Ik heb helemaal geen Wah pedaal nodig maar hij is zo mooiquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:01 schreef Hammet het volgende:
[..]
Gitaren werken voor de meeste mensen verslavend, en veel gitaristen willen met de jaren dan ook steeds meer gitaarspeelgoed kopen. De meeste mensen in dit topic hebben dan al meerdere gitaren en effectpedaaltjes thuis staan. Gitaristen voelen na verloop van tijd een soort drang om meer gear aan te schaffen, het zogenaamde Gear Acquisition Syndrome, kortaf GAS
.
Toen kocht ik een Marshall [half]stackquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En waarom heb je hem niet meer dan![]()
Dat kon op mijn aftandse Zoom 3030 al. Nou was dat wel een baggerreverb, maar tochquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:15 schreef Jorikjet het volgende:
bestaat er trouwens een reverb expressie pedaal? dus zoiets als een volume pedaaltje, maar dat je dan meer en minder reverb kan zetten op je spel... lijkt me erg gaaf om mooie geluidjes mee te maken
Ik kan me niet voorstellen dat je een expressie pedaal nodig hebt bij een reverb. Het is juist een effect dat je zo leuk gebruiken met je speeltechniek. Gewoon een EHX holy grail, 89 euro en klaar!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:15 schreef Jorikjet het volgende:
bestaat er trouwens een reverb expressie pedaal? dus zoiets als een volume pedaaltje, maar dat je dan meer en minder reverb kan zetten op je spel... lijkt me erg gaaf om mooie geluidjes mee te maken
[edit]
ik zie dat de EHX holiest grail zoiets kan. je kunt er een expressie pedaal op aansluitenjammer dattie 300 dollar kost
Expressie pedalen kunnen wel tof zijn hoor, als je daar een beetje fatsoenlijk mee om kunt gaan... dat je op bepaalde punten je effect meer dan teveel erin gooit, daar waar nodig een beetje of soms effe uit... best wel oke... (mij te veel moeite en gedoe, aan of uit is zat!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:34 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je een expressie pedaal nodig hebt bij een reverb. Het is juist een effect dat je zo leuk gebruiken met je speeltechniek. Gewoon een EHX holy grail, 89 euro en klaar!
Eensch, maar voor een reverb vind ik het een beetje overdone...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:02 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Expressie pedalen kunnen wel tof zijn hoor, als je daar een beetje fatsoenlijk mee om kunt gaan... dat je op bepaalde punten je effect meer dan teveel erin gooit, daar waar nodig een beetje of soms effe uit... best wel oke... (mij te veel moeite en gedoe, aan of uit is zat!)
met een distorted geluid is reverb niet bepaald 'mooi' inderdaad.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:21 schreef Desensitized het volgende:
Inderdaad zo weinig mogelijk pedalen. Nu krijg ik er binnenkort wel een distortion bij
En heb er sinds kort een Boss TU-2 stage tuner tussen. Heerlijk spul! Aanrader!
En ik heb de reverb standaard uit staan. Kunnen ze er net zo goed uit slopen, want die rommel gebruik ik toch nooit.![]()
Een rossende metalversterker?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:45 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Weet iemand nog een rossende metalversterker < ¤1000? Ik heb nu nog een cube 30 en ik zoek een betere tone. Het probleem is dat ik helemaal geen verstand heb van versterkers (Waarom? Omdat die dingen stervens duur zijn, daarom). Het liefst geen modeling dus, en zo'n stack hoeft voor mij nou ook weer niet. Ik zoek dus wat in de combo richting.
Denk ik.
Ik zou wel eens bij Feedback langs kunnen gaan als ik eenmaal een idee heb van wat ik uit wil proberen. Ik heb geen zin om daar uren rond te hangen en al die zware shit naar die testhokken te (laten) slepen
Volledig mee eens. Ik ben ook meer dan tevreden over m'n buizenbakkie.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:05 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben ook meer van de less is more
ik wil zoiets als setup als ik een goede buizenamp heb
gitaar > booster > amp en dan footswitchje op de grond om van kanaal te springen, en in de effecten loop een delay en reverb pedaal
Probeer ook eens een tweedehands Mesa F50, ik noemde deze laatst al maar toen reageerde niemand.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hehe. Ik zat al een beetje te gassen op deze ja. Iig bedankt, ik zal me eens gaan verdiepen in ENGL.
Edit: Denk dat ik nog even doorspaar voor een Peavey 6505 (aka 5150). Dat wordt volgend jaar dus weer werken
Een Ibanez Iceman (vroeger de IC-300, nu de IC-400) is echt helemaal niet veel waard... ze zien er grappig uit als je van System Of A Down houdt... nieuwprijs 800 euro bij Serlui... dus dat jij eraan ken komen, betekent neem ik aan dat het een tweedehandse is? Iedereen kan namelijk aan zo'n gitaar komen... www.feedback.nl bestel maar!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 02:20 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ken aan een Ibanez Iceman komen.
Hij is veel waard, maar wat is nou de precieze waarde ?
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:23 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Een Ibanez Iceman (vroeger de IC-300, nu de IC-400) is echt helemaal niet veel waard... ze zien er grappig uit als je van System Of A Down houdt... nieuwprijs 800 euro bij Serlui... dus dat jij eraan ken komen, betekent neem ik aan dat het een tweedehandse is? Iedereen kan namelijk aan zo'n gitaar komen... www.feedback.nl bestel maar!
Ongeacht de staat van de gitaar zou ik er niet meer dan 475 euro voor betalen, en beschadigd zelfs minder...
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:34 schreef Jorikjet het volgende:
zijn gitaar ook
Mja voor 600 euro heb je een even goede gitaar als een SG alleen hoef je dan niet voor het merk te betalenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:15 schreef mberg86 het volgende:
Is ook niet echt mijn smaak nee.. Tegenwoordig speelt die kerel trouwens ook op een Gibson SG, goede keus
Mwhoa wel leuk voor erbij hoorquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:19 schreef VaderJacob het volgende:
Moa een sg is nou ook niet bepaald mijn ding eigenlijk.
Ja en hij hangt ook zo lekker in evenwichtquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:05 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Mwhoa wel leuk voor erbij hoorspeelt best wel lekker korte mensuur en fijne hals.
Kijk ens naar de producten van Digitechquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:15 schreef Jorikjet het volgende:
[edit]
ik zie dat de EHX holiest grail zoiets kan. je kunt er een expressie pedaal op aansluitenjammer dattie 300 dollar kost
Niks geen last van. SG is de enige bespeelbare Gibson...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:06 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ja en hij hangt ook zo lekker in evenwicht
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:06 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ja en hij hangt ook zo lekker in evenwicht
*kuch*es335*kuch*quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:08 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Niks geen last van. SG is de enige bespeelbare Gibson...![]()
Koop een Gibson, dat helpt...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
*kuch*es335*kuch*
Beetje last van m'n keel de laatste tijd
Kutschool, ik kreeg vandaag per post een bericht dat mijn inschrijving niet binnen was... die heb ik in mei verstuurd, daarna kreeg ik NOG een inschrijfpakket wat ik na telefonisch overleg kon wegdoen en nu WEER! Alles aan de HU is volgens mij KUTquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[Brian-mode] Haha, hey Thomz, ik zag je op het DC forum van de HU! Ook toevallig, ik heb me daar net op tijd voor ingeschreven (m.a.w. volgende week is het pas officieel) omdat ik een HKU-reject ben
.
Stevige halzen zijn goed, maar Les Pauls kunnen mij niet bekoren!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:25 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ontopic... een SG is zeker wel een lekkere gitaar, en een goeie SG hangt ook prima in balans... de enige bespeelbare? Dude, ik heb hier de meest heerlijke Les Paul! Hou op schei uit, de enige... mits je van een stevige hals houdt (dus zeker niet zo'n dunne Ibanez of Fender hals) zijn ze fantastisch te bespelen... ik ben na mijn eerste Squier naar een Epi SG400 overgestapt en daardoor ben ik die dikke halzen gaan liefhebben![]()
Dat mag, kan ik me ook voorstellen, maar dan nog is de SG niet de enige bespeelbare gitaar... sterker nog, omdat ie zo dun en "slap" is, is het een van de minste denk ik eigenlijk...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Stevige halzen zijn goed, maar Les Pauls kunnen mij niet bekoren!![]()
Ik had het niet over bespeelbare gitaar, maar over Gibson.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:49 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Dat mag, kan ik me ook voorstellen, maar dan nog is de SG niet de enige bespeelbare gitaar... sterker nog, omdat ie zo dun en "slap" is, is het een van de minste denk ik eigenlijk...
Toch hoop ik ooit nog eens de hand te mogen leggen op de ouwe Rickenbacker...
Oh ik heb trouwens vandaag afspraak gemaakt, volgende week zaterdag heb ik een huurcontract per 1 oktober heb ik een appartementje! Yeah!![]()
Haha, prutsers. Ik heb zelf ook 3 keer post van de HKU gehad, elke keer moest ik bellen omdat ze de helft waren vergetenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:25 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Kutschool, ik kreeg vandaag per post een bericht dat mijn inschrijving niet binnen was... die heb ik in mei verstuurd, daarna kreeg ik NOG een inschrijfpakket wat ik na telefonisch overleg kon wegdoen en nu WEER! Alles aan de HU is volgens mij KUTWho the fuck are you, by the way?? (tenminste 1 normaal iemand op school, die gitaar speelt enzo...)
Echte mannen laten de gitaar origineel, met slagplaat!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
^Toffe kleur, wat mag dat wezen, een gibson of een epi?
En echte mannen halen de slagplaat eraf.
[..]
Haha, prutsers. Ik heb zelf ook 3 keer post van de HKU gehad, elke keer moest ik bellen omdat ze de helft waren vergeten. Hoe die gasten daar aan hun beroep komen... wie ik ben, een gozer met halflang haar, meestal zwarte kleding en altijd een headset om z'n nek
. Ben trouwens niet op de intro (te laat voor ingeschreven), kheb gehoord dat er donderdag en vrijdag wat in utrecht zelf is, dus wellicht verschijn ik daar.
langzaam op en neer spelen en dan proberen sneller te gaan?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:43 schreef TMan het volgende:
Ha mede gitaristen!
Ff een techniekvraagje, in de hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Als voorbeeld nemen we even one van metallica. In ´t nummer zitten vrij veel snelle triplets (palm muted op de e-snaar), en ik ga er eigenlijk van uit dat je die aan hoort te slaan door je plectrum steeds op/neer te halen. Probleem is, dat krijg ik niet fatsoenlijk voor elkaarHet gaat prima als ik de plectrum alleen omlaag doe de hele tijd, maar dan is 't nogal een uitdaging om de goeie snelheid te halen. Iemand tips?
Mja, dat zal ´t wel worden he. Met een slappe plectrum gaat ´t wel, maar dat wil je niet want dan kun je die solo er niet fatsoenlijk uitkrijgenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:46 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
langzaam op en neer spelen en dan proberen sneller te gaan?
écht snel met alleen down-strokes gaat je namelijk nooit lukken.
Dat noem ik nou constructieve tipsquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:17 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Langzaam oefenen ja. En inderdaad niet met een te dun plectrum, dat maakt het te makkelijk. Je moet proberen exclusief met het puntje van je plectrum te spelen. Als je de snaar met het vlakke deel raakt moet je veel overbodige kracht gebruiken om je plectrum van de snaar af te halen. En dat kost natuurlijk weer tijd. Oefen dus de precisie van je aanslag! Ten tweede is het belangrijk dat je rechterhand altijd ontspannen is. Alleen met een ontspannen hand zul je op hoge snelheid kunnen spelen.
En inderdaad, bagger-intro. 100 euro, X dagen weg, en het dan ook nog verplicht maken. Maargoed. Ik ben ik Erikforce op dat forum, zal me te zijner tijd wel eens introduceren
Offtopic!!!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:31 schreef Jorikjet het volgende:
die intro's zijn leuk! allemaal jonge meisjes in de discotheken in de grote steden
Wij doen nog net alsof we voor wat anders komen...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:47 schreef Desensitized het volgende:
Introducties? Bierweek noemen we dat
Waar je voor altijd mee kunt doen? Dat hangt ervan af wat je eisen zijn en/of zullen worden. Maar voor 1000 euro gitaar + 1000 euro versterker ben je een heel eind!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:41 schreef renz0r het volgende:
Aan hoeveel euro moet ik denken als ik een degelijke electrische gitaar wil hebben met een degelijke versterker waar ik gewoon altijd mee kan doen?
Grapjasquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Waar je voor altijd mee kunt doen? Dat hangt ervan af wat je eisen zijn en/of zullen worden. Maar voor 1000 euro gitaar + 1000 euro versterker ben je een heel eind!
Absoluut! Voor een starter, gevorderde beginner, kun je voor dat geld ruim wat leuks scoren!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:56 schreef renz0r het volgende:
Heb je voor 700 euro een degelijke gitaar en versterker?
Makkelijk... voor ¤400 krijg je best wel een leuke ibanez of epiphone.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:56 schreef renz0r het volgende:
Heb je voor 700 euro een degelijke gitaar en versterker?
