abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41108137
Zie een leuke aanbieding in hun krantje staan, maar mijn ouders hebben rare verhalen gehoord over seats en sofa's (consumentenbond, radar, je kent het wel)

Klopt het dat ze baggerkwaliteit leveren, en slecht met klachten omgaan?

En btw, was er ook niet iets met onderhandelen over de prijs?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_41108271
Ik heb er ook geen geweldige verhalen over gehoord, vooral qua service. Overigens is het iig zo dat de prijzen die je ziet voor de meest goedkope brakke versie van de bank zijn. Dus meestal met nepleer enzo. Maar als ze niet eeuwig mee hoeven te gaan denk ik dat je er best een gainig bankstelletje kan halen.

Ik vond dit topic nog Seats and Sofas
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_41108364
Aanbiedingen zijn sowieso bullshit.
Als je gaat betreft het niet de kwaliteit stof die daar op de banken zit, maar laten ze je een waaier zien met hele dunne en goedkope stoffen, die al scheuren als je erna kijkt.
Deze banken zijn ook niet op voorraad en moeten besteld worden.
Maar als je hem dan wilt bestellen, dan zitten ze opens met leveringsproblemen.
Ook gek trouwens dat de stoffen sterk afwijken van de folder en de banken die ze hebben staan er wel op lijken.

Zoek je een bank voor een jaartje of maximaal 2 dan kan je daar prima terecht.
Zoek je echter kwaliteit en een bank voor meerdere jaren, laat dat bedrijf dan links liggen en ga naar een ander.
pi_41155234
mw zwager heeft een brief getekend dat hij nooit meer binnen mag bij Seats & Sofas

iig : wat hierboven staat.. crappy kwaliteit voor dan toch ook een te dure prijs !
pi_41156386
Mijn ouders hebben ooit de fout begaan om een bankstel aan te schaffen bij S&S. Na 4 maanden zaten ze op tuinstoelen wegens doorzakken c.q. instorten van de bank en het heeft heel wat moeite gekost om dat naar tevredenheid opgelost te krijgen. Uiteindelijk (na maaaanden) zijn ze teruggebeld door de directeur van S&S Nederland en is het nu toch opgelost, door de levering van een andere bank. Zij vonden hun oplossing een briljante serviceverlening, wij vonden het niet meer dan normaal...
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:00:19 #6
1175 Duckman
Is me er eendje
pi_41156903
Net afgelopen week een nieuwe bank gekocht bij S&S.

Het begon zo'n drie maanden geleden, toen we ons wat wilden gaan ori๋nteren op een nieuwe hoekbank. Na bij Leenbakker te zijn geweest gingen we ook even bij S&S kijken. Meteen aangeklampt door een verkoopster, die ons verschillende (dure) hoekbanken ging laten zien. Verhalen over de geweldige kwaliteit en zo. We hadden inmiddels wel een bank gezien naar onze smaak, maar die was nog vrij duur. Geen nood, deze was net vorige week in de aanbieding geweest en ze ging proberen om deze nog voor de aanbiedingsprijs mee te geven. Even informeren en zowaar, het mocht voor de lagere prijs. De prijs was al lager doordat we geen luxe tuinset of wat dan ook wilden hebben.

Aangezien we op dat moment geen bank wilden hebben zeiden we dat we er nog over gingen nadenken. Tijdens het naar buiten lopen kon er ineens nog meer van de prijs af. Toen we nog niet toegaven mochten we zeggen wat we zelf in gedachten hadden. We hadden geen behoefte meer en stapten naar buiten, een teleurgestelde verkoopster achterlatend.

Enige tijd later zagen we dezelfde hoekbank weer in de aanbieding. Omdat het toch onze droombank was, gingen we toch weer kijken. De aanbieding bleek inderdaad om de goedkoppste versie te gaan, met een ontzettend dunne stof. De bank die we daar hadden gezien en bekeken was wel eens stukje duurder, maar toch nog iets goedkoper dan de eerste keer. Deze verkoper wist ons wel wat meer te vertellen over de stoffen en de kwaliteit. Hij ging aardig ver onder de prijs zitten (al meer dan de eerste verkoopster ons uiteindelijk bood). Ik heb nog een tijd lang (zogenaamd) zitten twijfelen om de prijs nog verder omlaag te krijgen, maar dat lukte niet. Toen we toch toegaven ging er nog 50 euro af, dat scheelde weer iets.

Levertijd zou 6 weken zijn, net tijdens onze vakantie. We gingen dus uit van een iets langere levertijd. Toch kregen we deze week al een telefoontje (twee weken te vroeg) dat ie binnen was. Gisteren de bank zelf opgehaald en neergezet en nu zijn we de (tot nu toe) tevreden bezitters van een nieuwe bank. Stof ziet er goed uit, geen beschadegingen gevonden (altijd afwachten, want je krijgt ze verpakt in plastic mee).

Dingen waar je op moet letten bij de S&S :

- aanbiedingen zijn altijd de goedkoopste versie van de bank. Alleen doen als je geen huisdieren en kinderen hebt. Verwacht niet teveel van de kwaliteit.
- er kan altijd veel van de prijs af. Veel twijfelen en gewoon weglopen als de prijs niet naar de zin is doet wonderen.
- de ene verkoper is de andere niet. De een is opdringerig, wil je de duurste versie verkopen en vertelt veel onzin. De andere zegt eerlijk dat de goedkoopste gewoon kutkwaliteit is, maar dat de duurste ook niet nodig is.
- Verbouwingsaanbiedingen zoals in de folder zijn onzin. De ene week moest alles weg vanwege verbouwing, de week daarop (zat alleen een zondag tussen) was alles blijkbaar al verbouwd en ter ere daarvan was ook weer veel in de aanbieding.
- Levertijd is in principe 6 weken maar op de bon staat dat het langer kan worden. Theoretisch kan het zes maanden duren. Je tekent de bon, dus let daar even op. Wij hadden geluk dat de bank al twee weken eerder konden ophalen.
- Aanbetaling moet, maar betaal nooit het hele bedrag vooraf. Betaal de rest bij aflevering.
- S&S heeft geen vervoersservice. Je moet de bank zelf ophalen of een vervoerder regelen. Bij problemen met de bank willen ze ook weer dat je de bank zelf komt brengen. Er zijn wel verhalen dat na lang aandringen ze toch iemand langs sturen. Maar de service is wat dat betreft niet echt geweldig.
"Dat de geschiedenis zich herhaalt, is vooral daarom zo leerzaam, omdat zij zich nooit op dezelfde wijze herhaalt. Men kan dus even goed beweren, dat de geschiedenis altijd weer nieuw is." - Simon Vestdijk
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:01:30 #7
1175 Duckman
Is me er eendje
pi_41156940
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:52 schreef realbase het volgende:
mw zwager heeft een brief getekend dat hij nooit meer binnen mag bij Seats & Sofas
Heeft ie een kapotte bank door het raam gegooid?
"Dat de geschiedenis zich herhaalt, is vooral daarom zo leerzaam, omdat zij zich nooit op dezelfde wijze herhaalt. Men kan dus even goed beweren, dat de geschiedenis altijd weer nieuw is." - Simon Vestdijk
pi_41159582
Een maat van mij heeft daar een blauwe maandag gewerkt: in de folder staat idd altijd de goedkoopste stof maar de foto van die bank is vaak in de duurste stof. De goedkoopste stof bestaat gewoonweg niet. Daar is de bank dus ook niet in te bestellen. Als je toch snel een goedkope bank nodig hebt dan is moet je door blijven zeiken over die goedkoopste stof. Akkoord gaan met lange levertijden enzo, je krijgt dan een lage prijs voor een andere stof aangezien ze de bank simpelweg niet kunnen leveren. Het is procedure klanten te volgen en een lagere prijs te bieden. ( als ze zonder bank de winkel uit lopen ) Service is idd kut. Bedrijf is kut.
God created the world but the Dutch created the Netherlands.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:22:43 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_41159623
iets met wijde en boog lijkt me bij s&s het beste advies.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_41163171
Tja, de reclamefolders staan altijd vol met slogans als "moet weg", "verbouwingsopruiming", etc. Daar is al niets van waar, die zijn nooit aan het verbouwen. Als je binnenkomt krijg je eerst een gids met prijzen in je hand geduwd en nadat je een half rondje van de winkel hebt gehad (het lijkt wel zo'n efteling-wachtrij, er is maar 1 route) word je aangeklampt door een gladde verkoper die je kosten wat kost wat wil verkopen.

