Behalve in Polen bedoel je?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:32 schreef niederer28 het volgende:
Voor diverse werkzaamheden in mijn nieuwbouwwoning ben ik op zoek naar vakmensen uit Polen. Heeft iemand hier ervaring mee en waar kan ik die het beste inhuren?
Deze discussie hoort iig niet in K&W maar ga hem evengoed graag aan. De reden van verloedering is het prijsniveau van de Nederlanderse vakmensen. Het is triest maar waar en ik vind dat ook spijtig. Ik zou mijn geld ook liever aan een NL vakman uitgeven, als hij niet belachelijk duur was geweest.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:49 schreef TheThirdMark het volgende:
![]()
![]()
![]()
Lolz, ik dacht dat er ''Vakmensen uit Polen'' in je post stond!
* TheThirdMark snift
dat heb je dus ook.
Jij bent er de oorzaak van dat Nederland verloederd. Ga in een hoek staan en jezelf verlochenen ofzo![]()
En? Moet dat ons probleem zijn? Laat ze maar lekker vernachelen van de kou in hun auto.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Deze discussie hoort iig niet in K&W maar ga hem evengoed graag aan. De reden van verloedering is het prijsniveau van de Nederlanderse vakmensen. Het is triest maar waar.
Kom nu niet met excuses dat de kosten in NL hoger zijn dan in Polen. Dit klopt, maar de Polen moeten naast hun huis in Polen ook nog in Nederland wonen en eten.
Dat is maar ten dele waar. Voor zover mijn ervaring strekt, wonen "die Polen" 6 tot 9 maanden in Nederland in een caravan of kleiner en werken zich uit de naad. Vervolgend slepen ze een naar Poolse maatstaven multi-jaarsalaris mee naar huis in Polen. Alwaar ze daar 3-6 maanden zeer riant van kunnen leven en hun familie ook de rest van het jaar van kunnen onderhouden.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Deze discussie hoort iig niet in K&W maar ga hem evengoed graag aan. De reden van verloedering is het prijsniveau van de Nederlanderse vakmensen. Het is triest maar waar.
Kom nu niet met excuses dat de kosten in NL hoger zijn dan in Polen. Dit klopt, maar de Polen moeten naast hun huis in Polen ook nog in Nederland wonen en eten.
Zoals gewoonlijk worden alleen de extreme situaties belicht. Polen die in auto's en caravans wonen zijn er helaas ook. Meestal zijn ze ook illegaal. Helaas zijn er ook bedrijven die in deze illegale Polen bemiddelen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:01 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En? Moet dat ons probleem zijn? Laat ze maar lekker vernachelen van de kou in hun auto.
Ik weet niet waar jij die ervaring op baseert, maar mijn ervaring is dat de Polen hier 3 maanden werken, 1 week op vakantie gaan naar huis en weer terugkomen. Tenminste, dat is bij de ruim 1000 Polen die wij in dienst hebben zo (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen). De meesten zijn ook gewoon ingeschreven bij de gemeente, alleen als ze per se niet ingeschreven willen worden doen we dat niet. Ze hebben dan ook allemaal een SoFi-nummer en verblijfs/tewerkstellingsdocumenten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:05 schreef mars7427 het volgende:
[..]
Dat is maar ten dele waar. Voor zover mijn ervaring strekt, wonen "die Polen" 6 tot 9 maanden in Nederland in een caravan of kleiner en werken zich uit de naad. Vervolgend slepen ze een naar Poolse maatstaven multi-jaarsalaris mee naar huis in Polen. Alwaar ze daar 3-6 maanden zeer riant van kunnen leven en hun familie ook de rest van het jaar van kunnen onderhouden.
De opmerking over prijzen van Nederlandse vakmensen onderschrijf ik volledig. Hoewel ook zij soms gedwongen worden door hun stijgende kosten, vind ik dat de prijzen die gerekend worden niet meer in verhouding tot de kwaliteit die geleverd wordt. En probeer maar eens een vakman te vinden die uberhaupt terugbelt.....al was het maar voor prijsopgave.... en daar krijgen ze niet eens vieze handen van.
Dat ligt eraan. Als jij aangeeft goede stucadoors te willen gaan we daar actief naar zoeken. We zijn nu zelfs bezig een soort van testcentrum op te zetten. Potentiele opdrachtgevers kunnen dan bekijken wat de kwaliteit is die werknemers leveren. Ter plekke wordt er dan een stukje gestuuct, geschilderd of vertimmert waar de opdrachtgever bij is.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:10 schreef longinus het volgende:
Een voordeel heb je met Polen, ze kunnen alles.
Of je echt vakmensen krijgt is maar de vraag of het begrip vakmensen is in polen een stuk minder waard.
Polen lijken goedkoop, ik zou geen pool aan mijn huis willen laten klussen.
Spreek jij geen Pools dan?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:21 schreef Bloemkool het volgende:
Spreken deze Polen dan wel Nederlands, Duits of Engels?
Anders wordt het toch lastig om uit te leggen hoe je bepaalde dingen veranderd wil hebben in je huis.
Jij werkt zelf ook niet gratis...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Deze discussie hoort iig niet in K&W maar ga hem evengoed graag aan. De reden van verloedering is het prijsniveau van de Nederlanderse vakmensen. Het is triest maar waar en ik vind dat ook spijtig. Ik zou mijn geld ook liever aan een NL vakman uitgeven, als hij niet belachelijk duur was geweest.
Sommige spreken vloeiend Nederlands. Bijna allemaal Duits. Sommige Engels.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:21 schreef Bloemkool het volgende:
Spreken deze Polen dan wel Nederlands, Duits of Engels?
Anders wordt het toch lastig om uit te leggen hoe je bepaalde dingen veranderd wil hebben in je huis.
Tak!quote:
Ik werk niet gratis nee, net als alle andere stafleden van uitzendbureau's!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jij werkt zelf ook niet gratis...
Dit is in principe hetzelfde als "outsourcen": zolang 1 bedrijf dat doet, heeft het bedrijf voordeel. Zodra alle bedrijven het doen, heeft het bedrijf geen voordeel meer, omdat de binnenlandse markt instort omdat niemand meer iets te besteden heeft.
Hetzelfde geldt voor jouw Poolse vrienden: als jij ze inhuurt en je bent de enige, heb je een goedkope verbouwing. Zodra iedereen het doet, stort de economie in, en heb je geen winst meer.
Lijkt me meer een eenmanszaakje welke veel kenissen heeft waarmee hij samenwerkt. Wel een leuk concept overigens.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:38 schreef b.-.s het volgende:
http://www.bouwservicebob.nl/
spreken engels, schappelijke lui zijn dat
die heb je al als het goed isquote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:46 schreef niederer28 het volgende:
Ik heb jullie al gemaild. Wacht de reactie ff per email af.
Mijn ervaring is met mede-europeanen die niet echt alles volgens het boekje doen....zij sliepen in een garage in de buurt..... en ja, dat is niet typisch. Ze deden wel typisch vakwerk.... ik geniet er nog elke dag van!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij die ervaring op baseert, maar mijn ervaring is dat de Polen hier 3 maanden werken, 1 week op vakantie gaan naar huis en weer terugkomen. Tenminste, dat is bij de ruim 1000 <knip>
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |