FOK!forum / Klaagbaak / PAS OP: Simyo (en KPN) oplichters!!
knisnawvrijdag 25 augustus 2006 @ 03:08
Onlangs ben ik 3 weken naar Kroatie geweest. Voor de vakantie had ik nog het saldo verhoogd tot ruim ¤14,- en dat moest toch ruim voldoende zijn. Mijn mobiel met daarin een Simyo-simkaart had ik mee en op lock staan (zoals altijd). In Kroatie aangekomen heb ik een paar smsjes gestuurd (50ct per sms) en verder niets.. De rest van de tijd lag hij in een opbergvakje van de auto. Op de 4e dag (na het 7e smsje) kreeg ik ineens een berichtje van Simyo; mijn beltegoed zou onder de 2 euro zijn gekomen en mogelijk zelfs onder de 0. Had echt geen idee waar dat door kon komen en heb daarna noodgedwongen alleen nog de mobiel van mijn vriendin gebruikt die ook Simyo heeft. Even later bleken ook haar ¤25 beltegoed foetsie! Eenmaal thuis gekomen ben ik op de persoonlijke pagina van Simyo gaan kijken en kreeg toen dit te zien:

huidig beltegoed: -8,49

verbruik:

10 × Gesprekken vanuit het buitenland -13,50
3 × Europa -10,00
1 × Italie:

17-07-2006 15:35 | Gesprek naar 0031653061368**** | 00:00:24 | -1,25

1 × Kroatie:

21-07-2006 17:22 | Gesprek naar 0031653061368**** | 00:05:44 | -7,50

1 × Oostenrijk:

17-07-2006 14:05 | Gesprek naar 0031653061368**** | 00:00:28 | -1,25

7 × Europa - SMS -3,50

4 × Ontvangen gesprekken in het buitenland -9,05
2 × Europa -8,75
1 × Kroatie:

21-07-2006 17:22 | Ontvangen gesprek | 00:05:44 | -7,50

1 × Oostenrijk:

17-07-2006 14:05 | Ontvangen gesprek | 00:00:28 | -1,25

2 × Vakantielanden Europa -0,30
2 × Italie:
17-07-2006 15:35 | Ontvangen gesprek | 00:00:24 | -0,15
17-07-2006 15:58 | Ontvangen gesprek | 00:00:38 | -0,15


Ze laten je dus leuk 2x betalen (inkomend en uitgaand) voor een gesprek dat je niet gevoerd hebt. Heb toen een email gestuurd naar Simyo met de vraag wat er aan de hand was en kreeg dit antwoord:

Bij simyo is de voicemail standaard ingeschakeld. Wanneer u in het
buitenland een gesprek niet beantwoord, wordt de beller net als in Nederland
doorgeschakeld naar de voicemail.
Er wordt dan betaalt voor het ontvangen van een gesprek, vanaf de
Nederlandse grens naar uw mobiele toestel, en voor een uitgaand gesprek, uw
voicemail heeft immers het gesprek aangenomen, vanaf uw mobiele telefoon
naar de voicemailbox in Nederland.


en een ander:

Zodra men gebeld wordt in het buitenland en deze wordt doorgeschakeld naar
uw voicemail dan wordt dit als een inkomend gesprek berekend of er nu wel of
geen bericht is ingesproken. Op de site staat vermeld dat u uw voicemail uit
kunt zetten door te bellen met nummer 12339.Vanuit het buitenland is dit
00316120012339.


In het buitenland hebben we alleen ge'sms't en nemen we geen telefoontjes aan, bellen we niet, en luisteren geen voicemail af. Toch weten die honden een manier te vinden om je even te laten dokken!
Wij zijn niet degenen die naar de voicemailbox in Nederland bellen en hebben op de site niets kunnen vinden waaruit af te leiden is dat er betaald moet worden voor pogingen van anderen om jou te bereiken! Sure.. het zal wel "normaal" zijn volgens die gasten maar ze doen ook geen enkele moeite om er ook maar één regel tekst aan te besteden op hun site.
Wat me pas echt kwaad maakt is dat ik in december gebeld heb met de vraag of die voicemail uit kan.
"NEE, DAT IS NIET MOGELIJK BIJ ONS"
WAT!!! Die zal wel nieuw geweest zijn bij de helpdesk, te druk met d'r make-up of wat dan ook maar uiteindelijk is dit toch niets anders dan MISLEIDING! Ze werkt er niet voor niets!! Eerst vertellen ze je ff dat je dat rotding niet uit kan zetten, vervolgens buiten ze het uit en dan vertellen ze je doodleuk dat je één of ander pokkenummertje kan bellen om die shit uit te zetten.

We gaan ook direct kappen met Simyo en met telefoon via KPN.. Willen zsm van die oplichters af! Heb gehoord dat Vodafone haar klanten ook al op deze manier naait.. Helaas valt er (nog) niet veel te doen tegen dit soort praktijken.
Mr.Noodlevrijdag 25 augustus 2006 @ 03:10
Je moet dat ook alleen in NL gebruiken...
rudedeltadudevrijdag 25 augustus 2006 @ 03:13
jeuzus, waar heb je het over?
20 euro ofzo.. stel je niet aan...
Sebasservrijdag 25 augustus 2006 @ 03:16
Ik heb met Simyo geen eens bereik in duitsland, pokke provider.
knisnawvrijdag 25 augustus 2006 @ 03:18
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:13 schreef rudedeltadude het volgende:
jeuzus, waar heb je het over?
20 euro ofzo.. stel je niet aan...
Dat geld kan me ook gestolen worden.. Vergeet niet dat er waarschijnlijk veel meer mensen zijn die hun btg zo kwijtgeraakt zijn dus dat is lekker cashen voor Simyo. Ik, m'n vriendin en m'n ouders horen iig tot die groep.
Mr.Noodlevrijdag 25 augustus 2006 @ 03:20
Op sommige telefoons kun je gewoon de voicemail uitzetten..
Tenminste die van mij wel.
F4T4L_3RR0Rvrijdag 25 augustus 2006 @ 03:21
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:16 schreef Sebasser het volgende:
Ik heb met Simyo geen eens bereik in duitsland, pokke provider.
Goed dat je het zegt! (moet binnenkort naar Duitsland voor een weekje)

Wat ook waardeloos is, dat ze bij Simyo 0909 en 0906 nummers hebben geblokkeerd, en is niet aan te zetten.

Tijdje terug kon je geen sms berichten naar verkorte nummers sturen en sinds een tijdje valt me op dat alle gesprekken doorgeschakeld worden wanneer ik een gesprek begin. (terwijl de voicemail bij mij WEL uitstaat. )

Ik ben dus echt opzoek naar een alternatieve provider.
F4T4L_3RR0Rvrijdag 25 augustus 2006 @ 03:21
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:20 schreef Mr.Noodle het volgende:
Op sommige telefoons kun je gewoon de voicemail uitzetten..
Niet bij Simyo.
DANIELX1vrijdag 25 augustus 2006 @ 03:23
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:21 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Niet bij Simyo.
Echt wel, bij instellingen van je telefoon zelfs!
Sebasservrijdag 25 augustus 2006 @ 03:25
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:21 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt! (moet binnenkort naar Duitsland voor een weekje)

Wat ook waardeloos is, dat ze bij Simyo 0909 en 0906 nummers hebben geblokkeerd, en is niet aan te zetten.

Tijdje terug kon je geen sms berichten naar verkorte nummers sturen en sinds een tijdje valt me op dat alle gesprekken doorgeschakeld worden wanneer ik een gesprek begin. (terwijl de voicemail bij mij WEL uitstaat. )

Ik ben dus echt opzoek naar een alternatieve provider.
Ik heb toen ik in duitsland was, alle 4 de provider's die mijn telefoon ontving geprobeerd.
Allemaal Acces denied..

Hebben ze die nummer geblokkeerd ?
Was me nog niet opgevallen, ik gebruik hem alleen maar voor enkele noodgevallen (zit in oude telefoon)
T-Mobile is trouwens een goeie provider, misschien zijn de GPRS kosten wat hoog..
Sebasservrijdag 25 augustus 2006 @ 03:26
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:23 schreef DANIELX1 het volgende:

[..]

Echt wel, bij instellingen van je telefoon zelfs!
Dan ben ik benieuwd waar, ik heb op 5 verschillende telefoon's in de afgelopen 2 jaar alle opties alle menu's alles gezien, en nergens heb ik dat gevonden..
F4T4L_3RR0Rvrijdag 25 augustus 2006 @ 03:28
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:23 schreef DANIELX1 het volgende:

[..]

Echt wel, bij instellingen van je telefoon zelfs!
Maar wijzigingen worden gewoon keihard genegeerd.

Ze lijken doorgevoerd te zijn, maar haal daarna je status maar op... (ongewijzigd)
erikkllvrijdag 25 augustus 2006 @ 03:29
Dit is algemeen bekend. Je bent dus gewoon een enorme sukkel.

Serieus waar, IEDEREEN weet dat je je voicemail UIT moet zetten in het buitenland!
F4T4L_3RR0Rvrijdag 25 augustus 2006 @ 03:30
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:25 schreef Sebasser het volgende:

[..]

Ik heb toen ik in duitsland was, alle 4 de provider's die mijn telefoon ontving geprobeerd.
Allemaal Acces denied..

Hebben ze die nummer geblokkeerd ?
Was me nog niet opgevallen, ik gebruik hem alleen maar voor enkele noodgevallen (zit in oude telefoon)
T-Mobile is trouwens een goeie provider, misschien zijn de GPRS kosten wat hoog..
T-Mobile moet ik ook niks meer van hebben.

Ooit prepaidpakket gekocht, kwam thuis: telefoon met zwarte punten in display (monochroom) teruggegaan naar winkel, zei die meuk opgestuurd (prepaidpaketten worden niet geruild) krijg ik 2 maanden later de zooi beschadigd en ongerepareerd terug. Bellen, mailen, schrijven, niks hielp. (ik was maar een prepaidklantje...)
Sebasservrijdag 25 augustus 2006 @ 03:31
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:30 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

T-Mobile moet ik ook niks meer van hebben.

Ooit prepaidpakket gekocht, kwam thuis: telefoon met zwarte punten in display (monochroom) teruggegaan naar winkel, zei die meuk opgestuurd (prepaidpaketten worden niet geruild) krijg ik 2 maanden later de zooi beschadigd en ongerepareerd terug. Bellen, mailen, schrijven, niks hielp. (ik was maar een prepaidklantje...)
Awel, ik zit al meer dan 5 jaar bij hun (abonnement.)

Edit: Van toen het nog 'BEN' was.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sebasser op 25-08-2006 03:51:47 ]
knisnawvrijdag 25 augustus 2006 @ 03:35
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:29 schreef erikkll het volgende:
Dit is algemeen bekend. Je bent dus gewoon een enorme sukkel.

Serieus waar, IEDEREEN weet dat je je voicemail UIT moet zetten in het buitenland!
Daarom heb ik toen ook gebeld naar Simyo. Moet je alleen niet zo'n dom mokkel aan de telefoon krijgen die zegt dat ie niet uit niet kan Dat nummer staat volgens mij ook nog niet zo lang op de site want heb er al eerder naar gezocht.
erikkllvrijdag 25 augustus 2006 @ 03:37
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:35 schreef knisnaw het volgende:

[..]

Daarom heb ik toen ook gebeld naar Simyo. Moet je alleen niet zo'n dom mokkel aan de telefoon krijgen die zegt dat ie niet uit niet kan Dat nummer staat volgens mij ook nog niet zo lang op de site want heb er al eerder naar gezocht.
Nou, als je dat al wist, moet je ook niet zeiken dat je 20 euro armer bent geworden. Oh jee, wel 2% van je vakantiekosten!
knisnawvrijdag 25 augustus 2006 @ 03:39
Later bleek dat het m'n schoonmoeder was die steeds belde.. Ze had het verkeerde nummer van d'r dochter in haar mobiel staan en heeft mij daarom steeds geprobeerd te bellen. Hadden afgesproken alleen te sms'en maar ja..
knisnawvrijdag 25 augustus 2006 @ 03:41
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:37 schreef erikkll het volgende:

[..]

Nou, als je dat al wist, moet je ook niet zeiken dat je 20 euro armer bent geworden. Oh jee, wel 2% van je vakantiekosten!
Maar weinig mensen hadden mijn nummer maar kennelijk toch 1 te veel..
DANIELX1vrijdag 25 augustus 2006 @ 03:48
Binnenkort naar Turkije hopelijk werkt het daar wel goed.

Ik kan trouwens bij netwerkdiensten doorschakelen uitzetten. (Samsung)
Als ik later de gegevens opvraag dan is het wel opgeslagen en het werkt ook.
Fleischmeistervrijdag 25 augustus 2006 @ 03:49
Feit blijft dat zulke dingen natuurlijk gewoon opt-in moeten zijn. Dus Voicemail standaard uit zodra je toestel op een buitenlandse mast inlogt, met een smsje dat je voicemail nu uit staat en dat je 'm aan kan zetten via nummer X mits je een dikke portemonnee hebt.

Verder zit je voicemailbox gewoon in Nederland, dus vind ik niet dat iemand die vanuit Nederland met je Nederlandse voicemailbox praat jou op extra kosten moet jagen.
knisnawvrijdag 25 augustus 2006 @ 04:00
Van de Simyo site:

Tip: Negatief beltegoed?

Als je beltegoed op is, kun je je gesprek gewoon afmaken. Omdat je saldo wel negatief wordt, kun je daarna kun je niet meer bellen, dus vul je tegoed direct aan!


Nog zo'n aso actie van ze.. Doen alsof ze je er een plezier mee doen en ondertussen kunnen ze nog wat extra cashen Vooral leuk voor zakbellers..
knisnawvrijdag 25 augustus 2006 @ 04:12
Net ontdekt dat "Meestgestelde vragen" 2x op de Simyo website staat. Op het eerste gezicht helemaal hetzelfde maar bij die niet in het hoofdmenu staat zijn nog wat extra vragen toegevoegd, waaronder die over het uitschakelen.
DANIELX1vrijdag 25 augustus 2006 @ 04:18
Wat maakt het uit als je beltegoed negatief wordt?
Je moest dan blijkbaar toch langer bellen en trouwens je gesprek wordt niet zomaar onderbroken.
duivelinnetjevrijdag 25 augustus 2006 @ 04:20
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 04:18 schreef DANIELX1 het volgende:
Wat maakt het uit als je beltegoed negatief wordt?
Je moest dan blijkbaar toch langer bellen en trouwens je gesprek wordt niet zomaar onderbroken.
Precies...........wees juist blij mensen
EleQusionvrijdag 25 augustus 2006 @ 04:23
En als je niet gelijk opwaardeerd terwijl je negatief beltegoed bezit?
Skinkievrijdag 25 augustus 2006 @ 04:24
Ach... de stakkers van Tele2 hebben twee dagen nadat ik terug kwam van vakantie m'n telefoon afgesloten... omdat ik niet gereageerd had op hun 'afsluit' smsjes. Nee DUH... ik ben op vakantie...

(het elk jaar opwaarderen verhaal..)
DANIELX1vrijdag 25 augustus 2006 @ 04:36
Als je niet meteen opwaardeert gebeurt er niks.
Je wordt niet afgesloten oid.

SimYo
DeeCruisevrijdag 25 augustus 2006 @ 04:40
Zoals al eerder gezegd is is dit een oud verhaal...Het is ook logisch dat je ervoor betaald: Beller belt vanuit nederland naar jouw gsm. Nederlandse provider -> buitenlandse provider -> terug naar nederlandse provider voor voicemail..

Dit moet betaald worden..
Skinkievrijdag 25 augustus 2006 @ 04:51
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 04:40 schreef DeeCruise het volgende:
Zoals al eerder gezegd is is dit een oud verhaal...Het is ook logisch dat je ervoor betaald: Beller belt vanuit nederland naar jouw gsm. Nederlandse provider -> buitenlandse provider -> terug naar nederlandse provider voor voicemail..

Dit moet betaald worden..
Bullshit. Dit werkt op een hele andere manier dan jij denk. Je belletje gaat helemaal niet via een buitenlandse provider. Het SS7 protocol is nu net wel een slim systeem...

(denk maar eens goed na wat er gebeurd als je telefoon helemaal uit staat... je was als laatste geregistreerd op een paal ergens... die paal weet helemaal niet wat jouw voicemail is...)

Dus we hebben een HLR... die gewoon roept dat de telefoon niet bereikbaar is, er call divert is en het vreemde is nu dat jij moet betalen voor dienst die op fundamenteel niveau niets anders is dan een forward.

[ Bericht 11% gewijzigd door Skinkie op 25-08-2006 05:05:59 ]
knisnawvrijdag 25 augustus 2006 @ 05:27
Kon t niet laten om nog ff een vriendelijk mailtje naar de Simyo klantenservice te sturen.


Geachte mijnheer/mevrouw.

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik bewondering heb voor de manier waarop jullie klanten binnen de grenzen van de wet weten op te lichten. Waar t mij om gaat:

1. Mijn complete saldo was na 2 dagen vakantie verdwenen omdat mijn schoonmoeder de voicemail een paar keer aan de lijn kreeg. Snap niet echt waarom er voor mij dan een inkomend en uitgaand gesprek gerekend wordt terwijl zij eigenlijk gewoon een voicemailbox in Nederland aan de lijn heeft. Ze voert dan toch een gesprek met die box in Nederland en niet met mijn mobiel die zich ergens in Kroatie bevindt? Eén of ander mastje/kastje schakelt het gesprek zover ik weet alleen door naar NL en het zou geldverspilling zijn als je mobieltje tegelijkertijd ff gaat luisteren wat die persoon op de voicemail te melden heeft. Dacht dat je zelf moest bellen naar je voicemail om te horen wat die persoon te melden heeft?

2. Naast dat mijn voicemail een eigen leven leidt (of is t nou lijdt?) stopt het beltegoed ook niet eens bij de bodem van het saldo. Sterker nog.. Als jij zakbelt of iemand anders naar jou loopt de teller vrolijk door tot ver onder de nul euri zonder dat je t weet. Leuk ook dat die tip (of is t een waarschuwing?) op "mijn Simyo" over dat negatieve saldo pas tijdens mijn vakantie op de site is gezet.

3. Heb in december nog gebeld met de vraag of de voicemail uit kan. Werd toen verteld dat dat niet kan. Nu vertellen jullie via een email doodleuk dat je daar een nummertje voor kan bellen. Waarom kreeg ik dat in december dan niet te horen? Overigens ook handig dat er 2 versies van meestgestelde vragen op de site staan. Op t eerste gezicht zijn ze gelijk maar na wat nadere inspectie is die onder de tab "Service en instellingen" wat uitgebreider. Inclusief de vraag of de voicemail uit kan..

Mij gaat t niet om de 14eu nog iets die ik kwijt ben plus een negatief saldo van 8eu nog iets maar om de manier waarop jullie klanten op onnodige kosten jagen. Mijn ouders en mijn vriendin bijvoorbeeld zitten nu om dezelfde reden zonder beltegoed.
Snap ook wel dat het voor jullie een makkelijke manier is om veel geld afhandig te maken van klanten en zo even de kas van de KPN te spekken maar daar horen ook veel boze klanten bij. En minimaal 2 huishoudens minder met telefonie van KPN vanaf maandag.

[ Bericht 0% gewijzigd door knisnaw op 25-08-2006 13:37:34 ]
knisnawvrijdag 25 augustus 2006 @ 05:28
Niet dat ze die boze klanten of 2 klantjes minder ene moer kan schelen maar ok..
knisnawvrijdag 25 augustus 2006 @ 05:30


YOU HAVE AWAKEN MY BUNGHOLE AND NOW YOU MUST PAY!
DeeCruisevrijdag 25 augustus 2006 @ 05:58
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 05:27 schreef knisnaw het volgende:
Kon t niet laten om nog ff een vriendelijk smsje naar de Simyo klantenservice te sturen.


Geachte mijnheer/mevrouw.

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik bewondering heb voor de manier waarop jullie klanten binnen de grenzen van de wet weten op te lichten. Waar t mij om gaat:

1. Mijn complete saldo was na 2 dagen vakantie verdwenen omdat mijn schoonmoeder de voicemail een paar keer aan de lijn kreeg. Snap niet echt waarom er voor mij dan een inkomend en uitgaand gesprek gerekend wordt terwijl zij eigenlijk gewoon een voicemailbox in Nederland aan de lijn heeft. Ze voert dan toch een gesprek met die box in Nederland en niet met mijn mobiel die zich ergens in Kroatie bevindt? Eén of ander mastje/kastje schakelt het gesprek zover ik weet alleen door naar NL en het zou geldverspilling zijn als je mobieltje tegelijkertijd ff gaat luisteren wat die persoon op de voicemail te melden heeft. Dacht dat je zelf moest bellen naar je voicemail om te horen wat die persoon te melden heeft?

2. Naast dat mijn voicemail een eigen leven leidt (of is t nou lijdt?) stopt het beltegoed ook niet eens bij de bodem van het saldo. Sterker nog.. Als jij zakbelt of iemand anders naar jou loopt de teller vrolijk door tot ver onder de nul euri zonder dat je t weet. Leuk ook dat die tip (of is t een waarschuwing?) op "mijn Simyo" over dat negatieve saldo pas tijdens mijn vakantie op de site is gezet.

3. Heb in december nog gebeld met de vraag of de voicemail uit kan. Werd toen verteld dat dat niet kan. Nu vertellen jullie via een email doodleuk dat je daar een nummertje voor kan bellen. Waarom kreeg ik dat in december dan niet te horen? Overigens ook handig dat er 2 versies van meestgestelde vragen op de site staan. Op t eerste gezicht zijn ze gelijk maar na wat nadere inspectie is die onder de tab "Service en instellingen" wat uitgebreider. Inclusief de vraag of de voicemail uit kan..

Mij gaat t niet om de 14eu nog iets die ik kwijt ben plus een negatief saldo van 8eu nog iets maar om de manier waarop jullie klanten op onnodige kosten jagen. Mijn ouders en mijn vriendin bijvoorbeeld zitten nu om dezelfde reden zonder beltegoed.
Snap ook wel dat het voor jullie een makkelijke manier is om veel geld afhandig te maken van klanten en zo even de kas van de KPN te spekken maar daar horen ook veel boze klanten bij. En minimaal 2 huishoudens minder met telefonie van KPN vanaf maandag.
Dat noem jij een smsje? Nu snap ik ook hoe jouw tegoed verdwijnt
kikoooooovrijdag 25 augustus 2006 @ 06:53
Simyo
Sandervrijdag 25 augustus 2006 @ 07:23
Dus een of andere helpdesksnol zegt iets fout en jij gaat zo'n drama schoppen? .
snellejellevrijdag 25 augustus 2006 @ 07:34
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:39 schreef knisnaw het volgende:
Later bleek dat het m'n schoonmoeder was die steeds belde.. Ze had het verkeerde nummer van d'r dochter in haar mobiel staan en heeft mij daarom steeds geprobeerd te bellen. Hadden afgesproken alleen te sms'en maar ja..
nou open maar een nieuw topic dan
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 04:00 schreef knisnaw het volgende:
Van de Simyo site:

Tip: Negatief beltegoed?

Als je beltegoed op is, kun je je gesprek gewoon afmaken. Omdat je saldo wel negatief wordt, kun je daarna kun je niet meer bellen, dus vul je tegoed direct aan!


Nog zo'n aso actie van ze.. Doen alsof ze je er een plezier mee doen en ondertussen kunnen ze nog wat extra cashen Vooral leuk voor zakbellers..
doe niet zo zeuren man.
remco7182vrijdag 25 augustus 2006 @ 07:34
Dus omdat jij een huillie bent, en niet goed de website door wilt lezen is simyo slecht ?
snellejellevrijdag 25 augustus 2006 @ 07:40
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 05:27 schreef knisnaw het volgende:
Kon t niet laten om nog ff een vriendelijk smsje naar de Simyo klantenservice te sturen.


Geachte mijnheer/mevrouw.

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik bewondering heb voor de manier waarop jullie klanten binnen de grenzen van de wet weten op te lichten. Waar t mij om gaat:

1. Mijn complete saldo was na 2 dagen vakantie verdwenen omdat mijn schoonmoeder de voicemail een paar keer aan de lijn kreeg. Snap niet echt waarom er voor mij dan een inkomend en uitgaand gesprek gerekend wordt terwijl zij eigenlijk gewoon een voicemailbox in Nederland aan de lijn heeft. Ze voert dan toch een gesprek met die box in Nederland en niet met mijn mobiel die zich ergens in Kroatie bevindt? Eén of ander mastje/kastje schakelt het gesprek zover ik weet alleen door naar NL en het zou geldverspilling zijn als je mobieltje tegelijkertijd ff gaat luisteren wat die persoon op de voicemail te melden heeft. Dacht dat je zelf moest bellen naar je voicemail om te horen wat die persoon te melden heeft?

2. Naast dat mijn voicemail een eigen leven leidt (of is t nou lijdt?) stopt het beltegoed ook niet eens bij de bodem van het saldo. Sterker nog.. Als jij zakbelt of iemand anders naar jou loopt de teller vrolijk door tot ver onder de nul euri zonder dat je t weet. Leuk ook dat die tip (of is t een waarschuwing?) op "mijn Simyo" over dat negatieve saldo pas tijdens mijn vakantie op de site is gezet.

3. Heb in december nog gebeld met de vraag of de voicemail uit kan. Werd toen verteld dat dat niet kan. Nu vertellen jullie via een email doodleuk dat je daar een nummertje voor kan bellen. Waarom kreeg ik dat in december dan niet te horen? Overigens ook handig dat er 2 versies van meestgestelde vragen op de site staan. Op t eerste gezicht zijn ze gelijk maar na wat nadere inspectie is die onder de tab "Service en instellingen" wat uitgebreider. Inclusief de vraag of de voicemail uit kan..

Mij gaat t niet om de 14eu nog iets die ik kwijt ben plus een negatief saldo van 8eu nog iets maar om de manier waarop jullie klanten op onnodige kosten jagen. Mijn ouders en mijn vriendin bijvoorbeeld zitten nu om dezelfde reden zonder beltegoed.
Snap ook wel dat het voor jullie een makkelijke manier is om veel geld afhandig te maken van klanten en zo even de kas van de KPN te spekken maar daar horen ook veel boze klanten bij. En minimaal 2 huishoudens minder met telefonie van KPN vanaf maandag.
Dat zijn gauw een sms of dertig...
ik denk niet dat ze op zo'n simplistisch bericht gana reageren trouwens.
Fleischmeistervrijdag 25 augustus 2006 @ 07:50
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 04:51 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Bullshit. Dit werkt op een hele andere manier dan jij denk. Je belletje gaat helemaal niet via een buitenlandse provider. Het SS7 protocol is nu net wel een slim systeem...

(denk maar eens goed na wat er gebeurd als je telefoon helemaal uit staat... je was als laatste geregistreerd op een paal ergens... die paal weet helemaal niet wat jouw voicemail is...)

Dus we hebben een HLR... die gewoon roept dat de telefoon niet bereikbaar is, er call divert is en het vreemde is nu dat jij moet betalen voor dienst die op fundamenteel niveau niets anders is dan een forward.
Ben geen telecom goeroe dus afkortingen mag je verklaren... maar blijkbaar gaat het zo:

- Je GSM staat uit en iemand belt je terwijl je ligt te braden op 1 of andere costa
- Inkomende call kan onmogelijk verder komen dan de laatste mast waar je GSM verbinding mee had, kan net zo goed Nederland zijn als je je GSM nog niet hebt aangezet in het buitenland
- en toch wordt er op magische wijze vanuit het buitenland contact gelegd met Neerlandsch Voicemail zonder dat je telefoon er iets mee te maken heeft gehad.

Ik zou verwachten dat het zo gaat:

- Je GSM staat uit en iemand belt je terwijl je ligt te braden op 1 of andere costa
- Inkomende call strandt ergens op een of andere mast en een berichtje komt terug naar het Nederlandse netwerk dat de telefoon onvindbaar is
- Nederlandse netwerk maakt contact met Nederlandse voicemailbox

Ik vraag me dus vooral af hoe bepaald wordt dat de telefoon zich in het buitenland bevindt terwijl hij uit staat en waarom de gebruiker van de telefoon betaalt terwijl er geen enkel signaal in de buurt van de telefoon komt.
-_Tommy_-vrijdag 25 augustus 2006 @ 07:56
werk paar jaar in de telecom en de leukste die ik heb meegemaakt is dat een man op vakantie was in Turkije (was even naar huis gegaan) en heeft daar zijn telefoon uitgezet, maar was pincode vergeten, kon pas na een maand ofzo weer telefoon aanzetten, ondertussen was ie nog paar 100x gebeld en die kreeg dus rekening van enkele honderden ¤'s... tip is dus om als je wel voicemail gebruikt bij terugkomst in nl meteen een gesprek te voeren om zeker te zijn dat je foon weer aanmeld op nl netwerk (kan wel in beeld staan, maar hoeft niet altijd zo te zijn)
-_Tommy_-vrijdag 25 augustus 2006 @ 07:58
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 07:50 schreef Henno het volgende:

[..]

Ben geen telecom goeroe dus afkortingen mag je verklaren... maar blijkbaar gaat het zo:

- Je GSM staat uit en iemand belt je terwijl je ligt te braden op 1 of andere costa
- Inkomende call kan onmogelijk verder komen dan de laatste mast waar je GSM verbinding mee had, kan net zo goed Nederland zijn als je je GSM nog niet hebt aangezet in het buitenland
- en toch wordt er op magische wijze vanuit het buitenland contact gelegd met Neerlandsch Voicemail zonder dat je telefoon er iets mee te maken heeft gehad.

Ik zou verwachten dat het zo gaat:

- Je GSM staat uit en iemand belt je terwijl je ligt te braden op 1 of andere costa
- Inkomende call strandt ergens op een of andere mast en een berichtje komt terug naar het Nederlandse netwerk dat de telefoon onvindbaar is
- Nederlandse netwerk maakt contact met Nederlandse voicemailbox

Ik vraag me dus vooral af hoe bepaald wordt dat de telefoon zich in het buitenland bevindt terwijl hij uit staat en waarom de gebruiker van de telefoon betaalt terwijl er geen enkel signaal in de buurt van de telefoon komt.
als je telefoon niet is aangeweest in buitenland dan staat ie nog op nederlandse mast, ben je daar wel aangemeld geweest, dan komt ie wel op het buitenland te staan en zoals ik net zei dan blijft ie dat ook staan tot je weer bent aangemeld in nederland, oneerlijk jah, maar het is een feit...
Fleischmeistervrijdag 25 augustus 2006 @ 07:59
Ah wacht, je GSM stond aan en je nam niet op, zodat werd doorgeschakeld naar je voicemail. Lijkt me logischer als dat ook op manier 2 hierboven zou gebeuren:

- Je GSM staat uit en iemand belt je terwijl je ligt te braden op 1 of andere costa
- Call wordt niet beantwoord en een berichtje komt terug naar het Nederlandse netwerk dat de call niet beantwoord is
- Nederlandse netwerk maakt contact met Nederlandse voicemailbox

Heen en weer van/naar het buitenland is dan wel amateuristisch opeens.
Fleischmeistervrijdag 25 augustus 2006 @ 08:05
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 07:58 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

als je telefoon niet is aangeweest in buitenland dan staat ie nog op nederlandse mast, ben je daar wel aangemeld geweest, dan komt ie wel op het buitenland te staan en zoals ik net zei dan blijft ie dat ook staan tot je weer bent aangemeld in nederland, oneerlijk jah, maar het is een feit...
Hm dus toch? Wat als je GSM kapot gaat of vermist raakt in het buitenland? Genoeg scenario's te bedenken om je diep in de shit te laten zitten met een dergelijke opzet. Buitenland een errorberichtje terug laten geven aan nederland zodat het voicemail contact vervolgens NL-NL kan zijn is zoveel logischer...
DAMHvrijdag 25 augustus 2006 @ 08:19
Aan de TS dit doen al die nazi bedrijven,, dus overstappen maakt eigenlijk niet uit ...
DaMookvrijdag 25 augustus 2006 @ 08:44
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:29 schreef erikkll het volgende:
Dit is algemeen bekend. Je bent dus gewoon een enorme sukkel.

Serieus waar, IEDEREEN weet dat je je voicemail UIT moet zetten in het buitenland!
Ik heb het nooit geweten Voicemail is toch gewoon in NL kost dus alleen de beller geld . Afluisteren kost je natuurlijk wel geld . Dit is iig wat ik altijd dacht . Heb gelukkig mijn voicemail altijd uit . Neem mijn telefoon sowieso altijd op waar ik ook ben en als ik hem niet bij heb hebben ze pech en bellen ze nog maar een keer .
postmortumvrijdag 25 augustus 2006 @ 08:46
simyo heeft jou epwnd bis unne noob

goedkoop is dus weer een duurkoop
Robin2130vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:13
Simyo
Van mij mogen ze echt dood.
Toen ik het had, had ik alles gewoon netjes betaald.
en nu beweren ze dat ze nog ¤ 80 van me krijgen
-_Tommy_-vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:38
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 08:05 schreef Henno het volgende:

[..]

Hm dus toch? Wat als je GSM kapot gaat of vermist raakt in het buitenland? Genoeg scenario's te bedenken om je diep in de shit te laten zitten met een dergelijke opzet. Buitenland een errorberichtje terug laten geven aan nederland zodat het voicemail contact vervolgens NL-NL kan zijn is zoveel logischer...
als dit dus gebeurd dan moet je dus ook ff bellen met de klantenservice, die kunnen dan je netwerk resetten en dan staat ie weer op nederland

waarom dit is gedaan? nou heel simpel, met dat gedoe pakken alle telecombedrijven veel geld, dit is niet alleen in nederland hoor, maar voor ieder netwerk wereldwijd
RainofDeathvrijdag 25 augustus 2006 @ 09:49
Ehm, het is toch normaal dat jij de belkosten betaald vanaf de grens? Volgens mij is dat bij meerdere providers...
BobbyBvrijdag 25 augustus 2006 @ 10:00
Rare gang van zaken. Hoezo moet je betalen als iemand jouw voicemail inspreekt? En hoezo maakt dat dan uit waar je je bevind?

Het zijn gewoon oplichters.
Zwaffelvrijdag 25 augustus 2006 @ 10:02
Hi sucks ook

ik ben al de halve morgen aan het bellen omdat er een sim only is besteld,alleen nooit de simkaart is afgegeven

Ik word godverdomme van het kassie naar de muur getrapt.

KPN
Simyo
Talpa
Fleischmeistervrijdag 25 augustus 2006 @ 10:25
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:49 schreef RainofDeath het volgende:
Ehm, het is toch normaal dat jij de belkosten betaald vanaf de grens? Volgens mij is dat bij meerdere providers...
Ik zou het kunnen begrijpen als je daadwerkelijk aan het bellen was. De ontvanger doet hier echter niets.
GioStylevrijdag 25 augustus 2006 @ 10:30
Voicemail.
Probeer je iemand te bellen krijg je gewoon zijn fuckin' voicemail. Neem toch gewoon op!
Skinkievrijdag 25 augustus 2006 @ 12:03
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 07:50 schreef Henno het volgende:
Ik vraag me dus vooral af hoe bepaald wordt dat de telefoon zich in het buitenland bevindt terwijl hij uit staat en waarom de gebruiker van de telefoon betaalt terwijl er geen enkel signaal in de buurt van de telefoon komt.
Bij het aanmelden op een willekeurig netwerk kom er wat informatie in het home location registry die houdt ook bij in welke cell je bevindt. Als je telefoon dus niet bereikbaar is zorgt dat apparaat voor de voicemail forward.
tijnzzvrijdag 25 augustus 2006 @ 12:19
Mensen, als ge uwe gsm uitzet in het buitenland, heeft de gsm geen contact meer met het buitenland. Zo kost het dus ook niets als mensen wat in spreken als ge uwe gsm uitzet. Volgens mij. Correct me if i'm wrong...
Bij proximus, is het ontvangen van berichten op je voicemail in het buitenland zelfs helemaal gratis!
navivrijdag 25 augustus 2006 @ 12:32
Het zit waarschijnlijk zo:

Als je GSM zich op een buitenlands netwerk aanmeld blijft deze op het buitenlandse netwerk geregistreerd staan ook al zet je hem uit. Je betaalt dan toch kosten als je voicemail benaderd wordt (er hoeft dan nog niet eens iets ingesproken te worden het horen van de boodschap kost je al geld). Beste remedie is dus je voicemail uitschakelen als je op vakantie bent.
Skinkievrijdag 25 augustus 2006 @ 12:54
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:19 schreef tijnzz het volgende:
Mensen, als ge uwe gsm uitzet in het buitenland, heeft de gsm geen contact meer met het buitenland. Zo kost het dus ook niets als mensen wat in spreken als ge uwe gsm uitzet. Volgens mij. Correct me if i'm wrong...
Bij proximus, is het ontvangen van berichten op je voicemail in het buitenland zelfs helemaal gratis!
NEE! Je moet de GSM in NEDERLAND uitzetten (of in jouw geval: BELGIE) juist als je de GSM uitzet gaat de voicemail automatisch aan.
renz0rvrijdag 25 augustus 2006 @ 13:26
Simyo is ook kut, oostenrijk ook geen verbinding.
knisnawvrijdag 25 augustus 2006 @ 13:38
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 05:58 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Dat noem jij een smsje? Nu snap ik ook hoe jouw tegoed verdwijnt
mailtje..
eer-ikvrijdag 25 augustus 2006 @ 13:48
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:30 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

T-Mobile moet ik ook niks meer van hebben.

Ooit prepaidpakket gekocht, kwam thuis: telefoon met zwarte punten in display (monochroom) teruggegaan naar winkel, zei die meuk opgestuurd (prepaidpaketten worden niet geruild) krijg ik 2 maanden later de zooi beschadigd en ongerepareerd terug. Bellen, mailen, schrijven, niks hielp. (ik was maar een prepaidklantje...)
Maakt geen kont uit, ik heb er 3 jaar abonnement gehad, laatste jaar ging niet van harte, overgestapt dus.
Mijn abonnement is nu al ruim 3 maanden verlopen/opgezegd, maar nou willen ze me gewoon nog laten betalen, en ze hebben me al ingeschreven bij Preventel.
Moet 130 euro betalen, terwijl ik het abonnement sinds februari niet meer gebruik.

Zaadhomo's
dr.dunnovrijdag 25 augustus 2006 @ 14:34
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:29 schreef erikkll het volgende:
Dit is algemeen bekend. Je bent dus gewoon een enorme sukkel.

Serieus waar, IEDEREEN weet dat je je voicemail UIT moet zetten in het buitenland!
gelul, voicemail wordt normaliter door je provider zelf ingeschakeld en niet via je mobiel, hoe moet 't anders als dat ding uitstaat of geen bereik heeft immers??

ik zou d'r werk van maken TS, 't is gewoon ordinaire flessentrekkerij.
#ANONIEMvrijdag 25 augustus 2006 @ 14:37
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:32 schreef navi het volgende:
Het zit waarschijnlijk zo:

Als je GSM zich op een buitenlands netwerk aanmeld blijft deze op het buitenlandse netwerk geregistreerd staan ook al zet je hem uit. Je betaalt dan toch kosten als je voicemail benaderd wordt (er hoeft dan nog niet eens iets ingesproken te worden het horen van de boodschap kost je al geld). Beste remedie is dus je voicemail uitschakelen als je op vakantie bent.
Bij Simyo kan dat dus niet !
Skinkievrijdag 25 augustus 2006 @ 15:16
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:34 schreef dr.dunno het volgende:
gelul, voicemail wordt normaliter door je provider zelf ingeschakeld en niet via je mobiel, hoe moet 't anders als dat ding uitstaat of geen bereik heeft immers??

ik zou d'r werk van maken TS, 't is gewoon ordinaire flessentrekkerij.
Je voicemail en doorstuur instellingen worden geregeld op de HLR, als je je aanmeldt op DAT netwerk.