Ik heb helemaal geen Wah pedaal nodig maar hij is zo mooiquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:01 schreef Hammet het volgende:
[..]
Gitaren werken voor de meeste mensen verslavend, en veel gitaristen willen met de jaren dan ook steeds meer gitaarspeelgoed kopen. De meeste mensen in dit topic hebben dan al meerdere gitaren en effectpedaaltjes thuis staan. Gitaristen voelen na verloop van tijd een soort drang om meer gear aan te schaffen, het zogenaamde Gear Acquisition Syndrome, kortaf GAS
.
Toen kocht ik een Marshall [half]stackquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En waarom heb je hem niet meer dan![]()
Dat kon op mijn aftandse Zoom 3030 al. Nou was dat wel een baggerreverb, maar tochquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:15 schreef Jorikjet het volgende:
bestaat er trouwens een reverb expressie pedaal? dus zoiets als een volume pedaaltje, maar dat je dan meer en minder reverb kan zetten op je spel... lijkt me erg gaaf om mooie geluidjes mee te maken
Ik kan me niet voorstellen dat je een expressie pedaal nodig hebt bij een reverb. Het is juist een effect dat je zo leuk gebruiken met je speeltechniek. Gewoon een EHX holy grail, 89 euro en klaar!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:15 schreef Jorikjet het volgende:
bestaat er trouwens een reverb expressie pedaal? dus zoiets als een volume pedaaltje, maar dat je dan meer en minder reverb kan zetten op je spel... lijkt me erg gaaf om mooie geluidjes mee te maken
[edit]
ik zie dat de EHX holiest grail zoiets kan. je kunt er een expressie pedaal op aansluitenjammer dattie 300 dollar kost
Expressie pedalen kunnen wel tof zijn hoor, als je daar een beetje fatsoenlijk mee om kunt gaan... dat je op bepaalde punten je effect meer dan teveel erin gooit, daar waar nodig een beetje of soms effe uit... best wel oke... (mij te veel moeite en gedoe, aan of uit is zat!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:34 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je een expressie pedaal nodig hebt bij een reverb. Het is juist een effect dat je zo leuk gebruiken met je speeltechniek. Gewoon een EHX holy grail, 89 euro en klaar!
Eensch, maar voor een reverb vind ik het een beetje overdone...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:02 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Expressie pedalen kunnen wel tof zijn hoor, als je daar een beetje fatsoenlijk mee om kunt gaan... dat je op bepaalde punten je effect meer dan teveel erin gooit, daar waar nodig een beetje of soms effe uit... best wel oke... (mij te veel moeite en gedoe, aan of uit is zat!)
met een distorted geluid is reverb niet bepaald 'mooi' inderdaad.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:21 schreef Desensitized het volgende:
Inderdaad zo weinig mogelijk pedalen. Nu krijg ik er binnenkort wel een distortion bij
En heb er sinds kort een Boss TU-2 stage tuner tussen. Heerlijk spul! Aanrader!
En ik heb de reverb standaard uit staan. Kunnen ze er net zo goed uit slopen, want die rommel gebruik ik toch nooit.![]()
Een rossende metalversterker?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:45 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Weet iemand nog een rossende metalversterker < ¤1000? Ik heb nu nog een cube 30 en ik zoek een betere tone. Het probleem is dat ik helemaal geen verstand heb van versterkers (Waarom? Omdat die dingen stervens duur zijn, daarom). Het liefst geen modeling dus, en zo'n stack hoeft voor mij nou ook weer niet. Ik zoek dus wat in de combo richting.
Denk ik.
Ik zou wel eens bij Feedback langs kunnen gaan als ik eenmaal een idee heb van wat ik uit wil proberen. Ik heb geen zin om daar uren rond te hangen en al die zware shit naar die testhokken te (laten) slepen
Volledig mee eens. Ik ben ook meer dan tevreden over m'n buizenbakkie.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:05 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben ook meer van de less is more
ik wil zoiets als setup als ik een goede buizenamp heb
gitaar > booster > amp en dan footswitchje op de grond om van kanaal te springen, en in de effecten loop een delay en reverb pedaal
Probeer ook eens een tweedehands Mesa F50, ik noemde deze laatst al maar toen reageerde niemand.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hehe. Ik zat al een beetje te gassen op deze ja. Iig bedankt, ik zal me eens gaan verdiepen in ENGL.
Edit: Denk dat ik nog even doorspaar voor een Peavey 6505 (aka 5150). Dat wordt volgend jaar dus weer werken
Een Ibanez Iceman (vroeger de IC-300, nu de IC-400) is echt helemaal niet veel waard... ze zien er grappig uit als je van System Of A Down houdt... nieuwprijs 800 euro bij Serlui... dus dat jij eraan ken komen, betekent neem ik aan dat het een tweedehandse is? Iedereen kan namelijk aan zo'n gitaar komen... www.feedback.nl bestel maar!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 02:20 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ken aan een Ibanez Iceman komen.
Hij is veel waard, maar wat is nou de precieze waarde ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |