Ik heb anders nog nooit een lampje 'noodrem aangetrokken' in een cabine gezien hoorquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:54 schreef PlarkPlark het volgende:
Noodrem is voor snelheden boven de 30. Hieronder krijgt de machinist enkel een lampje te zien "Noodrem aangetrokken".
Dussssssssss
Op de NS?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:06 schreef descendent1 het volgende:
zo, nu ga ik schijten
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:54 schreef PlarkPlark het volgende:
Noodrem is voor snelheden boven de 30. Hieronder krijgt de machinist enkel een lampje te zien "Noodrem aangetrokken".
Dussssssssss
Ja dat heeft ooit een gigantisch ongeluk veroorzaakt in frankrijkquote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:12 schreef Eix het volgende:
[..]
Op het moment dat je aan de noodrem trekt gaat normaal gesproken alle lucht uit de remleiding omdat er een ventiel open gaat. Gevolg: De remmen van de trein krijg je nietmeer los totdat de conducteur de noodrem terugdraait.
Dussssssssss
Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:34 schreef caartyaait het volgende:
[..]
Ja dat heeft ooit een gigantisch ongeluk veroorzaakt in frankrijk
Ja zoiets had ik jaartje terug toen ik van Station Sloterdijk met de trein richting Station Zaandam ging. We zaten in de coupe, en er liep constant een groepje van 6 jongens heen en weer te pendelen. Oke mischien zijn ze zenuwachtig, maar opeens schreeuwt een man, dat hij zijn portemonnee kwijt is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:50 schreef Eix het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien?Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
Ze hadden daar tussen 2 wagons in de leiding afgesloten zodat de achterste wagons altijd op druk bleven (en dus niet remde) terwijl het voorste deel nog wel kon remmenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:50 schreef Eix het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien?Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
Wie gaat er dan in Frankrijk in een trein zittenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:10 schreef optifree het volgende:
[..]
Ze hadden daar tussen 2 wagons in de leiding afgesloten zodat de achterste wagons altijd op druk bleven (en dus niet remde) terwijl het voorste deel nog wel kon remmen
In nederland is dit ook mogelijk, maar de hendel zit op een veel en veel lastigere plaats om te bereiken![]()
Wie gaat er dan in een franse trein zittenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:24 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Wie gaat er dan in Frankrijk in een trein zitten![]()
De meeste zijn Fransen ...of toeristen op weg naar Frankrijk ...die verdienen niet beterquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:57 schreef optifree het volgende:
[..]
Wie gaat er dan in een franse trein zitten![]()
Erg veel mensen die met de trein reizen![]()
Het merendeel van het Nederlandse materieel is fransquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:14 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
De meeste zijn Fransen ...of toeristen op weg naar Frankrijk ...die verdienen niet beter![]()
Maar hier staan de meeste treinen toch stilquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:20 schreef optifree het volgende:
[..]
Het merendeel van het Nederlandse materieel is frans![]()
De locs 1600/1700/1800 zijn alleen frans dacht ik, de rest is Duits (Talbot heeft die dingen gemaakt)quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:20 schreef optifree het volgende:
[..]
Het merendeel van het Nederlandse materieel is frans![]()
Alstom heeft ook de ICm (koploper) gemaakt als ik mij niet vergis...en uiteraard de TGV'squote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:37 schreef Wadloper het volgende:
[..]
De locs 1600/1700/1800 zijn alleen frans dacht ik, de rest is Duits (Talbot heeft die dingen gemaakt)
Ik heb een Talbot gehadquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:34 schreef optifree het volgende:
[..]
Alstom heeft ook de ICm (koploper) gemaakt als ik mij niet vergis...en uiteraard de TGV's
ICM is door Talbot gemaaktquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:34 schreef optifree het volgende:
[..]
Alstom heeft ook de ICm (koploper) gemaakt als ik mij niet vergis...en uiteraard de TGV's
Ook in Nederland kan het noodremsysteem worden uitgeschakeld, dit gebeurt vooral bij supportersvervoer. Er moeten dan wel extra begeiders mee om in geval van nood in te kunnen grijpen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:50 schreef Eix het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien?Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |