Ik, tevens Apeldoorner, was op het stroomuitval moment aan het fietsen. Alles zag er heel apocalytpisch uit. Overal donker, met soms wat flitsende schijnsels van zaklampen.quote:Op zondag 24 september 2006 16:35 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Vorig jaar was heerlijk! Lekker veel sneeuw, zelfs een enkele dag ijsvrij. Apeldoorn, waar ik woon, was helemaal ondergesneeuwd (op een gegeven moment viel de stroom uit, en toen hebben we bij kaarslicht bij de kachel gezeten, al opgewarmde ravioli etend, met een vriend van me die door de sneeuw niet naar huis kon). Ik heb me toen de hele dag vermaakt.
Hopen op dit jaar gelijksoortige taferelen, maar dan nog wat sterker. O nee, toch liever niet, ik moet kranten bezorgen...
Alleen was die sneeuw de dag erop alweer ijssmurrie. Dat is een puntje dat voor verbetering vatbaar is.quote:Op zondag 24 september 2006 16:41 schreef ehqo het volgende:
[..]
Ik, tevens Apeldoorner, was op het stroomuitval moment aan het fietsen. Alles zag er heel apocalytpisch uit. Overal donker, met soms wat flitsende schijnsels van zaklampen.
Maar goed dat " het weer " onvoorspelbaar is..quote:Op zondag 24 september 2006 16:42 schreef Haarbalpasta het volgende:
Ik hoorde pas op de radio dat men denkt dat dit juist de warmste winter ooit zou gaan worden!
Net als vrouwenquote:Op zondag 24 september 2006 16:58 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Maar goed dat " het weer " onvoorspelbaar is..
Zeker. Wel leuk echter, om te zien hoe mensen niet kunnen fietsen door ijssmurriequote:Op zondag 24 september 2006 16:42 schreef ehqo het volgende:
[..]
Alleen was die sneeuw de dag erop alweer ijssmurrie. Dat is een puntje dat voor verbetering vatbaar is.
Ja,voordat het losbarstte was iedereen aan het jubelen en toen de sneeuw er eenmaal lag was iedereen op die witte rotzooi aan het schelden en barstte er gejuich los toen het weer droog werdquote:Op maandag 2 oktober 2006 15:33 schreef Ewaldus het volgende:
haha ik weet nog wel die serie topics van vorig jaar over de winter..
Ach, tussen 1963 en 1985 zijn er ook geen Elfstedentochten geweest. Maar er waren in die tijd nog wel regelmatig schaatswinters in ieder geval, want in 1985 toch ik toch al behoorlijk schaatsen, en naar de kunstijsbaan ging ik nooit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:24 schreef Colnago het volgende:
Ondertussen is het tien jaar geleden dat we een elfstedentocht hadden en meteen ook welke officiële schaats(toer)tocht dan ook.
Is het ooit wel eens tien jaar zo warm geweest?
Centraal Siberiëquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:05 schreef aloa het volgende:
De kou ontwikkeld zich goed in het oosten.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk, dat zijn temperaturen. -26 is bijna het record wat Nederland ooit heeft gehaald (-27 ofzo)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:53 schreef highway101 het volgende:
[..]
Centraal Siberië
[[url=http://xs308.xs.to/xs308/06422/Ojmjakon2.PNG]afbeelding][/url]
Dat bedoel ik, je kon dan misschien geen elfstedentocht schaatsen maar je kon wel schaatsen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ach, tussen 1963 en 1985 zijn er ook geen Elfstedentochten geweest. Maar er waren in die tijd nog wel regelmatig schaatswinters in ieder geval, want in 1985 toch ik toch al behoorlijk schaatsen, en naar de kunstijsbaan ging ik nooit.
Ik heb zin in erwtensoep![]()
Het is nog vroeg, voor de bewoners daar is het nog lekker warm buiten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:29 schreef highway101 het volgende:
In de echte winter wordt het op die plek wel kouder, meestal rond de -60
en dat is eigenlijk hetgeen mij het meest opvalt. Sinds 96-97 hebben we niet echt kunnen schaatsen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:32 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, je kon dan misschien geen elfstedentocht schaatsen maar je kon wel schaatsen.
Maar nu heb je al tien jaar geen schaatstochten kunnen rijden en dat is wel opvallend.
Ja jullie wel jahquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:53 schreef LedZep het volgende:
Vorige winter rond november (2005) hadden we een huge pak sneeuw, maart 2005 (de winter daarvoor dus) lag er nog meer, zo'n 50cm hier in Friesland. Tevens konden we vorige winter ook een paar dagen schaatsen op een ondergelopen weiland. Afgelopen twee winters waren nog best leuk hoor.
Ik heb die hele nacht mee gemaaktquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:53 schreef LedZep het volgende:
Vorige winter rond november (2005) hadden we een huge pak sneeuw, maart 2005 (de winter daarvoor dus) lag er nog meer, zo'n 50cm hier in Friesland. Tevens konden we vorige winter ook een paar dagen schaatsen op een ondergelopen weiland. Afgelopen twee winters waren nog best leuk hoor.
Je hebt het over maart 2005 ?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik heb die hele nacht mee gemaakthele nacht opgebleven foto's lopen posten, en die dag heeeeeeel veel foto's geschoten, echter ben ik deze foto's kwijt behalfe van die nacht, er staan nog een paar van overdag, 4 of zo
Yep 2005 maar ook dit jaar volle bak gehadquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:05 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je hebt het over maart 2005 ?
Mooi was dat, ik werd wakker en had het idee: er kan best wel eens "WAT" sneeuw liggen. Doe het gordijn open en zie een halve meter op de tuinset liggen
Hoefde ook niet naar school, dus maar een beetje de hele dag in de sneeuw rondstruinen
.
Tot het onverwachts omslaat net als in Americaquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:09 schreef Bep het volgende:
Maar goed , voorlopig zitten we nog lekker in het zonnetje op het terrasNiks nog geen winter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |