abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41161380
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:01 schreef Hammet het volgende:

[..]

Gitaren werken voor de meeste mensen verslavend, en veel gitaristen willen met de jaren dan ook steeds meer gitaarspeelgoed kopen . De meeste mensen in dit topic hebben dan al meerdere gitaren en effectpedaaltjes thuis staan. Gitaristen voelen na verloop van tijd een soort drang om meer gear aan te schaffen, het zogenaamde Gear Acquisition Syndrome, kortaf GAS .
Ik heb helemaal geen Wah pedaal nodig maar hij is zo mooi En dan die gitaar die ik laatst zag hangen terwijl mijn gitaar het nog perfect doet
......Signature-loos......
pi_41161969
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:21 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

En waarom heb je hem niet meer dan
Toen kocht ik een Marshall [half]stack
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
pi_41163846
Puristen united! Heerlijk, gewoon een versterker kopen met de sound die je wil, en dan fijn als je OD pedalen wegdonderen! Daach, zooi!

gitaar -> (delay) -> amp... heerlijk... en de delay is natuurlijk niet te vervangen door je amp... verder geen geklooi in mn signaal!
pi_41165295
Ik heb liever ook de overdrive/distortion van mn amp. Als je dat geen mooie overdrive vind, heb je gewoon de verkeerde verserker gekocht .
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:05:10 #205
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_41165528
ik ben ook meer van de less is more

ik wil zoiets als setup als ik een goede buizenamp heb
gitaar > booster > amp en dan footswitchje op de grond om van kanaal te springen, en in de effecten loop een delay en reverb pedaal
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:15:39 #206
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_41165781
bestaat er trouwens een reverb expressie pedaal? dus zoiets als een volume pedaaltje, maar dat je dan meer en minder reverb kan zetten op je spel... lijkt me erg gaaf om mooie geluidjes mee te maken

[edit]
ik zie dat de EHX holiest grail zoiets kan. je kunt er een expressie pedaal op aansluiten jammer dattie 300 dollar kost
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_41166021
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:15 schreef Jorikjet het volgende:
bestaat er trouwens een reverb expressie pedaal? dus zoiets als een volume pedaaltje, maar dat je dan meer en minder reverb kan zetten op je spel... lijkt me erg gaaf om mooie geluidjes mee te maken
Dat kon op mijn aftandse Zoom 3030 al. Nou was dat wel een baggerreverb, maar toch .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:35:03 #208
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41167622
Ik ga weg, morgen optreden, vanavond al feest
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:22:34 #209
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_41169008
Wanneer ga je meer weten over die ds-2 jorik ?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:34:58 #210
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_41169332
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:15 schreef Jorikjet het volgende:

[edit]
ik zie dat de EHX holiest grail zoiets kan. je kunt er een expressie pedaal op aansluiten jammer dattie 300 dollar kost
Ik kan me niet voorstellen dat je een expressie pedaal nodig hebt bij een reverb. Het is juist een effect dat je zo leuk gebruiken met je speeltechniek. Gewoon een EHX holy grail, 89 euro en klaar!
pi_41169361
Gear Acquisition Syndrome... rofl

Bedankt voor de tip, die 'Feedback' ziet er goed uit!
pi_41171785
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:34 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat je een expressie pedaal nodig hebt bij een reverb. Het is juist een effect dat je zo leuk gebruiken met je speeltechniek. Gewoon een EHX holy grail, 89 euro en klaar!
Expressie pedalen kunnen wel tof zijn hoor, als je daar een beetje fatsoenlijk mee om kunt gaan... dat je op bepaalde punten je effect meer dan teveel erin gooit, daar waar nodig een beetje of soms effe uit... best wel oke... (mij te veel moeite en gedoe, aan of uit is zat! )
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:51:18 #213
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_41173460
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 19:02 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Expressie pedalen kunnen wel tof zijn hoor, als je daar een beetje fatsoenlijk mee om kunt gaan... dat je op bepaalde punten je effect meer dan teveel erin gooit, daar waar nodig een beetje of soms effe uit... best wel oke... (mij te veel moeite en gedoe, aan of uit is zat! )
Eensch, maar voor een reverb vind ik het een beetje overdone...
pi_41176698
Inderdaad zo weinig mogelijk pedalen. Nu krijg ik er binnenkort wel een distortion bij
En heb er sinds kort een Boss TU-2 stage tuner tussen. Heerlijk spul! Aanrader!

En ik heb de reverb standaard uit staan. Kunnen ze er net zo goed uit slopen, want die rommel gebruik ik toch nooit.

[ Bericht 26% gewijzigd door Desensitized op 25-08-2006 21:30:20 ]
....
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:45:56 #215
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_41177611
Weet iemand nog een rossende metalversterker < ¤1000? Ik heb nu nog een cube 30 en ik zoek een betere tone. Het probleem is dat ik helemaal geen verstand heb van versterkers (Waarom? Omdat die dingen stervens duur zijn, daarom ). Het liefst geen modeling dus, en zo'n stack hoeft voor mij nou ook weer niet. Ik zoek dus wat in de combo richting.

Denk ik .

Ik zou wel eens bij Feedback langs kunnen gaan als ik eenmaal een idee heb van wat ik uit wil proberen. Ik heb geen zin om daar uren rond te hangen en al die zware shit naar die testhokken te (laten) slepen

edit: hier nog een w.i.p. tabje van me voor de liefhebbers . http://rapidshare.de/files/30749904/acceptance.gp4.html

[ Bericht 16% gewijzigd door NASDAQbastardo op 25-08-2006 22:12:06 ]
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_41177712
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:21 schreef Desensitized het volgende:
Inderdaad zo weinig mogelijk pedalen. Nu krijg ik er binnenkort wel een distortion bij
En heb er sinds kort een Boss TU-2 stage tuner tussen. Heerlijk spul! Aanrader!

En ik heb de reverb standaard uit staan. Kunnen ze er net zo goed uit slopen, want die rommel gebruik ik toch nooit.
met een distorted geluid is reverb niet bepaald 'mooi' inderdaad.
maar bij solo's of clean akkoorden soms wel.
pi_41179096
damn, ik ben nu ineens fucking jaloers op al die lui op de gitaar filmpjes op youtube .
mijn vingers kunnen dat gewoon niet doen, misschien moet ik zo'n gripmaster hebben
pi_41179825
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:45 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Weet iemand nog een rossende metalversterker < ¤1000? Ik heb nu nog een cube 30 en ik zoek een betere tone. Het probleem is dat ik helemaal geen verstand heb van versterkers (Waarom? Omdat die dingen stervens duur zijn, daarom ). Het liefst geen modeling dus, en zo'n stack hoeft voor mij nou ook weer niet. Ik zoek dus wat in de combo richting.

Denk ik .

Ik zou wel eens bij Feedback langs kunnen gaan als ik eenmaal een idee heb van wat ik uit wil proberen. Ik heb geen zin om daar uren rond te hangen en al die zware shit naar die testhokken te (laten) slepen
Een rossende metalversterker?

Probeer de combo's van ENGL eens, die waren mij TE veel overdrive, echt niet mijn ding... als het jou ook teveel is, probeer dan eens de Koch Twintone II, die heb ik ook, en die wil best wel... maar metal is het niet... misschien die ENGL, en anders een 2ehands MESA??
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:57:50 #219
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_41180305
Hehe . Ik zat al een beetje te gassen op deze ja. Iig bedankt, ik zal me eens gaan verdiepen in ENGL.

Edit: Denk dat ik nog even doorspaar voor een Peavey 6505 (aka 5150) . Dat wordt volgend jaar dus weer werken

[ Bericht 4% gewijzigd door NASDAQbastardo op 25-08-2006 23:21:43 ]
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_41181746
Dit lijkt me wel wat
PS4 online: micro_nl
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:01:37 #221
122535 ViolentGod
Accelerated Evolution
pi_41183014
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:05 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben ook meer van de less is more

ik wil zoiets als setup als ik een goede buizenamp heb
gitaar > booster > amp en dan footswitchje op de grond om van kanaal te springen, en in de effecten loop een delay en reverb pedaal
Volledig mee eens. Ik ben ook meer dan tevreden over m'n buizenbakkie.

Gitaar -> Delay + Noise Suppressor op een effectenplankje -> Peavey Triple XXX met een footswitch voor de kanaalwisselingen. Verder niets.

(En zelfs dat vind ik eigenlijk al veel te veel werk om allemaal aan te sluiten voor optredens... )
pi_41187165
Ik ken aan een Ibanez Iceman komen.

Hij is veel waard, maar wat is nou de precieze waarde ?
pi_41189330
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hehe . Ik zat al een beetje te gassen op deze ja. Iig bedankt, ik zal me eens gaan verdiepen in ENGL.

Edit: Denk dat ik nog even doorspaar voor een Peavey 6505 (aka 5150) . Dat wordt volgend jaar dus weer werken
Probeer ook eens een tweedehands Mesa F50, ik noemde deze laatst al maar toen reageerde niemand.
pi_41189907
Hughes en Kettner Vortex! Bijna zelf ook een gekocht, klinkt heel erg metal! Zal je wel 2e hands moeten zoeken.
....
pi_41190155
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 02:20 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ken aan een Ibanez Iceman komen.

Hij is veel waard, maar wat is nou de precieze waarde ?
Een Ibanez Iceman (vroeger de IC-300, nu de IC-400) is echt helemaal niet veel waard... ze zien er grappig uit als je van System Of A Down houdt... nieuwprijs 800 euro bij Serlui... dus dat jij eraan ken komen, betekent neem ik aan dat het een tweedehandse is? Iedereen kan namelijk aan zo'n gitaar komen... www.feedback.nl bestel maar!

Ongeacht de staat van de gitaar zou ik er niet meer dan 475 euro voor betalen, en beschadigd zelfs minder...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')