Mail anders eens dogbehavior@hotmail.com. Ik heb namelijk voor mijn (toekomstige) hondenschool een benchtraining opgesteld die ik je kan mailen. Daarin staat stap voor stap uitgelegd hoe je een bench op een positieve manier kan aanleren.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:48 schreef Pure-Poison het volgende:
Thanks voor de tips en adviezen allemaal
Nou die bench is dus een drama,ik heb het vanavond geprobeerd.Iemand had me geadviseerd om het overdag telkens eventjes te proberen en zo op te voeren.Dus ik denk begin met 30-45min.Ik had em zijn eten erin gegeven en toen dicht.Eerst had ie het nog niet door natuurlijk maar na 2min wel,ik was op mijn gemak de caviakooi aan het schoonmaken en liep heen en weer maar grootste gedeelte was ik in zich.Hij jankte/piepte/blafte echt heeeel erg met af en toe paar sec stil,maar ik denk gewoon negeren.Na 15 minuten denk zal toch ff kijken zag ik dat ie had geplast,gepoept en overgegeven in de bench daat schrok ik zo van dat ik em er gelijk uitgehaald heb,verder wel gewoon normaal of er niks aan de hand is.
Maar nu vraag ik me af,hij mag komen waar die wil ook op m'n slaapkamer de enige reden dat ie s'nachts in de keuken moet is dat dat ik bang ben dat ie overdag anders niet alleen kan blijven,werkt dat ook zo of heeft dat er niks mee te maken?

je account op hondenforum wordt geactiveerd, daarna even voorstellen en je kunt een topic plaatsen...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:19 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik krijg ook zoveel verschillende adviezen,ga het dus ook maar heeel langzaam opbouwen.
Voel me nu al weer schuldig dat ik em er zo lang heb ingelaten

dan ga jij maar heel natuurlijk lopen doen over een kooitje...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:58 schreef deedeetee het volgende:
Wat een rare opmerking om een bench niet * nauurlijk * te noemen want een teef gebruik dat ding immers ook niet om haar pups in te stoppen.![]()
En dan wel voorstellen om de hond in een doos te stoppen alsof een teef die wel gebruikt![]()

Mij niet gezien als er net zulke fanatieke types als jij komen is 't niks voor mij.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:32 schreef Hilje23 het volgende:
[..]
dan ga jij maar heel natuurlijk lopen doen over een kooitje...![]()
Ik besef dat mensen een hond toch ergens instoppen, vandaar de doos-optie.
Lees nog een keer, je kunt zien dat ik daarna zeg...nog liever op een kussen naast het bed.
Ik vind kooitjes eng....een doos is minder eng.
Hoeveel honden denk je dat zich verwonden aan die kooien?
Hoeveel honden hebben zichzelf opgehangen omdat ze een halsbandje om hebben in die kooi?
Hoeveel honden gaan er niet van over de zeik omdat ze het niet gewend zijn, er in gezet worden als straf en omdat ze wel kunnen zien, maar niet eruit kunnen?
Die dingen zijn uitgevonden voor de "gemiddelde en luie hondenbaas"
Net als brokjes die ook pas een tig aantal jaar bestaan en er zo ingepompt zijn bij het publiek dat werkelijk driekwart zich niet afvraagt hoe die dingen toch bedacht zijn en wat het nou eigenlijk is...
Ik zou zeggen, kom eens kijken op het hondenforum...misschien draai je bij?

Helaas genoeg idioten...pas nog weer een hondje die aan de bovenkant hing hoor...helaas...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mij niet gezien als er net zulke fanatieke types als jij komen is 't niks voor mij.![]()
En welke idioot laat zijn hond de hele dag met een riem om lopen ? En er zijn ook benches van kunstof. Kortom, je gaat een heel eind te kort door de bocht.![]()
En als ik dan bedenk dat jij met je Rimpel nou niet bepaald een * natuurlijke * hond hebt uitgezocht, zou ik denken dat je maar beter wat minder kritiek op andere hondenbezitters kunt hebben.

Ik moest niet zo nodig wat anders hebben hoor...troost je...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:33 schreef deedeetee het volgende:
Natuurlijk was de shar pei gewoon een hond totdat de fokkers er een mode hond van maakten en hem uit zijn eigen omgeving weghaalden en er wat extra rimpels bij gingen fokken. Daarbij nijver aangemoedigd door figuren zoals jij die zo nog een * wat anders * moesten hebben.Niet zo best voor dat ras dat dit soort belangstelling had kunnen missen......
Fijn te horen dat je je hebt verdiept in hondengedrag, alleen zo jammer dat je er niet veel van hebt opgestoken, wellicht komt dat door selectief te lezen ? Alleen dat wat in je straatje te pas komt ofsow ?![]()
Die terug naar de natuur toestanden vind ik in dit geval onzin, tenzij je er zelf behoefte aan hebt om gewapend met een knuppel op jacht te gaan en in een grot te gaan wonen.......

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |