Wij kennen hem van zijn zorgzaamheid, zeker. Die beoefende hij in het kader van een functie, en ook die functie maakte hem bekend.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:22 schreef Tokay het volgende:
[..]
Wat een lieverd.
Was dát het wat hem bekend maakte, zijn zorgzaamheid, of bekleedde hij een (bestuurlijke) functie waarvan we hem moeten kennen?
Nope.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:37 schreef peaceman het volgende:
Is meneer voorzitter oid van een stichting wellicht?
quote:Kind uit een welgesteld molenaarsgezin in een Brabants dorp. Intellectueel vroeg rijp met een liefde voor poëzie. Begiftigd met een artistieke intellectuele feeling. Een aparte jongen zonder dat hem dat van de anderen isoleerde. Als tiener geboeid door het koorgebed in de monastieke kloosters van Benedictijnen en Trappisten. Dat Gregoriaans gezongen koorgebed bracht hem in aanraking met een andere wereld: ‘de eeuwenoude, smetteloze, bovenaardse Kerk met een boven alle discussie verheven geloofsexpressie'. Hij kan er nog lyrisch over spreken. Van plan om na de middelbare school monnik te worden, trad hij na de pijnlijke constatering dat het koorgebed hem hoofdpijn bezorgde en na een gesprek met de literair begaafde pater Jan van Heugten S.J., niet in een abdij maar bij de jezuïeten in.
Hier sluit ik me bij aanquote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:49 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ga afsluiten en zo treinen![]()
tot later!
quote:15-02-2006 GroenLinks Amsterdam heeft het eerste Roze Lieverdje uitgereikt aan pater.
Het Roze Lieverdje is een prijs voor een Amsterdammer die zijn sporen verdiend heeft in de strijd voor seksuele diversiteit en homo-emancipatie. De prijs werd uitgereikt door Marijke Vos en Maarten van Poelgeest.
Paterheeft tientallen jaren krachtige ondersteuning geboden aan honderden Amsterdamse homo’s die problemen ondervonden bij hun coming-out. Hij wist als geen ander (vaak gelovige) ouders te bewegen respect te ontwikkelen voor de seksuele voorkeur van hun kind. Als studentenpastor werkte
niet vanuit een kantoor, maar was op de plekken waar homo’s kwamen, in de kroegen. Hij nam in 1982 al afscheid als studentenpastor, maar heeft in de jaren daarna ook heel veel steun geboden aan mensen met aids. Voor zijn verdienste voor de homogemeenschap kreeg
al eerder de Gaykrant Award en de Bob Angelop Penning van het COC.
quote:Pastoraat onder NSB'ers
Pater(88) kwam direct na de bevrijding van Zuid-Nederland als aalmoezenier onder politieke delinquenten, meest NSB’ers, terecht. Eerst in de Staatsmijnen in Limburg, later in Kamp Vught. Hij ging op ziekenbezoek en verleende pastoraat aan mensen die door iedereen met de nek werden aangekeken.
De meeste politieke delinquenten werden na de oorlog in de haast opgepakt en gevangen gezet.kan het zich nog herinneren: “Er kwam niet eerst netjes een politieagent aan de deur, nee, deze mensen werden door de menigte gegrepen en afgevoerd. Het ging in het begin vaak met geweld gepaard.
Maar behalve de fysieke geweldpleging van zo’n detentie, was het ook een morele vernedering. Vrouwen werden vaak kaalgeschoren en ook de mannen werden naar huidige maatstaven vaak mensonwaardig behandeld.”
Na een jaar in de Staatsmijnen te hebben gewerkt, stapte paterover naar Kamp Vught. Hij schat het aantal gevangenen op duizenden met ruim driehonderd bewakers. Wat drijft een man om mensen die door iedereen uitgespuugd werden, geestelijk bij te staan? “Ik heb altijd dat gedaan wat mijn hart mij ingaf. Het was voor mij een passie. Ik was nog geen dertig, was zowel fysiek als psychisch heel gezond en kon dus heel veel verwerken.”
Had hij dan geen vooroordeel over deze mensen? “Een pastor die een vooroordeel heeft, dat kan niet. Ja, een keer heb ik iets meegemaakt wat ik nooit zal vergeten: Naast Kamp Vught was een strafgevangenis met ter dood veroordeelden, waar ik een dag in de week kwam. Daar vertelde een jongen van een jaar of 25 mij dat hij in de oorlog vaak een kamer huurde bij een hospita en daar allerlei studenten naartoe haalde. Hij verlokte ze om zich tegen de Duitsers en de bezetting uit te spreken om ze vervolgens aan te geven, zodat ze opgepakt werden. Hij zei tegen mij: ‘Ik denk nu dat ik ter dood veroordeeld word’. Ik moet toegeven, ik voelde inwendig geen solidariteit met die jongen. Ik werd vervuld van walging. Hoewel ik hem niet berispt heb, nee, dat was niet aan mij.
Tien jaar later kwam ik hem in Amsterdam tegen. Hij sprak mij zelfs aan. Hij was vrijgekomen, omdat de meeste feiten niet bewijsbaar waren.”
In het kamp sprak men volgens de pater weinig met elkaar over het verleden. “Zo groot was die collectieve, bestraffende verontwaardiging van de Nederlanders. Ik heb ook nooit iets van trots over hun verleden gemerkt.”
In Kamp Vught waren veel vaklieden. Deze mensen bouwden onder andere een pastorie en een kerk. “Die kerk was niet meer dan een barak natuurlijk, maar wel een heel grote. Zondags zat hij stampvol; er waren veel muzikanten, er was zelfs een koor. De kerkgang was toen natuurlijk nog veel normaler dan nu. Er was ook een eigen ziekenhuis met gedetineerde artsen, er waren pottenbakkers en kunstschilders.”
ziet zijn ervaringen in Kamp Vught als zijn vuurdoop in het pastoraat. “Het was een vooroefening voor mijn latere pastorale werk.”
quote:Paterkritisch op bisschoppen en KRO
....– “Ik weet zeker dat Nederlandse bisschoppen bijna niets weten van kerkgeschiedenis, anders zouden ze niet zo verwaand spreken. Die geschiedenis is uiterst slecht bekend bij de meeste priesters- die kennen ze ook liever niet.” Dat zegt de 86- jarige jezuïetin Studio KRO- Magazine van deze week.
Niet van hart tot hart
De bekende Amsterdamse oud-studentenpastor zegt verder dat hij niets tegen bisschoppen heeft, maar dat de Nederlandse kerkprovincie de afgelopen 15 jaar een aantal bisschoppen heeft gekregen met een zo geringe pastorale herderlijke en priesterlijke begaafdheid in hun communicatie met mensen, dat ze volstrekt niet van hart tot hart kunnen luisteren. Op enkele uitzonderingen na. “Mgr. Bekkers en Mgr. Ernst waren op zich geen grote geleerden, maar ze hadden een geniale feeling voor mensen. Kardinaal Alfrink had dat niet, maar ook niet het tegendeel. Veel bisschoppen zijn slaafs in hun denken, lakeiachtig, geformuleerd naar het beeld van de Heilige Stoel”, aldus.
Integere verhouding?
Volgens de jezuïet heeft een aantal in Nederland benoemde bisschoppen totaal geen behoefte aan dialoog. Ze luisteren volgens hem geen moment naar het diepste wezen van een ander. “Er is aan mevrouw Stael-Merckx, oud-voorzitter van de Acht Mei Beweging- voor mij een eerbiedwekkende een zeer begaafde vrouw- door kardinaal Simonis nooit een woord echte dialoog besteed. Nóóit. Dat kán hij ook niet. Wel blijft de vraag overeind: ‘Mijnheer de bisschop, is dit nog een integere verhouding tot begaafde, zoekende gelovigen’ “.
Persona non grata
Paterliet recentelijk door de Telegraaf optekenen dat hij zich bij de KRO persona non grata voelt. Hij vindt dat de KRO een goede traditie heeft. Maar “de KRO kent een enorme zelfcensuur en is onbeduidend voor het type min of meer geschoolde mensen die de kerk verlaten. De KRO vertegenwoordigt in mijn beleving nog niet eenderde van de kwaliteit van het Nederlands katholicisme. De KRO vermijdt systematisch– voor zover ik kan waarnemen- iedere ernstige problematiek die er in een mensenleven bestaat: echtscheidingen, de problemen in huwelijkscrises. Nee, de brave verbleekte werkelijkheid, zoals een aantal Nedederlandse bisschoppen die uitspreekt, die komt aan het woord”, aldus de 88- jarige pater
.
Hoi Tokay!quote:Na 35 jaar als studentenpastor in Amsterdam te hebben gewerkt, neemt paterafscheid. Jarenlang zocht
de studenten 's nachts op in kroegen en op feesten. Daar werden de eerste contacten gelegd en gesprekken gevoerd, die later uitgebreider in
kamer werden voortgezet. Na zo'n uitgebreider gesprek kreeg de desbetreffende student meestal een dag later een persoonlijke brief waarin
het gehouden gesprek nog eens reflecteerde. Dat zijn moeite niet voor niks is geweest blijkt tijdens het afscheidsfeest: het wordt een happening. Om twee uur 's nachts is
nog handen aan het schudden. Tot vier uur 's ochtends duurt deze onafgebroken vriendenstroom. Tegelijkertijd is
benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.
