abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41120710
Ik heb bij mijn ondergebit last van terugtrekkend tandvlees, de tandwortel is voor een deel zichtbaar. Dit zou komen door een te harde tandenborstel, dus ik poets al tijden met soft.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om het tandvlees weer terug omhoog te laten komen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
pi_41120859
heb het ook, goede tandhiegiene is onontbeerlijk, ga ieder jaar minstens 1 keer naar de tandards als dat kan! Voor de rest is t wel voor een deel erfelijk vrees ik
pi_41121267
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:49 schreef Walrik het volgende:
heb het ook, goede tandhiegiene is onontbeerlijk, ga ieder jaar minstens 1 keer naar de tandards als dat kan! Voor de rest is t wel voor een deel erfelijk vrees ik
Aan hygiene ontbreekt het niet hoor, sowieso de regelmatige tandartsbezoeken, 2x daags poetsen enz. Mijn tandarts zei dat de reden te hard poetsen was zoals ik in mijn eerste bericht zei. Daar probeer ik nu dus al tijden rekening mee te houden. Maar ik zou het zo graag zien herstellen.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:12:19 #4
78575 francoise
this is so real...
pi_41121369
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:08 schreef Coelho het volgende:

[..]

Aan hygiene ontbreekt het niet hoor, sowieso de regelmatige tandartsbezoeken, 2x daags poetsen enz. Mijn tandarts zei dat de reden te hard poetsen was zoals ik in mijn eerste bericht zei. Daar probeer ik nu dus al tijden rekening mee te houden. Maar ik zou het zo graag zien herstellen.
Je hebt nu, neem ik aan ook kleine ruimtes tussen je tanden door het weggetrokken tandvlees. Met ragertjes, van die kleine borsteltjes (halen bij de tandarts of drogist) kun je die ruimtes goed schoonhouden, als er geen viezigheid, bacterien of tandplak tussen je tanden blijft zitten gaat je tandvlees wel weer iets aansluiten. Maar het groeit niet terug of zo.
pi_41123612
Niet te hard poesten en tandpasta Sensodyne groen gebruiken. Die laat een laagje achter. Op den duur herstelt het dan. Vaak al binnen een paar dagen.
pi_41125238
Ik heb t ook, een stukje van mn tandvlees weggepoetst
Mn tandarts zei dat dat nooit weer terug zou 'groeien' maar zolang ik er geen last van heb maakt dat ook helemaal niks uit.

Ik moet ook zachter poetsen dat is het enige wat je er aan kan doen.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:28:05 #7
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_41129115
Het gebruik maken van een 'soft' tandenborstel heeft geen nut als je er nog steeds te hard mee op het tandvlees drukt, denk ik.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_41129191
Daar heb je een goed punt...
pi_41200867
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:29 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Daar heb je een goed punt...
Ik postste ook te hard, toen zei de tandarts dat ik beter elektrisch kon gaan poetsen. Dat doe ik dus nu. Al herstelt mijn tandvlees niet.....
Keep the faith!!
  zondag 27 augustus 2006 @ 13:41:41 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41221467
Ik heb 't blijkbaar ook kapotgepoetst bij een kies, m'n tandarts zei dat ik er niks mee hoefde te doen maar dat het vanzelf weer goed zou komen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')