Wij hebben uiteindelijk een bank daar gekocht waar we wel flink korting op hebben gekregen. Het ding staat nu anderhalf jaar in de kamer en zit niet meer comfortabel, bovendien is de stof erg lelijk geworden. Kortom: de volgende keer bedenken we ons wel twee keer voordat we nog zoiets doms doen. Achja, al doende leert men . Wij hebben dan ook wel de goedkoopste stof gekocht, maar dat moest bij intensief gebruik wel 5 jaar meegaan, aldus onze "vriendelijke" verkoper. Mja, dat is natuurlijk ook relatief: het ziet er niet uit, maar het zit er nog wel aan, dus in theorie kan het nog mee.

Bovendien moet je meteen bij aankoop de volle mep betalen. Althans, wij wel, maar wij waren jong en naief. Als je dan wegloopt mag je ineens wel later betalen, heb ik op de welbekende familiefeestjes gehoord . Vervolgens kun je 6 weken wachten op de bank die je zelf kunt komen ophalen, want bezorgen doen ze niet aan. Gelukkig duurde het bij ons maar 6 weken (had niet veel korter moeten duren anders hadden we de sleutel van ons huis nog niet eens) maar levertijden kunnen (zoals hierboven al vermeld) volgens de bon die je tekent oplopen tot 26 weken. Heel fijn.

En ohja: als hij je dan korting heeft gegeven moet ie zogenaamd in het systeem kijken of ie nog wel korting mag geven want "ze geven iedere dag maar tot zoveel euro korting". Ja, haha. En volgens onze vriendelijke verkoper kregen de verkopers zelf geen bonus maar ging het bestverkopende filiaal naar de Efteling ofzo, rare fratsen. Ik zie ze al met z'n allen in het sprookjesbos rondlopen. Die S&S folders zijn zelf sprookjes en die zijn te mooi om waar te zijn!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:43:22 #11
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_41166417
een vriend van mij heeft daar een bank gekocht en die probeert hij nu 6 maanden later weg te geven, maar niemand wil hem. Begrijp je dat je daar niet moet zijn voor een bank?

Echt dikke troep is het!
pi_41171193

Dikke bullshit. Ik hoor alleen maar negatieve verhalen en de meest ongelofelijke verhalen. (kortingen van 65%!). Die bank thuis krijgen kost je vaak ook nog een smakgeld. Wil je goedkoop, ga dan naar Ikea... daar is zelfs de goedkoopste bank nog van goede kwaliteit.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:45:06 #13
80382 manny
30 is best veel
pi_41171290
Ik adviseer je eerst bij Leen van Frisia geld te lenen en dan bij Seats je spullen te kopen....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_41171500
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 18:45 schreef manny het volgende:
Ik adviseer je eerst bij Leen van Frisia geld te lenen en dan bij Seats je spullen te kopen....
Over het ene gat met het andere gat te vullen gesproken.
pi_41172514
Zou je Leen ook weer in de bank kunnen stoppen als hij gaatdoorzakken
pi_41173537
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:01 schreef Duckman het volgende:

[..]