Volleybal.... ik ben (nog) penningmeester, tenminste tot eind september. Daarna geef ik mn portie aan Vickie en is het na 6 jaar genoeg geweest.quote:
Leandros?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:18 schreef Diaan73 het volgende:
Volleybal.... ik ben (nog) penningmeester, tenminste tot eind september. Daarna geef ik mn portie aan Vickie en is het na 6 jaar genoeg geweest.![]()
Sappig hè, die minneola's?quote:
Wat een geinig garpje !quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:28 schreef tong80 het volgende:
Het was een grapje maar wel goed geantwoord
benzine?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:33 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Wat een geinig garpje !
Onderwijl start die brommer nog steeds niet
*Brom brom....
Ik zei al dat ik 'm kende, maar niet op de naam kon komen.........quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:42 schreef pyl het volgende:
Jullie nemen mij in het ootje, hè? Of voor het lapje, dat kan ook.
Majoor Bosshardt en dominee Visser zijn wel bekend, maar pater (Jan) van Kilsdonk niet? Maak dat de kat wijs. En dat in het zeshonderdste nummer!![]()
Jubileujum toch tog ?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:52 schreef tong80 het volgende:
Een Jubileum.
Spreek uit op z'n Kees van Kootens
Jubileum. Als in keu, keuze.quote:
Wij nemen je helemaal niet voor het lapje, pyl.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:42 schreef pyl het volgende:
't Is een schande! Echt waar!quote:Majoor Bosshardt en dominee Visser zijn wel bekend, maar pater (Jan) van Kilsdonk niet? Maak dat de kat wijs. En dat in het zeshonderdste nummer!![]()
Jawel. Maar niet met de associaties die jij oproept. Volgens mijn ouders, de KRO en alle andere katholieken die mij ooit indoctrineerden, was deze meneer boven alle twijfel verheven. Punt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:42 schreef pyl het volgende:
Majoor Bosshardt en dominee Visser zijn wel bekend, maar pater (Jan) van Kilsdonk niet? Maak dat de kat wijs. En dat in het zeshonderdste nummer!![]()
Dat doe ik atijd al. Voor straf zal ik het vanavond eens niet doen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:07 schreef Tokay het volgende:
[..]
Wij nemen je helemaal niet voor het lapje, pyl.Hoe doe je dat, eigenlijk?
![]()
[..]
't Is een schande! Echt waar!![]()
Ik stel voor dat wij allen - bij wijze van boetedoening - zeshonderd weesgegroetjes bidden, vanavond, voor het slapen gaan.
Bij C Thousand. Of op de markt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:01 schreef Gellius het volgende:
Gretverrdrie. Waar koop je dat soort smerigheid eigenlijk?
600??? Ik ken er maar 1quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:07 schreef Tokay het volgende:
[..]
Wij nemen je helemaal niet voor het lapje, pyl.Hoe doe je dat, eigenlijk?
![]()
[..]
't Is een schande! Echt waar!![]()
Ik stel voor dat wij allen - bij wijze van boetedoening - zeshonderd weesgegroetjes bidden, vanavond, voor het slapen gaan.
Dat zal ons leren. Dat wij zo'n prachtige man niet eens bij naam kennen. Tssssk.
In 600 verschillende tálen bedoelde ik, smartdart!quote:
sorry, kon het niet laten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:13 schreef Tokay het volgende:
[..]
In 600 verschillende tálen bedoelde ik, smartdart!![]()
Begin maar alvast met Googlen.![]()
Absoluut.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:45 schreef BwennieBren het volgende:
Grace Kelly?
Indeed Pylquote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:51 schreef pyl het volgende:
Da's de heer Guevara. Vaak ook in tattoovorm te bewonderen.
En op jasjes, petjes, horloges, pizzadozen, eierwekkers, sleutelhangers, snoepverpakkingen en kinderspeelgoed.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:51 schreef pyl het volgende:
Da's de heer Guevara. Vaak ook in tattoovorm te bewonderen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:59 schreef pyl het volgende:
En op posters op ouderejongenskamertjes.
Maar natuurlijk wel, ik vond op dat moment alleen Vickie wat origineler en exotischer.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:41 schreef Gellius het volgende:
[..]
Is Fikkie niet goed genoeg meer?
Ook bekend als Kater van Pilsdronkquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:42 schreef pyl het volgende:
pater van Kilsdonk
Ah, zie je wel dat de mensen hem kennen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:29 schreef Major_Star het volgende:
[..]
Ook bekend als Kater van Pilsdronk![]()
![]()
Is je telefoon stuk of zo?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:17 schreef Diaan73 het volgende:
en het is nog steeds niet geluktvrijdag komt de monteur, waarschijnlijk iets met waarden en met modem wat niet goedstaat
Geen Londenaar en geen schrijver in de zin van boekenschrijver.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:34 schreef pyl het volgende:
Ik denk dat het een Londenaar is, Diaan. En een obscure schrijver, ongetwijfeld.
Neuh... het installeren van internet bij mn ouders gaat niet naar wens....quote:
Dat bedoel ik....quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:40 schreef Diaan73 het volgende:
Neuh... het installeren van internet bij mn ouders gaat niet naar wens....
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:44 schreef dartfanaat het volgende:
Erik van het Hoff?
Ow je bedoelt jou bellenquote:
Dat heb ik tochquote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:49 schreef pyl het volgende:
Het modem, Diaan.
En ik zie toch echt St. Pauls Cathedral op de achtergrond.![]()
Dat zou weleens kunnen, ja. Heb jij voorkennis?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:51 schreef peaceman het volgende:
Shakin' Stevens?
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:51 schreef peaceman het volgende:
Shakin' Stevens?
Ja, ik hou wel wat van muziek, maar nee, er is mij niets voorgezegd...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:52 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat zou weleens kunnen, ja. Heb jij voorkennis?
Trusten Diaan en tot morgenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:53 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
![]()
En nu ga ik naar bed....![]()
![]()
Peaceman had geen voorkennis...daar doen wij niet aan of als we daar wel aan doen, raden we niet mee. Is wel zo eerlijk.
Je hebt je heldere momenten....quote:
Trusten Tokay en tot morgenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:13 schreef Tokay het volgende:... lekker slapen...
[afbeelding]
Welterusten allemaal!![]()
Raar, het is toch echt *de* modulator en *de* demodulator, dus waarom niet *de* modem, eigenlijk?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:49 schreef pyl het volgende:
Het modem, Diaan.
Ach kijk nu, het mag weer eens allebei in onze mooie taal:quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:33 schreef Gellius het volgende:
[..]
Raar, het is toch echt *de* modulator en *de* demodulator, dus waarom niet *de* modem, eigenlijk?
quote:mo·dem (het, de ~ (m.), ~s)
1 in- of extern apparaat dat digitale signalen omzet in analoge (moduleert) en vice versa bij ontvangst reconstrueert (demoduleert), zodat computers over telefoonlijnen met elkaar kunnen communiceren
*Wegtuft*quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:23 schreef tong80 het volgende:
Staat er nog iets openEn is de brommer al gestart ?
Ow ik had het dus wel goed gedaanquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:34 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ach kijk nu, het mag weer eens allebei in onze mooie taal:
[..]
Jazeker, dat pyl is maar het ouwe zeur van die topic.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:37 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ik had het dus wel goed gedaan![]()
Goedemorgen trouwens
da's niet aardig, wel grappigquote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:45 schreef Gellius het volgende:
[..]
Jazeker, dat pyl is maar het ouwe zeur van die topic.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij hierop reageert...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:45 schreef Gellius het volgende:
[..]
Jazeker, dat pyl is maar het ouwe zeur van die topic.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:18 schreef pyl het volgende:
Hmmm ... misschien ben ik gewoon een stukje moderner dan de doorsnee RJPvD'er: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/556/
Voorts beroep ik mij op de esthetica. Voor de goede verstaander behoeft dat geen uitleg. Ik houd het ook graag wat elitair.
Dat al in aanmerking genomen trek ik - uiteraard - mijn bezwaar tegen het gebruik van de modem alhier in. Jullie doen maar.
Ach, heeft niet iedereen iets van een acteur in zich? The world is a stage and each must play his part, zei Shakespeare al. Of was het Elvis Presley?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:55 schreef Gellius het volgende:
Is mevrouw actrice?
Maar van de voorstelling des levens heeft niemand een program, pyl!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:59 schreef pyl het volgende:
[..]
Ach, heeft niet iedereen iets van een acteur in zich? The world is a stage and each must play his part, zei Shakespeare al. Of was het Elvis Presley?
Van beroep was zij assistente van een fotograaf.
Daarover werd in de omgeving van mevrouw héééél anders gedacht!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:01 schreef Gellius het volgende:
[..]
Maar van de voorstelling des levens heeft niemand een program, pyl!
3e globe gebiedenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:10 schreef Diaan73 het volgende:
Werkt(e) zij in derdewereldlanden? Of is het Derde-Wereldlanden?
Opgezocht en derde wereldlanden is goed.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:10 schreef Diaan73 het volgende:
Werkt(e) zij in derdewereldlanden? Of is het Derde-Wereldlanden? Of Derde Wereldlanden? Of derde wereldlanden?
Ik zou zeggen: Derde Wereldlanden. Maar wie ben ik?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:10 schreef Diaan73 het volgende:
Werkt(e) zij in derdewereldlanden? Of is het Derde-Wereldlanden? Of Derde Wereldlanden? Of derde wereldlanden?
Hmmmm ...... die rooie jongens van het Groene Boekje zijn niet te vertrouwen! Ordinaire nieuwlichterij is het! Tssssssssssk....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Opgezocht en derdewereldlanden is goed, dus mijn 1e keuze was goed![]()
Sorry, je had deels gelijk, alleen dan met kleine letters in plaats van hoofdletters. Ik heb het aan een nader onderzoek onderworpen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:24 schreef pyl het volgende:
[..]
Hmmmm ...... die rooie jongens van het Groene Boekje zijn niet te vertrouwen! Ordinaire nieuwlichterij is het! Tssssssssssk....![]()
Je kent ze heus, hoor Diaan!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:27 schreef Diaan73 het volgende:
En heb vooralsnog geen enkel idee wie die mevrouw is.
Is ze Nederlandse?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:33 schreef pyl het volgende:
[..]
Je kent ze heus, hoor Diaan!![]()
Het is een mevrouwtje voor wie we in de regel maar weinig begrip kunnen opbrengen.
Nee. Mevrouw werd geboren te München en overleed te Berlijn.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:36 schreef Diaan73 het volgende:
Is ze Nederlandse?
Hmm Duitse dus..... ik ga zo even de stad in en even overpeinzen wie ze zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:38 schreef pyl het volgende:
[..]
Nee. Mevrouw werd geboren te München en overleed te Berlijn.
Later ook wel bekend als Eva H. te Bquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:43 schreef Gellius het volgende:
Hola, da's gewoon Eva B.
Héél kort, meen ikquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:48 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Later ook wel bekend als Eva H. te B
Ik ken er nog één: Peaceman. Alhoewel.... hij is wel een klein beetje papa voor Twan...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:26 schreef dolle_hond het volgende:
tegenwoordig nog maar weinig mannen die geen papa zijn (geworden)
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ken er nog één: Peaceman. Alhoewel....
quote:hij is wel een klein beetje papa voor Twan...
en ranja niet. en sack.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ken er nog één: Peaceman. Alhoewel.... hij is wel een klein beetje papa voor Twan...
En volgens mij is Gellius ook nog geen papa en Z is papa in spé.
Daar heb ik wel even naar moeten zoeken, ja. Er zijn maar twee foto's van haar op het wereldwijdeweb voorhanden, deze en een als oude vrouw (ze overleed in 1979).quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:34 schreef Diaan73 het volgende:
Och jeetje pyl, waar haal je die nu weer vandaan
Ow ik dacht aan RJPvDquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:37 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
en ranja niet. en sack.
maar ik bedoel in MUZ-triv lopen de jonge vaders ook elkaar "in de weg".
Alsof ze hier jong isquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:39 schreef pyl het volgende:
[..]
Daar heb ik wel even naar moeten zoeken, ja. Er zijn maar twee foto's van haar op het wereldwijdeweb voorhanden, deze en een als oude vrouw (ze overleed in 1979).
ik ook..quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:39 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ik dacht aan RJPvD
Tja go with the flow....... er is een babyboom gaande zeker?
* vraagt zich af waar die bij ons blijft![]()
Op zijn (de? het?) matras, denkelijk. Hij is tegenwoordig vooral 's nachts creatief en leidinggevend doende, zo las ik.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:42 schreef Gellius het volgende:
Waar hangt de central scrutinizer eigenlijk uit?
Ach, heeft niet iedereen iets van een acteur in zich? The world is a stage and each must play his part, zei Shakespeare al. Of was het Elvis Presley?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:57 schreef Diaan73 het volgende:
Het kwam vast door het hoofddoekje... maar is ze een actrice?
Is dit RTL4quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:00 schreef pyl het volgende:
[..]
Ach, heeft niet iedereen iets van een acteur in zich? The world is a stage and each must play his part, zei Shakespeare al. Of was het Elvis Presley?
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:00 schreef pyl het volgende:
[..]
Mevrouw was zonder beroep.
Jazeker!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:03 schreef Diaan73 het volgende:
Maar zonder beroep, dat wordt lastig raden. Europese?
Haar man is eigenlijk dus bekender dan zij?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:07 schreef pyl het volgende:
[..]
Jazeker!