Hoezo dan Grapjas?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:55 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Grapjas![]()
Voor dat geld krijg inderdaad veel moois, maar je moet natuurlijk wel kijken of het je het geld waard is.
Ja, daar wil je echt de rest van je leven op spelen...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:58 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Makkelijk... voor ¤400 krijg je best wel een leuke ibanez of epiphone.
Erg mee eensch.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:05 schreef mberg86 het volgende:
Ik denk dat het sowieso moeilijk wordt om een setje te kopen waar je voor altijd mee wil doen. Vooral als je net begint, je hebt dan nog geen idee van wat je zoekt, je kan wel kijken wat je lekker vindt spelen, maar op een gegeven moment wil je waarschijnlijk toch óf een ander geluid óf een bredere hals etc. Ik denk dat je zoiets pas na een aantal jaar ervaring kan zeggen en dan nog wil je waarschijlijk alsnog elke keer wat nieuws. Ook moet je kijken of je met de versterker ook wil gaan optreden ofdat je hem alleen gaat gebruiken op je slaapkamer en wat voor een geluid je wil hebben. Wil je per sé een buizenversterker, dan ben je wat meer kwijt dan wanneer je al voldoende hebt aan wat minder geluid.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, daar wil je echt de rest van je leven op spelen...![]()
Ik denk niet dat ik zo'n dure gitaar zou willen hebben eerlijk gezegd.. T klinkt natuurlijk wel heel stoer; ik heb een gitaar/versterker xxxx euro, maar ik zou echt bang zijn om em te beschadigen denk ik....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:15 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]... die 1000 gitaar + 1000 versterker kwam meer in de buurt, maar zelfs daarmee red je het echt niet! Mijn gitaar alleen was al 2100 euro... dus ik ga niet door voor de wasmachine!
Heeft niks te maken met stoer... sterker nog, de meeste vrienden/kennissen in mijn directe omgeving hebben niks met gitaren, dus met indruk maken heeft het niks te maken...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:51 schreef Even het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik zo'n dure gitaar zou willen hebben eerlijk gezegd.. T klinkt natuurlijk wel heel stoer; ik heb een gitaar/versterker xxxx euro, maar ik zou echt bang zijn om em te beschadigen denk ik....
Mijn gitaar was 650 euro, ik heb em al 5 maanden maar ben nog steeds "bang" om em te beschadigen moet je voorstellen als ie 4 keer zo duuur zou zijn![]()
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja voor 600 euro heb je een even goede gitaar als een SG alleen hoef je dan niet voor het merk te betalen
Klopt, maar een beetje gelijk heeft ie wel: Je betaalt voor de naam, maar ja, als er niks beters is, dan zul je dus wel moeten!quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
![]()
Iemand die mij voor 600 euro een betere gitaar als n '61 weet, koop ik meteen!
De oudere modellen zijn wel meer hun geld waard, maar de nieuwe SG zijn dus echt niet die 1300 euro waard in principequote:Op zondag 27 augustus 2006 12:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
![]()
Iemand die mij voor 600 euro een betere gitaar als n '61 weet, koop ik meteen!
GAS'ers kunnen zich geen nieuwe auto's veroorloven.quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:43 schreef Desensitized het volgende:
Ja, je doet nooit je hele leven met hetzelfde spul. Net als dat je niet je hele leven in dezelfde auto rijd.
Ik dan waarschijnlijk wel weer, maar dat doet er even niet toe
en waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
De oudere modellen zijn wel meer hun geld waard, maar de nieuwe SG zijn dus echt niet die 1300 euro waard in principe![]()
100 jaar. Als je hem normaal behandeld en goed onderhoud zeg maar, dan gaat hij wel je leven lang mee hoor.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:53 schreef Christo_NL het volgende:
Maar ok, jullie zeggen altijd dat een gitaar niet eeuwig mee gaat. Afgezien of je nieuwe gear erbij koopt en dat je tijdens een wild optreden je nek door midden slaat, in hoeverre 'slijt' een gitaar, zo veel bewegende onderdelen heeft zo'n ding namelijk nietwie durft een gemiddelde leeftijd te noemen bij dagelijks @ home gebruik?
Ja, maar nu is er niets aan.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:53 schreef Desensitized het volgende:
Die is inderdaad wat overdreven ja.
En Wout, meer spelenKomt het vanzelf!
*mompelt iets over een turbodistortionquote:Op zondag 27 augustus 2006 16:54 schreef Jorikjet het volgende:
vroeger maakte ze ook kut gitaren. niet iedere oude fender of gibson is een goede gitaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |