Jaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:43 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
O wacht, waren ze niet net als Gaia van die oergoden?
Ach die Griekse goden zijn net gewone mensenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:44 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Waarbij de één de ballen van de ander eraf beet, en ze allemaal ruzie maakten? Flarden van lessen uit de tweede klas komen terug...
Demeter=vrouw (Ceres)quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:43 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Yay!
En Keileweg_ethicus, Kronos was de God van Alles, de vader van alle Goden zeg maar. Ouranos was de God van de lucht. Maar ik dacht echt altijd dat Saturnus Demeter was. Weer wat geleerd
Waar willen we een vraagske over, nog net voordat ik weer verder moet?
Niet bij Venus, Jupiter iigquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:46 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[..]
Demeter=vrouw (Ceres)
Saturnus=-us, dus meestal mannelijk
(Dat weet jij ook wel maar toch)
quote:
Venus inderdaad niet, -er is ook meestal mannelijkquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:49 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Niet bij Venus, Jupiter iig
Geen oergoden, uit het rijtje zijn alleen Cronos en Gaia titanen, de rest zijn Olympische goden, wonen op de berg Olympiaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:43 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
O wacht, waren ze niet net als Gaia van die oergoden?
Ik wist inderdaad dat Demeter Ceres werd genoemd door de Romeinen, maar om een of andere reden is mij altijd bijgebleven dat Saturnus ook een god(in) van de Landbouw was... En ik heb nog Astronomie/Astrofysica willen studeren, vaagquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:50 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[..]
Venus inderdaad niet, -er is ook meestal mannelijk
Heej Daf! You caught me just on my way outquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:52 schreef Daffodil31LE het volgende:Ben d'r ook weer. Nuchter en zo.
Ik lees dat Soempie geen punt wil? Da's simpel, dan krijgt ze er ook geen
En aan Schaap de vraag of-ie even bovenaan de lijst "210" in "211" wil veranderen. En even het zinnetje over het dubbele-punten-topic eruithalen...
Mooi. Dan leg ik je bij deze even aan de riem, dan kun je niet weg.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:53 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Heej Daf! You caught me just on my way out.
Zo is het wel goedquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:54 schreef BwennieBren het volgende:
Nee Brahman... Hindoe oppergod dus
Zeusquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:50 schreef Asmodian het volgende:
Mijn volgende vraag zal over videogames gaan als je me eraan herinnert, Keil
Ik heb deze misschien al eens gesteld, maar in een heel vaag verleden:
Noem mij de oppergoden van de volgende mythologieen
Grieks
Romeins
Noors
Egyptisch
Hindoestaans
En met 'oppergoden' bedoel ik degenen die macht hebben in het pantheon. Dus niet Cronos of zo voor de Grieken
doe ik!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:52 schreef Daffodil31LE het volgende:Ben d'r ook weer. Nuchter en zo.
Ik lees dat Soempie geen punt wil? Da's simpel, dan krijgt ze er ook geen
En aan Schaap de vraag of-ie even bovenaan de lijst "210" in "211" wil veranderen. En even het zinnetje over het dubbele-punten-topic eruithalen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |