Dat geld kan me ook gestolen worden.. Vergeet niet dat er waarschijnlijk veel meer mensen zijn die hun btg zo kwijtgeraakt zijn dus dat is lekker cashen voor Simyo. Ik, m'n vriendin en m'n ouders horen iig tot die groep.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:13 schreef rudedeltadude het volgende:
jeuzus, waar heb je het over?
20 euro ofzo.. stel je niet aan...
Goed dat je het zegt! (moet binnenkort naar Duitsland voor een weekje)quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:16 schreef Sebasser het volgende:
Ik heb met Simyo geen eens bereik in duitsland, pokke provider.
Niet bij Simyo.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:20 schreef Mr.Noodle het volgende:
Op sommige telefoons kun je gewoon de voicemail uitzetten..
Ik heb toen ik in duitsland was, alle 4 de provider's die mijn telefoon ontving geprobeerd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:21 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt! (moet binnenkort naar Duitsland voor een weekje)
Wat ook waardeloos is, dat ze bij Simyo 0909 en 0906 nummers hebben geblokkeerd, en is niet aan te zetten.
Tijdje terug kon je geen sms berichten naar verkorte nummers sturen en sinds een tijdje valt me op dat alle gesprekken doorgeschakeld worden wanneer ik een gesprek begin. (terwijl de voicemail bij mij WEL uitstaat.)
Ik ben dus echt opzoek naar een alternatieve provider.
Dan ben ik benieuwd waar, ik heb op 5 verschillende telefoon's in de afgelopen 2 jaar alle opties alle menu's alles gezien, en nergens heb ik dat gevonden..quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:23 schreef DANIELX1 het volgende:
[..]
Echt wel, bij instellingen van je telefoon zelfs!![]()
Maar wijzigingen worden gewoon keihard genegeerd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:23 schreef DANIELX1 het volgende:
[..]
Echt wel, bij instellingen van je telefoon zelfs!![]()
T-Mobile moet ik ook niks meer van hebben.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:25 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Ik heb toen ik in duitsland was, alle 4 de provider's die mijn telefoon ontving geprobeerd.
Allemaal Acces denied..
Hebben ze die nummer geblokkeerd ?
Was me nog niet opgevallen, ik gebruik hem alleen maar voor enkele noodgevallen (zit in oude telefoon)
T-Mobile is trouwens een goeie provider, misschien zijn de GPRS kosten wat hoog..
Awel, ik zit al meer dan 5 jaar bij hun (abonnement.)quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:30 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
T-Mobile moet ik ook niks meer van hebben.
Ooit prepaidpakket gekocht, kwam thuis: telefoon met zwarte punten in display (monochroom) teruggegaan naar winkel, zei die meuk opgestuurd (prepaidpaketten worden niet geruild) krijg ik 2 maanden later de zooi beschadigd en ongerepareerd terug. Bellen, mailen, schrijven, niks hielp. (ik was maar een prepaidklantje...)
Daarom heb ik toen ook gebeld naar Simyo. Moet je alleen niet zo'n dom mokkel aan de telefoon krijgen die zegt dat ie niet uit niet kanquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:29 schreef erikkll het volgende:
Dit is algemeen bekend. Je bent dus gewoon een enorme sukkel.
Serieus waar, IEDEREEN weet dat je je voicemail UIT moet zetten in het buitenland!
Nou, als je dat al wist, moet je ook niet zeiken dat je 20 euro armer bent geworden. Oh jee, wel 2% van je vakantiekosten!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:35 schreef knisnaw het volgende:
[..]
Daarom heb ik toen ook gebeld naar Simyo. Moet je alleen niet zo'n dom mokkel aan de telefoon krijgen die zegt dat ie niet uit niet kanDat nummer staat volgens mij ook nog niet zo lang op de site want heb er al eerder naar gezocht.
Maar weinig mensen hadden mijn nummer maar kennelijk toch 1 te veel..quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:37 schreef erikkll het volgende:
[..]
Nou, als je dat al wist, moet je ook niet zeiken dat je 20 euro armer bent geworden. Oh jee, wel 2% van je vakantiekosten!
Precies...........wees juist blij mensenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 04:18 schreef DANIELX1 het volgende:
Wat maakt het uit als je beltegoed negatief wordt?
Je moest dan blijkbaar toch langer bellen en trouwens je gesprek wordt niet zomaar onderbroken.![]()
Bullshit. Dit werkt op een hele andere manier dan jij denk. Je belletje gaat helemaal niet via een buitenlandse provider. Het SS7 protocol is nu net wel een slim systeem...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 04:40 schreef DeeCruise het volgende:
Zoals al eerder gezegd is is dit een oud verhaal...Het is ook logisch dat je ervoor betaald: Beller belt vanuit nederland naar jouw gsm. Nederlandse provider -> buitenlandse provider -> terug naar nederlandse provider voor voicemail..
Dit moet betaald worden..
Dat noem jij een smsje? Nu snap ik ook hoe jouw tegoed verdwijntquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 05:27 schreef knisnaw het volgende:
Kon t niet laten om nog ff een vriendelijk smsje naar de Simyo klantenservice te sturen.
Geachte mijnheer/mevrouw.
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik bewondering heb voor de manier waarop jullie klanten binnen de grenzen van de wet weten op te lichten. Waar t mij om gaat:
1. Mijn complete saldo was na 2 dagen vakantie verdwenen omdat mijn schoonmoeder de voicemail een paar keer aan de lijn kreeg. Snap niet echt waarom er voor mij dan een inkomend en uitgaand gesprek gerekend wordt terwijl zij eigenlijk gewoon een voicemailbox in Nederland aan de lijn heeft. Ze voert dan toch een gesprek met die box in Nederland en niet met mijn mobiel die zich ergens in Kroatie bevindt? Eén of ander mastje/kastje schakelt het gesprek zover ik weet alleen door naar NL en het zou geldverspilling zijn als je mobieltje tegelijkertijd ff gaat luisteren wat die persoon op de voicemail te melden heeft. Dacht dat je zelf moest bellen naar je voicemail om te horen wat die persoon te melden heeft?
2. Naast dat mijn voicemail een eigen leven leidt (of is t nou lijdt?) stopt het beltegoed ook niet eens bij de bodem van het saldo. Sterker nog.. Als jij zakbelt of iemand anders naar jou loopt de teller vrolijk door tot ver onder de nul euri zonder dat je t weet. Leuk ook dat die tip (of is t een waarschuwing?) op "mijn Simyo" over dat negatieve saldo pas tijdens mijn vakantie op de site is gezet.
3. Heb in december nog gebeld met de vraag of de voicemail uit kan. Werd toen verteld dat dat niet kan. Nu vertellen jullie via een email doodleuk dat je daar een nummertje voor kan bellen. Waarom kreeg ik dat in december dan niet te horen? Overigens ook handig dat er 2 versies van meestgestelde vragen op de site staan. Op t eerste gezicht zijn ze gelijk maar na wat nadere inspectie is die onder de tab "Service en instellingen" wat uitgebreider. Inclusief de vraag of de voicemail uit kan..
Mij gaat t niet om de 14eu nog iets die ik kwijt ben plus een negatief saldo van 8eu nog iets maar om de manier waarop jullie klanten op onnodige kosten jagen. Mijn ouders en mijn vriendin bijvoorbeeld zitten nu om dezelfde reden zonder beltegoed.
Snap ook wel dat het voor jullie een makkelijke manier is om veel geld afhandig te maken van klanten en zo even de kas van de KPN te spekken maar daar horen ook veel boze klanten bij. En minimaal 2 huishoudens minder met telefonie van KPN vanaf maandag.
nou open maar een nieuw topic danquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:39 schreef knisnaw het volgende:
Later bleek dat het m'n schoonmoeder was die steeds belde.. Ze had het verkeerde nummer van d'r dochter in haar mobiel staan en heeft mij daarom steeds geprobeerd te bellen. Hadden afgesproken alleen te sms'en maar ja..![]()
doe niet zo zeuren man.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 04:00 schreef knisnaw het volgende:
Van de Simyo site:
Tip: Negatief beltegoed?
Als je beltegoed op is, kun je je gesprek gewoon afmaken. Omdat je saldo wel negatief wordt, kun je daarna kun je niet meer bellen, dus vul je tegoed direct aan!
Nog zo'n aso actie van ze.. Doen alsof ze je er een plezier mee doen en ondertussen kunnen ze nog wat extra cashenVooral leuk voor zakbellers..
Dat zijn gauw een sms of dertig...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 05:27 schreef knisnaw het volgende:
Kon t niet laten om nog ff een vriendelijk smsje naar de Simyo klantenservice te sturen.
Geachte mijnheer/mevrouw.
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik bewondering heb voor de manier waarop jullie klanten binnen de grenzen van de wet weten op te lichten. Waar t mij om gaat:
1. Mijn complete saldo was na 2 dagen vakantie verdwenen omdat mijn schoonmoeder de voicemail een paar keer aan de lijn kreeg. Snap niet echt waarom er voor mij dan een inkomend en uitgaand gesprek gerekend wordt terwijl zij eigenlijk gewoon een voicemailbox in Nederland aan de lijn heeft. Ze voert dan toch een gesprek met die box in Nederland en niet met mijn mobiel die zich ergens in Kroatie bevindt? Eén of ander mastje/kastje schakelt het gesprek zover ik weet alleen door naar NL en het zou geldverspilling zijn als je mobieltje tegelijkertijd ff gaat luisteren wat die persoon op de voicemail te melden heeft. Dacht dat je zelf moest bellen naar je voicemail om te horen wat die persoon te melden heeft?
2. Naast dat mijn voicemail een eigen leven leidt (of is t nou lijdt?) stopt het beltegoed ook niet eens bij de bodem van het saldo. Sterker nog.. Als jij zakbelt of iemand anders naar jou loopt de teller vrolijk door tot ver onder de nul euri zonder dat je t weet. Leuk ook dat die tip (of is t een waarschuwing?) op "mijn Simyo" over dat negatieve saldo pas tijdens mijn vakantie op de site is gezet.
3. Heb in december nog gebeld met de vraag of de voicemail uit kan. Werd toen verteld dat dat niet kan. Nu vertellen jullie via een email doodleuk dat je daar een nummertje voor kan bellen. Waarom kreeg ik dat in december dan niet te horen? Overigens ook handig dat er 2 versies van meestgestelde vragen op de site staan. Op t eerste gezicht zijn ze gelijk maar na wat nadere inspectie is die onder de tab "Service en instellingen" wat uitgebreider. Inclusief de vraag of de voicemail uit kan..
Mij gaat t niet om de 14eu nog iets die ik kwijt ben plus een negatief saldo van 8eu nog iets maar om de manier waarop jullie klanten op onnodige kosten jagen. Mijn ouders en mijn vriendin bijvoorbeeld zitten nu om dezelfde reden zonder beltegoed.
Snap ook wel dat het voor jullie een makkelijke manier is om veel geld afhandig te maken van klanten en zo even de kas van de KPN te spekken maar daar horen ook veel boze klanten bij. En minimaal 2 huishoudens minder met telefonie van KPN vanaf maandag.
Ben geen telecom goeroe dus afkortingen mag je verklaren... maar blijkbaar gaat het zo:quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 04:51 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Bullshit. Dit werkt op een hele andere manier dan jij denk. Je belletje gaat helemaal niet via een buitenlandse provider. Het SS7 protocol is nu net wel een slim systeem...
(denk maar eens goed na wat er gebeurd als je telefoon helemaal uit staat... je was als laatste geregistreerd op een paal ergens... die paal weet helemaal niet wat jouw voicemail is...)
Dus we hebben een HLR... die gewoon roept dat de telefoon niet bereikbaar is, er call divert is en het vreemde is nu dat jij moet betalen voor dienst die op fundamenteel niveau niets anders is dan een forward.
als je telefoon niet is aangeweest in buitenland dan staat ie nog op nederlandse mast, ben je daar wel aangemeld geweest, dan komt ie wel op het buitenland te staan en zoals ik net zei dan blijft ie dat ook staan tot je weer bent aangemeld in nederland, oneerlijk jah, maar het is een feit...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 07:50 schreef Henno het volgende:
[..]
Ben geen telecom goeroe dus afkortingen mag je verklaren... maar blijkbaar gaat het zo:
- Je GSM staat uit en iemand belt je terwijl je ligt te braden op 1 of andere costa
- Inkomende call kan onmogelijk verder komen dan de laatste mast waar je GSM verbinding mee had, kan net zo goed Nederland zijn als je je GSM nog niet hebt aangezet in het buitenland
- en toch wordt er op magische wijze vanuit het buitenland contact gelegd met Neerlandsch Voicemail zonder dat je telefoon er iets mee te maken heeft gehad.
Ik zou verwachten dat het zo gaat:
- Je GSM staat uit en iemand belt je terwijl je ligt te braden op 1 of andere costa
- Inkomende call strandt ergens op een of andere mast en een berichtje komt terug naar het Nederlandse netwerk dat de telefoon onvindbaar is
- Nederlandse netwerk maakt contact met Nederlandse voicemailbox
Ik vraag me dus vooral af hoe bepaald wordt dat de telefoon zich in het buitenland bevindt terwijl hij uit staat en waarom de gebruiker van de telefoon betaalt terwijl er geen enkel signaal in de buurt van de telefoon komt.
Hm dus toch? Wat als je GSM kapot gaat of vermist raakt in het buitenland? Genoeg scenario's te bedenken om je diep in de shit te laten zitten met een dergelijke opzet. Buitenland een errorberichtje terug laten geven aan nederland zodat het voicemail contact vervolgens NL-NL kan zijn is zoveel logischer...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 07:58 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
als je telefoon niet is aangeweest in buitenland dan staat ie nog op nederlandse mast, ben je daar wel aangemeld geweest, dan komt ie wel op het buitenland te staan en zoals ik net zei dan blijft ie dat ook staan tot je weer bent aangemeld in nederland, oneerlijk jah, maar het is een feit...
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:29 schreef erikkll het volgende:
Serieus waar, IEDEREEN weet dat je je voicemail UIT moet zetten in het buitenland!
als dit dus gebeurd dan moet je dus ook ff bellen met de klantenservice, die kunnen dan je netwerk resetten en dan staat ie weer op nederlandquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 08:05 schreef Henno het volgende:
[..]
Hm dus toch? Wat als je GSM kapot gaat of vermist raakt in het buitenland? Genoeg scenario's te bedenken om je diep in de shit te laten zitten met een dergelijke opzet. Buitenland een errorberichtje terug laten geven aan nederland zodat het voicemail contact vervolgens NL-NL kan zijn is zoveel logischer...
Ik zou het kunnen begrijpen als je daadwerkelijk aan het bellen was. De ontvanger doet hier echter niets.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:49 schreef RainofDeath het volgende:
Ehm, het is toch normaal dat jij de belkosten betaald vanaf de grens? Volgens mij is dat bij meerdere providers...
Bij het aanmelden op een willekeurig netwerk kom er wat informatie in het home location registry die houdt ook bij in welke cell je bevindt. Als je telefoon dus niet bereikbaar is zorgt dat apparaat voor de voicemail forward.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 07:50 schreef Henno het volgende:
Ik vraag me dus vooral af hoe bepaald wordt dat de telefoon zich in het buitenland bevindt terwijl hij uit staat en waarom de gebruiker van de telefoon betaalt terwijl er geen enkel signaal in de buurt van de telefoon komt.
NEE! Je moet de GSM in NEDERLAND uitzetten (of in jouw geval: BELGIE) juist als je de GSM uitzet gaat de voicemail automatisch aan.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:19 schreef tijnzz het volgende:
Mensen, als ge uwe gsm uitzet in het buitenland, heeft de gsm geen contact meer met het buitenland. Zo kost het dus ook niets als mensen wat in spreken als ge uwe gsm uitzet. Volgens mij. Correct me if i'm wrong...
Bij proximus, is het ontvangen van berichten op je voicemail in het buitenland zelfs helemaal gratis!![]()
mailtje..quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 05:58 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Dat noem jij een smsje? Nu snap ik ook hoe jouw tegoed verdwijnt![]()
Maakt geen kont uit, ik heb er 3 jaar abonnement gehad, laatste jaar ging niet van harte, overgestapt dus.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:30 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
T-Mobile moet ik ook niks meer van hebben.
Ooit prepaidpakket gekocht, kwam thuis: telefoon met zwarte punten in display (monochroom) teruggegaan naar winkel, zei die meuk opgestuurd (prepaidpaketten worden niet geruild) krijg ik 2 maanden later de zooi beschadigd en ongerepareerd terug. Bellen, mailen, schrijven, niks hielp. (ik was maar een prepaidklantje...)
gelul, voicemail wordt normaliter door je provider zelf ingeschakeld en niet via je mobiel, hoe moet 't anders als dat ding uitstaat of geen bereik heeft immers??quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:29 schreef erikkll het volgende:
Bij Simyo kan dat dus nietquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:32 schreef navi het volgende:
Het zit waarschijnlijk zo:
Als je GSM zich op een buitenlands netwerk aanmeld blijft deze op het buitenlandse netwerk geregistreerd staan ook al zet je hem uit. Je betaalt dan toch kosten als je voicemail benaderd wordt (er hoeft dan nog niet eens iets ingesproken te worden het horen van de boodschap kost je al geld). Beste remedie is dus je voicemail uitschakelen als je op vakantie bent.
Je voicemail en doorstuur instellingen worden geregeld op de HLR, als je je aanmeldt op DAT netwerk.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:34 schreef dr.dunno het volgende:
gelul, voicemail wordt normaliter door je provider zelf ingeschakeld en niet via je mobiel, hoe moet 't anders als dat ding uitstaat of geen bereik heeft immers??
ik zou d'r werk van maken TS, 't is gewoon ordinaire flessentrekkerij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |