Het nut van 52 focuspunten heb ik hier al eens een keer moeten uitleggen, maar het is gewoon een stuk handiger bij het framen van je foto en voor de AF-tracking (beweging volgen).
Live view heb ik zelf niet zo veel mee, maar is een handige feature voor fotograferen over mensenmassa's en voor macro fotografie, maar ook in de studio als je hem HDMI aansluit op een lekker groot scherm.
Qua handling is het gewoon hetzelfde als een D300 met grip (ja ik ben van de grote camera's dus dat vind ik sowieso lekkerder), maar op fotokwaliteit scoort hij gewoon beter en dan moet je toch ook terugkomen op het hoge ISO verhaal. Want dat hoge ISO verhaal dat zegt toch ook wel wat.
Om dan even terug te komen op de D300. Ik heb bij Candy Dulfer met de D300 en de 1D mark III geschoten, maar als ik naar het resultaat kijk, dan blijf ik uiteindlijk toch bij Canon het betere gevoel als het om de foto kwaliteit gaat (maar dat mag ook wel voor die prijverhouding), ondanks dat de handling van de D300 mij beter overkwam dan die van de Mark III, terwijl ik toch een Mark IIn gewend ben. Dat laatste is toch een kwestie van gewenning. Maar als ik dan de D3 er nu naast ga houden, dan gaat de D3 het winnen.
Daarom ben ik benieuwd of de geruchten voor maandag waar zijn. Ik denk daarbij wel dat de plaatsing van de D3 review wel heel toevallig is ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/