WTF? Ik dacht dat jij afscheid van ons had genomen? Misschien moet je een "essay" gaan schrijven over dit onderwerp, tenminste als je 2 minuten vrij kunt maken om na te denken en te typenquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ze de benodigde kwaliteiten hadden gehad waren ze vast wel vertegenwoordigd, nu ze niet vertegenwoordigd zijn in de top hebben ze deze kwaliteiten blijkbaar niet.²
Dat is een fout van je, je moet niet denken. En waarom zou ik een essay over homo's schrijven als deze al reeds jaren geleden is gemaakt?quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:44 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
WTF? Ik dacht dat jij afscheid van ons had genomen? Misschien moet je een "essay" gaan schrijven over dit onderwerp, tenminste als je 2 minuten vrij kunt maken om na te denken en te typen![]()
Je kunt er wel omheen praten, maar je had beloofd weg te gaan? Whahaha, wat een stuk, ik zal maar hopen dat je dat stukje van een of andere import imam hebt gejat, want zo dom kun zelfs jij niet zijnquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is een fout van je, je moet niet denken. En waarom zou ik een essay over homo's schrijven als deze al reeds jaren geleden is gemaakt?
Zie hier: Essay: "Opkomst en ondergang van het homo-isme"²
Ik onderschat die objectiviteit niet, ik stel gewoon vast dat het opvallend weinig zijn.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:39 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat een homo geen baan kreeg, of een minder goede baan omdat hij homo is. Op mijn werk lopen ook 2 homo's rond, en ik heb er zelfs niet over gedacht dat deze minder snel promotie zouden kunnen krijgen alleen omdat ze homo zijn. Ik denk dat je de objectiviteit bij grotere bedrijven onderschat, er is daar eerder sprake van positieve discriminatie dan van gewone discriminatie (beide erg kwalijk)
Typisch de retoriek van een blanke hetero man.quote:Op mijn werk (TNT) bijvoorbeeld waren er 7 kandidaten voor een functie, waarvan er 2 zeer geschikt waren omdat zij dat werk al geruime tijd deden in de vacante periode, echter de enige vrouw die er gesolliciteerd had kreeg de functie, dit terwijl ze nog nooit iets gedaan had wat met die functie te maken had. Op die manier wilden ze de vrouwen op hogere functies gelijk trekkenHetzelfde met marokkanen, ze zeggen openlijk dat ze daar minder hoge eisen aan stellen, om meer allochtonen in de hogere functies te krijgen
![]()
Op die manier zorg je ervoor dat mensen uit minderheidsgroepen minder serieus genomen worden, tenslotte zal het niet door de kwalificaties komen dat die persoon daar zit, maar omdat het een (vul maar in homo/vrouw/allochtoon) is.
Zet gewoon de beste persoon voor die functie op die plek neer, dat maakt het voor iedereen wat eerlijker.
Is dat ook de reden waarom relatief veel Marokkanen niet slagen? Gebrek aan kwaliteit?quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ze de benodigde kwaliteiten hadden gehad waren ze vast wel vertegenwoordigd, nu ze niet vertegenwoordigd zijn in de top hebben ze deze kwaliteiten blijkbaar niet.²
Het is gewoon om te huilen dat je als blanke hetro man nergens mag zitten omdat het anders discriminatie is, op vuilniswagens zitten ook veel blanke hetro mannen, ook discriminatie? Daar hoor ik nooit mensen over?quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik onderschat die objectiviteit niet, ik stel gewoon vast dat het opvallend weinig zijn.
[..]
Typisch de retoriek van een blanke hetero man.![]()
Het soort verweer dat jij hier tentoon spreidt, en wat sizzler al jaren op Fok doet, is zo voorspelbaar en flauw. Ik heb helemaal geen zin om daar op te reageren. Jullie zijn witte blanke heteromannen en zien discriminatie gewoon niet. Dat is niet zo gek als je er geen zak mee te maken hebt maar het zou je wel sieren een pas op de plaats te maken en de verhalen van vrouwen en allochtonen en andere minderheden serieus te nemen in plaats van ze weg te blazen en er over heen te lopen en zo arrogant te reageren zoals je in die post doet. Is het zo moeilijk om een vrouw op een hoge positie te accepteren?quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:28 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het is gewoon om te huilen dat je als blanke hetro man nergens mag zitten omdat het anders discriminatie is, op vuilniswagens zitten ook veel blanke hetro mannen, ook discriminatie? Daar hoor ik nooit mensen over?
Geef liever argumenten waaruit blijkt dat er homo's gediscrimineerd worden?
Waar heb ik dat dan gezegd?quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:22 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je kunt er wel omheen praten, maar je had beloofd weg te gaan?
Nee, dat heeft veelal met discriminatie te maken...quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat ook de reden waarom relatief veel Marokkanen niet slagen? Gebrek aan kwaliteit?
En natuurlijk de aangeboren luiheid.....quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat ook de reden waarom relatief veel Marokkanen niet slagen? Gebrek aan kwaliteit?
Integendeel, ik heb jarenlang een vrouwelijke vestigingsmanager gehad, en ik heb nooit een klacht over haar gehad. Maar als ik zie dat van 7 collega's van mij absoluut niet de geschikste persoon wordt genomen om zo meer vrouwen in hogere functies te krijgen vind ik dat onzinnig.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Het soort verweer dat jij hier tentoon spreidt, en wat sizzler al jaren op Fok doet, is zo voorspelbaar en flauw. Ik heb helemaal geen zin om daar op te reageren. Jullie zijn witte blanke heteromannen en zien discriminatie gewoon niet. Dat is niet zo gek als je er geen zak mee te maken hebt maar het zou je wel sieren een pas op de plaats te maken en de verhalen van vrouwen en allochtonen en andere minderheden serieus te nemen in plaats van ze weg te blazen en er over heen te lopen en zo arrogant te reageren zoals je in die post doet. Is het zo moeilijk om een vrouw op een hoge positie te accepteren?
Da's jouw interpretatie lijkt mij. Maar ik vind het ook niet zo gek hoor, ik snap dat het bedreigend voor je is maar de achterstand is zo groot, er mag best een handje geholpen worden.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:02 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Integendeel, ik heb jarenlang een vrouwelijke vestigingsmanager gehad, en ik heb nooit een klacht over haar gehad. Maar als ik zie dat van 7 collega's van mij absoluut niet de geschikste persoon wordt genomen om zo meer vrouwen in hogere functies te krijgen vind ik dat onzinnig.
Dat bedoel ik nou. Het maar blijven ontkennen van het bestaan van verschillen en achterstanden. Eerst een half topic vooroordelen spuien over homo's (ballet, media etc.) en nu suggeren dat ze hun werk gewoon niet goed doenquote:Als je je werk goed doet kom je er heus wel, niemand zal homo's of vrouwen achterstellen als ze hun werk goed doen.
Vervelend he discriminatie en vooroordelen. Misschien moet je er zelf ook eens mee kappen richting mijquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dat heeft veelal met discriminatie te maken...²
Ik suggereer in het geheel niet dat ze hun werk niet goed doen, integendeel, ik zeg juist dat ze zo goed hun werk doen dat ze het op hun kwaliteiten kunnen gooien, en niet hun positie te danken hebben aan het homo zijn, waar lees je dan dat ik zeg dat ze hun werk niet goed doen?quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Da's jouw interpretatie lijkt mij. Maar ik vind het ook niet zo gek hoor, ik snap dat het bedreigend voor je is maar de achterstand is zo groot, er mag best een handje geholpen worden.
[..]
Dat bedoel ik nou. Het maar blijven ontkennen van het bestaan van verschillen en achterstanden. Eerst een half topic vooroordelen spuien over homo's (ballet, media etc.) en nu suggeren dat ze hun werk gewoon niet goed doen![]()
Vervelend he altijd de slachtofferrol kiezen? Mensen moeten niet zo zeiken, en gewoon hun best doen in dit leven, dan kom je er heus wel, de hele wereld zit niet vol met racisten/homohaters/vrouwenhaters.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Vervelend he discriminatie en vooroordelen. Misschien moet je er zelf ook eens mee kappen richting mij![]()
Er zitten relatief weinig vrouwen en homo's aan de top van het bedrijfsleven. en jij suggereert dat ze er met goed werk wel komen. Blijkbaar werken ze dan niet goed genoegquote:Op zondag 27 augustus 2006 19:12 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik suggereer in het geheel niet dat ze hun werk niet goed doen, integendeel, ik zeg juist dat ze zo goed hun werk doen dat ze het op hun kwaliteiten kunnen gooien, en niet hun positie te danken hebben aan het homo zijn, waar lees je dan dat ik zeg dat ze hun werk niet goed doen?
Als die hun werk gewoon goed doen, is er ook niks aan de hand. Je kunt gewoon niet ontkennen dat het voor vrouwen en allochtonen moeilijker is om door het bastion heen te breken. Voor homo's weet ik dat niet zo goed maar ik denk wel dat er ook iets mee aan de hand is.quote:Ik geloof dat mensen die hard werken en ervoor gaan sowieso hun doel wel halen, en het "helpen" van minderheidsgroepen zorgt er alleen voor dat die mensen op hogere functie's niet serieus genomen worden. Ik heb liever iemand boven me die zijn positie te danken heeft aan zijn prestaties dan iemand die er zit omdat het een vrouw/homo/marokkaan is.
Ik denk dat er veel vrouwen zijn die inderdaad niet full-time en (veel) meer willen werken, het is een feit dat deze meer in part-time werken dan mannen. Als je hogerop wilt komen moet je altijd beschikbaar zijn voor je werk, ook 's avonds en soms ook 60 uur per week. Je zult een keuze moeten maken tussen vrienden/gezin/werk, waar je welke prioriteit neerlegt is beslissend voor hoe je leven verder zal verlopen....quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zitten relatief weinig vrouwen en homo's aan de top van het bedrijfsleven. en jij suggereert dat ze er met goed werk wel komen. Blijkbaar werken ze dan niet goed genoeg
[..]
Als die hun werk gewoon goed doen, is er ook niks aan de hand. Je kunt gewoon niet ontkennen dat het voor vrouwen en allochtonen moeilijker is om door het bastion heen te breken. Voor homo's weet ik dat niet zo goed maar ik denk wel dat er ook iets mee aan de hand is.
Wees nou eens realistisch: die top wordt gedomineerd door een bepaald soort mensen die elkaar logischerwijze binnen hun netwerk de bal toespelen. Het kost gewoon tijd voordat vrouwen en allochtonen en homo's daar tussen passen. Dat heeft niet met die groepen zelf zozeer te maken maar veel meer met de mannen die die wereld domineren.
Daar ga je weer met je theorieen en vooroordelen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:26 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel vrouwen zijn die inderdaad niet full-time en (veel) meer willen werken, het is een feit dat deze meer in part-time werken dan mannen. Als je hogerop wilt komen moet je altijd beschikbaar zijn voor je werk, ook 's avonds en soms ook 60 uur per week. Je zult een keuze moeten maken tussen vrienden/gezin/werk, waar je welke prioriteit neerlegt is beslissend voor hoe je leven verder zal verlopen....
Ik denk juist dat vrouwen en allochtonen juist makkelijker aan werk kunnen komen doordat ze vaak voorrang krijgen bij gelijke kwaliteiten.
Als er nieuwe mensen van school komen hebben die ook geen netwerk, hoe komen die eraan? Daarnaast geef ik niemand de schuld, het is helemaal niet nodig om aan de top te komen, een lagere functie is meestal beter voor je sociale contacten en gezinsleven....... Het is maar waar je je prioriteiten legt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar ga je weer met je theorieen en vooroordelen.
Op mijn verhaal over het old boys network ga je niet in terwijl dat vanzelfsprekend het grootste probleem is. Altijd maar de schuld aan de minderheden zelf geven, erg triest.
Iedereen moet gelijke kansen hebben, dat is het belangrijkste. En dat is gewoon niet zo.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:31 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Als er nieuwe mensen van school komen hebben die ook geen netwerk, hoe komen die eraan? Daarnaast geef ik niemand de schuld, het is helemaal niet nodig om aan de top te komen, een lagere functie is meestal beter voor je sociale contacten en gezinsleven....... Het is maar waar je je prioriteiten legt.
Dat is helemaal waar, als blanke hetro man zul je je dubbel moeten bewijzen omdat bedrijven liever een minder geschikte allochtoon/vrouw aannemen omdat dat leuker en socialer staat.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Iedereen moet gelijke kansen hebben, dat is het belangrijkste. En dat is gewoon niet zo.
Goh wat zielig zeg. Maar goed, je blijft vasthouden aan je eigen vooroordelen. Succes verder. Ik snap dat het moeilijk voor je is om je patronen te doorbreken, het is voor een groot deel angst en onwennigheid.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:43 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar, als blanke hetro man zul je je dubbel moeten bewijzen omdat bedrijven liever een minder geschikte allochtoon/vrouw aannemen omdat dat leuker en socialer staat.
Je kunt het wel negeren, maar je zegt zelf dat het waar is dat bij gelijke geschiktheid de voorkeur gegeven moet worden aan vrouw/allochtoon.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Goh wat zielig zeg. Maar goed, je blijft vasthouden aan je eigen vooroordelen. Succes verder. Ik snap dat het moeilijk voor je is om je patronen te doorbreken, het is voor een groot deel angst en onwennigheid.
Het is toch duidelijk dat het niet eerlijk is dat sommige groepen een "handje geholpen" worden?quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:06 schreef SCH het volgende:
Maar ik vind het ook niet zo gek hoor, ik snap dat het bedreigend voor je is maar de achterstand is zo groot, er mag best een handje geholpen worden.
Nee hoor. Ik zeg alleen dat je het soms een handje moet helpen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je kunt het wel negeren, maar je zegt zelf dat het waar is dat bij gelijke geschiktheid de voorkeur gegeven moet worden aan vrouw/allochtoon.
Ik zie daar geen probleem in zolang het met beleid en in proportie gebeurt.quote:Het is toch duidelijk dat het niet eerlijk is dat sommige groepen een "handje geholpen" worden?
Maar dat is het probleem ook niet. Wees maar niet bang dat de witte heteroman ineens zoveel terrein gaat verliezen. De kansen moeten echter wel gelijker worden dan ze nu zijn. Als dat zonder helpende hand kan, is dat mooi maar de praktijk leert dat het netwerk vaak nogal stug en een beetje conservatief is. Van die opvatting zie ik in dit topic ook erg veel voorbeelden. Het beeld dat homo's vooral aan ballet doen en vrouwen perse voor de kinderen willen zorgen (het komt blijkbaar niet bij je op dat mannen ook voor de kinderen zouden kunnen zorgen).quote:Als er van sommige groepen meer hogeropgeleiden/ambitieuze mensen zijn zullen daar ook meer topmensen van zijn, accepteer dat gewoon in plaats van minder geschikten " een handje te helpen" zodat mensen geen scheve gezichten krijgen ten opzichte van hun leidinggevenden.
Als je mensen een handje gaat helpen zorg je ervoor dat de mensen uit die "zwakkere" groepen die het wel zelf gedaan hebben niet voor vol worden aangezien... Eigenlijk is het dus gemeen tenopzichte van de mensen die wel de juiste kwaliteiten op zak hebben en daarmee door kunnen groeien.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zeg alleen dat je het soms een handje moet helpen.
[..]
Ik zie daar geen probleem in zolang het met beleid en in proportie gebeurt.
[..]
Maar dat is het probleem ook niet. Wees maar niet bang dat de witte heteroman ineens zoveel terrein gaat verliezen. De kansen moeten echter wel gelijker worden dan ze nu zijn. Als dat zonder helpende hand kan, is dat mooi maar de praktijk leert dat het netwerk vaak nogal stug en een beetje conservatief is. Van die opvatting zie ik in dit topic ook erg veel voorbeelden. Het beeld dat homo's vooral aan ballet doen en vrouwen perse voor de kinderen willen zorgen (het komt blijkbaar niet bij je op dat mannen ook voor de kinderen zouden kunnen zorgen).
Grappig dat je dan ineens zo te doen hebt met die mensen. Heb je ze dat gevraagd of ze dat gemeen vinden? Het is ook nogal onzinnig want je stelt geen mensen aan die de juiste kwaliteiten niet hebben of niet capabel zouden zijn natuurlijk.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:52 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Als je mensen een handje gaat helpen zorg je ervoor dat de mensen uit die "zwakkere" groepen die het wel zelf gedaan hebben niet voor vol worden aangezien... Eigenlijk is het dus gemeen tenopzichte van de mensen die wel de juiste kwaliteiten op zak hebben en daarmee door kunnen groeien.
Dat is niet helemaal waar, zoals ik al eerder aangaf is het bij TNT zo dat je als vrouw zijnde een hele grote voorsprong hebt. Bij een afgelopen sollicitatie waren er 6 mannen en 1 vrouw, 2 mannen hadden die functie samen de afgelopen maanden waargenomen nadat die medewerker weg was gegaan, en hadden dit prima gedaan. Echter, de vrouw werd gekozen, dit omdat TNT meer vrouwen in hogere functies wilquote:Op zondag 27 augustus 2006 20:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Grappig dat je dan ineens zo te doen hebt met die mensen. Heb je ze dat gevraagd of ze dat gemeen vinden? Het is ook nogal onzinnig want je stelt geen mensen aan die de juiste kwaliteiten niet hebben of niet capabel zouden zijn natuurlijk.
Hoezo is het vreemd? Doet ze het niet goed dan?quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:05 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, zoals ik al eerder aangaf is het bij TNT zo dat je als vrouw zijnde een hele grote voorsprong hebt. Bij een afgelopen sollicitatie waren er 6 mannen en 1 vrouw, 2 mannen hadden die functie samen de afgelopen maanden waargenomen nadat die medewerker weg was gegaan, en hadden dit prima gedaan. Echter, de vrouw werd gekozen, dit omdat TNT meer vrouwen in hogere functies wilIk moet zeggen dat bijna niemand er iets van zegt, dit omdat ze verder wel aardig is en ze het haar wel gunnen, maar het is wel wat vreemd......
Het is vreemd omdat ze objectief gezien niet de beste kandidaat was voor die functie, ik zou liever zien dat ze als doelstelling hebben dat ze testen invoeren die alle kandidaten moeten maken, functioneringsgesprekken erbij, en aan de hand daarvan punten geven, en zo de beste eruit halen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoezo is het vreemd? Doet ze het niet goed dan?
Wat is er op tegen dat TNT meer vrouwen in hogere functies wil?
Je baseert nu je hele verhaal op 1 voorbeeld?
Dat zegt dan meer over jou en die anderen die dat niet doen. Als die leidinggevende gewoon het werk goed doet, is er niks aan de hand.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:18 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het is vreemd omdat ze objectief gezien niet de beste kandidaat was voor die functie, ik zou liever zien dat ze als doelstelling hebben dat ze testen invoeren die alle kandidaten moeten maken, functioneringsgesprekken erbij, en aan de hand daarvan punten geven, en zo de beste eruit halen.[/quuote]
Nou nee, ik voer talloze sollicitatiegesprekken met kandidaten en ik kan je verzekeren dat dat nooit zal gaan werken.
[quote]En nee, ik baseer mijn mening op mijn gezonde verstand, het kan niet goed zijn als je mensen voortrekt omdat deze nooit voor vol aangezien zullen worden.
En hoe wil je dat uitleggen aan die 2 geschiktere kandidaten? Had je maar een vrouw moeten zijn?quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zegt dan meer over jou en die anderen die dat niet doen. Als die leidinggevende gewoon het werk goed doet, is er niks aan de hand.
Ze waren dus niet geschikter volgens het profiel.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:45 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En hoe wil je dat uitleggen aan die 2 geschiktere kandidaten? Had je maar een vrouw moeten zijn?![]()
Afgezien van het feit dat ze een vrouw is was ze minder geschikt, en het feit dat het vrouw-zijn als reden gezien wordt om promotie te krijgen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze waren dus niet geschikter volgens het profiel.
Dat is nogal een rare gedachte, er wordt duidelijk aangegeven dat de vrouw verkozen is boven de andere kandidaten omdat TNT nou eenmaal meer vrouwen in de top wil. Ik vind ook dat dit een gevaarlijke tendens is. Niet alleen worden mensen op compleet irrelevante aspecten beoordeeld, het geeft mijns inziens ook een verkeeld beeld over op wat voor gronden mensen aanspraak kunnen maken op een functie. Dat dit de draagkracht van de desbetreffende mevrouw niet vergroot kan ik me levendig voorstellen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze waren dus niet geschikter volgens het profiel.
Blijkbaar staat dat in het profiel, het vrouw-zijn. En dat is heel legitiem. Soms staat er in het profiel dat het een man moet zijn of een 45 plusser enz.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:03 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ze een vrouw is was ze minder geschikt, en het feit dat het vrouw-zijn als reden gezien wordt om promotie te krijgen.
Juist, en zoals ik je al een tijdje probeer uit te leggen is dat oneerlijk, net zoals wanneer er had gestaan, het moet een blanke hetro man zijn. Als het overtuigende argument om iemand op een functie te zetten is dat het een vrouw is kun je erop wachten dat mensen haar niet serieus nemen maar als excuustruus gaan zien (variatie op excuusnegerquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Blijkbaar staat dat in het profiel, het vrouw-zijn. En dat is heel legitiem. Soms staat er in het profiel dat het een man moet zijn of een 45 plusser enz.
Het is helemaal niet oneerlijk. Vind je dat bedrijven niet zelf een keuze mogen maken dan???quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:37 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Juist, en zoals ik je al een tijdje probeer uit te leggen is dat oneerlijk, net zoals wanneer er had gestaan, het moet een blanke hetro man zijn. Als het overtuigende argument om iemand op een functie te zetten is dat het een vrouw is kun je erop wachten dat mensen haar niet serieus nemen maar als excuustruus gaan zien (variatie op excuusneger)
Sommige mensen willen blijkbaar tornen aan de keuzevrijheid van bedrijven.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:45 schreef wonderer het volgende:
Een meer gevarieerde top lijkt me eigenlijk wel zo prettig voor het bedrijf... verse inzichten vanuit een andere hoek enzo...
Is zo'n mening niet gebaseerd op een stereotypisch vooroordeel en daarom op zichzelf discriminerend?quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:45 schreef wonderer het volgende:
Een meer gevarieerde top lijkt me eigenlijk wel zo prettig voor het bedrijf... verse inzichten vanuit een andere hoek enzo...
Nee. Iemand bij voorbaat uitsluiten en minder kans geven dan iemand anders is dat wel.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:04 schreef sizzler het volgende:
[..]
Is zo'n mening niet gebaseerd op een stereotypisch vooroordeel en daarom op zichzelf discriminerend?
Sommige mensen willen een keuze op kwaliteit en geen positieve discriminatie!quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Sommige mensen willen blijkbaar tornen aan de keuzevrijheid van bedrijven.
Jij denkt dat TNT een niet capabel persoon in een toppositie zet?quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:09 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Sommige mensen willen een keuze op kwaliteit en geen positieve discriminatie!
Het voorbeeld waar het in dit topic de laatste 2 pagina's over ging, was dat van TNT - vandaar.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:12 schreef _The_General_ het volgende:
Waar gaat het ineens over TNT?, het gaat hier over Homo's in de top van het bedrijfsleven. Als ze de kwaliteiten hebben om de top te bereiken dan komen ze er wel. Hun seksualiteit is niet belangrijk.
Niet? Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat een homoseksueel anders is en denkt dan een hetero. Gaat het hier niet juist om de gelijkheid? Homo's zijn in hun capaciteiten toch gelijk aan hetero's?quote:
Kennelijk wel...quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:12 schreef _The_General_ het volgende:
Waar gaat het ineens over TNT?, het gaat hier over Homo's in de top van het bedrijfsleven. Als ze de kwaliteiten hebben om de top te bereiken dan komen ze er wel. Hun seksualiteit is niet belangrijk.
quote:Verschillende ondervraagden spreken van
een roze plafond,vergelijkbaar met het
glazen plafond dat de top voor vrouwen
onbereikbaar maakt.Mogelijk zijn er wel
homo's in de top van het bedrijfsleven,
maar houden die daar hun mond over.
Eén ondervraagde zegt dat hij veel
homo's kent die vanwege hun carrière
niet voor hun geaardheid uitkomen.
Tijd voor seksualiteit? Daar gaat het toch niet over.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:28 schreef _The_General_ het volgende:
Om de top te bereiken moet je alles opzij zetten. Dat plafond is waarschijnlijk zelf bedacht. Denk je dat een hetero topman tijd heeft voor zijn sexsualiteit? Die ziet zijn vrouw ook alleen op zondagmiddag een uurtje. Om de echte top te bereiken moet je naast een goede opleiding, karakter, inzicht en geluk ook nog eens 110% geven.
Of je nu homo of hetero bent, als je dat niet doet kom je er niet!
Ik denk dat helemaal niet. Dat wordt juist in dit topic nogal eens beweerd. Dat homo's minder ambitie zouden hebben en dergelijke. Het gaat juist om die gelijkheid en de vraag is of die er ook echt is. De capaciteiten zijn het probleem niet maar wel: Heb je als openlijk homoseksueel evenveel kansen???quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:20 schreef sizzler het volgende:
[..]
Niet? Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat een homoseksueel anders is en denkt dan een hetero. Gaat het hier niet juist om de gelijkheid? Homo's zijn in hun capaciteiten toch gelijk aan hetero's?
.. en die neukt z'n secretaresse, want die is handgeselecteerd op de beste kwaliteitenquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:28 schreef _The_General_ het volgende:
Om de top te bereiken moet je alles opzij zetten. Dat plafond is waarschijnlijk zelf bedacht. Denk je dat een hetero topman tijd heeft voor zijn sexsualiteit? Die ziet zijn vrouw ook alleen op zondagmiddag een uurtje. Om de echte top te bereiken moet je naast een goede opleiding, karakter, inzicht en geluk ook nog eens 110% geven.
Of je nu homo of hetero bent, als je dat niet doet kom je er niet!
Ach, welnee. De juiste mensen kennen en goed zijn. Daar komt het meer op neer.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:28 schreef _The_General_ het volgende:
Om de top te bereiken moet je alles opzij zetten. [...]
Een topman werkt eerder 65 uur per week dan 30 hoorquote:Op maandag 28 augustus 2006 17:04 schreef SCH het volgende:
Even los daarvan vind ik al die opmerkingen over de top wel grappig: hoe hoger je komt, hoe meer tijd je hebt - die topman die alleen op zondagmiddag een uurtje zijn vrouw ziet, kom nou toch
Wat een geluk, jij hebt de formule al gevonden, dus eigenlijk hoef je niet eens hard te werken, alleen mensen te kennen en goed te zijn, eens in het jaar waai je eens langs om te kijken of alles nog werktquote:Op maandag 28 augustus 2006 19:11 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ach, welnee. De juiste mensen kennen en goed zijn. Daar komt het meer op neer.
Ik zeg niet dat het gemakkelijk is: het gaat vooral om verantwoordelijkheid, dat weegt zwaar. Maar qua aantal uren en hard werken kan het nogal varieren.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Een topman werkt eerder 65 uur per week dan 30 hoorHet komt er op neer dat je bij belangrijke momenten aanwezig moet zijn, en ook bij de meeste vergaderingen. Jij denkt dat het makkelijk is, dan zou iedereen dat wel willen......
![]()
Dat is het andere uiterste van "je vrouw alleen op zondag een uur zien" maar niet hetgeen ik hier beweer.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:39 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
dus eigenlijk hoef je niet eens hard te werken
En zijn vriend Oscar Hammerstein, ook een zeer verdienstelijke advocaatquote:Op maandag 28 augustus 2006 11:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik zag gister gerard spong bij wintertijd, telt die ook?
( leuke vent trouwens, hij heeft zn hond stickie genoemd om een officier van justitie te provoceren)
[afbeelding]
SCH krijgt niet zomaar een ban hoorquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:55 schreef Aoristus het volgende:
de TS is geband door de top . Het zal wel weer discriminatie heten ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |