abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41152437
De situatie:

- Ouderlijkhuis met ADSL verbinding.
- Een broer die recentelelijk 24/7 thuis zit en graag films download

Het 2de puntje is opzich al een klacht waard.

Hier volgt het verhaal.
Omdat mijn ouders redelijk diginoob zijn beheer ik een beetje het internet + pc's van hun. Vanaf m'n eigen plekje hou ik alles een beetje in de gaten. Als hun internet bijvoorbeeld uitvalt, bel ik hun meestal ook om te checken of de stroom nog wel werkt daar. Nooit echte problemen iig.

Sinds kort schijnt m'n broer weer thuis zitten. Die is een zeer fanatieke film downloader en denkt alles heel goed te weten. Omdat z'n laptop WiFi heeft, wou ie graag draadloos internetten op z'n iBoek. Hiervoor heeft ie een of ander bagger SiteCom WiFi geval gekocht.
Ik wist nog eens niet dat ie zo'n ding gekocht had en gebruikte, dus krijg ik opeens een SMSje dat hij eiste dat ik het internet terug aan zette voor hem. Ik logde in op de linux server daar en was geheel niets aan de hand. Uiteindelijk bleek z'n WiFi geval gewoon vroegtijdig overleden te zijn.

In de tijd vanaf dat hij thuis zat, merkte ik dat het internet daar steeds slomer ging werken (heftig bittorrent gebruik, zonder ook maar soort van limieten bij de software in te stellen). Hiervoor had ik een bandwidth limiter ingesteld die enkel en alleen voor p2p-zutzooi werkt. (3mbit voor gewoon internet, 256kbit voor p2p)
Dus een half uur geleden (3 uur 's nachts ja) belt ie me en eist ie wederom dat ik z'n internet terug aanzet, want niets werkte!
Na pogingen om te trouble shooten bleek dat het internet eigenlijk wel werkte, maar dat z'n downloads o-zo-langzaam gingen. Ik legde alles uit, maar alles ontkennen en mij niet geloven en stug blijven zeggen dat het internet niet werkt.

Mijn klacht is dat ik met de schuld word opgezadeld voor de onkunde van iemand zelf
pi_41152480
Jij bent toch de man met verstand van computers? Fix het dan gewoon.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_41152516
There's nothing broken. Nothing to fix

Jah, z'n film downloads gaan niet zo snel als ie zou willen. Maar dat is niet kapot
pi_41152527
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:38 schreef MinderMutsig het volgende:
Jij bent toch de man met verstand van computers? Fix het dan gewoon.
Het probleem ligd meer aan zijn broertje ipv computers
pi_41152562
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:42 schreef EleQusion het volgende:

[..]

Voor die fabricatie zijn zijn ouders verantwoordelijk, misschien die eens aanspreken?
pi_41152572
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:42 schreef EleQusion het volgende:

[..]

Mijn broer kan ik niet fixen. Heb 'm ca 100x verteld hoe hij er zelf voor kan zorgen dat ie met z'n p2p-zooi de internetverbinding laat dichtslibben...
pi_41152576
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Voor die fabricatie zijn zijn ouders verantwoordelijk, misschien die eens aanspreken?

M'n vader treed als intermediar tussen mij en m'n broer op
pi_41152593
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:46 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Mijn broer kan ik niet fixen. Heb 'm ca 100x verteld hoe hij er zelf voor kan zorgen dat ie met z'n p2p-zooi de internetverbinding laat dichtslibben...
Wees eens lief en leg het mijn ook even uit.
pi_41152599
Is rot voor je, maar helaas niks aan te doen..........of je broertje doodschieten, maar dat zal geen oplossing zijn denk ik?
pi_41152632
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wees eens lief en leg het mijn ook even uit.
Het zit ongeveer zo:

In zijn geval heeft ie 500 tot 1000 connecties ongeveer openstaan met mede-p2p-ers. Elk van die connecties wilt zich met een upload of download vullen. In een normale situatie word er om de beurt van de connecties data doorgelaten als het ware (een queue)

Als je daar bijvoorbeeld ook gewoon verkeer zoals email wilt doen, moet 1 zo'n verbinding het delen met al die andere verbindingen waardoor je bagger lang kan wachten

p2p heb ik nu een eigen queue gegeven
pi_41152639
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:48 schreef duivelinnetje het volgende:
Is rot voor je, maar helaas niks aan te doen..........of je broertje doodschieten, maar dat zal geen oplossing zijn denk ik?
Nou... ik zou er niet echt rouwig om zijn (zeg ik nu blijft familie...)
pi_41152645
1a. Limit eraf halen. gevolg; ouders komen klagen > jy legd uit dat het door p2p gebruik komt > broertje krijgt op kop
1b. Ouders direct aanspreken
2. P2P-Client aanraden met remote beheer (en als je hooggeskilled bent in scripts onwikkelen laat je een ander computer pingen, staat die aan = limit erop)

verder zou ik niet kunnen verzinnen
pi_41152651
Gelukkig heb ik een broer die rustig blijft als ik het weer eens verneukt heb En van dreigementen of onredelijke eisen zou ik ook niet harder gaan werken.
pi_41152673
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:53 schreef EleQusion het volgende:
1a. Limit eraf halen. gevolg; ouders komen klagen > jy legd uit dat het door p2p gebruik komt > broertje krijgt op kop
1b. Ouders direct aanspreken
2. P2P-Client aanraden met remote beheer (en als je hooggeskilled bent in scripts onwikkelen laat je een ander computer pingen, staat die aan = limit erop)

verder zou ik niet kunnen verzinnen
Er is al een complete Soap aan de gang

Het probleem is dat m'n ouders niet komen klagen als het langzaam is terwijl ik wel vind dat ze niet hoeven te lijden onder m'n broers download gedrag. Ik heb dit ook uitgelegd en ze lijken het te snappen.

Over puntje 2. Azureus zou met de nieuwste versie z'n eigen limieten a.d.h.v. ping tijden in kunnen stellen. Maar het is maar de vraag of m'n broer dat uberhaupt gebruikt.
pi_41152678
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:53 schreef Henno het volgende:
Gelukkig heb ik een broer die rustig blijft als ik het weer eens verneukt heb En van dreigementen of onredelijke eisen zou ik ook niet harder gaan werken.
In het verleden heb ik internet nog wel gewoon eens uitgedonderd omdat m'n broer lag te kwallen
pi_41152683
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:35 schreef Keiichi het volgende:
(3mbit voor gewoon internet, 256kbit voor p2p)
je broer heeft gelijk, wat ben jij voor een n00b?
256kbit daar kan ik nauwlijks milfhunter samples meekijken man
pi_41152701
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:56 schreef piemelpap het volgende:

[..]

je broer heeft gelijk, wat ben jij voor een n00b?
256kbit daar kan ik nauwlijks milfhunter samples meekijken man
Ik had 'm wel meer down willen geven, maar ik heb dat kreeg ik met het bandbreedte limieten niet goed voor elkaar

Maar goed, zoals vermelde in een eerdere reactie van mij is dat ik veelvuldig m'n broer erop gewezen heb en uitgelegd heb hoe dit voorkomen kan worden en gewoon niet luisteren...

En als je PC toch 24/7 aanstaat krijg je de films uiteindelijk toch wel binnen
pi_41152717
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:52 schreef Keiichi het volgende:
-verhaal-
pi_41152747
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:59 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik had 'm wel meer down willen geven, maar ik heb dat kreeg ik met het bandbreedte limieten niet goed voor elkaar

Maar goed, zoals vermelde in een eerdere reactie van mij is dat ik veelvuldig m'n broer erop gewezen heb en uitgelegd heb hoe dit voorkomen kan worden en gewoon niet luisteren...

En als je PC toch 24/7 aanstaat krijg je de films uiteindelijk toch wel binnen
leechen met 32kb/s duurt telang
hoe langzamer de verbinding, hoe langer hij zn comp aan moet laten staan om teleechen = meer stroomkosten

wat is het email adres van je broertje? ik laat hem dit wel ff uitprinten en aan je ouders laten zien, je ouders kunnen door jou meer gaan betalen
pi_41152769
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 04:06 schreef piemelpap het volgende:

[..]

leechen met 32kb/s duurt telang
hoe langzamer de verbinding, hoe langer hij zn comp aan moet laten staan om teleechen = meer stroomkosten
Als ie klaar is met leechen, begint ie wel aan de volgende leech.
m.a.w. die pc staat toch wel 24/7 aan.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 04:58:15 #21
92627 Scat-man
Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop
pi_41153017
Wat hebben jij en je broer last van dictatoriaal gedrag, je broer eist gelijk en jij verdomd het om de upload en download voor p2p/torrent te verhogen.
Zet het lekker op 50/50 en wacht het gekibbel van je ouders af en leg dan uit dat het door broerlief z'n internetgedrag komt.
Of hebben je ouders totaal geen overwicht over hun kinderen.

Ik las iets over Linux, als je IPCop gebruikt dan is het heel makkelijk aan te passen.
pi_41153224
op een bedrijf waar ik werkte wouden ze dat ik voor elke 404 page de ISP ging bellen.

pauper bedrijf
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41153291
Jij hebt een linux server draaien voor je ouders en broertje? Ik zou zeggen dat ze het kunnen bekijken, meldt je ouders je kutbroertje moet z'n kutkop houden en dat hij aansprakelijk is omdat hij ze dingen onderneemt waar jij niks van weet (WiFi aansluiten) en dat hij de lijn dicht trekt + dat hij zich met illegale praktijken bezighoudt (downloaden mag, dat weet ik maar een digibeet niet) .

Straks krijg jij wegens p2p'en nog op je sodemieter van weet ik veel wat voor instantie omdat jij de lijn beheert
pi_41153746
ja, dat p2p is kut.. complete i-net stopt er zowat mee... en je kan nieteens aanmelden op msn enzo..
ik gebruik het niet.. maar mijn broertje wel vaak...
Back to the 70's
pi_41153864
meldt hem bij BREIN aan
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')