abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41085603
Voor diverse werkzaamheden in mijn nieuwbouwwoning ben ik op zoek naar vakmensen uit Polen. Heeft iemand hier ervaring mee en waar kan ik die het beste inhuren?
pi_41085823
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:32 schreef niederer28 het volgende:
Voor diverse werkzaamheden in mijn nieuwbouwwoning ben ik op zoek naar vakmensen uit Polen. Heeft iemand hier ervaring mee en waar kan ik die het beste inhuren?
Behalve in Polen bedoel je?

Ik zou me een dagloners bedrijf kunnen voorstellen.
pi_41085916

Lolz, ik dacht dat er ''Vakmensen uit Polen'' in je post stond!

* TheThirdMark snift

dat heb je dus ook.

Jij bent er de oorzaak van dat Nederland verloederd. Ga in een hoek staan en jezelf verlochenen ofzo
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:58:04 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41086122
Ik werk bij een detacheringsbureau dat Poolse mensen uitzend. Je kunt me wel mailen als je wilt.

Wat voor werkzaamheden gaat het precies om?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:00:13 #5
65960 sanger
pi_41086164
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:49 schreef TheThirdMark het volgende:

Lolz, ik dacht dat er ''Vakmensen uit Polen'' in je post stond!

* TheThirdMark snift

dat heb je dus ook.

Jij bent er de oorzaak van dat Nederland verloederd. Ga in een hoek staan en jezelf verlochenen ofzo
Deze discussie hoort iig niet in K&W maar ga hem evengoed graag aan. De reden van verloedering is het prijsniveau van de Nederlanderse vakmensen. Het is triest maar waar en ik vind dat ook spijtig. Ik zou mijn geld ook liever aan een NL vakman uitgeven, als hij niet belachelijk duur was geweest.

Kom nu niet met excuses dat de kosten in NL hoger zijn dan in Polen. Dit klopt, maar de Polen moeten naast hun huis in Polen ook nog in Nederland wonen en eten.
pi_41086201
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Deze discussie hoort iig niet in K&W maar ga hem evengoed graag aan. De reden van verloedering is het prijsniveau van de Nederlanderse vakmensen. Het is triest maar waar.

Kom nu niet met excuses dat de kosten in NL hoger zijn dan in Polen. Dit klopt, maar de Polen moeten naast hun huis in Polen ook nog in Nederland wonen en eten.
En? Moet dat ons probleem zijn? Laat ze maar lekker vernachelen van de kou in hun auto.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:05:39 #7
153230 mars7427
Live Life to the Max
pi_41086300
quote:

[..]

Deze discussie hoort iig niet in K&W maar ga hem evengoed graag aan. De reden van verloedering is het prijsniveau van de Nederlanderse vakmensen. Het is triest maar waar.

Dat is maar ten dele waar. Voor zover mijn ervaring strekt, wonen "die Polen" 6 tot 9 maanden in Nederland in een caravan of kleiner en werken zich uit de naad. Vervolgend slepen ze een naar Poolse maatstaven multi-jaarsalaris mee naar huis in Polen. Alwaar ze daar 3-6 maanden zeer riant van kunnen leven en hun familie ook de rest van het jaar van kunnen onderhouden.

De opmerking over prijzen van Nederlandse vakmensen onderschrijf ik volledig. Hoewel ook zij soms gedwongen worden door hun stijgende kosten, vind ik dat de prijzen die gerekend worden niet meer in verhouding tot de kwaliteit die geleverd wordt. En probeer maar eens een vakman te vinden die uberhaupt terugbelt.....al was het maar voor prijsopgave.... en daar krijgen ze niet eens vieze handen van.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:07:34 #8
65960 sanger
pi_41086344
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:01 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

En? Moet dat ons probleem zijn? Laat ze maar lekker vernachelen van de kou in hun auto.
Zoals gewoonlijk worden alleen de extreme situaties belicht. Polen die in auto's en caravans wonen zijn er helaas ook. Meestal zijn ze ook illegaal. Helaas zijn er ook bedrijven die in deze illegale Polen bemiddelen.

De mensen die voor ons werken wonen, net als jij en ik, in een normale woning. En niet met 10 man, maar met maximaal 3 echtparen per (grote) woning. Normale omstandigheden dus. En de kosten hiervan moeten ze zelf betalen, net als voor het gebruiken van een autootje.

Overigens kun je er bij ons van opaan dat alles volgens de regels loopt. Belastingdienst evenals UWV verklaringen kan ik zo tonen.
pi_41086429
Een voordeel heb je met Polen, ze kunnen alles.
Of je echt vakmensen krijgt is maar de vraag of het begrip vakmensen is in polen een stuk minder waard.
Polen lijken goedkoop, ik zou geen pool aan mijn huis willen laten klussen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_41086455
Die Polen werken tenminste.

Ik heb nu met 2 NL aannemers ervaringen. Een kleintje en een wat grotere.

Allebei de ervaringen doet mijn bloed koken. Afspraken die niet nagekomen worden is normaal.

Dan betaal ik liever 15000 euro voor een uitbouw, waarbij er wellicht "gerommeld" wordt, dan dat ik 30.000 euro betaal waarbij er gerommeld wordt. Dat is helaas de realiteit. Als huizenbezitter wordt je door aanemers gewoon een oor aangenaaid.

Misschien had ik heel veel pech, maar ik praat over en met aannemers met de nodige scepsis.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:14:10 #11
65960 sanger
pi_41086538
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:05 schreef mars7427 het volgende:

[..]

Dat is maar ten dele waar. Voor zover mijn ervaring strekt, wonen "die Polen" 6 tot 9 maanden in Nederland in een caravan of kleiner en werken zich uit de naad. Vervolgend slepen ze een naar Poolse maatstaven multi-jaarsalaris mee naar huis in Polen. Alwaar ze daar 3-6 maanden zeer riant van kunnen leven en hun familie ook de rest van het jaar van kunnen onderhouden.

De opmerking over prijzen van Nederlandse vakmensen onderschrijf ik volledig. Hoewel ook zij soms gedwongen worden door hun stijgende kosten, vind ik dat de prijzen die gerekend worden niet meer in verhouding tot de kwaliteit die geleverd wordt. En probeer maar eens een vakman te vinden die uberhaupt terugbelt.....al was het maar voor prijsopgave.... en daar krijgen ze niet eens vieze handen van.
Ik weet niet waar jij die ervaring op baseert, maar mijn ervaring is dat de Polen hier 3 maanden werken, 1 week op vakantie gaan naar huis en weer terugkomen. Tenminste, dat is bij de ruim 1000 Polen die wij in dienst hebben zo (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen). De meesten zijn ook gewoon ingeschreven bij de gemeente, alleen als ze per se niet ingeschreven willen worden doen we dat niet. Ze hebben dan ook allemaal een SoFi-nummer en verblijfs/tewerkstellingsdocumenten.

Zoals ik al eerder zei wonen ze in eengezinswoningen. Alleen als we op korte termijn geen huis kunnen vinden (wanneer nodig) gaan ze in een Duingalow in Duinrell. Tot er een huis gevonden is. We huren als werkgever dan ook niet voor niets meer dan 120 huizen. Ook zijn er werknemers die per se eigen woonruimte willen regelen (al zijn dat er niet veel) en daar zijn ze vrij is. Als ze dan in een caravan terecht komen hebben ze daar zelf voor gekozen. De optie om in 1 van onze huizen te wonen bestaat dan nog altijd.

Tuurlijk hebben ze te maken met stijgende kosten. Maar de Polen moeten dezelfde kosten maken. Bv. benzine, materiaal, levensonderhoud en belastingen zijn allemaal hetzelfde. En de motivatie van de NL vakmensen is inderdaad ver beneden peil. Wat jij aanhaalt, het laten terugbellen voor een prijsopgave, is daar een sprekend voorbeeld van.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:16:02 #12
65960 sanger
pi_41086592
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:10 schreef longinus het volgende:
Een voordeel heb je met Polen, ze kunnen alles.
Of je echt vakmensen krijgt is maar de vraag of het begrip vakmensen is in polen een stuk minder waard.
Polen lijken goedkoop, ik zou geen pool aan mijn huis willen laten klussen.
Dat ligt eraan. Als jij aangeeft goede stucadoors te willen gaan we daar actief naar zoeken. We zijn nu zelfs bezig een soort van testcentrum op te zetten. Potentiele opdrachtgevers kunnen dan bekijken wat de kwaliteit is die werknemers leveren. Ter plekke wordt er dan een stukje gestuuct, geschilderd of vertimmert waar de opdrachtgever bij is.
pi_41086753
Spreken deze Polen dan wel Nederlands, Duits of Engels?
Anders wordt het toch lastig om uit te leggen hoe je bepaalde dingen veranderd wil hebben in je huis.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_41086829
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:21 schreef Bloemkool het volgende:
Anders wordt het toch lastig om uit te leggen hoe je bepaalde dingen veranderd wil hebben in je huis.
Spreek jij geen Pools dan?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:28:12 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_41086914
quote:

[..]

Deze discussie hoort iig niet in K&W maar ga hem evengoed graag aan. De reden van verloedering is het prijsniveau van de Nederlanderse vakmensen. Het is triest maar waar en ik vind dat ook spijtig. Ik zou mijn geld ook liever aan een NL vakman uitgeven, als hij niet belachelijk duur was geweest.
Jij werkt zelf ook niet gratis...
Dit is in principe hetzelfde als "outsourcen": zolang 1 bedrijf dat doet, heeft het bedrijf voordeel. Zodra alle bedrijven het doen, heeft het bedrijf geen voordeel meer, omdat de binnenlandse markt instort omdat niemand meer iets te besteden heeft.

Hetzelfde geldt voor jouw Poolse vrienden: als jij ze inhuurt en je bent de enige, heb je een goedkope verbouwing. Zodra iedereen het doet, stort de economie in, en heb je geen winst meer.
censuur :O
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:30:42 #16
65960 sanger
pi_41086970
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:21 schreef Bloemkool het volgende:
Sommige spreken vloeiend Nederlands. Bijna allemaal Duits. Sommige Engels.

Als er grotere groepen zijn is er vaak een voorman die zowel Engels als Nederlands spreekt. Deze kan dat dan uitleggen aan de werknemers.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:31:02 #17
65960 sanger
pi_41086981
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:24 schreef basset het volgende:

[..]

Spreek jij geen Pools dan?
Tak!
pi_41087014
Het is gewoon heel simpel: Nederlanders zijn om de haverklap ziek (gemiddeld bouwbedrijf heeft 10% ziekteverzuim) en de lonen zijn veel te hoog. Hoe komt dit??? Doordat ook zij 3 keer per jaar op vakantie moeten, de kinderen in merkkleding moeten lopen etc. etc. Geef mij maar Polen, die werken tenminste.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:37:22 #19
65960 sanger
pi_41087145
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij werkt zelf ook niet gratis...
Dit is in principe hetzelfde als "outsourcen": zolang 1 bedrijf dat doet, heeft het bedrijf voordeel. Zodra alle bedrijven het doen, heeft het bedrijf geen voordeel meer, omdat de binnenlandse markt instort omdat niemand meer iets te besteden heeft.

Hetzelfde geldt voor jouw Poolse vrienden: als jij ze inhuurt en je bent de enige, heb je een goedkope verbouwing. Zodra iedereen het doet, stort de economie in, en heb je geen winst meer.
Ik werk niet gratis nee, net als alle andere stafleden van uitzendbureau's!

Het is zeker niet hetzelfde als outsourcen (zoals dat in bv IT gebeurt). We hebben wel enkele projecten lopen die die kant opgaan. Dit gaat dan om verpakkingswerk en de daarbij behorende productielijn. Dit is echter een specifiek project.

Over het algemeen gaat het op dezelfde basis als een uitzendbureau als Start, Content of wat dan ook, alleen zijn wij velemalen flexibeler. Als je om 17.00 belt kunnen we er 9 v/d 10x voor zorgen dat er om 18.00 10 mensen zijn. We hebben ook lang niet altijd een bindend contract met de opdrachtgevers.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:38:49 #20
36020 b.-.s
_______________ The best way to predict your future, is to create it yourself _______________
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:45:50 #21
65960 sanger
pi_41087382
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:38 schreef b.-.s het volgende:
http://www.bouwservicebob.nl/
spreken engels, schappelijke lui zijn dat
Lijkt me meer een eenmanszaakje welke veel kenissen heeft waarmee hij samenwerkt. Wel een leuk concept overigens.
pi_41087410
Ik heb jullie al gemaild. Wacht de reactie ff per email af.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:51:31 #23
65960 sanger
pi_41087533
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:46 schreef niederer28 het volgende:
Ik heb jullie al gemaild. Wacht de reactie ff per email af.
die heb je al als het goed is

Misschien kun je er nog bijzetten waar het is (plaats) en op welke termijn je het gedaan wilt hebben.
pi_41087700
Plaats is omg. Eindhoven.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:18:01 #25
153230 mars7427
Live Life to the Max
pi_41088196
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:14 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij die ervaring op baseert, maar mijn ervaring is dat de Polen hier 3 maanden werken, 1 week op vakantie gaan naar huis en weer terugkomen. Tenminste, dat is bij de ruim 1000 <knip>
Mijn ervaring is met mede-europeanen die niet echt alles volgens het boekje doen....zij sliepen in een garage in de buurt..... en ja, dat is niet typisch. Ze deden wel typisch vakwerk.... ik geniet er nog elke dag van!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')