Haar man had wel een akkevietje met wat toen nog een kolonie heette en tegenwoordig een Derde Wereldland.
Och heremijntijd, ja joh! Veel bekender.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:13 schreef Diaan73 het volgende:
Haar man is eigenlijk dus bekender dan zij?
Jeetje…. Wat worden we langzaam aan al oud zeg.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ken er nog één: Peaceman. Alhoewel.... hij is wel een klein beetje papa voor Twan...
En volgens mij is Gellius ook nog geen papa en Z is papa in spé.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:17 schreef Tokay het volgende:
Zeg pyl, die concurrenten over wie jij net sprak, waren dat minnaressen van haar echtgenoot?
Nee, staatshoofd was hij niet. Maar ... eh ... warm hoor!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:19 schreef Diaan73 het volgende:
Een europese staatshoofd?
Dat zie je dan goed, natuurlijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:22 schreef Gellius het volgende:
Die opsekop-foto doet me denken aan de reekst foto's van het lijk van Mussolini en consorten.
Goed in vorm Bimmel! Dat was het volgende dictatorsvrouwtje dat ik wilde plaatsen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:23 schreef Bimmel het volgende:
Mevrouw Stalin....
Wist ik alquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:25 schreef pyl het volgende:
[..]
Goed in vorm Bimmel! Dat was het volgende dictatorsvrouwtje dat ik wilde plaatsen.
Nee, ik zocht naar Alessandra Mussolini, maar ik bleef haken bij die Playboyfoto's van haar.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:32 schreef Bimmel het volgende:
Oh, en die ene die je nu aan het opzoeken bent is mevrouw Elena Ceauşescu
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:32 schreef Tokay het volgende:
O, okay. Dan zal ik die foto van Allessandra Mussolini ook maar niet plaatsen.![]()
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:33 schreef Gellius het volgende:
Imelda Marcos toch?
quote:I did not have three thousand pairs of shoes, I had one thousand and sixty.
Voor jouw plaatje nog niet inderdaad.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:37 schreef Gellius het volgende:
Ik heb het goede antwoord anders nog niet gezien, Diaan73!
Nee hoor, dit is een portret. Althans - dat denkt men. Helemaal zeker is het niet, maar ja de enige zekerheid die je hebt in het leven, dat een schouwtoneel is waarin ieder zijn rol te spelen heeft (maar waarvan niemand een programma heeft), is dat niets zeker is, waar lolbroeken aan toe plegen te voegen "en zelfs dat niet."quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:40 schreef pyl het volgende:
Zeg Gellius, zij komt mij zo bekend voor ... is het wellicht een detail uit een groter schilderij?
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:43 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is een portret. Althans - dat denkt men. Helemaal zeker is het niet, maar ja de enige zekerheid die je hebt in het leven, dat een schouwtoneel is waarin ieder zijn rol te spelen heeft (maar waarvan niemand een programma heeft), is dat niets zeker is, waar lolbroeken aan toe plegen te voegen "en zelfs dat niet."
Aha. Dan is het dus: Gellius, voor al uw te lange tegelwijsheden.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:54 schreef Bimmel het volgende:
Het maximaal aantal tekens tollereerde geen correcte interpunctie....
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:05 schreef pyl het volgende:
Het is trouwens, ik durf het bijna niet te zeggen, tolereren, Bimmel!![]()
Ik was even in het Wibauthuis. Mooi hoor, die romantiek van een stervend pand. Moet je nog foto's, pos ?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:05 schreef pyl het volgende:
Maar goed, Gellius neemt zijn tijd - en dat is zijn goed recht.
Intussen roep ik alvast: Lucrezia Borgia?
Het is trouwens, ik durf het bijna niet te zeggen, tolereren, Bimmel!![]()
Dat "en zelfs dat niet" zou ik natuurlijk nooit gezegd hebben. Ik ben immers geen lolbroek, doch een sobere, van de ernst des levens (etc) doordrongen persoon. .quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:56 schreef pyl het volgende:
[..]
Aha. Dan is het dus: Gellius, voor al uw te lange tegelwijsheden.
Graagquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:03 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik was even in het Wibauthuis. Mooi hoor, die romantiek van een stervend pand. Moet je nog foto's, pos ?
quote:Cheeky girls…………
Ooh boys cheeky girls
Ooh girls cheeky boys
Ooh boys cheeky girls
Ooh girls cheeky boys
Ooh boys cheeky girls
Ooh girls cheeky boys
Ooh boys cheeky girls
Ooh girls cheeky boys
I never ever ask where do you go
I never ever ask what do you do
I never ever ask what’s in your mind
I never ever ask if you’ll be mine
Come and smile don’t be shy
Touch my bum this is life.
Oooooh
We are the cheeky girls
We are the cheeky girls
You are the cheeky boys
You are the cheeky boys
We are the cheeky girls
We are the cheeky girls
You are the cheeky boys
You are the cheeky boys
Hhmm cheeky cheeky
(laughter)
Cheekycheekycheeky
Ooh boys cheeky girls
Ooh girls cheeky boys
Ooh boys cheeky girls
Ooh girls cheeky boys
Ooh boys cheeky girls
Ooh girls cheeky boys
Ooh boys cheeky girls
Ooh girls cheeky boys
I never ever ask where do you go
I never ever ask what do you do
I never ever ask whats in your mind
I never ever ask if you’ll be mine
Touch my bum this is life.
Unu doy trei si
(translates to one two three go)
(with other voices shouting cheeky)
We are the cheeky girls
We are the cheeky girls
You are the cheeky boys
You are the cheeky boys
We are the cheeky girls
We are the cheeky girls
You are the cheeky boys
You are the cheeky boys
Come and join the cheeky club
This is what you want
Come and sing the cheeky song
Our cheeky song woo
Come and join the cheeky club
This is what you want
Come and sing the cheeky song
Our cheeky song woo
Touch my bum this is life
Cheeky cheeky
We are the cheeky girls
We are the cheeky girls
You are the cheeky boys
You are the cheeky boys
We are the cheeky girls
We are the cheeky girls
You are the cheeky boys
You are the cheeky boys
We are the cheeky girls
We are the cheeky girls
You are the cheeky boys
You are the cheeky boys
We are the cheeky girls
We are the cheeky girls
You are the cheeky boys
You are the cheeky boys
Cheeky-cheeky!
Hoi Bren! Klopt, ze heetten Pepsi & Shirley, weet je nog?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:45 schreef BwennieBren het volgende:
Dat zijn toch de meiden van Wham Tokay?
En een goedemiddag
idd nostalgie maar hun namen was ik even kwijt hoorquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:51 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hoi Bren! Klopt, ze heetten Pepsi & Shirley, weet je nog?
Nostalgie...![]()
quote:
dipsomanie?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:18 schreef pyl het volgende:
Dat is Prince die daar een handje wordt geholpen, waarschijnlijk door Wendy of Lisa.
Denk ik. (De jaren tachtig heb ik niet bewust meegemaakt.)
Wees er maar trots op!quote:
Hoezo "trots op" ?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:38 schreef pyl het volgende:
[..]
Wees er maar trots op!![]()
Afijn, eens kijken of de heer Scrutinizer al wakker is:
[afbeelding]
Nou ja, niet iedereen hier plaatst plaatjes met de naam van de persoon erop ....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:43 schreef fotoloog het volgende:
Hoezo "trots op" ?
Raad jij mijn dame nou maar!quote:Als je dat al niet ziet...... verwijs ik je graag naar Hans Anders![]()
Je verwijst naar Scrutinizerquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:52 schreef pyl het volgende:
[..]
Nou ja, niet iedereen hier plaatst plaatjes met de naam van de persoon erop ....![]()
[..]
Raad jij mijn dame nou maar!![]()
Dat mag je rustig zo stellen, ja.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:55 schreef Tokay het volgende:
Mevrouw doet iets creatiefs (let op de macramé-jurk) leidinggevends in de media/kunsten?
Ach,iedereen heeft wel eens een zware dag !quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:05 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat mag je rustig zo stellen, ja.![]()
[afbeelding]
Foto: ik kan je even niet volgen. Zware dag gehad.
Azerbeidzjaans.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:08 schreef Tokay het volgende:
Hmmmm, geen Nederlandse, zeker?
De muziek. Mevrouw zingt, speelt piano en componeert.quote:In welke discipline(s) is mevrouw actief?
Ach wel ja, mocht ik aan de drank bezwijken ... enzo. Proost!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:09 schreef fotoloog het volgende:
Ach,iedereen heeft wel eens een zware dag !
Neem een glaasje wijn,en je voelt je weer fijn !![]()
Nee, Scrut!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:14 schreef Tokay het volgende:
Je hebt haar al eens geplaatst, hè?
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:34 schreef Gellius het volgende:
heb je daar geen plaatje voor, Tokay?
Goed, heel goed, idee. Ga me even een glas wijn pakken.quote:
Ik game.. Je zal ze de kost moeten geven, Gellius.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:17 schreef Gellius het volgende:
"Ik ga me...". Fraaie zinsconstructie is dat toch. Die hebben we in het Noorden niet in het repertoire zitten.
Ik vind dat ze wel een paar leuke plaatjes hebben. Geen muzikale hoogstandjes, maar toch.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:35 schreef Gellius het volgende:
Ik geloof er niks van, Diaan73.
Dat is wat je noemt een filatelistische merkwaardigheid.quote:
Heeee een kennerquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:02 schreef Z het volgende:
Ha. KC and The Sunshine band?
Ja precies, ik vind dat ook een heel mooi nummer.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:12 schreef pyl het volgende:
Ach, KC and the Sunshine band, van het wonderschone Please don't go? Die ken ik ook!
Als ze op een plaatje van gewoon formaat zouden staan dan, hè?
Ken je de cover ook? Die is ook best aardig...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:12 schreef pyl het volgende:
Ach, KC and the Sunshine band, van het wonderschone Please don't go? Die ken ik ook!
Als ze op een plaatje van gewoon formaat zouden staan dan, hè?
Zeg nou maar gewoon dat je het prachtig vindt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:11 schreef Gellius het volgende:
Ojé, Toké heeft een nieuw mapje mierzoete plaatjes ontdekt.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:50 schreef Z het volgende:
Bootsie?
Niet altijd geloof ik...., al lijkt dat wel logisch....quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:11 schreef Tokay het volgende:
Een band die uit twee personen bestaat, heet toch gewoon een duo?![]()
Met geluidsbanden en/of ingehuurde drummers kom je een heel eind.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:48 schreef pyl het volgende:
Tja, da's nog best lastig, zo zonder drummer.
De band Keane heeft veel succes zonder gitarist.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:48 schreef pyl het volgende:
Tja, da's nog best lastig, zo zonder drummer.
Waar vinjenix aan? Keane? Ik vind het wel leukquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:11 schreef dolle_hond het volgende:
ik vinnernix aan
Ach zolang jij vragen gewoon negeert, heb jij niks te zeuren, me dunkt..quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:16 schreef pyl het volgende:
Goed, we hebben hier dus van doen met:
1. een band bestaande uit twee obscure muzieknegers - en een ingehuurde drummer of geluidsband - van wie we niet meer weten dan dat ze graag naar elkaar lachen;
2. een band die 28 jaar geleden op nummer 7 kwam in de Amerikaanse hitlijst;
3. een band die door de ususal supects van de Muziektrivia niet wordt herkend;
4. een band die zelfs door Tokay en mij niet wordt herkend.
Echt weer een plaatje van Diaan hoor.Tssssssssssk...
And I am proud of itquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:16 schreef pyl het volgende:
Goed, we hebben hier dus van doen met:
1. een band bestaande uit twee obscure muzieknegers - en een ingehuurde drummer of geluidsband - van wie we niet meer weten dan dat ze graag naar elkaar lachen;
2. een band die 28 jaar geleden op nummer 7 kwam in de Amerikaanse hitlijst;
3. een band die door de ususal supects van de Muziektrivia niet wordt herkend;
4. een band die zelfs door Tokay en mij niet wordt herkend.
Echt weer een plaatje van Diaan hoor.Tssssssssssk...
Het was eigenlijk een subtiele vraag naar een hintje ...quote:
zowel keane als funky swingnegers.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:12 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Waar vinjenix aan? Keane? Ik vind het wel leuk![]()
Transseksuele negerbrothers? Het moet niet gekker worden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:23 schreef pyl het volgende:
Dat waren zussen, dacht ik.
The BeeGees volgens mij niet, hoor.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:28 schreef pyl het volgende:
Ik ken wel wat bandjes bestaande uit broers, maar die hadden allemaal een drummer.
Dat is al goed, nu nog raden welke Brothers. Een (ex) hardloper zou familie kunnen zijn. En is hij misschien ook wel, maar zover reikt mijn kennis niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:22 schreef Tokay het volgende:
Of The Gibson Brothers. Van Que Sera, Mi Vida.![]()
Ow ik vind beide wel leuk.... Vertel Dolle wat vinjewelmooi?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:23 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
zowel keane als funky swingnegers.
Of The Finn Brothersquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:28 schreef Tokay het volgende:
[..]
The BeeGees volgens mij niet, hoor.
peaceman weet dat welquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ik vind beide wel leuk.... Vertel Dolle wat vinjewelmooi?
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:36 schreef Bimmel het volgende:
Ik weet het
Ik weet het
Ik weet het
Ik weet het
....
De hint over de hardloper deed het 'm...
Johnson Brothers van Stomp en Strawberry Letter 23
Neup, was blijven steken bij de opsomming van Pylquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:38 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
je had de hint nog niet gelezen voordat je vroeg om een klinker zeker?
Ach beter laat dan nooit toch?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:39 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Neup, was blijven steken bij de opsomming van Pyl![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |