping-tijden geen ruk met bandbreedte te maken hebben.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:40 schreef RainofDeath het volgende:
9 van de 10 routers draaien op een linux kernel.![]()
Linux Windows Unix etc etc 1 pot nat.... neem dan een 8mBit lijn dat scheelt ook weer......of install een (net)limiter op zijn pc en maak duidelijke afspraken over gebruik ervan.(je kan zelfs ff in zijn pc/register de maxdown/up aanpassen lijkt mij)quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:40 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
9 van de 10 routers draaien op een linux kernel.![]()
Als ik tering veel ga down/uploaden dan is mijn ping tijd naar welke server dan ook toch echt langzamer.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:52 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
9 van de 10 misschien niet, maar best veel ja. Maar dat soort waarheden heeft meneer MailGozer niks aan, want hij snapt nog niet eens dat ping-tijden geen ruk met bandbreedte te maken hebben.
Om de 1 of andere reden gaat dit alleen op bij computers.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:01 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ken het verhaal, maar dan ben ik het broertje die zijn broer uit zijn bed belt.
had hij maar geen Systeem beheerder moeten worden![]()
Klopt, is ook idioot Je eist toch ook niet van je broer de bouwvakker dat hij om 3 uur 's nachts het losgekomen tegeltje in de badkamer even komt fixen?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:54 schreef Keltie het volgende:
[..]
Om de 1 of andere reden gaat dit alleen op bij computers.
En het is dan ook complete bullshit.
Dat is precies wat hij nou op de Linux server doet, een limiet op het dataverkeer gooien. Veel beter om dat op de server te doen, dan kan broerlief (die trouwens een iBook heeft, weet niet of die netlimiter voor OS X wel bestaat?) er ook niet omheen proberen te komen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:00 schreef MailGozer het volgende:
of install een (net)limiter op zijn pc en maak duidelijke afspraken over gebruik ervan.(je kan zelfs ff in zijn pc/register de maxdown/up aanpassen lijkt mij)
Inderdaad. Vergelijk het met een snelweg. Of de weg nou 2 of 4 banen heeft, in principe kun je even snel van a naar b (wat precies is wat een ping meet: reactietijd, niet de hoeveelheid data). Je kunt niet opeens harder rijden met die extra banen. Het maakt het alleen wat gemakkelijker om veel verkeer tegelijk te realiseren.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:06 schreef Lunar het volgende:
Als ik tering veel ga down/uploaden dan is mijn ping tijd naar welke server dan ook toch echt langzamer.
Wauw, eindelijk eens iemand waar ik het mee eens ben. We zijn wel een uitstervend ras hè?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:35 schreef Neuralnet het volgende:
Datalimiet van 100 MB per dag is ruim voldoende om de hele dag te Fok!ken, de chatten en wat MP3's te downloaden.
De onkunde van iemand waarvan je niet eens zeker weet of ie thuis woontquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:35 schreef Keiichi het volgende:
Sinds kort schijnt m'n broer weer thuis zitten.Mijn klacht is dat ik met de schuld word opgezadeld voor de onkunde van iemand zelf![]()
Tsja, ik gooi dan de netwerk plat / wijzig een paar dingen in xp en kijk even of ze naar me luisteren.. doen ze dat niet, regelen ze het zelf maar hoor..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik doe thuis ook het ICT beheer en je krijgt er inderdaad weinig waardering voor terug.Als het hele zooitje vlekkeloos werkt hoor je niemand en als er wat mis is is het geklaag niet van de lucht.
Dan pak ik ook mij zelf.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Tsja, ik gooi dan de netwerk plat / wijzig een paar dingen in xp en kijk even of ze naar me luisteren.. doen ze dat niet, regelen ze het zelf maar hoor..
Als hier thuis flink gedownload werd was het gamen niet te doen, de pingtijd op ET was torenhoog, als jij daarvan de oorzaak dan wel weet te vertellen graag.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:52 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
9 van de 10 misschien niet, maar best veel ja. Maar dat soort waarheden heeft meneer MailGozer niks aan, want hij snapt nog niet eens dat ping-tijden geen ruk met bandbreedte te maken hebben.
Zie Internetverbinding beheren en overal de schuld van krijgen voor een uitleg.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:12 schreef MailGozer het volgende:
Als hier thuis flink gedownload werd was het gamen niet te doen, de pingtijd op ET was torenhoog, als jij daarvan de oorzaak dan wel weet te vertellen graag.
Zonder p2p was de ping plots veel en veel beter.![]()
quote:Stel hij doet niet aan p2p maar wil eens lekker gamen, verneuk jij mooi zijn ping met je linux-gedoe
ooit wel eens met een dierenarts of iemand die veel van verzekeringen weet gesproken?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:54 schreef Keltie het volgende:
[..]
Om de 1 of andere reden gaat dit alleen op bij computers.
En het is dan ook complete bullshit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |