quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:55 schreef Schonedal het volgende:
Vroeger had je van die opplaktegels die asbest bevatten, nu dacht ik dat bij het verwijderen hiervan geen vezels vrij konden komen, je moet die tegels alleen niet in de vuilnisbak gooien maar netjes afleveren bij het overslagstation van de gemeente waar je woonachtig bent.
Asbest zit vooral in golfvormige dakbedekking en isolatie rond verwarmingspijpen.
Ook dit is niet waar. Het is voor een 'leek' haast niet te zeggen of iets asbesthoudend is. Het enige dat een indicatie kan geven is het productiejaar en als je merk en type hebt en dus de leverancier kunt benaderen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:31 schreef sybsyb het volgende:
als de onderkant brokkelig is met kleine vezels , of net haartjes is het asbest houdend
Klipper:quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:59 schreef klipper het volgende:
--snip snap --
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:17 schreef suicide1 het volgende:
Als ik jou was zou ik meteen ff de asbest opruimings dienst bellen dat is HEEL GEVAARLIJK spul wat jij daar hebt liggen
Dat lijkt me vrij eenvoudig te testenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:59 schreef klipper het volgende:
Bij verbuiging van dit zeil (met de onderzijde buiten) barst de onderlaag zoals een schoenendoos barst.
Dat van dat panische ben ik helemaal met je eens, volgens mij is het opruimen van asbest net zo schadelijk voor je als twee uur in de file op de snelweg uitlaatgassen inademtquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:00 schreef Frezer het volgende:
Er wordt altijd wel érg panisch gedaan over asbest. Oké, om er nu met een drilboor en zonder beschermkapje in gaan hakken gaat me ook een beetje ver, maar als je het gewoon opruimt is er geen enkel probleem. Die paar keer in je leven dat je nog in contact komt...
Die golfplaatjes deden het trouwens wel erg goed in de huttenbouw vroeger,.
ach, ik heb weleens in asbest geboord en het in mijn oog gekregen en ik leef nogquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:06 schreef Gurb het volgende:
Dat van dat panische ben ik helemaal met je eens, volgens mij is het opruimen van asbest net zo schadelijk voor je als twee uur in de file op de snelweg uitlaatgassen inademt
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:22 schreef Marsepein het volgende:
Het kan tot 30 (!) jaar duren eer het zich openbaart. Dus voorzichtigheid is wel degelijk gewenst.
Bovendien moet jet het werkelijk inademen, het nestelt zich in je longen. Dus in je oog zul je buiten een wondje geen langdurige effecten merken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:43 schreef broodje_poep het volgende:
ach, ik heb weleens in asbest geboord en het in mijn oog gekregen en ik leef nog![]()
Ja, da's logisch... er is ALTIJD een relatie tussen ziekte en veroorzaker; anders was de veroorzaker niet de veroorzaker en dus niet gerelateerd aan de ziekte (of zoietsquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:22 schreef Marsepein het volgende:
Dat veel mensen het niet relateren aan het feit dat ze bloot zijn gesteld aan asbestvezels betekent niet dat er geen relatie is tussen ziekte en veroorzaker.
Een beetje gelijk heb je wel over mijn statement, maar waar het mij omgaat is dat veel mensen hier er erg laconiek overdoen omdat het een ver van hun bed show is. Als je geen relatie ziet, betekent niet dat die er niet is. Dat is de strekking van mijn verhaalquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:56 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ja, da's logisch... er is ALTIJD een relatie tussen ziekte en veroorzaker; anders was de veroorzaker niet de veroorzaker en dus niet gerelateerd aan de ziekte (of zoiets)
Hoe dan ook, je zin is van een Johan Cruijff-niveau
In dat geval kan je het dus het beste door je opa laten verwijderen....dikke kans dat die toch geen 30 jaar meer te gaan heeftquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:14 schreef Coelho het volgende:
Ter info: 1 vezeltje asbest diep in de longen kan al leiden tot het ontwikkelen van een mesothelioom. De diagnose mesothelioom heeft een mediane levensverwachting van 1 jaar.
Uiteraard is het zo dat meer blootstelling leidt tot meer kans, en is het inderdaad zo dat het gemiddeld 30 jaar duurt voor een mesthelioom uit een asbestvezel ontwikkelt. Maar of je dat wilt baggetaliseren??? Het gaat tenslotte om gezondheid.
Wat vaak onderschat wordt is indirecte blootstelling: Echtgenotes van mensen die in de Eternitfabriek werkten werden ook ziek. Waarschijnlijk omdat zij degenen waren die de overalls van hun echtgenoten wasten, en dus indirect met vezels op kleding in aanraking kwamen.
Over je vloer: Geen idee, maar het ziet eruit als een kunststof vloer op het eerste gezicht. Als je het laat testen en het blijkt asbest te zijn ben je volgens mij wettelijk verplicht dat je het door professionele asbestverwijderaars laat saneren. En dat kost klauwen met geld.
Ik had je de eerste keer al wel begrepen, maar t stond zo krom geschrevenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:14 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Een beetje gelijk heb je wel over mijn statement, maar waar het mij omgaat is dat veel mensen hier er erg laconiek overdoen omdat het een ver van hun bed show is. Als je geen relatie ziet, betekent niet dat die er niet is. Dat is de strekking van mijn verhaal
Juist, en alle doven rondom Schiphol laten wonen en alle blinden weren van zichtlokaties. Jij snapt hetquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:43 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
In dat geval kan je het dus het beste door je opa laten verwijderen....dikke kans dat die toch geen 30 jaar meer te gaan heeft
steengoed!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:46 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ik had je de eerste keer al wel begrepen, maar t stond zo krom geschreven
Maar je hebt wel gelijk wat dat betreft jaAlhoewel ze tegenwoordig het wel erg gek maken hoor... Tijdje geleden was er een bedrijf bij mij in de buurt waar een plaat (dus niet in gezaagd oid) asbest gevonden was.... De hele ruimte moest worden afgeplakt en was niet toegangkelijk... een "professioneel" bedrijf zou het komen verwijderen. Na een paar dagen komt er een bestelwagentje aangereden, man stapt uit (met peukie nog in zn mondhoek
) loopt zonder bescherming of wat dan ook naar binnen, pakt het plaatje onder zn arm, gooit het achterin en rijd weg..... de totale kosten: ¤3500,- + een bedrijfsruimte die 3 dagen lang niet toegangkelijk was
dan voel je je best wel genaaid
He ik had dat peukje toch weggegooid.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:46 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ik had je de eerste keer al wel begrepen, maar t stond zo krom geschreven
Maar je hebt wel gelijk wat dat betreft jaAlhoewel ze tegenwoordig het wel erg gek maken hoor... Tijdje geleden was er een bedrijf bij mij in de buurt waar een plaat (dus niet in gezaagd oid) asbest gevonden was.... De hele ruimte moest worden afgeplakt en was niet toegangkelijk... een "professioneel" bedrijf zou het komen verwijderen. Na een paar dagen komt er een bestelwagentje aangereden, man stapt uit (met peukie nog in zn mondhoek
) loopt zonder bescherming of wat dan ook naar binnen, pakt het plaatje onder zn arm, gooit het achterin en rijd weg..... de totale kosten: ¤3500,- + een bedrijfsruimte die 3 dagen lang niet toegangkelijk was
dan voel je je best wel genaaid
je hebt risico gelopen, ja...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 03:59 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Beetje offtopic:
Een paar jaar terug had ik onderweg honger en besloot een kroketje bij een pompstation te halen. Toen het smakelijke kroketje verorberd was, besloot ik het kartonnetje netjes in een kliko op de parkeerplaats te deponeren, ik trok de klep van de kliko open en deze zat bomvol met doorgebroken asbestplaten terwijl ik er fijn met m'n hoofd boven hing...
Ik vraag me af of ik enige risico heb opgelopen? (de klep heeft iets van 3 seconden opengestaan)
Je kan raden dat ik mijn afval buitenshuis voortaan gewoon op de straat dump ipv. het netjes weg te gooien...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |