abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:07:48 #1
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_41109121
Ik vroeg me af of hier nog mensen zijn die aan Zwarte of WItte Magie, Voodoo, Santeria enzo
doen/praktiseren of anderzijds er wel wat vanaf weten.

Ik ben wel geinteresseerd in de materie. En dit topic heeft niet echt een vraag of
een centraal debat. Alles wat je kwijwilt of kunt (mischien anoniem onder een kloon)
kun je hier in kwijt (als dat mag van de mods)

Als het maar wel serieus is mbt. tot onderwerp in TT.

Ikzelf lijd plotsklaps vanaf me 9e al aan allerlei nare dingen.
ben nu 25 en er nog niet helmaal vanaf. Alle nare shit zoals een ernstig eczeem, psychische problemen en angsten etc etc. hebben diepe sporen achtergelaten.
Ook fysiek heeft het sporen nagelaten waar ik erg mee zit omdat ik er nooit om heb gevraagd.
Het is dat ik in de laatste paar jaar, meer waarheid ben gaan inzien dat er wellicht
zwarte magie aan te pas is geweest bij mijn lijden. Omdat veel dingen die gebeurd zijn gewoon
vraatekens bij mij oproepen of voor mijn gevoel niet echt klopten of logisch ergens
anders uit voortvloeiden zoals aanleg of een lichaams eigen-allergie.

Ik ben Zwarte Magie en Witte Magie en alles wat daarmee verband houd een beetje aan het uitdiepen.

Tot nu toe (1 dag) hoor ik unaniem van verschillende mensen die zeggen dat als je er niet in gelooft,
het ook geen vat op je kan hebben.
Hoewel het heel annemelijk klinkt en hopelijk ook waar is. Hoe meer ik erover nadenk,
hoemeer ik daar niet zo zeker van ben.
Wat heel logisch klinkt/lijkt is niet altijd even waar.

Maarja, alle beetje helpen niet waar?
Ik wil die mogelijkheid gewoon nagaan. En het een en ander proberen uit te zoeken.
Lastig wel is dat ziets, waar je vrijwel geen vat op hebt, heel lastig is nategaan natuurlijk.
Wat mij nog moedelozer maakt.

Zijn er bv. manieren om erachter te komen of er een derde partij (naast jou en je eigen problemen) parte speelden in de oorzaak
van jou lijden?

[ Bericht 2% gewijzigd door a-child-in-chains op 23-08-2006 22:26:19 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_41120134
Laat ik even vooropstellen dat ik niet geloof dat je het slachtoffer bent geworden van zwarte magie.
Magie is een redelijk beperkt iets en nogal 'overrated'

Men gelooft dat je door middel van het sturen van energiestromen je invloed uit kunt oefenen op je omgeving (en dus ook op mensen), doe je dit ten gunste van iemand en met toestemming dan valt dit onder witte magie, die je dit zonder toestemming en/of ten nadele van iemand dan valt dit onder zwarte magie.

Jezelf beschermen is mogelijk door voor jezelf een 'schild' op te trekken en er zeker van te zijn dat je immuum bent voor magie van buitenaf. Hierdoor ben je minder ontvankelijk voor dit soort praktijken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_41123768
gehe, dat is toch met poppetjes en naaldjes? Zo staat het wel in de Donald Duck
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_41124027
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
gehe, dat is toch met poppetjes en naaldjes? Zo staat het wel in de Donald Duck
Dat is voodoo
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:05:13 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41126443
Ik hef mijn vloek op. Ik heb een vloek over me heen gekregen, en die ben ik aan het opheffen. Ik denk dus sterk dat er een vloek is uitgesproken ergens in het verleden. In ieder geval is er iets gaande en zit er iets in wat niet deugt. Laatste jaren teveel opmerkelijke zaken gezien die voor mij bevestigen dat er iets niet in orde is. En wat voor vloek weet ik niet. Ik weet wel dat het al snel aan elkaar vast plakt als een virus. Ook de verhoudingen van mensen onderling is vaak klef. Alsof er een code inzit die eruit gehaald moet worden, alsof er iets is ingezet vanaf het begin. Dan noem ik het even code nu. Gemakshalve noem ik het code. Maar wat het precies is dat weet ik dus niet. Dan moet ik misschien doorzoeken hoe die vloek is uitgesproken en hoe die vloek erin is gezet ook. Terug naar het verleden en ook historie opzoeken, hoe mensen vroeger in het leven stonden en vroeger met elkaar omgingen. Hoe mensen zich vroeger voelden. Of het vroeger ook zo was. Of het altijd zo was dus. Of het misschien vanaf de oerknal zo was. Misschien is het helemaal geen vloek maar een fout.

Opheffen doe ik door concentratie en bezig blijven. Door de barriere heengaan en nog meer. Door te schrijven en met de zweep te slaan. Komen mensen te dicht in mijn buurt en gaan ze klef gedrag vertonen of te dicht in de buurt komen, dan sla ik dus met de zweep nogmaals. Om het kleffe eruit te halen, alles is klef alsof het met lijm is vast geplakt. Alsof je een nest wespen achter je aan krijgt soms ook wel eens. Alsof het allemaal in verbinding staat op een foute manier. Dat versta ik onder de grote vloek. Het staat fout in verbinding met elkaar en zo krijg je zelden rust aan je kop. Omdat het plakt en kleeft en omdat de kettingen ook aanwezig zijn.

Kettingen eraf halen ook wel. Kettingen slopen.

Ik zal dus nooit een vloek uitspreken mocht ik dat kunnen, ik hou me liever bezig met vloeken opheffen.

De vloek zit denk ik in ieder mens.

Maar ik zit pas aan de oppervlakte van het uitzoeken. Ik merk wel dat het beter aanvoelt als ik inzicht krijg in de grote vloek. Dan lijk ik vrij te worden en dan lijkt het kleffe karakter weg te gaan. Ook het kleffe karakter van het denken en voelen. Zoveel zaken die klef zijn ook

Het duistere karakter van het voelen en denken heb je ook nog. Niet de duisternis die 's avonds optreedt want die is in orde en hoort erbij. Het duistere karakter alsof het een donkere wolk is. Een donkere wolk die helderheid en nog meer tegen doet houden.

Zwarte magie versta ik dus ook onder dat het heldere wordt vervuild.

[ Bericht 23% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 24-08-2006 13:12:53 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:25:16 #6
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41127071
Even verder nog.

Ook gebeurtenissen die elkaar opvolgen en zoveel zaken die meespelen. De kleinste gebeurtenissen die gewoon niet kloppen en die in het leven verschijnen door derden. Alsof het echt erin is gezet om te pesten of iets dergelijks. Of het zijn fouten Storingen?

Dan heb je nog de mensen die gedrag vertonen zonder dat ze echt denken bij het gedrag, van die mensen die je tegenkomt die echt niet bewust zijn en als een zombie leven. Dan is dat meteen een soort vloek en gebrek aan helderheid te noemen. Mensen die totaal niet beseffen hoe ze zich gedragen en dan verschijnen zulke mensen dus ook nog op je pad. Mensen die dom praten ook wel. Mensen die dom praten en mensen die uberhaupt niet kunnen denken. En dan vallen ze je ook nog lastig met het gepraat. Geldt gelukkig niet voor iedereen.

En zo kun je doorgaan met alles. Vanaf het begin dus ook wel denk ik. Mensen worden geboren en mensen hebben moeite zich te beseffen wie of wat ze zijn. Alsof er een waas in de geest zit. Een donkere waas. Een body-snatcher noemde ik het vroeger vaker, een klever die het vestand en de helderheid tot zich neemt zodat de mens zelf niets meer overhoudt. Iets dat zich kleeft aan het bewustzijn en alles opeet of tot zich neemt dat staat voor het goede en dus ook staat voor helderheid. Zo vaak op straat zie ik mensen die gewoon lijken te pitten of die overkomen als een zombie. Mensen die gewoon niet zichzelf lijken te zijn. Moeite hebben om zichzelf te zijn en zeker over te komen. Alsof iets het tegenhoudt dat die mensen in hun beste element zitten.

Maar is dat een vloek? Ik denk het wel. Ik vraag me vanzelf af waarom mensen niet van nature helder zijn. Geen helderheid = een waas. Een donkere waas vaak. Geen lichte waas.

Zombie nation vaak genoeg nog.

En dat is dan wereldwijd zo waarschijnlijk. De vervuilde geest en ziektes.

That's it.

Ik heb er ook nog last van, ontwaken is nog niet 100 procent het geval. En dan vind ik het onlogisch dat ik koffie moet drinken om wakker te worden. Dan vind ik het onlogisch waarom ik het gevoel heb dat er af en toe een waas is. Maar dan weet ik vanzelf dat er meer mensen zijn die een waas hebben.

Maar ik vecht dus tegen die waas, zodat ik ooit meer dan 200 procent fit, wakker, helder, alert en van de partij ben.

The big awakening wil ik krijgen. Wakker worden eindelijk. En dan hoef ik nooit meer koffie aan te raken. Zullen de dromen ook beter gaan en de rest van het leven ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 24-08-2006 13:30:48 ]
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:47:24 #7
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41127748
A child in chains

Toevallig dat ik het ook over die kettingen had, ik zie nu pas je naam naar voren komen goed. Ik heb vanaf het begin aan kettingen gelegen, mijn hoofd was klein als een cel en daarmee bedoel ik dat ik totaal niet vrij kon beseffen en denken. Het was een complete hel te noemen. Vervuiling in het hoofd ook, vervuilde gedachtes zoals ik al zei, en heel weinig spelingsruimte. En ik had dus constant last van een voorhoofd-holte ontsteking ook. Niet constant maar dus wel super vaak zat mijn hoofd compleet dicht met rotzooi en vervuiling.

Nu nog steeds zit er vaak nog wat rotzooi in de neus en heb ik altijd papieren-zakdoekjes op zak, maar mijn neus is dus ook bijna leeg en schoon. Alsof alle vervuiling uit mijn leven aan het verdwijnen is nu eindelijk na 29 jaar Die vervuiling in het hoofd heeft ook te maken met allergie voor huismijt dus. Allergisch zijn voor die rotzooi in de lucht. En er is genoeg rotzooi in de lucht.

Alsof de hele atmosfeer zo gemaakt is dat er rotzooi in past. Je hebt zoveel zaken die niet staan voor schoonheid en zuiverheid. En ik vraag me echt nogmaals af wie of wat er rotzooi in gezet heeft. Wat het nut is van die zooi allemaal. Waarom ze niet gewoon een schoon iets hebben gemaakt wat veel makkelijker is. Wie weet was het wel schoon allemaal en heeft iemand of iets er alsnog iets slechts van gemaakt. Ik kan me niet goed voorstellen dat het slecht was in het begin. Maar dat weet ik dus ook niet zeker. Dan moet je weten hoe het ontstaan is, of het schoon was in het begin. Wie weet heeft het wel een doel, dat je pas over schoonheid kunt spreken als er eerst vervuiling is geweest Ik roep maar wat.

Ook uitslag aan de voeten heb ik erg gehad.

Maar dat is dus allemaal voorbij nu.

Ik ervaar gewoon veel meer licht om me heen. Ook het hoofd is veel lichter. Het was hier altijd te donker voor woorden. Ik zat gewoon opgesloten en kon niet eens beseffen dat ik in leven was. Ik voelde me nooit in leven dus.

Nu pas heb ik het lekker op orde, ik voel me gewoon vrijer en blijer. Vooral die vrijheid in het hoofd en die lichte gedachtes.

Maar waar het allemaal vandaan is gekomen??? Hier was het bij de geboorte al kantje boord, scheelde niet veel of ik zat niet eens hier te schrijven. Stuip bevalling was het en zo zijn er gewoon veel meer zaken naar voren gekomen in mijn leven.

Opmerkelijke zaken ook. De laatste 6 jaar was het hectisch maar ik ben nu zover dat ik kan zeggen dat ik bijna gewonnen heb.

En dat is ook altijd de bedoeling geweest. In mijn leven was het altijd overleven inplaats van leven. Ik moest constant overleven en kon nooit genieten. Nu pas is het genieten. Maar ik ben nog niet klaar met mijn wraak

Ik stop pas met het gevecht als ik echt het gevoel heb dat het voorbij is.

En het is pas voorbij als the fat lady the blues gaat zingen of iets dergelijks. Zolang ik nog merk dat ik moet vechten zal ik vechten. En het gevecht stopt vanzelf nog wel. Dat komt vanzelf naar voren en dan zal ik gewoon niet meer hoeven te vechten dus.

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 24-08-2006 13:53:12 ]
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:00:59 #8
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41128169
Die rotzooi in de neus is dus bijna weg om een misverstand te voorkomen. Het is bijna fris ademen door de neus. Vrij adem halen ook. En dat is dus echt anders geweest vroeger. Alsof de allergie weg is ook. Maar zoals ik zei, het lijkt hier sowieso schoner te worden allemaal. Omdat ik actief bezig ben om die vloek op te heffen mocht het een vloek zijn. In ieder geval ben ik bezig om helemaal te komen tot genezing, heling en gezondheid. Ook hier op fok! werkt dat mee en nog meer in het echt. Mezelf oppeppen blijven, niet in slaap vallen, doorgaan en doorgaan en doorgaan.

Genoeg geslapen in een waas denk ik maar, ik wil echt ontwaken zoals ontwaken bedoeld is. En nu ik zo bezig ben voel ik die ontwaking vaak genoeg naar voren komen. Dan valt alles op de plek en dan is het een moment dat het lijkt alsof het hemels is als het ware. Dan is het vers nieuw licht als het ware. Kan overdreven klinken maar zo maak ik het dus mee. De hele omgeving lijkt te bestaan uit ander licht, maar dat kan ook liggen dat ik het licht beter opvang, dat ik beter aanwezig ben en het licht beter doe opvangen. Lijkt me sterk dat het licht anders is. Volgens mij is het licht nog steeds hetzelfde

En dan zeg ik wederom.

Het komt allemaal goed. Beter dan goed.

Ik ga niet met mijn hoofd naar beneden lopen, ik vecht tegen alles dat niet okey is en wat me niet bevalt. En dan komt er vanzelf een moment dat het Game over is allemaal

Sommigen beweren 2012, mocht dat zo zijn dan ga ik tot die tijd gewoon door en probeer ik zoveel mogelijk te genieten.

Never give up,

never surrender

Voorlopig genoeg geschreven, ik zal straks via google eens gaan zoeken over black magic en vloeken die uitgesproken zijn. Mogelijke vloeken uit het verleden. The genesis vloek heb je nog, maar ik weet daar niets vanaf. Ik wil eerst eens lezen waar die vloek voor staat. In mijn ogen en oren is een vloek altijd negatief.

Dus the genesis vloek zal ook niets positiefs bevatten. Christus had toch gestraft ??? Is dat de genesis vloek? Dat afstraffing van Christus omdat hij teleurgesteld was of iets dergelijks? Adam en Eva misschien erbij genomen?
pi_41141677
ik ben zelf nu ongeveer een half jaar bezig met magie en heb al aardig wat gelezen over het onderwerp.

over het algemeen zou ik zeer sceptisch staan tegenover een magische aanval (vloek/sturen van 'kwade' geesten, ect.), aangezien magiers niet, zoals films ons zouden doen willen geloven, in hun handen wrijvende, hysterische lachende Disney schurken zijn, maar gewoon mensen zoals jijj en ik (die natuurlijk een wat 'andere' kijk op de wereld hebben ). de kans dat een vrij ervare magier een vloek over iemand uit zou willen spreken is niet groot, aangezien de kunst van magie vaak samen gaat met een grote lading aan moralistische standpunten.
vaak zijn het dus de wat onervaarde magiers die hier werk van maken (denk aan onzekere, puberende goth's, die hun leraar wiskunde willen pijnigen).

nou ken ik persoonlijk één geval van iemand die, zonder ervaring, beweerde dat hij iemand d.m.v. een magisch ritueel heeft gedood (het was een verkeersongeluk de dag na het ritueel) maar toch blijf ik en veel mensen met mij er bij, dat dit soort dingen zeer zeldzaam zijn. doch; waar een wil is is een weg. wees er gewoon zeker van dat jou idee dat iemand jou dit aan heeft gedaan, niet een vorm van paranoia is (oftwel: dat je je zelf zo belangrijk acht dat mensen een vloek over jou uit zouden willen spreken ). ik zeg niet dat dit bij jullie het geval is, maar wees er gewoon zeker van. nare dingen gebeuren helaas ook met aardige mensen.

natuurlijk zijn er manieren om magische aanvallen af te slaan. deze manieren zijn zelfs zo simpel, dat het vrijwel onmogelijk is om een magier magisch aan te vallen, aangezien een van de basis oefeningen die elke magier, dagelijks doet, bestaat uit een (gedeeltelijk) beschermings ritueel. dit ritueel: de 'Lesser Banishing Ritual of the Pentagram' (google op: LBRP om een beschrijving hiervan te vinden), zorgt er voor dat je negatieve 'energetische' invloeden van je af werpt en je magische krachten verterkt. het kan sowiezo geen kwaad om dit ritueel dagelijks te doen: 1 keer wanneer je wakker wordt en een keer voor het slapen gaan. de 1e keer dat ik dit deed is voor mij onvergetelijk, maar je went heel snel aan de effecten .

dus doe gewoon het ritueel en zie of er een verandering in je situatie is. zo niet en je blijft overtuigd dat je magisch wordt aangevallen, ga dan naar je lokale Wicca coven (het zijn een stel 'zweefteven', maar ze weten wat ze doen en zijn vaak heel open en aardig) om om hulp te vragen.
ik zou jullie ook graag willen helpen, maar mensen met meer ervaring dan mij zullen het waarschijnlijk beter doen.

hopelijk hebben jullie hier wat aan en mochte er nog vragen zijn, stel deze gerust,

- NgInE

[ Bericht 1% gewijzigd door NgInE op 24-08-2006 21:06:05 ]
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 07:46:18 #10
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41153513
pi_41158494
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 07:46 schreef Dromenvanger het volgende:
http://hosting.menanet.net/~mohamedata/mohamedata/vloek.htm

Hier een hele andere vloek
tja...tegen eeuwen oude bacterien kan ik ook weinig doen
pi_41717946
tvp.

Ik ga het (die tip) eens uitproberen, heb nl al genoeg geprobeerd.
Van John Gray meditaties t/m etc. En heb er sinds vannacht, nog eens goed nagedacht over alles ook, genoeg van.

Mijn dromen lijken soms, heel soms, te worden beïnvloed.. Soms lijkt het of ik niet mág slapen en dit is het ergste soms. En ik zie ze zelden, maar laatst zat er zo'n kutwezen op de hoek van mijn bed, voel mezelf bekeken, draai me om, sjit. Knipper met mijn ogen nog eens goed en hij zat er nog/weer. Weet niet wat ze moeten, als ik dit dus heel soms heb. Is het treiteren, is het mijn eigen psyche (toen ik erge hoofdpijn had, en zelfs mijn kat ernaar keek en mijn hoofdpijn verdween), daar ben ik mij ook bewust van.. In ieder geval wat het ook is, wat mij soms ook stoort, wat mij soms ook van mijn nachtrust weerhoudt, heel zelden, maar toch, ik voel het dan.. aankomen. Die sfeer. Mijn dromen gaan erin mee.

Ik heb er genoeg van, heb ik vannacht besloten.
Voel (weer) een verandering aankomen, maar als ze mij willlen helpen, zullen ze aardig(er) moeten zijn, mij met rust moeten laten als ík wil slapen. En als ze mij echt willen treiteren, dan komen ze maar op, ik ben er niet meer bang voor. Heb er alleen genoeg van. Schoon genoeg van!

Buffy the vampire slayer 2 is back serious!
pi_41718843
Het zal ook geen toeval meer mogen heten dat toevallig mijn lampje gister ook weer in mijn slaapkamer sprong, daar begon het al mee

En nu ga ik LBRP-en: om een beschrijving hiervan te vinden, zorgt er voor dat je negatieve 'energetische' invloeden van je af werpt en je magische krachten versterkt. het kan sowiezo geen kwaad om dit ritueel dagelijks te doen: 1 keer wanneer je wakker wordt en een keer voor het slapen gaan. de 1e keer dat ik dit deed is voor mij onvergetelijk, maar je went heel snel aan de effecten

ben benieuwd, mensen met nog meer tips.. graag!
  maandag 11 september 2006 @ 21:07:14 #14
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_41719100
Zelf ben ik praktiserend in het veld van "magie" en heb vanuit de occulte achtergrond ook verdiept in afro- caribische tradities.

Vaak wordt er gesproken over zwarte, witte, groene, grijze en meerdere gekleurde indicaties voor energiebronnen/magie. Deze indicaties houden niet in dat je energie/natuurlijke omstandigheden aanwend met de karakter eigenschap om goede of slechte resultaten te bewerkstelligen. Dit is wel een favoriet standpunt van vele beginnelingen en mensen die er weinig van af weten. Het enige wat men aantoont als er gesproken wordt over zwart/wit/groen/grijs is de intentie waar men mee te werk gaat. Een pistool is een neutraal object dat gebruikt kan worden als moordwapen (zwart) of als een beschermend middel (wit). Uiteindelijk is de beoefenaar degene die de volle verantwoording draag en kiest waar het middel voor gebruikt wordt.

Daarnaast komen er ook moralistische standpunten naar boven die automatisch geassocieerd worden met zo'n indicatieve kleurige aanduiding. Maar er is geen absoluut goed of slecht. Dit vanwege het feit dat elk individu zijn eigen normen en waarden heeft waaraan gemeten wordt wat die individu als goed/slecht waarneemt. Het rechterlijk systeem is niets meer dan een verzameling van de alom overeenkomende morele waarden van alle individuen in de samenleving. In feite beoordeelt men situaties non-stop zonder het vaak door te hebben ipv objectief naar iets te kijken.

Vodoo wordt vaak als een "zwarte" magische beoefening aangeduid. Helaas zitten we hier met een sociologisch probleempje. Men kan vodoo niet volgens westerse standaarden beoordelen en in hokjes stoppen. Vodoo is geen praktijk dat gekozen wordt om te beoefenen zoals OTO magiers kiezen om magier te worden of dat heksen kiezen een heks te worden. Vodoo en andere afrikaanse tradities zitten in de opvoeding er bij. Men wordt van kinds af aan al geintroduceerd met praktijken die daar diep in de samenleving geworterld zitten. Het is een levensstijl waar ze mee opgroeien. Dat is iets totaal anders dan dat een westerling kiest om ingewijd te worden voor iets.

Vervolgens heeft Vodoo een slechte naam gekregen. Dit komt omdat er automatische verbanden gelegd worden met Haitische vodoo waarin ook zombie's e.d. in begrepen zitten. Maar in alle andere gebieden is dit niet het geval. Vodoo wordt als een tweezijdig zwaard gezien wat zowel voor helende aspecten als vloeken gebruikt kan worden. Santeria, Condomble, Lucumi en de Surinaamse Winti komen dan al gauw bij mij naar boven.

Dat geeft een redelijk beknopte achtergrondsinformatie.

Wat betreft mensen die "zwarte" magie beoefenen. Dit zijn meestal van die pubertjes die van alles en nog wat proberen. Gelukkig modderen ze maar wat aan zonder daadwerkelijke kennis en ervaring te bezitten van het hoe en wat. Als er uitspattingen succesvol zijn dan is het eerder geluk dan wat anders. Ik zou me er dus niet al te druk over maken en anders kun je altijd het beste medicijn gebruiken wat er is...lach het weg en neem het niet serieus. De zwakke energie van hen zal zo van je afvallen.

Een oudere, serieuzere en ervaren beoefenaar zal niet zo snel iets op je pad gooien. Dan moet je wel iets heel ernstigs gedaan hebben. En dat geld ook voor de meeste vodoo beoefenaars. De meeste zijn er om je te helpen.

Als het je echt dwars zit kun je altijd een banishing ritueel uitvoeren. Zelf zou ik niet voor de LBRP gaan maar voor de Headless Rite waar de Golden Dawn hun LBRP op gebaseerd heeft.

Wellicht een leuke aanvullende anekdote om een punt duidelijk te maken wat nog niet behandeld is. Nog niet al te lang geleden was ik onderdeel van een groep mensen. Zij dachten aangevallen te worden door OTO magiers uit de toekomst of een koe/stier uit een ander multiversum. Wat er werkelijk plaatsvond waren uiterlijke manifestaties van de opgebouwde energie vanuit innerlijke onrust binnenin de groep. Een aspect wat best vaak voor komt. Het heeft te maken met de psychologische Groepsgeest/bewustzijn. Wat ik dus duidelijk probeer te maken...wellicht dat er iets in jezelf zit waardoor je het vermoeden hebt dat je van buitenaf aangevallen wordt tenzij je er zelf verantwoordelijk voor bent.

Dezelfde soort theorien worden tevens in de parapsychologie behandeld. Dat als er platen op de kast bewegen niet per se door een geest hoeft te gebeuren maar dat het meestal door een emotionele uitbarsting van de individu is. De hersenen van een mens is tot meer in staat dan wat we dusver weten en het is mogelijk dat er latente mogelijkheden aanwezig zijn waar we dusver aleen nog maar sporadisch gebruik van kunnen maken tot we er meer vanaf weten.
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
pi_41720291
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:07 schreef Ashavan het volgende:

Als het je echt dwars zit kun je altijd een banishing ritueel uitvoeren. Zelf zou ik niet voor de LBRP gaan maar voor de Headless Rite waar de Golden Dawn hun LBRP op gebaseerd heeft.
Hm, wat is nu beter, of is dat natuurlijk persoonlijk . Vertel en waarom dan?

Zijn er niet ergens goede uitleggen te vinden?
Wordt er niet op elke site verschillend uitgelegd? Wil het wel goed doen dan ook nl

En stuit gelijk al op een probleempje, want bij dat LBRP staat bijv. dat je eerst je voorhoofd moet raken, dan wat zeggen en dan 'Point down, covering the groin, vibrate Mahl-Koot', dat lijkt mij zo onlogisch, eerst je voorhoofd en dan je kruin, wat ik in 1e instantie vanuit ging dat dat groin betekende en hoe kan je naar beneden gaan 'point down', als je van je voorhoofd naar je kruin gaat?

Lijkt mij dus onlogisch, zoek in het woordenboek, blijkt 'groin' voor lies/kruis te staan . Lijkt mij nog onlogischer. Logischer lijkt mij dat je van boven naar onder gaat ofzo of andersom. En niet eerst voorhoofd, dan je lies/kruis , en dan weer je schouders.

Of maakt dit geen bal uit, is dit juist de juiste methode en de goede uitleg?

Je laatste stuk tekst zie ik ook wat in , zekers.
Iig, interessante materie, en ik ga er zeker mee aan de slag, hoe eerder, hoe beter
Ben benieuwd, wil alleen goeie uitleg
  maandag 11 september 2006 @ 21:45:57 #16
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_41720832
Het succesvol uitvoeren van welk ritueel dan ook gaat veel tijd overheen. Dit omdat het niet simpelweg wat tekst opnoemen is met wat gebaren. Men dient te begrijpen wat ze zeggen en wat elke actie betekend en wat voor effect het geheel kan hebben. Daarnaast is het ook zaak om de toonhoogte bij uitspraak van elk woord goed te hebben. Dit omdat geluid een vibratie heeft wat weer indirect effect heeft op jouw. Denk bijvoorbeeld aan mantra's die elk een ander doel vervullen.

De meeste mensen beginnen met de oefening genaamd The Middle Pillar van Israel Regardie. Hij heeft een gelijknamig boek waarin veel uitleg te vinden is met verscheidene variaties afhankelijk van welk pantheon jij liever mee werkt. Met de Middle Pillar raak je dan al bekend met de basis elementen van ritueel werk zonder alle poespas die later komt. Maar het legt wel een goede basis waar je later op verder kunt bouwen.

De LBRP is een ritueel dat goed genoeg is. Ik zou zeggen experimenteer, ervaar en kijk hoe het je bevalt. Als het niets voor jouw is zijn er nog een paar andere die je kunt proberen. Als je het ritueel goed begrijpt kun je er de nodige aanpassingen aan doorvoeren. Mits de psychologische processen niet afgebroken worden aangezien het dan geen effect meer op je zou hebben. Het is logisch zodra je er mee aan de slag gaat

De Headless Rite is niet per definitie beter, maar ik vind het prettiger werken. Zoals met veel werken zijn er vele vertalingen en met elke vertaling sluipen er altijd wel foutjes in. Zelf ben ik van mening om altijd de oudsmogelijke documenten te bestuderen vanuit het oogpunt van de toenmalige samenleving om te begrijpen waarom ze bepaalde dingen zeiden of deden. Zodoende kun je dan een accuratere vertaalslag maken naar de moderne tijd.

Een voorbeeld van het uitvoeren van de LBRP kan wellicht gevonden worden op http://www.riteofluna.com Zij zijn bekend om bepaalde zaken om te zetten met behulp van muziek instrumenten. De vraag is of de site werkt aangezien hij het niet door voor mij.
pi_41721392
Thanks! Voor je info..

Ik begin het al beter te vatten, ook dat je met je vinger naar beneden moet (goed lezen is soms ook een kunst. Alleen, moet je pentagrams erbij maken en ik ben al niet zo technisch/wiskundig aangelegd (of ik ben gewoon lui ), maar hier snap ik weer weinig van.. 'Banishing earth', zodrekt doe ik het verkeerd, is de aarde tegen mij . Vind dat wel moeilijk. Staan er ook nog eens 10 pentagrammen ofzo.

Moet zeggen dat ik wel zin heb om hier, in het midden van mijn woning ruimte te maken, om de oefeningen te kunnen doen, aan de slag te gaan. Muziekje erbij etc.

in de duinen (en in de zee , en in een grote tuin, naja..) heb ik mijn eigen 'rituelen' weleens gedaan, voor mij natuur, achter mij de zee, boven mij lucht, en onder mij de aarde, vond ik ook leuk/inspirerend...zacht gezegd

Alleen volgens mij ben ik soms een beetje een gemakzuchtige, luie .. uhhh buffy
Zodra het te wiskundig wordt, verdiep ik mezelf er al bijkans niet meer in. Is er geen LBRP voor dummy's ofzo .

Nog een vraagje, moet je die pentagrammen letterlijk tekenen of mag je dat ook met je vinger in de lucht doen?
Iig weet ik wel de windrichtingen (nu en al een tijdje) goed te vinden, dat scheelt weer

[ Bericht 5% gewijzigd door sweetgirly op 11-09-2006 22:13:22 ]
  dinsdag 12 september 2006 @ 07:12:56 #18
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_41727945
De LBRP is niet bepaald een ritueel dat je even leert.

Het begin punt is belangrijk. Vervolgens zijn er meerdere manieren waarop de pentagrammen in de lucht met je vinger (liefst een dolk of zwaard vanwege de symbolieke betekenis) getekend wordt. Er zijn als het ware "vooruit" en "achteruit" manieren waarmee je iets activeerd of juist de-activeerd. Ook adviseer ik je bij de meeste rituelen op het oosten te beginnen, daar waar het licht opkomt ipv het noorden waar het donker en kil is. Tenzij er een situatie is waarbij jij acht dat het beter past om in het Noorden te beginnen.

Daarnaast had je het over Mal-kooth. Dat is the fonetische manier van schrijven. Eigenlijk is het Malkuth van de Tree of Life. De Boom des Levens van het Kabbala. Een basis studie mbt de boom komt van pas om de menselijke psyche beter te kunnen begrijpen. Zodoende krijg je meer inzicht in wat je nu daadwerkelijk aan het doen en roepen bent. Een engels boek wat ik je kan aanraden is "Introduction to the Cabala" met als sub-title "Tree of Life" van de auteur Z'ev ben Shimon Halevi. Het boek legt de complete menselijke geest en zijn processen uit, maar ook de rest van het universum aan de hand van de Sephira en Qlipoth.

Er is geen gemakkelijke weg. En aangezien alles in de wereld met elkaar in verband staat zal het alleen maar complexer worden. Tarot bijvoorbeeld is ook niet simpelweg een kaartje leren. Er komt nog ondersteunende kennis van astrologie, astronomie, psychologische en alchemistische symboliek e.d. bij kijken om tot een zekere kwaliteit van legging te komen. Maar die kennis komt ook meteen van pas bij andere zaken dus het is allerminst een verspilling te noemen.

Luiheid is een nare eigenschap met ritualistisch werk. Het is belangijk om een sterke wil te ontwikkelingen en met volle toewijding iets te doen. Dit moge het beoefenen van een dagelijkse hobby zijn, werk of andere zaken. Maar ja ondanks alles ben ik zelf ook nog wel eens lui. Zo heb ik gister bijvoorbeeld zo goed als niets gedaan voor de verandering. Af en toe is dat ook wel lekker, maar moet geen gewoonte worden.
pi_41730509
Ten eerste, bedankt voor je informatie.

Ten tweede, ik heb het gedaan hoor . Meerdere keren, want ik deed de lange versie, dus dat was wat oefenen en soms in etappes. Had er ook een lbrp-muziekje bij gevonden, klinkt ergens een beetje creepy, maar op het eind hoor je 'before me,..., after me,..' etc en dat klinkt (dan) erg mooi!

Begin het nu te vatten en moet zeggen dat die pentagrammen, als je of ik mezelf er even in verdiep, toch niet zo heel moeilijk is. Je moet het even doorhebben kennelijk. Ben ook, volgens de uitleg, idd begonnen in het oosten en daar ook geeïndigd. Het enige waar ik nogal moeite mee had, was toen ik mezelf moest draaien, naar het zuiden bijv., ik mezelf constant moest omdraaien om de woorden die ik erbij moest lezen op mijn pc te kunnen zien . Het eind was dan weer wel makkelijker want dan stond ik weer in het midden en kon ik het én lezen + met die man meedoen van dat mp3'tje..

Tja, gister had ik ondanks mijn slechte nachtrust de hele dag gewerkt, erg vroeg op, etc. Ik had zoiets van 'werken ga ik toch, hoe dan ook'. Daarna zie ik wel verder en zou vandaag wrs vrij hebben en heb ik dus. Dus dit topic, kwam het al eerder tegen, kon ik nu mooi ter uitvoering eens brengen. En vandaag ga ik ook weer genoeg doen , oa even van de zon genieten.

Moet erbij zeggen dat ik niet altijd slecht slaap, en vannacht geslapen als een blok . Soms echter lijkt de energie wat teveel, ruzies hangen er dan ook in de lucht, rare dromen, etc. Dus misschien helpt het om mijn woning soms wat te reinigen en mezelf wat te beschermen.

dinsdag 12 september 2006 @ 13:40:29 #20
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_41735018
Wat wellicht helpt is in het begin een papiertje bij je te hebben waarop je vermeld wat je gaat zeggen e.d. In de loop der tijd wordt het meer een intuitieve actie en kun je de hulpmiddelen loslaten en concentreren op wat je ervaart en wat voor effect het op jouw als individu heeft.

Hier naast wil ik je tevens adviseren om een soort "dagboek" bij te houden waarin je vermeld wanneer je de LBRP uitvoert, wat de omstandigheden waren, hoe je je voorbereidde, wat je allemaal ervaarde en wat je naderhand allemaal er van vond. Als je later meerdere sessies naleest kun je je persoonlijke geestelijke/psychologische vooruitgang zien.

Als je vaker beter slaapt en meer op je gemakt voelt in huis dan heeft het voor jouw persoonlijk gewerkt. Placebo of niet, zolang het maar werkt

Met de LBRP kun je heel je huis reinigen op een effectievere wijze dan wierookbranden. De B van Banishing zou die hint al gegeven moeten hebben. Maar het is niet alleen bedoeld voor het reinigen van je omgeving, maar ook van je eigen psyche om zo wat meer rust te geven.
pi_41743165
nou ja, om nou meteen een magisch dagboek bij te gaan houden m.b.t. de LBRP lijkt wat overdreven, tenzij besloten wordt om verder te gaan in de magische training. zolang je je maar gewoon beter voelt, minder rare dingen meemaakt en je rustig je gang kunt gaan gaat alles goed. blijf voorlopig gewoon banishen en na een paar maanden ff een tijdje stoppen, om te zien of je ook zonder te banishen door het leven kunt gaan.

en onthoud: de LBRP (en eigenlijk elk magisch ritueel) is eigenlijk gewoon een toneelstukje dat je opvoerd voor jezelf en het 'hogere'. doe het met alle ernst en maak het lekker dramatisch. geef gewoon een goede show!
  dinsdag 12 september 2006 @ 18:55:22 #22
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_41744199
Een overversimpeling van een beginnend student (grap in geval van...)

Het bijhouden van wat er plaats vind is ten alle tijde handig. Dit heeft op zich weinig te maken of je verder wilt gaan met occulte "training" of niet.

De kracht van het bijhouden ligt er in dat je vast ligt wat nu daadwerkelijk de verschillen zijn die je waarneemt. Als je het niet vastlegt als soort van "bewijs materiaal" dan kun je naderhand net zo goed zeggen dat het "toeval" is. Als de documentatie aantoont dat de oefeningen niets voor jouw doen kun je meteen naslaan waardoor dat komt en eventuele aanpassingen doorvoeren of beslissen om er gewoon mee te stoppen.

Als je bijzondere ervaringen heb gehad gedurende de sessies kun je de omstandigheden waarin ze zich voordoen gaan vergelijken met andere sessies om zo de overeenkomsten te vinden. Zodoende ben je later in staat om iets bewust te initieren.

Daarnaast geeft het een zekere hoeveelheid zekerheid die erg belangrijk is bij iemand die net begint.
pi_41744300
toeval is alleen maar een ander woord voor synchroniteit, wat weer een ander woord voor magie is natuurlijk is het bijhouden van een dagboek handig, maar zelfs al zou men denken dat er een toevallig effect optreed maakt dit voor het effect zelf niks uit. het is er.
  dinsdag 12 september 2006 @ 19:10:04 #24
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_41744684
Dat is correct. Het is wel taak dat het je opvalt alvorens je er uberhaupt iets mee kan gaan aanvangen.

Wat je wellicht al uitgevonden heb is dat met bepaalde rituelen je om iets vraagt. Iets dat in gang gezet dient te worden of iets specifieks dat je op je levenspad wilt krijgen. Nu is het zo dat velen de uiting van die manifestatie voorbij laten schieten puur omdat ze het niet konden waarnemen.

Hetzelfde principe is van toepassing bij psychologische rituelen. Door bij te houden wat er elke keer plaatsvind kun je er achter komen dat er geen "toeval" meer is en dat er meer achter zit. Omdat je weet in welke omstandigheden het zich voordeed kun je het bewust "oproepen" om er vervolgens de achterliggende zaken er van te onderzoeken. Het is zeer belangrijk als je jezelf wilt doorgronden en begrijpen.

Maar even als een off-topic vraag. Hoe lang bestudeer jij het occulte en welke richting(en) heb je gekozen om te doen of doe je al?
pi_41779256
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:10 schreef Ashavan het volgende:
Dat is correct. Het is wel taak dat het je opvalt alvorens je er uberhaupt iets mee kan gaan aanvangen.

Wat je wellicht al uitgevonden heb is dat met bepaalde rituelen je om iets vraagt. Iets dat in gang gezet dient te worden of iets specifieks dat je op je levenspad wilt krijgen. Nu is het zo dat velen de uiting van die manifestatie voorbij laten schieten puur omdat ze het niet konden waarnemen.
op een of andere manier neem ik het wel altijd waar. het is dan alsof mijn onderbewustzijnde me even wakkerschud. aan de andere kant heb ik nog zo weinig ervaring, dat het best zou kunnen dat de wat grotere dingen inderdaad meer aandacht nodig hebben.
quote:
Hetzelfde principe is van toepassing bij psychologische rituelen. Door bij te houden wat er elke keer plaatsvind kun je er achter komen dat er geen "toeval" meer is en dat er meer achter zit. Omdat je weet in welke omstandigheden het zich voordeed kun je het bewust "oproepen" om er vervolgens de achterliggende zaken er van te onderzoeken. Het is zeer belangrijk als je jezelf wilt doorgronden en begrijpen.
ik ben nu pas net begonnen met het leren van de Tarot, ook met het doel om mijzelf beter te leren begrijpen. omdat ik niet de facitileiten heb om grote rituelen uit te kunnen voeren, is dit voor mij ook een goed middel. een aangezien het leven zelf een groot ritueel is (nou ja, het leven in onze samenleving), gebruik ik dat om bepaalde situaties steeds een beetje anders aan te pakken, om zo te zien of het beter of juist slechter gaat op die manier.
quote:
Maar even als een off-topic vraag. Hoe lang bestudeer jij het occulte en welke richting(en) heb je gekozen om te doen of doe je al?
ik bestudeer het occulte nu ongeveer een half jaar. ik beoefen op dit moment Chaos magie, omdat het flexibel is, vrij simpel en het makkelijk is om door te stromen naar andere magische richtingen. daarnaast doe ik aan creatieve visualisatie (erg leuk om te doen) en probeer ik af en toe ook wat dingen uit de shamanistische hoek (zoals shamanistisch reizen.).
ik begin nu net eigenlijk echt 'materialistisch' succes te boeken, en krijg eindelijk: "Oh shit! Magie werkt!" momenten en heb ik in die half jaar tijd op spiritueel/phsygologisch gebied erg veel gemaakt (vooral positieve dingen gelukkig).
nu moet ik alleen even bepalen hoe ik verder wil. en hoe lang en wat bestudeer jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')