Misschien dat ik deze vraag al eens anders heb gesteld, maar ik denk het niet:
Herzogenaurach is een pittoresk Beiers stadje met 24.000 inwoners met een middeleeuws hart en een klein riviertje. Er is echter meer dat dit stadje in tweeën splijt - er heerst een 60-jarige vete die het dorp in twee clans heeft gesplitst. Er heerst een complete verzuiling in de clans: elke clan heeft z'n eigen scholen, winkels en uitgaansgelegenheden. De vete is als volgt begonnen. Christoph Dassler was een bescheiden Herzogenauracher die aan het begin van de 20e eeuw een zaak had die een product maakte voor de inwoners van zijn dorp. Zijn twee zonen gingen bij hem in de zaak werken en hadden er grote plannen mee. Alles ging heel voorspoedig totdat de broers door een misverstand in WO2 ruzie kregen. De jongste zoon nam een paar werknemers mee en richtte zijn eigen zaak op aan de overkant van de rivier. De twee zaken, inmiddels gerund door de achterkleinzonen van Christoph, zijn door concurrentie heel groot geworden en bijna alle Herzogenaurachers werken bij een van de bedrijven, maar gaan alleen om met mensen die bij 'hun' bedrijf zijn aangesloten. Jullie voelen de bui vast al hangen. Wat ik wil weten is: hoe heten deze twee bedrijven?Ik kan hints geven hoor, wees niet bang
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE