Kijk, hier zie je dat jij gewoon zit te slapen in de auto. PLOTS een auto stilstaan... Hoe doet een auto dat? Ik zal het je zeggen: niet. Aangezien het om een pechgeval ging en het dus wat vreemd zou zijn indien de auto een noodstop maakt kun je er vanuit gaan dat je wel 6 seconden hebt zitten slapen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:46 schreef raptorix het volgende:
Ik heb het vorig jaar meegemaakt op de ring, 3 baans, autos voor ons, en plots 1 die op linker stil staat met pech, ons geluk was dat we afstand hielden, en niet te hard gingen.
Omdat op een lege snelweg 120 km/u dodelijk saai is en je veel alerter in de auto zit als je een beetje doorrijdt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 00:05 schreef raptorix het volgende:
Trouwens nog een vraagje, waarom zou je eigenlijk 200 willen rijden?
O.k. vanaf 26 te hard in de bebouwde kom kan er al een rijonzegging volgen, maar verder valt het allemaal reuze mee.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:08 schreef Limburger_noord het volgende:
Toegegeven (nog ) veel lager als in NL maar om nu te zeggen 'er is niets aan de hand 'klopt dus ook niet
Nee, maar ook dan is 200 km te hard, met name voor mensen die dat menen aan te kunnen. Dat zijn namelijk óf van die onsterfelijke twintigers óf onverbeterlijke verkeersbeesten. Dat die irritanten opa's met hoedjes een minstens zo groot gevaar vormen op provinciale wegen (en Lord I know...) doet niets af aan het feit dat het in 99% van de gevallen dom en onnodig is om om zo hard te willen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 00:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Foutje. De meeste dodelijke ongevallen gebeuren op provinciale wegen. Je weet wel, van die dingen die uit 2*1 rijstrook bestaan. Liefst onoverzichtelijke wegen. En dan een opa voor je die net geen 60 rijdt, zodat hij een treintje veroorzaakt. Men wil 'm voorbij en zal dat uiteindelijk doen. En als dat nu toevallig gedaan wordt op een plek waar geen overzicht is, klap je frontaal op een tegenligger.
Op een snelweg heb je geen tegenliggers (spookrijders even buiten beschouwing gelaten, natuurlijk).
Vanaf 26 te hard buiten de bebouwde kom ook.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:34 schreef Kadesh het volgende:
[..]
O.k. vanaf 26 te hard in de bebouwde kom kan er al een rijonzegging volgen, maar verder valt het allemaal reuze mee.
Dit begrijp ik even niet: mensen die van zichzelf weten dat ze beter geen 200 km/u kunnen rijden (b.v. vanwege gebrekkige voertuigbeheersing) zijn minder gevaarlijk bezig als ze het toch doen?quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee, maar ook dan is 200 km te hard, met name voor mensen die dat menen aan te kunnen.
Of mensen die hun snelheid aanpassen aan het verkeersbeeld. Dat kan naar beneden zijn, maar evenzogoed naar boven.quote:Dat zijn namelijk óf van die onsterfelijke twintigers óf onverbeterlijke verkeersbeesten.
Waarom is het dom om op een lege snelweg (afgezien van de in NL geldende regels) 200 km/u te rijden? En onnodig... dat is voor een groot deel perceptie.quote:doet niets af aan het feit dat het in 99% van de gevallen dom en onnodig is om om zo hard te willen.
Vraag is alleen waar je in NL een uur lang 200 km\u kunt rijdenquote:Op maandag 28 augustus 2006 00:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waar heb jij leren rekenen? Als je een afstand van 200 kilometer in een uur kunt overbruggen met (dus) 200 KM/u, hoe lang doe je er dan over als je 120 gaat rijden? Ik zal je helpen: het is meer dan 5 minuten langer.
Midden in de nacht kan dat op verrassend veel wegen...quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:53 schreef Limburger_noord het volgende:
Vraag is alleen waar je in NL een uur lang 200 km\u kunt rijden![]()
Zoveel wegen van 200 km LENGTE zij n er anders niet in NLquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Midden in de nacht kan dat op verrassend veel wegen...
Eventjes afremmen voor een afslag naar een andere snelweg moet kunnen vind ik.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:59 schreef Limburger_noord het volgende:
Zoveel wegen van 200 km LENGTE zij n er anders niet in NL![]()
Watjequote:Op maandag 28 augustus 2006 16:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eventjes afremmen voor een afslag naar een andere snelweg moet kunnen vind ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |