Heb jij er geen problemen mee?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Die zijn er al lang vrees ik. Wat is het probleem?
Precies mijn punt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
't komt vaak uit die hoek van "niet in hokjes willen denken, maar er ondertussen zelf keihard aan mee doen" door je als lobbygroepje van 1 of andere minderheid op te werpen voor allerlei aparte activiteiten.
Dit soort opmerkingen worden meestal door hetero white male types gemaaktquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
't komt vaak uit die hoek van "niet in hokjes willen denken, maar er ondertussen zelf keihard aan mee doen" door je als lobbygroepje van 1 of andere minderheid op te werpen voor allerlei aparte activiteiten.
Kijk nou, een hokjesdenkerquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen worden meestal door hetero white male types gemaakt
Hetro white female in mijn geval maar heb je er ook nog een reactie op?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat homo's zichzelf anders gedragen door Gay Parade's en dan gaan klagen als niet-homo's vooroordelen hebben over homo's.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:05 schreef Great_Expectations het volgende:
Aaah, dus als een gedeelte van een groep iets doet, dat geldt dat voor iedereen uit de groep?
A. Piet vindt het leuk om kleine konijntjes te wurgen.
B. Piet is een man.
Conclusie: Alle mannen vinden het leuk om konijntjes te wurgen?
Zoiets heet een syllogisme en vormt vaak een onderdeel van een intelligentie-test die je moet doen als je hogerop wilt komen in het bedrijfsleven..
Gelul. Een klein deel van de homo's doet aan dat soort dingen mee. En wat dan nog?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat homo's zichzelf anders gedragen door Gay Parade's en dan gaan klagen als niet-homo's vooroordelen hebben over homo's.
Als ik op mijn kop door het winkelcentrum ga lopen moet ik niet vreemd op kijken als mensen mij vreemd aankijken.
Oorzaak -> gevolg en vormt vaak een onderdeel van een intelligentie-test die je moet doen als je hogerop wilt komen in het bedrijfsleven.
Het gaat erom dat homo's zichzelf stigmatiseren en dan vreemd op kijken dat mensen ze als anders zien. Dan gooi je toch op zekere hoogte je eigen glazen in.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:01 schreef SCH het volgende:
Gelul. Een klein deel van de homo's doet aan dat soort dingen mee. En wat dan nog?
quote:Beoordeel ik heteromannen als groep omdat ze op de wallen lopen, aan kickboxen doen of vrouwen verkrachten?
Blijkbaar beoordeel jezelf ook een groep als geheel.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:22 schreef SCH het volgende:
Jij hebt het voortdurend over die gay parade waar slechts een miniem percentage van homo's iets mee heeft. Onzin dus.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat homo's zichzelf stigmatiseren en dan vreemd op kijken dat mensen ze als anders zien. Dan gooi je toch op zekere hoogte je eigen glazen in.
Nee juist niet, ik laat je zien dat het onzin is om een groep het gedrag van een zeer kleine minderheid te beoordelen.quote:Blijkbaar beoordeel jezelf ook een groep als geheel.
Als jij op je kop loopt, dan zeg ik niet "tjonge, die gekke hetero's altijd. Ze lopen allemaal op hun kop.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:47 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zeg alleen dat homo's zichzelf anders gedragen door Gay Parade's en dan gaan klagen als niet-homo's vooroordelen hebben over homo's.
Als ik op mijn kop door het winkelcentrum ga lopen moet ik niet vreemd op kijken als mensen mij vreemd aankijken.
Fok!-ers met een jaartal in hun nick hebben geen gevoel voor humor.quote:Oorzaak -> gevolg en vormt vaak een onderdeel van een intelligentie-test die je moet doen als je hogerop wilt komen in het bedrijfsleven.
als alle homo's zo zijn als jouw dan word het hoog tijd dat we een paar ideeen van Iran inzake homo's overnemenquote:
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:01 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
als alle homo's zo zijn als jouw dan word het hoog tijd dat we een paar ideeen van Iran inzake homo's overnemen
Een topman moet nu eenmaal 100% voor zijn werk gaan, je kunt niet en 100% voor je werk gaan, en 100% voor je familie en vrienden, je zult altijd een afweging moeten maken, en in het geval van een potentieel topman zal het werk de overhand hebben, dat is vrij logisch.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:52 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Hmm... Misschien is het wel goed voor bedrijven wanneer ze afstappen van de cultuur dat je alles moet opofferen voor je werk, want dat leidt alleen maar tot blikvernauwing, niet met een frisse blik naar problemen kunnen kijken, etc. En daarom is het misschien wel goed als het glazen/roze plafond wordt opgebroken, zodat niet alleen de gestresste workaholics doorstromen naar de top.
-2 doodsverwensingquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:01 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
als alle homo's zo zijn als jouw dan word het hoog tijd dat we een paar ideeen van Iran inzake homo's overnemen
Oh ik dacht dat de Gay Parade iets breed gedragen binnen de homo scene was. Als het maar een klein percentage aanspreekt waarom spreekt de rest zich niet uit tegen zo'n zelf stigmatiserende parade.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:31 schreef SCH het volgende:
Jij hebt het voortdurend over die gay parade waar slechts een miniem percentage van homo's iets mee heeft. Onzin dus.
Nee juist niet, ik laat je zien dat het onzin is om een groep het gedrag van een zeer kleine minderheid te beoordelen.
Dat gebeurt ook. Alleen pikken jullie hetero's dat niet op omdat het niet zo spectaculair is als die twee seconden blote leuter op het 8 uur journaal.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat de Gay Parade iets breed gedragen binnen de homo scene was. Als het maar een klein percentage aanspreekt waarom spreekt de rest zich niet uit tegen zo'n zelf stigmatiserende parade.
Jij houdt er niet van om als matroos op een boot YMCA te zingen?
ja juist. En die paar boten met leernichten worden er natuurlijk ook net uitgepikt om op het nieuws te laten zien en die zoveel andere originele boten niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook. Alleen pikken jullie hetero's dat niet op omdat het niet zo spectaculair is als die twee seconden blote leuter op het 8 uur journaal.
Waarom moet ik me uitspreken? Ik geef ook niks om rugby, om bloemencorso's of de uitmarkt, maar me er tegen uitspreken, waarom? Spreek jjj je uit tegen alle evenementen waar hetero's aan meedoen en die je niet liggen?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat de Gay Parade iets breed gedragen binnen de homo scene was. Als het maar een klein percentage aanspreekt waarom spreekt de rest zich niet uit tegen zo'n zelf stigmatiserende parade.
De Eerste Hetero Parade moet ik nog tegenkomen. Maar laten we OT blijven. Weinig homo's aan de top van het bedrijfsleven. Veel homo's in de modewereld. Dat houdt elkaar in balansquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:00 schreef SCH het volgende:
Waarom moet ik me uitspreken? Ik geef ook niks om rugby, om bloemencorso's of de uitmarkt, maar me er tegen uitspreken, waarom? Spreek jjj je uit tegen alle evenementen waar hetero's aan meedoen en die je niet liggen?
Koester vooral je beelden en vooroordelen hoor.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De Eerste Hetero Parade moet ik nog tegenkomen. Maar laten we OT blijven. Weinig homo's aan de top van het bedrijfsleven. Veel homo's in de modewereld. Dat houdt elkaar in balans.
Idd en wie weet heeft ie nog wel een dubbel levenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:58 schreef nokwanda het volgende:
Daar kan de heterobaas die zijn 3 delig pak een dagje aan de kapstok heeft gehangen best wel tussen lopen.
Jerruh volgens mij, maar is geen Mod meer.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:51 schreef ThE_ED het volgende:
hoeveel mod's zijn er eigenlijk homo?
