abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60013304
Daarom heb je controle-mechanismen

Overigens is het ook wel interessant om te weten dat als een speler minder dan 10% van de wedstrijden gespeeld heeft in een seizoen hij onder de zelfde voorwaarden onder zijn contract uit kan. Dus de situatie om hem in het 2e te laten rotten werkt ook niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60013520
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daarom heb je controle-mechanismen
En ondanks die controle-mechanismen vinden er over de hele wereld de gekste schandalen plaats. Corporatie Governance Code (Code Tabaksblat) is een leuk ding, maar als een bedrijf zich er simpelweg niet aan houdt heb je als aandeelhouder toch relatief weinig keus. Ófwel je accepteert het en gaat gewoon door, óf je blaast de boel op door intern herrie te gaan schoppen. En bij een beursgenoteerde club als Ajax vraag ik me af of dat nou zo verstandig is voor je portemonnee. Daarnaast, echte beleggers kopen geen aandelen Ajax, veel te risicovol..
quote:
Overigens is het ook wel interessant om te weten dat als een speler minder dan 10% van de wedstrijden gespeeld heeft in een seizoen hij onder de zelfde voorwaarden onder zijn contract uit kan. Dus de situatie om hem in het 2e te laten rotten werkt ook niet
Ik ken de betreffende FIFA-bepalingen niet precies. Het lijkt me echter dat aan die 10% ook wat haken en ogen zitten? Hoe ivm blessures, 'schuld' aan de zijde van de speler (werkweigering), etc.?

Samengevat: Het is aan de FIFA om iets aan deze regelgeving te doen. Het stuk van Wenger is op zich vrij duidelijk, een contract van 3 jaar of langer stelt 'an sich' niets meer voor.. Alleen 3 jaar+eenzijdige optie biedt nog uitkomst (uiteraard ook het openbreken van de verbintenis). Maar alle geld lijkt in deze situatie naar de spelers te gaan, niet meer naar de 'verkopende' clubs.. Clubs die transferinkomsten nodig hebben om de begroting rond te krijgen en niet 50 miljoen aan t.v.-geld ontvangen.. En die clubs kunnen vervolgens in de salaris-wedloop al helemaal niet meer mee doen..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_60013550
Ach je kan je ook de vraag stellen of het terecht is dat een club verdient aan een speler of dat een speler juist geld verdient voor een club

De FIFA moest met deze wetgeving komen om de EU rustig te krijgen, dus er zal niet echt iets veranderen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70003985
quote:
Lazio's Ledesma dreigt contract af te kopen

Christian Ledesma dreigt een vertrek bij SS Lazio te forceren doormiddel van het Webster Arrest. De Argentijnse middenvelder is teleurgesteld in de club, die weigert aan een transfer meer te werken.

Diverse Italiaanse en Spaanse clubs toonden de voorbije maanden belangstelling voor Ledesma, maar Lazio wilde over een transfer niet praten tot teleurstelling van de speler. Ook een ingelaste bijeenkomst loste niets op. "We komen er maar niet uit", aldus de technicus.

De 26-jarige Ledesma overweegt daarom gebruik te maken van het zogeheten Webster Arrest. Daarmee kan een voetballer zich na drie contractjaren voor de restwaarde van zijn contract uitkopen. Aangezien hij al in 2002 voor Lazio tekende voldoet hij aan die voorwaarden.

"Dat is inderdaad een serieuze optie", bevestigt Ledesma, wiens huidige verbintenis nog twee seizoenen doorloopt tegen Cittaceleste. "Maar het is slechts een laatste mogelijkheid. Ik wil er eerst proberen uit te komen met Lazio."

Ledesma is niet de enige Lazio-speler die tegen de wens van de club in wil vertrekken. Ook Goran Pandev diende een transferverzoek in en net als zijn ploegmaat stuitte hij op onbereidwilligheid bij preses Claudio Lotito.
pi_70130995
Misschien dat ie dan in een keer voor Argentinie speelt

Ik vind het gek dat er niet meer spelers gebruik van maken. Ideaal voor spelers die net onder de top zitten
pi_70589454
Kan Ribery hier geen gebruik van maken eigenlijk? Het arrest leek me enkele jaren geleden namelijk een gigantische impact te gaan hebben.

Er lijkt echter totaal geen gebruik van gemaakt te (kunnen?) worden. Nu bij Paulo Assencao zie ik dat er gebruik van gemaakt is een poos geleden (http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=81487).

Ik vraag me af hoe het komt dat Ribery's contract nu bijvoorbeeld niet afkoopbaar is door Real Madrid.
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:10:45 #57
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_70589586
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:03 schreef Dos37 het volgende:
Flamini net alsof je daar wat aan mist
Where law ends, tyrrany begins.
pi_70589819
Zit Ribery al drie jaar in Bayern dan? Dacht maar 2 toch.
pi_70590229
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:07 schreef dennis00 het volgende:
Kan Ribery hier geen gebruik van maken eigenlijk? Het arrest leek me enkele jaren geleden namelijk een gigantische impact te gaan hebben.

Er lijkt echter totaal geen gebruik van gemaakt te (kunnen?) worden. Nu bij Paulo Assencao zie ik dat er gebruik van gemaakt is een poos geleden (http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=81487).

Ik vraag me af hoe het komt dat Ribery's contract nu bijvoorbeeld niet afkoopbaar is door Real Madrid.
Jonas

Nu misschien Ledesma
pi_70960033
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:17 schreef DeVinger het volgende:
Hij dreigt nu inderdaad met een transfer op basis van deze clausule voor volgend seizoen. Dan zou het bedrag naar verluidt tussen de 15 en 35 miljoen kunnen zijn.
pi_70969534
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:06 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Hij dreigt nu inderdaad met een transfer op basis van deze clausule voor volgend seizoen. Dan zou het bedrag naar verluidt tussen de 15 en 35 miljoen kunnen zijn.
Denk niet dat hij 17,5 miljoen euro per jaar verdient
pi_70970039
Het is op basis van salaris en duur contract + nog eens een transfersom volgens de FIFPro.
pi_70970110
Die zal in elk geval nooit 35 miljoen zijn. Nog niet eens de helft
pi_70973086
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:17 schreef DeVinger het volgende:
Dat kan wel, maar ik bedoelde dat de regel nauwelijks toegepast lijkt te worden.

Adebayor, Eto'o, e.d. (denk aan spelers die verkocht worden vanwege laatste jaar contract)
toch vragen Arsenal en Barcelona gewoon 25 miljoen en dat zullen ze ook krijgen.

Wanneer hoor je in zulke gevallen iets over de Webster-regeling? Terwijl dit wel de bedoeling was... dat de contracten van spelers af te kopen werden op het moment dat ze 3 of 2 jaar gespeeld hadden.

Het zal toch niet echt zijn dat de wetgeving wel gebruikt zou kunnen worden om spelers te kopen, maar weinig gebruikt wordt? Of is het Webster Arrest echt zo beperkt toepasbaar?

Als spelers verkocht konden worden op basis van afkoop salaris + simpele (lagere) vergoeding, zoals bij Football Manager 2007 één jaar lang het geval was (die hadden webster arrest heel mooi ingebouwd), dan is 20% van alle spelers heel makkelijk af te kopen via het Webster arrest.
pi_70973168
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:20 schreef dennis00 het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar ik bedoelde dat de regel nauwelijks toegepast lijkt te worden.

Adebayor, Eto'o, e.d. (denk aan spelers die verkocht worden vanwege laatste jaar contract)
toch vragen Arsenal en Barcelona gewoon 25 miljoen en dat zullen ze ook krijgen.

Wanneer hoor je in zulke gevallen iets over de Webster-regeling? Terwijl dit wel de bedoeling was... dat de contracten van spelers af te kopen werden op het moment dat ze 3 of 2 jaar gespeeld hadden.

Het zal toch niet echt zijn dat de wetgeving wel gebruikt zou kunnen worden om spelers te kopen, maar weinig gebruikt wordt? Of is het Webster Arrest echt zo beperkt toepasbaar?

Als spelers verkocht konden worden op basis van afkoop salaris + simpele (lagere) vergoeding, zoals bij Football Manager 2007 één jaar lang het geval was (die hadden webster arrest heel mooi ingebouwd), dan is 20% van alle spelers heel makkelijk af te kopen via het Webster arrest.
Vooral om dat de salarissen zo hoog liggen dat het niet interessant genoeg is om Webster te gebruiken. Het kan namelijk ook tegen je gebruikt worden
pi_70973183
http://www.fcupdate.nl/ni(...)voetbalwereld_62704/
zie ook dit artikel, zo is het uitgelegd destijds! en dat is nogal wat! bij spelers boven de 28 jaar okn het al na 2 jaar zelfs...

Dan zou je zeggen dat ook Huntelaar's contract af te kopen was zonder hoge vergoeding. Hetzelfde geldt voor Sneijder, ook toen hij bij Ajax weg ging.
pi_70973325
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:24 schreef dennis00 het volgende:
http://www.fcupdate.nl/ni(...)voetbalwereld_62704/
zie ook dit artikel, zo is het uitgelegd destijds! en dat is nogal wat! bij spelers boven de 28 jaar okn het al na 2 jaar zelfs...

Dan zou je zeggen dat ook Huntelaar's contract af te kopen was zonder hoge vergoeding. Hetzelfde geldt voor Sneijder, ook toen hij bij Ajax weg ging.
Die spelers hebben een band met Ajax en willen door de voordeur weg

Voor spelers zoals Suarez geldt dat veel minder. Suarez zal waarschijnlijk ook met Webster dreigen als er een bod van hem komt van 20 miljoen van Barcelona en Ajax 30 wil
pi_70973327
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vooral om dat de salarissen zo hoog liggen dat het niet interessant genoeg is om Webster te gebruiken. Het kan namelijk ook tegen je gebruikt worden
Ja, de vorige keer werd ik ook tegengesproken met een wat matig argument. Had toen weinig behoefte om een discussie te openen.

Echter zijn de transferwaardes van spelers normaal vele malen hoger dan de restwaarde van hun contract.
Eto'o verdient misschien 8 miljoen per jaar en Adebayor 5 miljoen, loopt nog 1 jaar door... dat is veel minder dan de 25 miljoen die verlangd wordt. Hetzelfde verhaal is er met zoveel spelers.

En bang omdat het dan ook tegen ons wordt gebruikt? Zou dat echt tientallen topclubs tegen houden? Overal gedraagt men zich echt alsof voetbal oorlog is, behalve bij het toepassen van deze regel? (let bijvoorbeeld op ajax-onderhandelingen met groningen, twente) Je gaat me niet vertellen dat de regel beperkt wordt toegepast, omdat voetbalclubs bang zijn dat het tegen hun gebruikt wordt.
pi_70973431
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:28 schreef dennis00 het volgende:

[..]

Ja, de vorige keer werd ik ook tegengesproken met een wat matig argument. Had toen weinig behoefte om een discussie te openen.

Echter zijn de transferwaardes van spelers normaal vele malen hoger dan de restwaarde van hun contract.
Eto'o verdient misschien 8 miljoen per jaar en Adebayor 5 miljoen, loopt nog 1 jaar door... dat is veel minder dan de 25 miljoen die verlangd wordt. Hetzelfde verhaal is er met zoveel spelers.

En bang omdat het dan ook tegen ons wordt gebruikt? Zou dat echt tientallen topclubs tegen houden? Overal gedraagt men zich echt alsof voetbal oorlog is, behalve bij het toepassen van deze regel? (let bijvoorbeeld op ajax-onderhandelingen met groningen, twente) Je gaat me niet vertellen dat de regel beperkt wordt toegepast, omdat voetbalclubs bang zijn dat het tegen hun gebruikt wordt.
Als Webster veel wordt toegepast dan komen vanzelf de transfersommen onder druk te staan. Daar is geen topclub bij gebaat. Die gaan dus veel liever voor de normale oplossing

Voorlopig zijn Eto'o en Adebayor nog niet weg en zit de markt voor de spitsen op slot
pi_70973455
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die spelers hebben een band met Ajax en willen door de voordeur weg

Voor spelers zoals Suarez geldt dat veel minder. Suarez zal waarschijnlijk ook met Webster dreigen als er een bod van hem komt van 20 miljoen van Barcelona en Ajax 30 wil
Van het Bosman-arrest is ook flink gebruik gemaakt ten koste van Ajax. Ik zal eens een topic maken op een voetbalforum, ben wel benieuwd wat de reacties zijn.
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als Webster veel wordt toegepast dan komen vanzelf de transfersommen onder druk te staan. Daar is geen topclub bij gebaat. Die gaan dus veel liever voor de normale oplossing

Voorlopig zijn Eto'o en Adebayor nog niet weg en zit de markt voor de spitsen op slot
De transfersommen zouden onder druk komen te staan en spelers zouden binnen 3 jaar steeds een nieuw contract moeten ondertekenen omdat ze anders goedkoop weg kunnen inderdaad. Dat was bij de inititele implementatie in fm2007 bijv ook de concequentie.
En de grootste clubs niet gebaat bij hoge transfersommen? Dacht het wel. De kleinste clubs moeten overleven van transfersommen. De grootste clubs maken jaarlijks netto-verlies op transfersommen.
pi_70973505
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:30 schreef dennis00 het volgende:

[..]

Van het Bosman-arrest is ook flink gebruik gemaakt ten koste van Ajax. Ik zal eens een topic maken op een voetbalforum, ben wel benieuwd wat de reacties zijn.
Dat kwam omdat Ajax lag te slapen.

Nu wordt er nauwelijk gebruik gemaakt van Bosman
pi_70974881
Webster zelf is er overigens niet echt beter van geworden, in sportief opzicht dan tenminste. Hij heeft maar 10 keer gespeeld sinds hij van zijn "eigen" regeling gebruik maakte

Wel een interessante discussie, ik had ook wel verwacht dat het meer invloed zou hebben eigenlijk. Vind het principe dat een speler meer kost naarmate hij meer verdient en langer contract heeft op zich wel goed, dan moet een club een belangrijke speler ook dusdanig betalen.

Uiteindelijk doet het nu volgens mij niet veel meer dan de EU/FIFA/UEFA zoet houden.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  dinsdag 14 juli 2009 @ 18:20:53 #73
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70974996
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nu wordt er nauwelijk gebruik gemaakt van Bosman
Heb jij wel enig idee wat het Bosman-arrest inhoudt? .
-
pi_70975047
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Heb jij wel enig idee wat het Bosman-arrest inhoudt? .
Noem eens 5 goede spelers die dit seizoen gebruik gemaakt hebben van Bosman?
pi_70975089
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:16 schreef DemonCleaner het volgende:
Webster zelf is er overigens niet echt beter van geworden, in sportief opzicht dan tenminste. Hij heeft maar 10 keer gespeeld sinds hij van zijn "eigen" regeling gebruik maakte

Wel een interessante discussie, ik had ook wel verwacht dat het meer invloed zou hebben eigenlijk. Vind het principe dat een speler meer kost naarmate hij meer verdient en langer contract heeft op zich wel goed, dan moet een club een belangrijke speler ook dusdanig betalen.

Uiteindelijk doet het nu volgens mij niet veel meer dan de EU/FIFA/UEFA zoet houden.
Het is wachten natuurlijk totdat wel een keer een grote speler er gebruik van maakt. Tot op heden volgens mij alleen Jonas en Colo van NUFC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')