abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:12:09 #151
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_41086471
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:07 schreef Sethje het volgende:

[..]

Je gaat ook niet even de stad in dus neem ik aan ?
Nope, in de groepsfase pas weer, hoop ook nog wel een CL-uitwedstrijd mee te kunnen pikken.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_41086526
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:11 schreef Urquhart het volgende:
Grygera enige tijd uit de roulatie

Het Algemeen Dagblad meldt dat de Tsjech Grygera enige tijd uit de roulatie is. Uit een MRI-scan is gebleken dat er niets beschadigd is, maar dat hij wel een spierverrekking heeft opgelopen. De medische staf van Ajax zal Grygera direct behandelen; hij zal daarom tot de winterstop rust moeten houden.
'I don't make predictions. I never have done and I never will do.' - Ian Wright
pi_41086558
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:13 schreef egoTRON het volgende:

[..]
even offtopic, maar van wat is jouw avatar nou ook weer?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_41086561
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:13 schreef egoTRON het volgende:

[..]
http://forum.fok.nl/topic/902476/3/50#41086458
pi_41086620
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

even offtopic, maar van wat is jouw avatar nou ook weer?
Fiorentina.
pi_41086755
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:17 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

Fiorentina.
Ah, tis nog vroeg... Heb er een sjaal van, vandaar dat ik het herkende .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_41086774
quote:
tvp was het...omdat het aan het end van een pagina stond
pi_41087590
Voor wie gister niet het sportjournaal gezien heeft:

Een lekker vrolijk filmpje over Ajax en Babel
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_41087609
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:53 schreef koningdavid het volgende:

Was een leuk stukje inderdaad.
pi_41087632
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:53 schreef koningdavid het volgende:

Leuke reportage
pi_41088155
Is Babel nou altijd verschrikkelijk zenuwachtig voor de camera, of praat hij op verjaardagen ook zo?
Woo-loo-loo!
pi_41088391
quote:
Jonge Ajacied nestelt zich na leerjaar op linksbackpositie

Nieuwe status Emanuelson

AMSTERDAM, woensdag
De kolommen werden vorige week voornamelijk gevuld door de spits van Ajax, de laatste aankoop van Liverpool, de bondscoach van het Nederlands elftal of de werkweigeraar van PSV. Slechts de laatste regels waren voor Urby Emanuelson, de vierde debutant in Dublin. Maar dat maakt zijn verschijning niet minder bijzonder. Met verve heeft hij zich tijdens de voorbereiding bij Ajax genesteld op de linksbackpositie. En inmiddels weet hij dat daar zijn toekomst ligt.

Emanuelson speelde uitstekende wedstrijden tegen FC Kopenhagen, PSV en RKC. Met Jong Oranje werd hij Europees kampioen. Het leerjaar is afgesloten, zijn contract opgewaardeerd. ,,Je komt na de vakantie anders binnen”, beseft de kleine komeet.

Hij is de offensief ingestelde Ajacied die op een zeker moment naar achteren werd gehaald en daar soms best even moeite mee had. ,,Vorig seizoen moest ik er vaak aan denken. Zat ik toch te wachten op het moment dat er een plekje vrijkwam op het middenveld.”

Dat knellende gevoel maakte plaats voor realiteitszin. Emanuelson herkent inmiddels de charme en de mogelijkheden van een rol als vliegende back. ,,Sinds ik me specifiek ben gaan richten op die positie, gaat het steeds beter.” Zijn tengere postuur hoeft geen probleem op te leveren. In Europese competities spelen weinig ploegen met een rechterspits en in Nederland geven zijn voetballende kwaliteiten en onstuitbare dynamiek sowieso altijd de doorslag. ,,Ik weet dat ik niet echt een pure verdediger ben. Maar ik ontdekte al snel dat ik eerst defensief moet denken en dan pas vooruit kan kijken. Nu vul ik het op mijn eigen manier in. Daar krijg ik ook de kans voor. Met Stam en Vermaelen in het centrum hebben we meer zekerheid. Vooral Jaap brengt enorm veel rust. Dat is voor mij alleen maar goed, want uiteindelijk ben ik toch iemand die graag naar voren wil.”

Nadat de selectie van Oranje was teruggekeerd uit Ierland, zorgde Henk ten Cate voor het bekende advies. ,,Hij zei dat Klaas en ik niet moeten gaan zweven.” Die kans lijkt uitgesloten. Emanuelson speelt al veertien jaar bij Ajax en stamt uit een evenwichtig gezin. Bovendien brak hij door op het moment dat de wind in Amsterdam draaide. Anderhalf jaar na zijn debuut in Auxerre heeft Emanuelson maar liefst vijf hoofdtrainers en een handvol assistenten meegemaakt.

,,Daaruit blijkt hoe hectisch het hier is geweest. Het is voor een jonge speler meteen al moeilijk om afscheid te moeten nemen van Ronald Koeman, omdat hij de trainer was die mij veel heeft geleerd en mij liet debuteren. Ruud Krol en Tonnie Bruins Slot vielen terug op oudere spelers en ik wist wat me te doen stond: kijken en leren. Toen kwam Danny Blind, die ik al goed kende, en ging het leerproces verder. En met Henk ten Cate moest iedereen in feite opnieuw beginnen.”

Hij is blij met de aanwezigheid van spelers als Stam en Gabri, die fungeren als windschermen. ,,Voorheen hebben we eigenlijk nooit de steun gehad van zulke spelers die voor elke meter knokken. Voor Ryan, Hedwiges en mij was dat best lastig. Wij moesten er al meteen staan in grote wedstrijden die we nog nooit eerder hadden gespeeld.”

Emanuelson weet dat Giovanni van Bronckhorst niet het eeuwige leven heeft, dat Tim de Cler de jongste niet meer is. ,,Dat is een stimulans voor de toekomst. Voorlopig moet ik gewoon achteraan beginnen en dan stapje voor stapje in het Nederlands elftal proberen te komen. Ik ben er nu een paar keer bij geweest, maar ik hoef me niet te haasten, of zo.”

Dat hij de WK-selectie niet haalde, bezorgde hem dan ook geen frustratie voor de zomermaanden. ,,Ik zag het aankomen, dus ik had er niet veel moeite mee. Ik was er nog niet klaar voor. En je ziet wat er uiteindelijk van is gekomen. Er was een mooi alternatief.”

Want Emanuelson was degene die het goud kuste. En daarmee veranderde zijn status voorgoed. ,,Het vorige seizoen was een test. Hoelang kan ik het volhouden? Hoe vul ik, met mijn aanvallende kwaliteiten, de linksbackpositie in? In het begin van een wedstrijd stond ik nog wel eens een beetje te dromen. Kan allemaal niet meer. Het tweede jaar is altijd moeilijker. De trainers zijn strenger. Als ik nu een foutje maak, kan ik op mijn donder krijgen. Er zal anders naar me gekeken worden.”
pi_41088419
Die kerel is even oud als mij dus ik begrijp wel dat hij nog beetje zenuwachtig is voor de camera.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_41088473
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:26 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Van welke site komt dit?
pi_41088576
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:29 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Van welke site komt dit?
Telegraaf
pi_41088609
Ik vind Furby's nieuwe haarstijl toch minder imponeerend dan zijn vorige.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_41088931
Lekker boeiend, het is geen beautycontest. Als ie maar doet waar ie voor staat.
pi_41088970
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:44 schreef devv05 het volgende:
Net als dat bij Ajax spelen geen integratiecursus is. Als spelers als Gabri en Roger maar doen waar ze voor staan.

Daar wordt toch ook over gesproken; wat maakt het uit.
pi_41088992
Oe, m'n pa heeft kaarten voor vanavond
pi_41089064
Ik heb nog een kaartje voor 409/410 over voor vanavond.
pi_41089068
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:44 schreef devv05 het volgende:
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:51:14 #172
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_41089095
straks even kijken of er nog kaartjes te koop zijn
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_41089106
quote:
Ajax gaat weer op Ajax lijken

Met een Amsterdamse lefgozer als trainer en een ambitieus bestuur wil Ajax weer zo snel mogelijk op Ajax lijken.

Wedergeboorte
De club moet van de beleidsbepalers minimaal eens per twee jaar de beste van Nederland zijn en structureel bij de sterkste zestien ploegen van Europa horen. Plaatsing voor de Champions League ten koste van FC Kopenhagen woensdagavond zal de wedergeboorte alleen maar bespoedigen.

Goed
Samen met honderden andere supporters was Maarten Fontein dinsdagmiddag aandachtig toeschouwer bij de laatste training van Ajax voor de tweede ontmoeting met de Deense kampioen. De directeur van de Amsterdamse club wandelde samen met Piet Keizer lachend langs het speelveld. Hij groette joviaal enkele bekenden en drukte veel handjes. Het gaat weer goed met Ajax.

Vrienden
De nieuwe trainer Henk ten Cate beschikt over zo'n twintig gelijkwaardige spelers die voor jaren vast liggen. Ajax speelt het komende seizoen voor een nagenoeg uitverkocht stadion en de medewerkers van de clubwinkel draaien overuren. Als je wint, heb je vrienden. Dat geldt zeker voor een club als Ajax.

Geld
Fontein keek tevreden toe hoe Klaas-Jan Huntelaar achteloos de ene na de andere bal in het doel schoot. Ruim 9 miljoen euro betaalde Ajax voor de spits. De zes groepswedstrijden in de eerste ronde van de Champions League leveren de club waarschijnlijk meer geld op.

Begroting
Ajax, dat voor eigen publiek een voorsprong van 2-1 verdedigt, kan in de tweede ontmoeting met FC Kopenhagen het aankoopbedrag van de nieuwe spits van het Nederlands elftal terugverdienen. Bij een zege over twee ontmoetingen op de Deense kampioen groeit de begroting van Ajax richting de 70 miljoen euro. Ter vergelijking, aartsrivaal Feyenoord moet met ongeveer 30 miljoen euro minder rondkomen.

Belang
,,Ik snap onze directeur", reageerde trainer Ten Cate toen hij met het financiële belang van de Champions League werd geconfronteerd. ,,Maar voor mij is dit geen wedstrijd van 9 miljoen euro maar een duel van negentig minuten. Natuurlijk willen we wel winnen. We zijn namelijk Ajax en spelen nog thuis ook."

Plannen
De van Barcelona overgekomen oefenmeester past prima in de plannen van de beleidsbepalers van de club. ,,Met zijn vlotte babbel en Amsterdamse dialect schept Ten Cate soms een sfeertje dat aan de periode doet denken dat Ajax nog in De Meer woonde.

Branie
Ten Cate legt de lat ook hoog. De trainer is niet zo maar tevreden met een zege van 5-0 op RKC. Hij ziet zijn spelers graag met de borst vooruit en kin omhoog gaan lopen. Ajax moet weer branie krijgen en uiteraard de beste worden. ,,Wat winnen, daar gaat het tenslotte allemaal om", stelde Ten Cate.

Aandacht
Aan twee spelers schenkt de trainer van Ajax de afgelopen weken veel aandacht. Ryan Babel krijgt als linksbuiten alle gelegenheid om het ongelijk van trainer Danny Blind te bewijzen. Hedwiges Maduro, ook al afkomstig uit de Amsterdamse jeugdopleiding, moet van Ten Cate veel dwingender op het middenveld gaan spelen. ,,Hedwiges heeft nog een conditionele achterstand", aldus de trainer van Ajax. ,,Maar hij komt er aan. Het gaat steeds beter. Daarom mag hij ook tegen FC Kopenhagen weer beginnen. We kijken wel hoe lang hij het volhoudt."

Bron: RTL Sport/Nieuws
pi_41089117
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:26 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
he, zat ik net al in De Telegraaf te lezen met een bakkie pleur erbij.
pi_41089466
Tuurlijk.............
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')