Maar natúúrlijk discrimineert het bedrijfsleven. Hoe wou je anders selectie maken?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is gewoon schunnig hoe het bedrijfsleven hier mensen discrimineert.
Maar bedrijven zijn ook geen schoolvoorbeelden waarbij fatsoenlijke omgangsvormen gelden.
En zullen in het onderzoek toch wel vragen gesteld zijn die uitsloten dat er homo's in die top zitten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:36 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik denk juist dat de mensen die zeggen dat er discriminatie in het spel is hun mening baseren op vooroordelen. Tenslotte is het niet bekend of het inderdaad zo is, waarom zou elke homo hier mee te koop lopen? Er zijn wellicht diverse homo-topmannen die gewoon hun werk doen waarvoor ze zijn aangenomen, en verder niet zo met hun geaardheid bezig zijn op hun werk.
En zelfs al zou dat zo zijn is het mogelijkerwijs zo dat dit kan komen door andere intresses bij deze groep, waardoor ze minder fanatiek zijn qua werk, en hun aandacht liever aan andere levensgebieden geven.
Die is bi.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jerruh volgens mij, maar is geen Mod meer.
Volgens mij is het "onderzoek" niet meer dan een artikel in het tijdschrift Management Team (Bron ) en dus niet een volwaardig wetenschappelijk onderzoek. Maar het is wel een aardig artikel. Het blijkt dat multinationals vaak niet weten of bestuurders homo zijn of daar geen uitspraak over doen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:03 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En zullen in het onderzoek toch wel vragen gesteld zijn die uitsloten dat er homo's in die top zitten.
Vragen als: "wat is de samenstelling van uw huishouden" lijken me voor zo'n onderzoek redelijk relevant.
Nu ik dit artikel gelezen heb lijkt het me dat multinationals vaak niet weten (of zich niet interesseren voor) wie de mens achter de functionaris is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:10 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Die is bi..
[..]
Volgens mij is het "onderzoek" niet meer dan een artikel in het tijdschrift Management Team (Bron ) en dus niet een volwaardig wetenschappelijk onderzoek. Maar het is wel een aardig artikel. Het blijkt dat multinationals vaak niet weten of bestuurders homo zijn of daar geen uitspraak over doen.
Het is juist prijzenswaardig dat bedrijven geen uitspraken doen over de geaardheid van de medewerkers, wie wordt er wijzer van als men weet dat een topman toevallig homo is?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:03 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En zullen in het onderzoek toch wel vragen gesteld zijn die uitsloten dat er homo's in die top zitten.
Vragen als: "wat is de samenstelling van uw huishouden" lijken me voor zo'n onderzoek redelijk relevant.
Ja tuurlijk. Als ze er geen uitspraak over doen wel. Maar als ze het gewoon niet wetendanweer niet,imoquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:35 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het is juist prijzenswaardig dat bedrijven geen uitspraken doen over de geaardheid van de medewerkers, wie wordt er wijzer van als men weet dat een topman toevallig homo is?
Bedrijven hoeven dat ook niet te doen. Maar het is toch wel normaal dat collega's aan elkaar vertellen of ze getrouwd zijn, samenwonen of wie hun partner is etc?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:35 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het is juist prijzenswaardig dat bedrijven geen uitspraken doen over de geaardheid van de medewerkers, wie wordt er wijzer van als men weet dat een topman toevallig homo is?
Het lijkt me dan ook wel dat de collega's dat weten, dat wil niet zeggen dat het algemeen bekend is. Ze zullen ook niet alle medewerkers van de 125 bedrijven gesproken hebben, het gaat er hier om van wie het publiekelijk bekend is, en dat is heel wat anders. Mensen kunnen homo zijn zonder hier publiekelijk over te willen praten, zakelijk is zakelijk, en prive is prive.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Bedrijven hoeven dat ook niet te doen. Maar het is toch wel normaal dat collega's aan elkaar vertellen of ze getrouwd zijn, samenwonen of wie hun partner is etc?
