abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41139383
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:54 schreef PlarkPlark het volgende:
Noodrem is voor snelheden boven de 30. Hieronder krijgt de machinist enkel een lampje te zien "Noodrem aangetrokken".

Dussssssssss
Ik heb anders nog nooit een lampje 'noodrem aangetrokken' in een cabine gezien hoor
pi_41141099
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:06 schreef descendent1 het volgende:
zo, nu ga ik schijten
Op de NS?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:12:51 #28
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_41142223
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:54 schreef PlarkPlark het volgende:
Noodrem is voor snelheden boven de 30. Hieronder krijgt de machinist enkel een lampje te zien "Noodrem aangetrokken".

Dussssssssss


Op het moment dat je aan de noodrem trekt gaat normaal gesproken alle lucht uit de remleiding omdat er een ventiel open gaat. Gevolg: De remmen van de trein krijg je nietmeer los totdat de conducteur de noodrem terugdraait.

Dussssssssss
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_41142719
Omdat jij te dom was om uit te stappen wilde je, laten we zeggen 100 mensen vertraging geven?


Asociaal.
pi_41142789
whehehe, volgende keer staat ie al 5 minuten voor de treindeur voordat de trein op het gewenste station aankomt..
pi_41145229
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:12 schreef Eix het volgende:

[..]



Op het moment dat je aan de noodrem trekt gaat normaal gesproken alle lucht uit de remleiding omdat er een ventiel open gaat. Gevolg: De remmen van de trein krijg je nietmeer los totdat de conducteur de noodrem terugdraait.

Dussssssssss
Ja dat heeft ooit een gigantisch ongeluk veroorzaakt in frankrijk
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:50:06 #32
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_41190581
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:34 schreef caartyaait het volgende:

[..]

Ja dat heeft ooit een gigantisch ongeluk veroorzaakt in frankrijk
Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien? Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:01:39 #33
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_41190844
Je staat toch bij die deuren als je weet dat de trein het station nadert?
En vooral met koffers bij je.

Slak.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:08:02 #34
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_41190992
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:50 schreef Eix het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien? Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
Ja zoiets had ik jaartje terug toen ik van Station Sloterdijk met de trein richting Station Zaandam ging. We zaten in de coupe, en er liep constant een groepje van 6 jongens heen en weer te pendelen. Oke mischien zijn ze zenuwachtig, maar opeens schreeuwt een man, dat hij zijn portemonnee kwijt is.

Dus hij verdenkt gelijk die 6 gasten ervan, dat hun hem hebben bestolen. Met een mega impuls trekt hij aan de noodrem, komt de conducteur en machinist bij hem en vragen waarom er op de noodrem is getrokken. De man graait in zijn zak en haalt zijn portemonnee tevoorschijn, ja die was ik kwijt.

Ja nu ben je veel geld kwijt, een boete van een paar honderd euro, weges opzettelijk aan de noodrem trekken. de noob.
pi_41191038
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:50 schreef Eix het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien? Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
Ze hadden daar tussen 2 wagons in de leiding afgesloten zodat de achterste wagons altijd op druk bleven (en dus niet remde) terwijl het voorste deel nog wel kon remmen

In nederland is dit ook mogelijk, maar de hendel zit op een veel en veel lastigere plaats om te bereiken
pi_41191315
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:10 schreef optifree het volgende:

[..]

Ze hadden daar tussen 2 wagons in de leiding afgesloten zodat de achterste wagons altijd op druk bleven (en dus niet remde) terwijl het voorste deel nog wel kon remmen

In nederland is dit ook mogelijk, maar de hendel zit op een veel en veel lastigere plaats om te bereiken
Wie gaat er dan in Frankrijk in een trein zitten
pi_41194278
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:24 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Wie gaat er dan in Frankrijk in een trein zitten
Wie gaat er dan in een franse trein zitten

Erg veel mensen die met de trein reizen
pi_41194674
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:57 schreef optifree het volgende:

[..]

Wie gaat er dan in een franse trein zitten

Erg veel mensen die met de trein reizen
De meeste zijn Fransen ...of toeristen op weg naar Frankrijk ...die verdienen niet beter
pi_41194732
vorige week.....
  Donald Duck held zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:18:31 #40
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_41194778
voor zoiets trek je niet aan de noodrem eikel!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_41194811
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:14 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

De meeste zijn Fransen ...of toeristen op weg naar Frankrijk ...die verdienen niet beter
Het merendeel van het Nederlandse materieel is frans
pi_41194862
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:20 schreef optifree het volgende:

[..]

Het merendeel van het Nederlandse materieel is frans
Maar hier staan de meeste treinen toch stil
Bovendien ga ik meestal met auto of fiets
pi_41195172
Ik geloof niks van die 20 seconden. Zelfs sprinters staan op kleine stations minstens 40 seconden tot een minuut stil. Je was gewoon te traag. Pech gehad. De volgende keer maar eens wat sneller reageren.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_41195189
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:20 schreef optifree het volgende:

[..]

Het merendeel van het Nederlandse materieel is frans
De locs 1600/1700/1800 zijn alleen frans dacht ik, de rest is Duits (Talbot heeft die dingen gemaakt)
pi_41197904
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:37 schreef Wadloper het volgende:

[..]

De locs 1600/1700/1800 zijn alleen frans dacht ik, de rest is Duits (Talbot heeft die dingen gemaakt)
Alstom heeft ook de ICm (koploper) gemaakt als ik mij niet vergis...en uiteraard de TGV's
pi_41198110
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:34 schreef optifree het volgende:

[..]

Alstom heeft ook de ICm (koploper) gemaakt als ik mij niet vergis...en uiteraard de TGV's
Ik heb een Talbot gehad
pi_41198508
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:42 schreef Arjan662 het volgende:

[..]

Ik heb een Talbot gehad
Ik haal ze door elkaar Foutje bedankt!
pi_41200730
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:34 schreef optifree het volgende:

[..]

Alstom heeft ook de ICm (koploper) gemaakt als ik mij niet vergis...en uiteraard de TGV's
ICM is door Talbot gemaakt

Maar goed
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:44:44 #49
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_41202993
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:50 schreef Eix het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien? Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
Ook in Nederland kan het noodremsysteem worden uitgeschakeld, dit gebeurt vooral bij supportersvervoer. Er moeten dan wel extra begeiders mee om in geval van nood in te kunnen grijpen.
In Duitsland is het zelfs verplicht om noodremonderbreking te hebben zodat bijv. een brandende trein niet stil komt te staan in een tunnel.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_41203423
NS

echt hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')