abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41234473
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 20:38 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je kunt het wel negeren, maar je zegt zelf dat het waar is dat bij gelijke geschiktheid de voorkeur gegeven moet worden aan vrouw/allochtoon.
Nee hoor. Ik zeg alleen dat je het soms een handje moet helpen.
quote:
Het is toch duidelijk dat het niet eerlijk is dat sommige groepen een "handje geholpen" worden?
Ik zie daar geen probleem in zolang het met beleid en in proportie gebeurt.
quote:
Als er van sommige groepen meer hogeropgeleiden/ambitieuze mensen zijn zullen daar ook meer topmensen van zijn, accepteer dat gewoon in plaats van minder geschikten " een handje te helpen" zodat mensen geen scheve gezichten krijgen ten opzichte van hun leidinggevenden.
Maar dat is het probleem ook niet. Wees maar niet bang dat de witte heteroman ineens zoveel terrein gaat verliezen. De kansen moeten echter wel gelijker worden dan ze nu zijn. Als dat zonder helpende hand kan, is dat mooi maar de praktijk leert dat het netwerk vaak nogal stug en een beetje conservatief is. Van die opvatting zie ik in dit topic ook erg veel voorbeelden. Het beeld dat homo's vooral aan ballet doen en vrouwen perse voor de kinderen willen zorgen (het komt blijkbaar niet bij je op dat mannen ook voor de kinderen zouden kunnen zorgen).
pi_41234868
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 20:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik zeg alleen dat je het soms een handje moet helpen.
[..]

Ik zie daar geen probleem in zolang het met beleid en in proportie gebeurt.
[..]

Maar dat is het probleem ook niet. Wees maar niet bang dat de witte heteroman ineens zoveel terrein gaat verliezen. De kansen moeten echter wel gelijker worden dan ze nu zijn. Als dat zonder helpende hand kan, is dat mooi maar de praktijk leert dat het netwerk vaak nogal stug en een beetje conservatief is. Van die opvatting zie ik in dit topic ook erg veel voorbeelden. Het beeld dat homo's vooral aan ballet doen en vrouwen perse voor de kinderen willen zorgen (het komt blijkbaar niet bij je op dat mannen ook voor de kinderen zouden kunnen zorgen).
Als je mensen een handje gaat helpen zorg je ervoor dat de mensen uit die "zwakkere" groepen die het wel zelf gedaan hebben niet voor vol worden aangezien... Eigenlijk is het dus gemeen tenopzichte van de mensen die wel de juiste kwaliteiten op zak hebben en daarmee door kunnen groeien.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_41234946
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 20:52 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Als je mensen een handje gaat helpen zorg je ervoor dat de mensen uit die "zwakkere" groepen die het wel zelf gedaan hebben niet voor vol worden aangezien... Eigenlijk is het dus gemeen tenopzichte van de mensen die wel de juiste kwaliteiten op zak hebben en daarmee door kunnen groeien.
Grappig dat je dan ineens zo te doen hebt met die mensen. Heb je ze dat gevraagd of ze dat gemeen vinden? Het is ook nogal onzinnig want je stelt geen mensen aan die de juiste kwaliteiten niet hebben of niet capabel zouden zijn natuurlijk.
pi_41235339
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 20:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Grappig dat je dan ineens zo te doen hebt met die mensen. Heb je ze dat gevraagd of ze dat gemeen vinden? Het is ook nogal onzinnig want je stelt geen mensen aan die de juiste kwaliteiten niet hebben of niet capabel zouden zijn natuurlijk.
Dat is niet helemaal waar, zoals ik al eerder aangaf is het bij TNT zo dat je als vrouw zijnde een hele grote voorsprong hebt. Bij een afgelopen sollicitatie waren er 6 mannen en 1 vrouw, 2 mannen hadden die functie samen de afgelopen maanden waargenomen nadat die medewerker weg was gegaan, en hadden dit prima gedaan. Echter, de vrouw werd gekozen, dit omdat TNT meer vrouwen in hogere functies wil Ik moet zeggen dat bijna niemand er iets van zegt, dit omdat ze verder wel aardig is en ze het haar wel gunnen, maar het is wel wat vreemd......
pi_41235561
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:05 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, zoals ik al eerder aangaf is het bij TNT zo dat je als vrouw zijnde een hele grote voorsprong hebt. Bij een afgelopen sollicitatie waren er 6 mannen en 1 vrouw, 2 mannen hadden die functie samen de afgelopen maanden waargenomen nadat die medewerker weg was gegaan, en hadden dit prima gedaan. Echter, de vrouw werd gekozen, dit omdat TNT meer vrouwen in hogere functies wil Ik moet zeggen dat bijna niemand er iets van zegt, dit omdat ze verder wel aardig is en ze het haar wel gunnen, maar het is wel wat vreemd......
Hoezo is het vreemd? Doet ze het niet goed dan?

Wat is er op tegen dat TNT meer vrouwen in hogere functies wil?

Je baseert nu je hele verhaal op 1 voorbeeld?
pi_41235804
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo is het vreemd? Doet ze het niet goed dan?

Wat is er op tegen dat TNT meer vrouwen in hogere functies wil?

Je baseert nu je hele verhaal op 1 voorbeeld?
Het is vreemd omdat ze objectief gezien niet de beste kandidaat was voor die functie, ik zou liever zien dat ze als doelstelling hebben dat ze testen invoeren die alle kandidaten moeten maken, functioneringsgesprekken erbij, en aan de hand daarvan punten geven, en zo de beste eruit halen.

En nee, ik baseer mijn mening op mijn gezonde verstand, het kan niet goed zijn als je mensen voortrekt omdat deze nooit voor vol aangezien zullen worden.
pi_41236356
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:18 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het is vreemd omdat ze objectief gezien niet de beste kandidaat was voor die functie, ik zou liever zien dat ze als doelstelling hebben dat ze testen invoeren die alle kandidaten moeten maken, functioneringsgesprekken erbij, en aan de hand daarvan punten geven, en zo de beste eruit halen.[/quuote]
Nou nee, ik voer talloze sollicitatiegesprekken met kandidaten en ik kan je verzekeren dat dat nooit zal gaan werken.

[quote]En nee, ik baseer mijn mening op mijn gezonde verstand, het kan niet goed zijn als je mensen voortrekt omdat deze nooit voor vol aangezien zullen worden.
Dat zegt dan meer over jou en die anderen die dat niet doen. Als die leidinggevende gewoon het werk goed doet, is er niks aan de hand.
pi_41239085
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zegt dan meer over jou en die anderen die dat niet doen. Als die leidinggevende gewoon het werk goed doet, is er niks aan de hand.
En hoe wil je dat uitleggen aan die 2 geschiktere kandidaten? Had je maar een vrouw moeten zijn?
  maandag 28 augustus 2006 @ 03:50:10 #234
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_41246604
Ik hoorde een tijdje geleden van een meisje dat ontslagen werd omdat ze liet vallen dat ze een vriendin had nadat het uit was met haar vriendje. Natuurlijk werd die reden niet opgegeven als ontslagreden, maar haar baas liet duidelijk (off the record) merken wat de reden wel was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_41248438
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:45 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En hoe wil je dat uitleggen aan die 2 geschiktere kandidaten? Had je maar een vrouw moeten zijn?
Ze waren dus niet geschikter volgens het profiel.
pi_41250269
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat ze een vrouw is was ze minder geschikt, en het feit dat het vrouw-zijn als reden gezien wordt om promotie te krijgen.
pi_41250382
Ik zag gister gerard spong bij wintertijd, telt die ook?

( leuke vent trouwens, hij heeft zn hond stickie genoemd om een officier van justitie te provoceren )

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:16:10 #238
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_41250593
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is nogal een rare gedachte, er wordt duidelijk aangegeven dat de vrouw verkozen is boven de andere kandidaten omdat TNT nou eenmaal meer vrouwen in de top wil. Ik vind ook dat dit een gevaarlijke tendens is. Niet alleen worden mensen op compleet irrelevante aspecten beoordeeld, het geeft mijns inziens ook een verkeeld beeld over op wat voor gronden mensen aanspraak kunnen maken op een functie. Dat dit de draagkracht van de desbetreffende mevrouw niet vergroot kan ik me levendig voorstellen.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_41257727
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:03 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat ze een vrouw is was ze minder geschikt, en het feit dat het vrouw-zijn als reden gezien wordt om promotie te krijgen.
Blijkbaar staat dat in het profiel, het vrouw-zijn. En dat is heel legitiem. Soms staat er in het profiel dat het een man moet zijn of een 45 plusser enz.
pi_41258236
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Blijkbaar staat dat in het profiel, het vrouw-zijn. En dat is heel legitiem. Soms staat er in het profiel dat het een man moet zijn of een 45 plusser enz.
Juist, en zoals ik je al een tijdje probeer uit te leggen is dat oneerlijk, net zoals wanneer er had gestaan, het moet een blanke hetro man zijn. Als het overtuigende argument om iemand op een functie te zetten is dat het een vrouw is kun je erop wachten dat mensen haar niet serieus nemen maar als excuustruus gaan zien (variatie op excuusneger )
pi_41258375
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:37 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Juist, en zoals ik je al een tijdje probeer uit te leggen is dat oneerlijk, net zoals wanneer er had gestaan, het moet een blanke hetro man zijn. Als het overtuigende argument om iemand op een functie te zetten is dat het een vrouw is kun je erop wachten dat mensen haar niet serieus nemen maar als excuustruus gaan zien (variatie op excuusneger )
Het is helemaal niet oneerlijk. Vind je dat bedrijven niet zelf een keuze mogen maken dan???

Dat jij zo iemand niet serieus neemt, ligt toch vooral aan jou. Het is de verantwoordelijkheid van een bedrijf om iemand neer te zetten die goed functioneert en je kan er vergif op nemen dat dat voorop staat. Denk je nou echt dat bedrijven iemand aanstellen van wie ze weten dat het een enorm risico is of dat die het niet goed doet? Nee natuurlijk niet. Het gaat erom dat er een goed persoon zit en die persoon heeft pas weinig draagvlak of hij of zij het werk niet goed doet. Daar draait het om.
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:45:54 #242
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_41258519
Een meer gevarieerde top lijkt me eigenlijk wel zo prettig voor het bedrijf... verse inzichten vanuit een andere hoek enzo...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_41258620
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:45 schreef wonderer het volgende:
Een meer gevarieerde top lijkt me eigenlijk wel zo prettig voor het bedrijf... verse inzichten vanuit een andere hoek enzo...
Sommige mensen willen blijkbaar tornen aan de keuzevrijheid van bedrijven.
pi_41259109
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:45 schreef wonderer het volgende:
Is zo'n mening niet gebaseerd op een stereotypisch vooroordeel en daarom op zichzelf discriminerend?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_41259256
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:04 schreef sizzler het volgende:

[..]

Is zo'n mening niet gebaseerd op een stereotypisch vooroordeel en daarom op zichzelf discriminerend?
Nee. Iemand bij voorbaat uitsluiten en minder kans geven dan iemand anders is dat wel.
pi_41259273
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Sommige mensen willen blijkbaar tornen aan de keuzevrijheid van bedrijven.
Sommige mensen willen een keuze op kwaliteit en geen positieve discriminatie!
pi_41259309
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:09 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Sommige mensen willen een keuze op kwaliteit en geen positieve discriminatie!
Jij denkt dat TNT een niet capabel persoon in een toppositie zet?
pi_41259359
Waar gaat het ineens over TNT?, het gaat hier over Homo's in de top van het bedrijfsleven. Als ze de kwaliteiten hebben om de top te bereiken dan komen ze er wel. Hun seksualiteit is niet belangrijk.
pi_41259409
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:12 schreef _The_General_ het volgende:
Waar gaat het ineens over TNT?, het gaat hier over Homo's in de top van het bedrijfsleven. Als ze de kwaliteiten hebben om de top te bereiken dan komen ze er wel. Hun seksualiteit is niet belangrijk.
Het voorbeeld waar het in dit topic de laatste 2 pagina's over ging, was dat van TNT - vandaar.
pi_41259645
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee.
Niet? Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat een homoseksueel anders is en denkt dan een hetero. Gaat het hier niet juist om de gelijkheid? Homo's zijn in hun capaciteiten toch gelijk aan hetero's?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')