Dat is dan misschien meteen het probleem. Zijn er dan ook hetero's die er niet publiekelijk over willen praten? Het antwoord is nee.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:31 schreef Arnold_fan het volgende:
Mensen kunnen homo zijn zonder hier publiekelijk over te willen praten
Wel degelijk, ik kan me niet herinneren dat er ooit een topman heeft verteld dat hij hetro is. Op het moment dat je als topman naar buiten treedt doe je dat vanuit je functie voor dat bedrijf, dan praat je dus niet over je privezaken. Ik hoor ook nooit een topman op tv vertellen over zijn lieve kinderen die op school zitten, hebben ze daarom allemaal geen kinderen? Beetje kromme redenering, zolang hij op zijn werk normaal kan functioneren als homo-topman is er geen vuiltje aan de lucht, en geen enkele reden om deze privezaken aan jan en alleman te vertellen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 11:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is dan misschien meteen het probleem. Zijn er dan ook hetero's die er niet publiekelijk over willen praten? Het antwoord is nee.
Je snapt toch zelf ook wel dat dit gelul is? Nemen die topmensen nooit hun vrouw mee naar een banket of diner? Waarom weet ik dan hoe de vrouw van Bill Gates er uit ziet?quote:Op zondag 27 augustus 2006 11:42 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Wel degelijk, ik kan me niet herinneren dat er ooit een topman heeft verteld dat hij hetro is. Op het moment dat je als topman naar buiten treedt doe je dat vanuit je functie voor dat bedrijf, dan praat je dus niet over je privezaken. Ik hoor ook nooit een topman op tv vertellen over zijn lieve kinderen die op school zitten, hebben ze daarom allemaal geen kinderen? Beetje kromme redenering, zolang hij op zijn werk normaal kan functioneren als homo-topman is er geen vuiltje aan de lucht, en geen enkele reden om deze privezaken aan jan en alleman te vertellen.
De onderzoekers geven zelf al aan dat ze het fout kunnen hebben omdat ze niet alles van alle topmannen weten, waarom moet jij het dan wel zeker weten terwijl je niet eens deel hebt genomen aan het onderzoek? Ze zijn er standaard vanuit gegaan dat iedereen hetro is tot het tegendeel is bewezen, een kromme gedachte, dan moet je bij iedereen opbellen en vragen of ze hetro/bi/homo zijn, en dan hopen dat ze je serieus genoeg nemen om te antwoorden(en dat doen ze bij grote bedrijven niet snel)quote:Op zondag 27 augustus 2006 11:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat dit gelul is? Nemen die topmensen nooit hun vrouw mee naar een banket of diner? Waarom weet ik dan hoe de vrouw van Bill Gates er uit ziet?
Nou, ik zie mevrouw Balkenende geregeld hoor. En hier maken ook Joop Wijn en Boris Dittrich en anderen er geen geheim van dat ze homo zijn. Wel was er ooit een rel rond de voorzitter van de Raad van State, Tjeenk Willink, omdat de koningin er moeilijk over deed dat hij zijn vriend mee zou nemen naar een belangrijke bijeenkomst.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:01 schreef Arnold_fan het volgende:
Overigens is het in Amerika veel meer de gewoonte om je familie te laten zien dan in Nederland, op alle foto's zie je mevrouw Bush bijvoorbeeld erbij staan, en hier zie je mevrouw Balkenende nooit ergens bij, behalve misschien in de Prive ofzo.
Het feit dat je zelf al aangeeft dat er 2 prominente nederlanders zijn die er geen geheim van maken dat ze homo zijn, en ondertussen prima kunnen functioneren in onze samenleving geeft al aan dat er geen enkele reden zou zijn voor een topman om dit te verzwijgen. En ik vind het prima als een topman homo is, of vrouw, zolang mensen maar geen voorkeursbehandeling krijgen juist omdat ze of vrouw of homo zijn. In het bedrijfsleven kijken mensen naar hoe je werkt, en hoe je omgaat met anderen, of je homo of hetro bent maakt niets uit voor je functioneren, en daardoor kun je dus makkelijker opgroeien naar een hogere functie.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, ik zie mevrouw Balkenende geregeld hoor. En hier maken ook Joop Wijn en Boris Dittrich en anderen er geen geheim van dat ze homo zijn. Wel was er ooit een rel rond de voorzitter van de Raad van State, Tjeenk Willink, omdat de koningin er moeilijk over deed dat hij zijn vriend mee zou nemen naar een belangrijke bijeenkomst.
De simpele vraag is of je vindt dat een topman van een groot bedrijf homoseksueel moet kunnen zijn, en vooral ook openlijk homoseksueel moet kunnen zijn. Of dat hij het wel mag zijn maar het verborgen moet houden. Net als dat vrijwel iedere voetballer op niveau standaard een vrouw heeft maar ondertussen.
Ik hoop dat het zo is zoals je het zegt maar ik heb mijn twijfels.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:11 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het feit dat je zelf al aangeeft dat er 2 prominente nederlanders zijn die er geen geheim van maken dat ze homo zijn, en ondertussen prima kunnen functioneren in onze samenleving geeft al aan dat er geen enkele reden zou zijn voor een topman om dit te verzwijgen. En ik vind het prima als een topman homo is, of vrouw, zolang mensen maar geen voorkeursbehandeling krijgen juist omdat ze of vrouw of homo zijn. In het bedrijfsleven kijken mensen naar hoe je werkt, en hoe je omgaat met anderen, of je homo of hetro bent maakt niets uit voor je functioneren, en daardoor kun je dus makkelijker opgroeien naar een hogere functie.
Ik heb nog nooit gehoord dat een homo geen baan kreeg, of een minder goede baan omdat hij homo is. Op mijn werk lopen ook 2 homo's rond, en ik heb er zelfs niet over gedacht dat deze minder snel promotie zouden kunnen krijgen alleen omdat ze homo zijn. Ik denk dat je de objectiviteit bij grotere bedrijven onderschat, er is daar eerder sprake van positieve discriminatie dan van gewone discriminatie (beide erg kwalijk)quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik hoop dat het zo is zoals je het zegt maar ik heb mijn twijfels.
Echt compleet debiel en schadelijk voor het bedrijf en het moraal onder werknemers. Ik ken er een personeelsmanager die er ook al zo'n scheef (extreem links) beleid op nahoudt. Als je een werkomgeving met gelijke kansen creeëert lost het probleem zich vanzelf op omdat Marokkanen en vrouwen dan gemotiveerd zijn om er voor te zorgen dat ze competent genoeg zijn voor hogere functies.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:39 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Op mijn werk (TNT) bijvoorbeeld waren er 7 kandidaten voor een functie, waarvan er 2 zeer geschikt waren omdat zij dat werk al geruime tijd deden in de vacante periode, echter de enige vrouw die er gesolliciteerd had kreeg de functie, dit terwijl ze nog nooit iets gedaan had wat met die functie te maken had. Op die manier wilden ze de vrouwen op hogere functies gelijk trekkenHetzelfde met marokkanen, ze zeggen openlijk dat ze daar minder hoge eisen aan stellen, om meer allochtonen in de hogere functies te krijgen
![]()
Exact.quote:Op die manier zorg je ervoor dat mensen uit minderheidsgroepen minder serieus genomen worden, tenslotte zal het niet door de kwalificaties komen dat die persoon daar zit, maar omdat het een (vul maar in homo/vrouw/allochtoon) is.
Zet gewoon de beste persoon voor die functie op die plek neer, dat maakt het voor iedereen wat eerlijker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |