ik ben zelf nu ongeveer een half jaar bezig met magie en heb al aardig wat gelezen over het onderwerp.
over het algemeen zou ik zeer sceptisch staan tegenover een magische aanval (vloek/sturen van 'kwade' geesten, ect.), aangezien magiers niet, zoals films ons zouden doen willen geloven, in hun handen wrijvende, hysterische lachende Disney schurken zijn, maar gewoon mensen zoals jijj en ik (die natuurlijk een wat 'andere' kijk op de wereld hebben
![]()
). de kans dat een vrij ervare magier een vloek over iemand uit zou willen spreken is niet groot, aangezien de kunst van magie vaak samen gaat met een grote lading aan moralistische standpunten.
vaak zijn het dus de wat onervaarde magiers die hier werk van maken (denk aan onzekere, puberende goth's, die hun leraar wiskunde willen pijnigen).
nou ken ik persoonlijk één geval van iemand die, zonder ervaring, beweerde dat hij iemand d.m.v. een magisch ritueel heeft gedood (het was een verkeersongeluk de dag na het ritueel) maar toch blijf ik en veel mensen met mij er bij, dat dit soort dingen zeer zeldzaam zijn. doch; waar een wil is is een weg. wees er gewoon zeker van dat jou idee dat iemand jou dit aan heeft gedaan, niet een vorm van paranoia is (oftwel: dat je je zelf zo belangrijk acht dat mensen een vloek over jou uit zouden willen spreken
![]()
). ik zeg niet dat dit bij jullie het geval is, maar wees er gewoon zeker van. nare dingen gebeuren helaas ook met aardige mensen.
natuurlijk zijn er manieren om magische aanvallen af te slaan. deze manieren zijn zelfs zo simpel, dat het vrijwel onmogelijk is om een magier magisch aan te vallen, aangezien een van de basis oefeningen die elke magier, dagelijks doet, bestaat uit een (gedeeltelijk) beschermings ritueel. dit ritueel: de 'Lesser Banishing Ritual of the Pentagram' (google op: LBRP om een beschrijving hiervan te vinden), zorgt er voor dat je negatieve 'energetische' invloeden van je af werpt en je magische krachten verterkt. het kan sowiezo geen kwaad om dit ritueel dagelijks te doen: 1 keer wanneer je wakker wordt en een keer voor het slapen gaan. de 1e keer dat ik dit deed is voor mij onvergetelijk, maar je went heel snel aan de effecten
![]()
.
dus doe gewoon het ritueel en zie of er een verandering in je situatie is. zo niet en je blijft overtuigd dat je magisch wordt aangevallen, ga dan naar je lokale Wicca coven (het zijn een stel 'zweefteven', maar ze weten wat ze doen en zijn vaak heel open en aardig) om om hulp te vragen.
ik zou jullie ook graag willen helpen, maar mensen met meer ervaring dan mij zullen het waarschijnlijk beter doen.
hopelijk hebben jullie hier wat aan en mochte er nog vragen zijn, stel deze gerust,
- NgInE
[ Bericht 1% gewijzigd door NgInE op 24-08-2006 21:06:05 ]
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?