Heeft ie een kapotte bank door het raam gegooid?
iets over het niet nakomen van een levering + beloofde tuinset..
Schreeuwen in de winkel en wat dreigementen leverde hem een dikke korting op maar hij moest wel zwart op wit een brief tekenen dat ie nooit meer binnen zou komen

Het was nogal druk in de winkel en hij begon over de slechte service / kwaliteit / afzetterij ed.
De bikkel !
pi_41175623
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 18:52 schreef klipper het volgende:
Over het ene gat met het andere gat te vullen gesproken.
Het sarcasme druipt dan ook van die uitspraak af he
pi_41183619
Ik ben eigenlijk best positief over s&s. Ik heb hier een hoekbank staan van circa 3 jaar oud en die is nog altijd even netjes!
Er wordt veel op gehangen/gelegen en mijn huisdieren liggen er ook vaak op.

Wat ik wel bizar vond, was het verschil in de prijs van de bank en wat ik er uiteindelijk maar voor betaald heb. Ze zijn meer dan de helft in prijs gezakt, nadat ik weg wilde lopen. Ik heb uiteindelijk de duurste stof gekregen voor de prijs van de goedkoopste!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_41185642
echt supersledchte troep en irritant agressieve verkoop methodes.
heb mijn banken nu twee jaar. het "spuitleer" flikkert er vanaf en de naden laten los....

NOOIT MEER!!!!!!!!!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:00:32 #20
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_41195690
Wij hebben nu iets meer dan een jaar 2 banken van de S&S en ben 100% tevreden. Bank werd snel geleverd en alles was in orde, kreeg zelfs nog tips mee over het pootjes erin draaien omdat dat bij sommige mensen fout was gegaan. Banken werden netjes in de aanhanger gezet. Wat mij betreft dus een goede koop geweest, het is precies wat het moest zijn. En ja, onderhandelen werkt. Wij hebben net geen echt leer (categorie lager) en is prima kwaliteit.

En nee, ik verwacht er geen 10 jaar op te zitten. Dat WIL ik niet eens. Want ik hou wel eens van veranderingen
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_41283605
Wij hebben vorige week een bank besteld bij seats en sofas, maar ik begin nu toch wel de kriebels te krijgen als ik deze reacties lees...

Maar ik vroeg mij wel af in welke prijs categorie de banken vielen.
Want wij hebben daar op banken gezeten van een paar honderd euro, maar die zaten voor geen meter... en leken ook niet al te stabiel, maar dat kun je verwachten voor dat geld...
Ging het dus bij die slechte ervaringen om banken van max 800 euro, of waren dat banken van 2000 euro?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:21:07 #22
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_41283665
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:17 schreef lvm het volgende:
Wij hebben vorige week een bank besteld bij seats en sofas, maar ik begin nu toch wel de kriebels te krijgen als ik deze reacties lees...

Maar ik vroeg mij wel af in welke prijs categorie de banken vielen.
Want wij hebben daar op banken gezeten van een paar honderd euro, maar die zaten voor geen meter... en leken ook niet al te stabiel, maar dat kun je verwachten voor dat geld...
Ging het dus bij die slechte ervaringen om banken van max 800 euro, of waren dat banken van 2000 euro?
1000 euro, op de kop af
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_41283914
wij ook met een hele stevige ribstof, naar mijn idee was de bank zelf ook heel solide, iig van betere kwaliteit dan wat wij voor het zelfde geld bij de ikea hadden gezien...
bank is niet 1 geheel, losse kussens waar je op zit en in je rug.. de hoezen zijn wasbaar, nog 3 sierkussentjes erbij, in de zelfde stof en eventueel een andere kleur...
levertijd 8 tot 12 weken (snap ook niet waarom mensen daar over zeuren, over het algemeen is dat altijd zo, als je een beetje fatsoenlijke bank koopt...)
maar ze zeiden al dat ie eerder kon komen, ik ben benieuwd!
pi_41338654
Ik moet altijd wel lachen om de folders en de bullshit die ze altijd verzinnen als zogenaamde reden waarom de banken nu goedkoper zijn dan ooit. Ik vraag me dan wel af wie daar in trapt!
could you just [i]not[/i] breathe?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')